janneke schreef:De relatie met mijn vriend is heel goed en we willen graag samen verder, maar ik voel me helemaal niet thuis in NY.... om eerlijk te zijn vind ik het verschrikkelijk! Ik heb het er vaak met mijn vriend over. Hij wil heel graag dat ik bij hem blijf wonen. Ik heb aangegeven dat ik hier niet kan blijven wonen.... ik moet eerlijk zijn tegen mezelf en als ik niet gelukkig ben met mijn eigen leven hier hoe kan ik hier dan blijven?
Dit kan ik me zo goed voorstellen! Iedereen roept hoe hip en leuk NYC is. En dat is ook wel zo, maar om er te wonen is een verhaal apart. Ik stond voor de keuze: of een goedbetaalde baan in Rockefeller Center, of een minder goed betaalde baan in Atlanta, GA. En het is dus het laatste geworden, omdat voor mij de "quality of life" de doorslag gaf. En als het voor je partner niet uitmaakt is de keuze helemaal gauw gemaakt. Ik woon nog steeds met heel veel plezier in The South en heb nog geen seconde spijt gehad van mijn beslissing. Ik was laatst weer eens een weekend in NYC en heb enorm genoten van de stad, maar was ook blij dat ik weer naar Georgia terug kon.
janneke schreef:Maar er is voor mij 1 heel groot probleem!! Mijn familie!!! Ik heb een hele goede band met mijn familie. En de grootste reden dat ik bang ben om de keuze te maken om naar Florida te verhuizen is mijn familie. Het lijkt me heel erg om niet meer in hun leven te zijn, geen gezellige familie uitjes te hebben.... en wat moet ik doen als 1 van mijn ouders ziek wordt? En mijn familie zou er niet bij zijn als ik kinderen krijg....... poehee, als ik daaraan denk dan weet ik niet of ik kan emigreren....
Hoe doen jullie dat allemaal??? Hebben jullie een goede band met je familie? Hoe gaan jullie daarmee om??
Tja, dit is een hele lastige. Ik heb een hele goede band met mijn familie en mis ze dagelijks. Maar email, webcam en bellen maakt een hoop goed. En ik heb de mogelijkheid om heel vaak terug te kunnen naar NL. En als ik bedenk wat het alternatief is: terug naar NL, dan weet ik weer waar ik het voor doe. Heimwee is een slechte raadgever, wat je denkt thuis terug te kunnen vinden is er vaak niet meer. Op
http://www.wereldexpat.nl vind je ook informatie over dit onderwerp en misschien dat je er iets aan hebt om je keuze te maken. Je kunt ook proberen het een tijdje aan te zien in Florida. Als je blijer bent in je woonomgeving, zul je ook NL en je familie minder missen denk ik.
Maar bedenk goed dat jij degene bent die beslist over jouw toekomst. En als jij diepongelukkig bent in de VS, dan heeft niemand daar iets aan. Je bent aan niemand verder iets verplicht, dus uiteindelijk moet je doen wat jou gelukkig maakt.