Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
hondake0
Amerika-ontdekker

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door hondake0 »

De dollar zakt een "dollarcent" en iedereen krijgt ineens de kriebels om toch maar vlug te gaan wisselen.
Wij gaan bijna die kant op en zat gelijk te rekenen, als we in die paar dagen (10) een 3000 dollar uitgeven.
tegen een dollarcent verlies omdat we "telaat" waren met wisselen, dan is dat 3000 dollarcent ofwel een 30 dollar en dus een kleine 20 euro...................al die stress voor 2 hamburgers met friet dus.
Heerlijk toch zo op vakantie gaan :D :D :D :dance:
Tis geen kritiek hoor, maar et leest zo heerlijk
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

en de 1.60 is gehaald!
De dollar is door een nieuwe laagtegrens heen gezakt. Zojuist kreeg je voor een euro meer dan 1,60 dollar. Hogere olieprijzen, opmerkingen van ECB-lid Christian Noyer en een zwak huizencijfer uit de Verenigde Staten zorgde voor de lagere koers van de Amerikaanse munt.

Het negatieve effect is dat benzine duurder wordt, omdat handelaren het vervelend vinden dat de dollar zakt. De olie wordt namelijk afgerekend in dollars.. De olieprijs bereikte in New York een niveau van 118,40 dollar per vat. Dat is het hoogste niveau sinds de start van de handel in 1983.

Op vakantie gaan naar de VS is nu wel ineens een stuk goedkoper. Omdat de munt zo laag staat, is de Amerikaanse economie ook niet meer de grootste van de wereld. Vorige maand werd bekend dat het gebied waar met de Euro wordt betaald (Eurozone) nu de grootste economie is.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
hmv
Amerika-ontdekker

Bericht door hmv »

Die 1,60 grens is ook een belangrijke (psychologische) grens, omdat het begint met $ 1.60, dat soort getallen klinken gevoeliger dan $1,59.
De Dollar kan een nog gevoeligere klap krijgen, als er wordt besloten de olie prijs voortaan in Euro's is.
Dan zal hij snel richting de 1,65 gaan hoop/vrees ik.
f.lammertsma
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door f.lammertsma »

vanmiddag op het damrak amsterdam bij potts kreeg ik voor 100 euro 153 dollar en bij lorentz voor 100 euro 156 dollar
en bij de buurman van lorenz ook 156 dollar op 100 euro vdg fer
amerika mijn vacantieland
KIJK NAAR MIJN SITE http://www.ferlammertsma.nl voor mijn planning 2008.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Dit gaat echt de verkeerde kant op - nou ja, niet voor de toeristen - maar voor de rest van de wereld is dit geen goede ontwikkeling.

Tot eind dit jaar hoor je me niet klagen (die $755 voor de Green Card aanvraag worden zo steeds minder in euro's :D ), maar daarna graag snel weer verbetering!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

De dollar is blijkbaar terug aan een opmars bezig. Staat hier bij ons terug op 1.55
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
henky
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door henky »

Wij vertrekken a.s. woensdag (30/4) naar Phoenix/Arizona en gaan van daaruit rondreizen door de zuidwestelijke staten. Te gek dat de dollar zo gunstig staat voor de toeristen! Wij waren in 1985 voor het eerst aan de westkust van de USA, veel gereden met de Greyhound. Dit keer hebben we een auto ter beschikking, dus we zijn benieuwd hoe we het nu ervaren!
http://breedijkies1.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
Harry-Carla
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Harry-Carla »

Fijne vakantie gewenst! :D *jaloers*
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
mootje
Amerikafan

Bericht door mootje »

Veusy schreef:De dollar is blijkbaar terug aan een opmars bezig. Staat hier bij ons terug op 1.55
En dat vind ik wel erg jammer maar ja....je kan niet alles hebben en het is ook niet dat je ineens 100 euro voor een dollar moet betalen dus........we gaan niet :cry: want we houden de moet :mrgreen: erin!

