Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

San Francisco - Monterey - Morro bay

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
adrian
Amerika-ontdekker

San Francisco - Monterey - Morro bay

Bericht door adrian »

Amerika-lovers

In juni maken we (mijn vrouw Thea en ikzelf) een rondreis door zw-Amerika. We eindigen met 2 dagen voor de reis San Francisco - Los Angeles en 1 1/2 dag L.A. We hebben een eigen auto tot onze beschikking.

Mijn vraag:
Op de eerste dag rijden we van SF via Monterey en Big Sur naar Morro bay.
Daarbij hopen we tijd te hebben voor het Aquarium van Monterey en om even genieten op het terras in Nepenthe (Big Sur).
Is het verstandig om al bij SF langs de kust te gaan rijden (Cabrillo Highway)? Of beter het eerste deel via de snelweg om meer tijd te hebben voor Monterey en Big Sur?
En is het de moeite waard om naar Hearst Castle te gaan?

Andere tips?

Ad
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: San Francisco - Monterey - Morro bay

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk niet dat het veel verschil maak, zal er ook van af hangen waarvandaan je vertrekt in SF. Ik zou wel de snelste route nemen want het is een lange dag als je het aquarium wilt bezoeken.

Ik vind Hearst Castle zeer de moeite waard, maar dat zal qua tijd niet lukken onderweg naar Morro Bay. Je zou dan beter bij of voor San Simeon kunnen overnachten en dan de volgende ochtend een bezoek aan Hearst Castle brengen.
Of misschien is een avond tour mogelijk.

Marianne
okkernoot
Amerika-ontdekker

Bericht door okkernoot »

Hearst Castle kan ik je zéker aanbevelen. Is een must, ook voor degenen die er niets van verwachten Voor het overige sluit ik me aan bij Martin & Marianne. Als je vanuit SF vertrekt denk ik dat je best in San Simeon overnacht en de volgende morgen vroeg Hearst Castle bezoekt. Wat betreft de Cabrillo Highway denk ik dat deze ook best rustig is 's morgens, zodat het niet veel uitmaakt of je deze neemt of de snelweg. Misschien nog 1 tip : rondom Monterey kan het behoorlijk druk zijn!
Vero
Amerika-newbie

Bericht door Vero »

Hey,

Wij reden twee weken geleden van San Francisco naar LA via de kust. We hadden er drie dagen voor uitgetrokken en dit vonden we toch wel een minimum. Big Sur is zo mooi dat je toch wel de tijd moet nemen om ervan te genieten. Aan LA vonden we absoluut niks. We zijn naar Hollywood boulevard geweest, niet echt de moeite... Venice Beach was wel leuk, maar dit kan je bijvoorbeeld vervangen door een half dagje strand onderweg naar LA (Santa Barbara bijvoorbeeld, heeft ook een aangenaam centrum met leuke winkels). Zeker als je Hearst Castle wil bezoeken, is twee dagen te weinig. Wij bezochten onderweg ook een zeeleeuwkolonie (Ano Nuevo State reserve, 27 mijl ten zuiden van Half Moon Bay), toch wel de moeite: Je maakt een mooie wandeling naar de baaien waar de dieren liggen en vriendelijke vrijwilligers geven je alle info die je wenst. Vergeet ook de mooie missiekerk in Carmel niet: La Mission San Carlos Borromeo de Carmelo. Eens je verder naar het zuiden Point Lobos gepasseerd bent, kan je je wagen ter hoogte van Garrapata Beach langs de kant van de weg zetten en het strand makkelijk bereiken. Ook Pfeiffer Beach is leuk (wel 5 dollar inkom), maar moeilijk te vinden: 1 km na het dorpje Big Sur rijd je de onverharde Sycamore Canyon Road op, die je naar het strand 2 mijl verder brengt. En er zijn nog zoveel andere leuke dingen te zien en te doen onderweg (daar hadden we allemaal geen tijd voor), dat ik het zeker zou overwegen om een dagje van LA af te snoepen. Langs de kust heb je ook meer het vakantiegevoel dan in het bloedhete LA (vind ik...)

Veronik
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer