Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat neem jij mee vanuit Amerika?
-
- Amerikakenner
Hoi Harm,
Alles wat ik mee terug neem wordt al direct ter plekke gebruikt, het ziet er dus niet meer als nieuw uit als ik voor de Nederlandse douane sta.
Hydrotherion,
Groeten
Wendy
Alles wat ik mee terug neem wordt al direct ter plekke gebruikt, het ziet er dus niet meer als nieuw uit als ik voor de Nederlandse douane sta.
Hydrotherion,
Dat bedoel ik dus......... zeer ingewikkeld.Voor DVD spelers is het een kwestie van trial and error(neem een amerikaanse DVD mee naar de winkel) want sommige merken zeggen dat ze niet multi region zijn maar zijn het wel! Ook vind je op het internet voor vele merken codes(zoals bepaalde handelingen met je afstand bediening) die wel deglelijk werken. Ik heb zelf momenteel een Kiss DP-1000 dvd speler die ik region free heb gemaakt door bepaalde toetsen volgens een colde achter mekaar in te drukken. Wel even checken of je televisie NTSC ondersteunt.
Groeten
Wendy
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo Wendy
Veel mensen denken dat ze bij de doane gek zijn, nou dat zijn ze niet.Die weten heel goed wat er gebeurt. Sommige artikelen ook kleding zijn nl niet in Nederland te koop. Men is over het algemeen redelijk tolerant, maar als je met een dure coleman en een stapel dvd zonder dvdspeler uit Amerika komt??? IK wil je niet bang maken hoor.
Harm
Veel mensen denken dat ze bij de doane gek zijn, nou dat zijn ze niet.Die weten heel goed wat er gebeurt. Sommige artikelen ook kleding zijn nl niet in Nederland te koop. Men is over het algemeen redelijk tolerant, maar als je met een dure coleman en een stapel dvd zonder dvdspeler uit Amerika komt??? IK wil je niet bang maken hoor.

Harm
Ik zal vooral veel tshirts mee terugnemen
Hier is de keus in Wrangler shirts (heel mooi en zitten heerlijk) ernstig beperkt. Degene die ik reeds heb, heb ik op Duitse wedstrijden kunnen kopen.
Verder, sporen (ik rijd overigens western (paard)), hoofdstelletje en wat broeken, die zijn daar veel goedkoper. Kosten in the states ongeveer $20 en hier betaal je er zomaar €54 voor.
Verder ben ik niet zo van het eten, daar heb ik weinig mee. Maar ik zal vast nog wel een verlanglijst mee krijgen van vrienden en bekenden

Verder, sporen (ik rijd overigens western (paard)), hoofdstelletje en wat broeken, die zijn daar veel goedkoper. Kosten in the states ongeveer $20 en hier betaal je er zomaar €54 voor.
Verder ben ik niet zo van het eten, daar heb ik weinig mee. Maar ik zal vast nog wel een verlanglijst mee krijgen van vrienden en bekenden

-
- Amerikakenner
Hoi Gretl,
Groeten
Wendy
Dat klopt niet Gretl, Teva's zijn in Amerika gewoon Teva's en Clarks zijn Clarks, kijk maar eens op http://www.teva.com.Die heb ik ook gekocht , maar dan heten ze Clarks! Geen Teva's dus eigenlijk.... .. maar wel enorme keuze! Leuk in teenslipper-modellen. En ik heb ze heel stoer gewoon aangedaan op de reis naar huis
Groeten
Wendy
Je hebt natuurlijk gelijk, maar het zit zo: ik ging voor Teva's..(die had ik nl 2 jaar terug daar ook gekocht)...... maar kwam nu met Clarks terug. Die vond ik leuker en zaten beter. Dus vandaar dat ik op je bericht reageerde. Het is toch zo'n zelfde Teva-achtige-schoen?.... of blijven we het oneens?????
Groeten!!