Gr. Monique
AfbeeldingAfbeelding

2006-Florida 2007- Florida -2008-Oregon/Washington-2010-New York.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

We hebben ook weleens 1,20 Euro voor een dollar moeten betalen en toen gingen we ook nog. Verslaafd is verslaafd :dance:
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Veusy schreef:De dollar is blijkbaar terug aan een opmars bezig. Staat hier bij ons terug op 1.55
Niet zo nerveus, is normale schommeling.
Vrijdag is afgesloten met een $1,562 (voor één euro)
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

nieuwenoord schreef:We hebben ook weleens 1,20 Euro voor een dollar moeten betalen en toen gingen we ook nog. Verslaafd is verslaafd :dance:
Maar niet iedereen is zo goed bemiddeld (niet beledigend bedoelt :wink: ), nu met de lage dollar gaan er ook meer mensen omdat ze het nu financieel voordeliger hebben; :wink:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Eric schreef:
nieuwenoord schreef:We hebben ook weleens 1,20 Euro voor een dollar moeten betalen en toen gingen we ook nog. Verslaafd is verslaafd :dance:
Maar niet iedereen is zo goed bemiddeld (niet beledigend bedoelt :wink: ), nu met de lage dollar gaan er ook meer mensen omdat ze het nu financieel voordeliger hebben; :wink:
Ben ik met je eens, maar aan de andere kant: nerveus gaan doen over een schommeling van een paar cent is ook niet nodig. Alles boven de 1.50 is al heel erg hoog en de dollar is de laatste maand al heel vaak tussen de 1.55 en 1.60 geweest.
hondake0
Amerika-ontdekker

Bericht door hondake0 »

Onze reis komt dichterbij en vandaag dan maar besloten wat dollars te bestellen.
ja inderdaad...........bestellen , gewoon bij de bank en die liggen voor me klaar op 9 mei tegen de koers van vandaag.
De "koopkoers" ligt natuurlijk een stuk lager want ook banken willen eten.......nietwaar?
300 dollar in kleine biljetten van 1,2,5 en tien om de eerste dingetjes te doen, de rest gaat toch op de creditkaart
En wat kost zoiets?.........nou.......197 euro.....een 1,52 us voor een euro :beerchug:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Wij hebben vandaag de visa afrekening ontvangen . De wisselkoers verschilt van dag tot dag en ligt tussen de 1.556 en 1.582 .

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik zie nu overal bij reisbureaus ook aanbiedingen als dwaze dollar weken enzo.....
Dat trekt misschien NOG meer mensen naar USA. Als je voor 15 mei boekt, krijg je veel voordeel. Ik zou bijna zelf gaan :roll: :roll:
Helaas :(
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

ondertussen is de dollar weer gestegen tot 1,53 voor 1 euro. Niet dat ik panikeer of nerveus doe, maar voor 1000 euro krijg je nu toch al een tiental dollar minder hé ;)
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Dezz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dezz »

Niet getreurd, de koers is alweer 1.55
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Omdat we gisteren toch naar Amsterdam gingen, hebben we meteen dollars gekocht, wat een gedoe. Op internet gezien dat ze bij lorentzchange de gunstigste koers hadden. De Damrak 2 x heen en weer gelopen, voordat we het gevonden hadden. In de rij een tijd gewacht, aan de beurt blijkt dat je niet kunt pinnen :oops: (sorry, ik doe dit soort dingen niet zo vaak), dus terug op zoek naar een pinautomaat. Weer heen en weer over de Damrak, weer in de rij tussen een aantal vage figuren. Aan de beurt blijkt dat ze maar 60 dollar cash hebben, en ook de andere filialen hadden niets. :banghead:
Weer terug naar Pottcharge, en daar uiteindelijk de dollars gekocht. Dus 4 keer de Damrak heen en weer gelopen in een behoorlijke hitte, waren we toch erg blij met onze dollars. :dance:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer