Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

US to Fingerprint British Visitors, Other Allies

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

US to Fingerprint British Visitors, Other Allies

Bericht door Coyote »

WASHINGTON (Reuters) - The United States said on Friday it will fingerprint and photograph the citizens of 27 nations that do not require U.S. visas, including visitors from close allies like Britain, Australia and Japan.
State Department spokesman Adam Ereli said the new policy would be put in place at all U.S. airports and seaports by Sept. 30, requiring citizens of the 27 Visa Waiver Program countries to provide "two digital index finger scans and a digital photograph" to verify their identity.

The photographs and fingerprints are already required from citizens of other nations that do require U.S. visas and have proved unpopular among many, although U.S. officials say the process takes a matter of seconds and is needed to protect against attacks like those of Sept. 11, 2001.

Under U.S. law, the 27 nations must introduce passports with "biometric" data like fingerprints by Oct. 26 but the State Department and the U.S. Department of Homeland Security have asked Congress to approve a two-year extension because most, if not all, are not expected to meet the deadline.

"We believe that an extension ... will avoid potential disruption to international travel and at the same time (requiring the fingerprints and photographs) will help mitigate the security concerns related to extending the deadline for biometric passports," Ereli told reporters.

The 27 countries affected are Andorra, Australia, Austria, Belgium, Brunei, Denmark, Finland, France, Germany, Iceland, Ireland, Italy, Japan, Liechtenstein, Luxembourg, Monaco, the Netherlands, New Zealand, Norway, Portugal, San Marino, Singapore, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland and the United Kingdom.

Bron: http://www.reuters.com

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Hydrotherion
Amerikafan

Bericht door Hydrotherion »

Weet nu niet of ik verontrust moet zijn of juist blij! :?

Moet je dat trouwens maar 1 keer doen of elke keer als je de VS bezoekt?
Made in Holland
Amerikafan

Vinger afdrukken vanaf September 2004

Bericht door Made in Holland »

Waar is het einde.

Heb er opzich niets op tegen (veiligheid boven alles).
De volgende stap is dat je een DNA-monster achter moet laten.

Vindt trouwens wel dat ze voor de Amerikanen die naar NL of BE komen ook dezelfde regel in moeten voeren.

Leon
Anita

Bericht door Anita »

Vindt trouwens wel dat ze voor de Amerikanen die naar NL of BE komen ook dezelfde regel in moeten voeren
waar is deze uitspraak op gebaseerd dan? Volgens mij lopen de Amerikanen iets meer risico op bijvoorbeeld terroristische aanslagen dan de Nederlanders of de Belgen.
Het gaat natuurlijk niet om een spelletje...
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Anita schreef:
Vindt trouwens wel dat ze voor de Amerikanen die naar NL of BE komen ook dezelfde regel in moeten voeren
waar is deze uitspraak op gebaseerd dan? Volgens mij lopen de Amerikanen iets meer risico op bijvoorbeeld terroristische aanslagen dan de Nederlanders of de Belgen.
Het gaat natuurlijk niet om een spelletje...
Ik spring hier even in, vergeet bv Spanje niet mensen, deze rotzooi zit overal, dus het is een punt van aandacht, en nederland is ook al bezig met maatregelen, dat zou ik ook niet anders verwachten!

just my .02,

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Made in Holland
Amerikafan

risico's

Anita,

Klopt, de Amerikanen lopen zeker meer risico dan wij (NL & BE), maar dat mag dan niet zomaar betekenen dat ze ons maar vanalles kunnen opleggen. Ik ben het mee eens dat het een veiligheidsverhogende factor is (waar ik opzich niets op tegen heb, heb niets te verbergen), maar dat betekent niet dat we het allemaal maar moeten accepteren; het moet mijn idee in balans blijven.
Het is zeker geen spelletje, maar elkaar respecteren.

Ik kan hier een voorbeeld aanhalen van de US piloot welke in Brazilië zijn middelvinger opstak bij het maken van een ID foto.
Wel zelf maatregelen nemen tegen buitenlanders en verontwaardigd zijn als ze zelf in het buitenland maatregelen om hun oren krijgen.

Leon
Anita

Bericht door Anita »

Leon,

als ik er wat langer over nadenk, moet ik bekennen: je hebt inderdaad wel een beetje gelijk.
Maar weet je: ik blijf denken (naief misschien?) dat wij hier lang zoveel risico niet lopen als zij daar....
En ja, ik heb natuurlijk ook gehoord van Madrid, maar je blijft toch hopen dat het "ver van je bed" blijft (al is Madrid niet echt ver van ons bed natuurlijk...)