Groeten!!
-
- Amerikakenner
Nee natuurlijk niet Gretl!! Het gaat natuurlijk niet om welke naam erop staat, maar om welke het meest comfortabel zitten.of blijven we het oneens?????
Ik zweer bij Teva's, echt mooi vind ik ze niet, maar ze zitten mij als pantoffels. Ook de kinderen dragen ze. Maar nu de kinderen langzamerhand uit de kindermaten groeien (dochter van 10 heeft maat 39/40!! groter als moeders) wordt het een dure hobby.
Vandaar dat wij in de USA onze slag willen slaan

Groeten
Wendy
-
- Amerikafan
Wat nemen we mee uit Amerika
Acc. voor mijn digitale camara. Zijn daar minimaal 25% goedkoper.
Camara heb ik in NL gekocht ivm de garantie.
Leon
Camara heb ik in NL gekocht ivm de garantie.
Leon
Vanuit Florida zijn we al twee keer vergeten een licence plate te kopen, dus nu gaan we die zeker NIET vergeten! Deze keer gaan we 4 staten zien: California, Nevada, Utah en Arizona, dus ook 4 plates...
Verder: waarschijnlijk wat dvd's, uit elke stad/park een "hebbedingetje", wat kleding voor ons en ons dochtertje, we gaan nog shoppen op Rodeo Drive (schoenen van D&G ofzo), en natuurlijk heeeeeeeel veeeeeeel Disney dingetjes!!!! We gaan ook naar Disneyland
(natuurlijk!), dus dat wordt weer genieten van de leuke shops!
en waarschijnlijk ook nog wel wat etenswaren...
Anita
Verder: waarschijnlijk wat dvd's, uit elke stad/park een "hebbedingetje", wat kleding voor ons en ons dochtertje, we gaan nog shoppen op Rodeo Drive (schoenen van D&G ofzo), en natuurlijk heeeeeeeel veeeeeeel Disney dingetjes!!!! We gaan ook naar Disneyland

en waarschijnlijk ook nog wel wat etenswaren...
Anita
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Oh, heerlijk, shoppen in Amerika! Ik verheug me er alweer op, wanneer wij in september gaan, een heleboel leuke dingen mee te nemen.
Wat we verzamelen en waar wij dus altijd mee thuiskomen, en dus ook weer dit jaar:
- Kerstboomversiering, van alle bezienswaardigheden
- Glazen van de pretparken en achtbanen
In onze woonkamer hebben we vitrinekasten hangen met glazen van alle pretparken en achtbanen die we al over de hele wereld hebben gezien, ik heb er nu ongeveer 60.
Daarnaast hebben we een kerstboom met versieringen die ons herinneren aan al onze vakanties, en aangezien we het meest in Amerika zijn geweest, komen daar de meeste versieringen vandaan. Het is elk jaar weer een feest om de kerstboom op te tuigen, omdat dat zoveel leuke herinneringen met zich meebrengt!
Maar natuurlijk blijft het daar niet bij, we kopen ons altijd helemaal suf, vooral in de outlets:
- Spijkerkleding (Levi's en Dockers)
- Grote maten mode (van Dress Barn, of Jones New York)
- Nike golfkleding en andere golf-accessoires
- schoenen
- CD's (die we draaien in de auto tijdens de reis)
- BBQ-saus
- Boeken (vooral over pretparken en achtbanen, maar ook kookboeken of souvenirboeken)
We nemen dus ook standaard een lege koffer en een lege tas mee voor de handbagage, om alles weer mee terug te kunnen nemen.
Jacqueline
Wat we verzamelen en waar wij dus altijd mee thuiskomen, en dus ook weer dit jaar:
- Kerstboomversiering, van alle bezienswaardigheden
- Glazen van de pretparken en achtbanen
In onze woonkamer hebben we vitrinekasten hangen met glazen van alle pretparken en achtbanen die we al over de hele wereld hebben gezien, ik heb er nu ongeveer 60.
Daarnaast hebben we een kerstboom met versieringen die ons herinneren aan al onze vakanties, en aangezien we het meest in Amerika zijn geweest, komen daar de meeste versieringen vandaan. Het is elk jaar weer een feest om de kerstboom op te tuigen, omdat dat zoveel leuke herinneringen met zich meebrengt!
Maar natuurlijk blijft het daar niet bij, we kopen ons altijd helemaal suf, vooral in de outlets:
- Spijkerkleding (Levi's en Dockers)
- Grote maten mode (van Dress Barn, of Jones New York)
- Nike golfkleding en andere golf-accessoires
- schoenen
- CD's (die we draaien in de auto tijdens de reis)
- BBQ-saus
- Boeken (vooral over pretparken en achtbanen, maar ook kookboeken of souvenirboeken)
We nemen dus ook standaard een lege koffer en een lege tas mee voor de handbagage, om alles weer mee terug te kunnen nemen.
Jacqueline
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hallo Anita,
De douane maakt onderscheidt in persoonlijke goederen (die al in je bezit waren voordat je vertrok naar de VS) en andere goederen. Je mag per persoon voor 175 euro aan goederen invoeren.
Wat ons betreft: de boeken, de glazen en de kerstboomversieringen (en andere souvenirs) komen meestal niet over dat bedrag heen.
De kleding die we kopen, dragen we meestal ook al op vakantie, maar ook als we dat niet doen, halen we altijd de prijskaartjes eraf en meestal gooien we dat ook nog eens door een wasmachine voordat we gaan. Schoenen worden ook altijd gedragen voordat we weer terug gaan, zodat dat niet als nieuw uitziet. Dan valt het voor de douane onder je persoonelijk bezittingen, en hoef je geen BTW en invoerrecht te betalen.
We hebben nog nooit problemen gehad!
Jacqueline
De douane maakt onderscheidt in persoonlijke goederen (die al in je bezit waren voordat je vertrok naar de VS) en andere goederen. Je mag per persoon voor 175 euro aan goederen invoeren.
Wat ons betreft: de boeken, de glazen en de kerstboomversieringen (en andere souvenirs) komen meestal niet over dat bedrag heen.
De kleding die we kopen, dragen we meestal ook al op vakantie, maar ook als we dat niet doen, halen we altijd de prijskaartjes eraf en meestal gooien we dat ook nog eens door een wasmachine voordat we gaan. Schoenen worden ook altijd gedragen voordat we weer terug gaan, zodat dat niet als nieuw uitziet. Dan valt het voor de douane onder je persoonelijk bezittingen, en hoef je geen BTW en invoerrecht te betalen.
Jacqueline
Zorg idd gewoon dat alle prijskaartjes eraf zijn en alles niet nog kreukloos in je tas/koffer zit, met electronische apparatuur, laat de doos in de VS en stop bv een digitale camera gewoon in je jas bij aankomst en knip een paar foto's (waarschijnlijk allang gedaan). Zolang er geen enorme uitstekende dingen of dozen door de douane gaan hebben ze er niet zoveel problemen mee. Ik nam altijd onderdelen mee voor mijn auto, nooit problemen gehad (knock on wood)Jasmino schreef:Hallo Anita,
Jacqueline
De douane is niet gek, en weet dat de mensen vooral kleding enzo meenemen, maar volgens mij worden ze daar niet echt warm of koud van, en hetzelfde voor kado's!
Wat betreft electronische hebbedingetjes, het scheelt natuurlijk wel of je ze hier koopt of in NL, maar kijk eens online naar bv pricewatch.nl en zoek wat je wilt, dan zie je dat apparatuur niet zo gek veel scheelt met de VS tegenwoordig en je hebt het uit NL (in verband met 220V, garantie, enz..) Het enige verschil dat ik nu nog zie is de 8% versus de 17.5% belasting, dus hele grote aankopen, ja dat scheelt!!!
just my .02
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo
Zoals Richard al schreef ze zijn bij de Douane niet gek Maar redelijk soepel. Die hebben echt wel in de gaten als de hele familie met dure digitale camera’s om de nek Nederland binnen komt er een camera teveel bij zit. Veel kleding in Amerika is in Europa niet verkrijgbaar, even als elektronische artikelen. Over het algemeen gaat het zoals anderen al beschreven hebben, maar probeer niet te overdrijven.
Harm
Zoals Richard al schreef ze zijn bij de Douane niet gek Maar redelijk soepel. Die hebben echt wel in de gaten als de hele familie met dure digitale camera’s om de nek Nederland binnen komt er een camera teveel bij zit. Veel kleding in Amerika is in Europa niet verkrijgbaar, even als elektronische artikelen. Over het algemeen gaat het zoals anderen al beschreven hebben, maar probeer niet te overdrijven.
Harm
wat ik mee neem
kleding..shirts en wat voor de kids
weinig kleding mee ..
schoolspullen
onderdeeltjes voor de auto
en vorig jaar een dikke demper, gewoon in een aparte tas en bij de doane laten zien, geen probleem, geen extra kosten.
en die lekkere broodjes in blik.
kleding..shirts en wat voor de kids
weinig kleding mee ..
schoolspullen
onderdeeltjes voor de auto
en vorig jaar een dikke demper, gewoon in een aparte tas en bij de doane laten zien, geen probleem, geen extra kosten.
en die lekkere broodjes in blik.
met een flinke prijs....zou ik het liefst 6 maanden per jaar in de u.s. willen wonen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 3351 Weergaves
-
Laatste bericht door TheWoodies
-
- 1 Reacties