Het blijft een lastig iets. Je weet nooit hoeveel risico je loopt. En dat is ook de reden dat ik het prima vind dat ze in de USA mijn vingerafdrukken willen hebben. Het is allemaal voor je eigen veiligheid.

Het liefst denk ik er maar niet teveel over na....

Anita
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Leon,

Die ene piloot komt dan ook in het nieuws, verder doen de meeste Amerikanen net zo makkelijk mee met immigratieprocedures van andere landen, hoor. Jerks heb je natuurlijk overal.

Ik ben jarenlang reisagente geweest en heb eindeloos visa geregeld voor mijn klanten. Dat duurde soms ontzettend lang, of ze moesten uren in de rij staan. Niet alle landen hebben makkelijke toegangsprocedures.

>>maar dat betekent niet dat we het allemaal maar moeten accepteren; het moet mijn idee in balans blijven. <<

Waarom moet je het niet accepteren? Ga je doen dan ;)?

Ik heb trouwens al eerder geschreven, dat wat mij betreft de Europese landen gelijksoortige strenge maatregelen gaan treffen. En ik weet persoonlijk, dat veel Amerikanen dat met mij eens zijn. Hier wordt de afwachtende houding van veel Europese landen niet goed begrepen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Daar ben ik het helemaal mee eens, Petra. Vanwege uiteenlopende redenen, vaak terug te voeren op nationaal eigenbelang, komt er in de EU maar moeilijk iets van de grond dat ook maar enigszins lijkt op consequente maatregelen.

Om een land te becritiseren dat dit wel in de praktijk probeert te brengen, en dat af te doen met een dooddoener als: "maar dat betekent niet dat we het allemaal maar moeten accepteren; het moet mijn idee in balans blijven.", is de zaak omdraaien. Je moet op dit forum niet klagen over te veel veiligheidsmaatregelen in de V.S., maar eerder over te weinig in Europa.
Georgia on My Mind
Made in Holland
Amerikafan

Europa

Redneck, Petra,

Nu haal je een sterk punt aan van de tekortkomingen in Europa.
Europa is teveel verdeeld over zoveel verschillende zaken (ingrijpen in het conflict op de Balkan en de tweede Irak oorlog zijn daar 2 voorbeelden van).
Dit wordt mijn idee mede veroorzaakt door de verschillende culturen (en belangen) in Europa, terwijl je eigenlijk kunt spreken van de (= een) Amerikaanse cultuur.
Zolang erin Europa "Brussel" niet meer macht krijgt, zal het hier een verdeeld "zooitje" blijven.
Zo werkt iedere veiligheidsdienst voor zichzelf.
Ook veel mensen klagen dat de privacy van burgers in gevaar komt;
wat is nu belangrijker veiligheid of privacy?

Ik vlieg over 2 1/2 week naar de Texas. Laatse keer was voor 11/9. Kijken wat er allemaal veranderd is.

Leon
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo
Volgens mij zijn de begrippen veiligheid en privacy voor ieder individu anders. Ik verbaas me er B.V. over dat er op forums de meest vreemde namen gebruikt worden. Ik heb geen moeite als ik op vakantie ben om een uurtje in de rij te staan. Ik vraag me wel af wie dat gedoe allemaal gaat bekostigen? Dat zal de reiziger dus wel zijn.

Harm
Kansas Wizard
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Kansas Wizard »

Beste forumleden,

Dat de V.S. deze maatregelen neemt, vind een goed recht en een eigen verantwoordelijk van deze natie. Als je daar niet mee kunt leven, schuif je simpel weg uit. Ik zie het zo: Jij wilt naar de V.S. en daar gelden hun regels, dus aanpassen. Als je dat niet wilt moet je er gewoon niet naar toe gaan. Simpel :!:

Het verbaast mij wel dat Europa zo wordt 'bekritiseerd' door de leden van dit forum. Ik neem als voorbeeld:
Redneck schreef: Je moet op dit forum niet klagen over te veel veiligheidsmaatregelen in de V.S., maar eerder over te weinig in Europa.
Er zijn gewoon weg landen in Europa, die niet onder druk van het internationaal terrorisme leven. Ik denk hierbij aan Zwitserland, Scandinavie en andere neutrale landen. Ik vind het daarom hun goed recht om minder te investeren in beveliging. Deze landen geven hun geld wellicht liever uit aan voor hun belangrijke zaken (bijv. onderwijs of gezondheidszorg).

Dat veiligheid in bepaalde landen, zoals met name de V.S., maar ook Nederland, tot een hot item is gemaakt is hun pakkie aan. Ik vind niet dat dan gelijk heel Europa mee moet doen. Ik vind wel, als Nederland een grote mond heeft met meer veiligheid, dergelijke maatregelen(zoals vingerafdrukken) ook moet invoeren.

Europa is en blijft: Een grote mengelmoes van verschillende prioriteiten en meningen - eenduidige maatregelen zijn dus moeilijk te realiseren.

Groeten Kansas Wizard :D
"Toto... I have a feeling we're not in Kansas anymore."
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Kansas Wizard,

Ik vind het prima dat je mij citeert, je weet dan tenminste dat je niet voor niets schrijft, maar het overgrote deel van je reactie is niet meer dan een onderstreping van de opmerking waar ik mee begon:
Redneck schreef:Vanwege uiteenlopende redenen, vaak terug te voeren op nationaal eigenbelang, komt er in de EU maar moeilijk iets van de grond dat ook maar enigszins lijkt op consequente maatregelen.
Ook hier zijn staten die minder "aantrekkelijk" zijn voor terroristische aanslagen, niettemin is de solidariteit daar net zo groot als in de "front line" staten. Zolang de landen in Europa nog in hokjesgeest blijven denken, en eigenbelang voor het algemeen belang stellen, zal er niets wezenlijks veranderen. De gedachte, lang geleden, achter een Verenigd Europa was eenheid.

Ook ben ik het niet eens met je opmerking dat veiligheid hier tot een hot item "gemaakt" is. Je suggereert hiermee dat er tussen de aanslagen van 11 September 2001 en de verscherpte maatregelen hierna geen verband zou bestaan.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Kansas Wizard
Amerikafan
Contacteer:

Beste Redneck,

Ik wil toch nog kort even reageren op paar puntjes die je aanhaalde.

Wat betreft dat denken in hokjes komt omdat we geen complete natie zijn. We kijken alleen naar ons eigen land(vaak tenminste). Wat betreft de eenheid van Europa, daar wil ik aan toevoegen: economische eenheid. Met die gedachte is het(de unie) ook opgericht, lang geleden(als ik me niet vergis: de staal en kolen unie). De euro illustreert dit zeer mooi, de euro is zowat het enige dat Europese landen met elkaar verbindt. Enfin, dat tegenwoordig vele andere aspecten door de Europese unie worden beslist is er later bij gekomen.

Dat dit nog niet helemaal functioneert, daar waren we het al over eens. :D

Redneck schreef:
Ook ben ik het niet eens met je opmerking dat veiligheid hier tot een hot item "gemaakt" is. Je suggereert hiermee dat er tussen de aanslagen van 11 September 2001 en de verscherpte maatregelen hierna geen verband zou bestaan.

gr. Redneck
Dit verband is er wel degelijk, dat realiseer ik mij maar al te goed. Met -gemaakt- bedoelde ik verders niets bijzonders. Het was niet mijn bedoeling deze suggestie te schetsen.

Groeten Kansas Wizard
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Beste Kansas Wizard,

Laat ik duidelijk zijn, het is niet mijn bedoeling om op het scherp van de snede te gaan discussieren over iets waar we het voor het overgrote deel over eens zijn. 8) Soms reageert iemand op een gegeven mening en dat kan verhelderend werken. Andere gezichtspunten helpen de blik verruimen. Aangezien dit een Amerikaforum is, en geen discussieforum, wil ik het hier bij laten. OK?

BTW Het prille begin van de EU was, bijna goed, de Europese Kolen en Staal Gemeenschap, kortweg KSG genaamd, opgericht in 1950.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Nog vergeten te zeggen! Met zo'n mooie nieuwe avatar krijg je van mij altijd gelijk. :lol:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Kansas Wizard
Amerikafan
Contacteer:

Dank je Redneck, ik ben blij dat de nieuwe avatar in de smaak valt :D - het is tenslotte ook Amerika :wink: !!!

Het ging mij niet om het gelijk krijgen, want we zijn het inderdaad ver met elkaars eens. Ik wilde alleen wat toevoegen.

Dus we laten het hierbij. :D

Groeten Kansas Wizard
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

aaaaaaaaaaaaaah the olsen twins, jammer dat ze nog zo jong zijn :cry:

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
yvonne
Amerika-ontdekker

Bericht door yvonne »

Ik vind het prima, moeten ze overal doen!
De derde wereld oorlog is al aan de gang...
met een flinke prijs....zou ik het liefst 6 maanden per jaar in de u.s. willen wonen.
Kansas Wizard
Amerikafan
Contacteer:

yvonne schreef:De derde wereld oorlog is al aan de gang...
Oei ( :o ), dat is een wel heel pessimistische kijk op de wereld.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer