Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

LA, Las Vegas, San Franciso, LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Herr_Raus
Amerika-ontdekker

LA, Las Vegas, San Franciso, LA

Bericht door Herr_Raus »

Gegroet Allen,

Eerst en vooral wil ik de dame van in de Standaard Boekhandel in het shopping center van Wijnegem bedanken voor het bewust maken van dit forum, en het geven van tips! We wouden eerst een volledig vastgelegde route volgen, maar zoals zij opmerkte beperkt dit enorm in vrijheid.

We zouden 10/09/08 vertrekken van Brussel naar LA, en 27/09/08 terugkomen, ook weer van LA
voorlopig had ik de volgende grote lijnen in gedachten.

Los Angeles (moeilijk verkeer! Mss enkel Hollywood / Hollywood Boulevard?)
--- wat hiertussen ??
Las Vegas (eventueel logeren in MGM Grand?)
Hoover Dam (gigantisch stuwdam)
Grand Canyon
Zion NP
Bryce Canyon
Death Valley
Sequoia and Kings Canyon NP
Yosemite NP / 2 dagen? (eventueel logeren in het park, Yosemite Lodge at the Falls, tent of gewone kamer, afhankelijk van budget)
Bodie (spookstadje met western trekjes) (mss als da ni te veel tijd vraagt)
San Fransisco

en dan via Pacific Coast Highway 1
- Big Sur
- Hearst Castle
- Santa Barbara

terug naar LA.

dit is zowa de grote lijnen, voor mij primeert de natuur eigenlijk, LA en SF is vooral voor men vriendin eigenlijk. Nu ik wou gewoon wa beginnen rijden en zien waar ik uitkwam, maar ja.. da wordt hier afgeraden, er moet toch een zeker leiddraad zijn.
Kunnen jullie mij gedachten geven omtrent deze route (over bekend en al dikwijls naar gevraagd) en dan vooral een indicatie van hoelang ik op bepaalde locaties zou verblijven?

is dit ook te doen binnen 17 dagen?
Alle hints en tips zijn welkom, de informatie ook op dit forum is zo overweldigend dat het een beetje moeilijk is om iets te plannen :)

vriendelijk bedankt!

Tom R.
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: LA, Las Vegas, San Franciso, LA

Bericht door Jeroen80 »

Hoi Tom

17 dagen is echt wel heel krap voor wat jij hier allemaal opsomt. Ik denk dat je best eens overlegt met elkaar wat je zeker wil zien en dan gaan skippen. Ik vrees dat je anders alleen maar aan het rijden zal zijn en voorbij al dat moois zal vliegen.

Wij vertrekken nu woensdag naar het zuidwesten. Hier vind je onze route. Wij zijn er 23 dagen (zonder de vluchten) en die hebben we al behoorlijk vol gepropt.

Ik kan een aantal voorstellen doen, tips die ik zelf ben tegengekomen op het forum hier.

- Niet vertrekken en eindigen in dezelfde stad. Liggen de vluchten al vast? Wij vliegen op LA en vertrekken terug richting Brussel vanuit San Francisco.
- Vertrek in LA, via de kust naar SF en dan Yosemite (Tioga Pass is dan normaal gezien nog open + Mono Lake en Bodie), Death Valley, Las Vegas (+ Hoover Dam) en eventueel Bryce en Zion. En dan bvb terug naar Las Vegas en van hieruit terugvliegen naar België.
- Of vertrekken in Phoenix (Arizona), dan kan je de Grand Canyon ook nog meepikken en zo via Zion, Bryce, Las Vegas, Death Valley, Yosemite naar San Francisco. LA en de kustroute dan skippen.
- Sequoia NP zou ik sowieso overslaan. In Yosemite zijn er trouwens ook Sequoia's.
- LA is trouwens zo groot dat je voor 1 of 2 dagen best echt een klein stukje uitkiest (zoals je zelf al voorstelt Hollywood bvb).

Ik hoop dat je hier wat aanhebt.
Je geeft zelf aan veel natuur te willen zien en je vriendin eerder de steden. Maar gaan jullie veel wandelen in de parken of pretparken doen in LA?

Kijk ook eens op Google maps of Google Earth. Hier kan je de route ingeven van X naar Y en dan krijg je het aantal mijlen/km en de tijd. Staar je hier niet blind op maar het geeft je wel een idee natuurlijk.
Jeroen80
Amerikakenner

Bericht door Jeroen80 »

Hoi Tom

Ik heb snel even 2 routes in elkaar gepuzzeld. Dit is natuurlijk in grote lijnen. Op dit forum vind je tonnen aan informatie, dus puzzelen maar. De mensen hier zijn ook heel behulpzaam en kunnen/zullen je 99/100 antwoorden op je vragen.

Route 1:
10/9 vlucht naar LA
11/9 LA
12/9 LA - kust
13/9 kust - San Francisco
14/9 SF
15/9 SF
16/9 SF - Yosemite NP
17/9 Yosemite NP
18/9 Yosemite NP
19/9 Yosemite NP - Death Valley
20/9 Death Valley - Las Vegas
21/9 Las Vegas
22/9 LV - Bryce Canyon
23/9 Bryce Canyon - Zion
24/9 Zion
25/9 Zion - LV
26/9 LV
27/9 Terug naar huis

Route 2:
10/9 vlucht naar Phoenix
11/9 Phoenix - Grand Canyon
12/9 GC
13/9 GC - Page
14/9 Page
15/9 Page - Bryce Canyon
16/9 Bryce Canyon - Zion
17/9 Zion
18/9 Zion - Las Vegas
19/9 Las Vegas
20/9 Las Vegas - Death Valley
21/9 Death Valley - Yosemite
22/9 Yosemite
23/9 Yosemite
24/9 Yosemite - San Francisco
25/9 San Francisco
26/9 San Francisco
27/9 Terug naar huis
Herr_Raus
Amerika-ontdekker

Bericht door Herr_Raus »

Jeroen, bedankt voor de informatie, misschien is dit inderdaad geen slecht idee om terug te vertrekken vanuit Las Vegas aangezien ik tussen LA en LV ook al ??? geplaatst had. dus dat is iig dan al uitgespaard. Ik zou graag gaan wandelen in de parken, pretparken heb ik absoluut geen interesse in om eerlijk te zijn. Maar ik moet zeggen uw route 2 lijkt mij persoonlijk het interessants, maar ik vrees da'k da moeilijk verkocht ga krijgen aan men vriendin (ok mss lig ik een beetje onder de sloef ;) . Ik ga het zeker bespreken.. Ik weet inderdaad dat het te kort is, maar ik kan moeilijk langer verlof krijgen op men werk en men vriendin begint daarna met werken.. dus jah het kan nu eenmaal niet anders..

In ieder geval, bedankt voor den input Jeroen, hier kan ik dan zelf ook nog ff verder aan puzzelen. Veel plezier op uw reis die over 2 dagen van start gaat zie ik!
Jeroen80
Amerikakenner

Bericht door Jeroen80 »

Hoi Tom,

Morgen rond dit uur hangen we inderdaad in lucht richting de VS. :dance: :dance: :dance: :dance:

Ik kan je dit nog zeggen: wat je hier vooral veel tegenkomt is dat je je reis niet overvol moet steken. Anders ben je alleen maar aan het rijden en passeer je alles zonder er ten volle van te genieten. Beter een dag langer hier of daar en iets te moeten schrappen uit je route dan overal langs te rijden maar niets te zien. Probeer je vriendin hier maar van te overtuigen.

17 dagen is misschien niet zo heel lang maar iig lang genoeg om een mooie route uit te stippelen. Ik heb het geluk (samen met m'n reiscompanen) dat ik 3 weken verlof kan nemen maar niet iedereen heeft spijtig genoeg die luxe.

Je kan ons reisverslag volgen op: http://jeroenjoriswimusa2008.blogspot.com/

Veel plezier met het uitstippelen van je route.
Herr_Raus
Amerika-ontdekker

Bericht door Herr_Raus »

Zo onze reis begint stillekes aan beetje concrete vormen te krijgen.. en we hebben toch al een route voor ogen. In hoeverre die haalbaar is zal nog moeten blijken want we ondervinden toch wat problemen om overnachtingen te vinden. We hebben nog nooit een overnachting kunnen boeken in een hotel/motel dat onze eerste keuze was! En aangezien de ongewone drukte tijdens onze reisperiode zijn we toch zowa al onze hotels nu al aan het boeken.. Het is jammer we weten het, maar anders kan het daar wel eens moeilijk worden om een overnachting te vinden (en zo verliezen we evengoed veel tijd).

Onze route ziet er ongeveer als volgt uit:

10/09: Brussel-Las Vegas (overnachting Luxor)
11/09: Las Vegas (overnachting Luxor)
12/09: Las Vegas-Grand Canyon (Tusayan) (4u18min) (Overnachting Holiday Inn Express in Tusayan)
13/09: Grand Canyon-Monument Valley (3u30min, 290km) (Overnachting in Mexican Hat Lodge)
14/09: Monument Valley-Page
15/09: Page
16/09: Page-Bryce (2u35min, 244km)
17/09: Bryce-Zion (1u40min, 140km)
18/09: Zion-Death Valley (Furnace Creek) (lange dag!!!)
19/09: Death Valley-Lee Vining of Mammoth lakes
20/09: Mammoth lakes-Yosemite
21/09: Yosemite
22/09: Yosemite-San Francisco
23/09: San Francisco
24/09: San Francisco-Pacific Highway (plaats moeten we nog is zoeken)
25/09: Pacific Highway- Pacific Highway
26/09: Pacific Highway-Venice Beach
27/09: Venice Beach-LA-airport
28/09: LA-Brussel

Alle eer (?) voor het samenstellen van de route gaat naar men vriendin :)
Hebben jullie nog suggesties (route, restaurantjes, eten, dingens om te zien, plaatsen om te overnachten)?

Het gaat jammer genoeg wel een zware reis worden, vooral omdat ik waarschijnlijk alleen ga rijden. Maar ik zie er enorm naar uit.. en de tijd blijkt maar niet vooruit te gaan (hoewel we nu al een maand aan het puzzelen zijn voor deze route!)
DennisG
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door DennisG »

Tussen San Francisco en LA kan je veel mooie plaatjes vinden. Echter je moet deze wel weten.
Wij hebben geprobeerd een volledig verslag van onze reis te geven. Maar soms is het te veel om op te noemen...
Lees dus hier ook over een roadtrip tussen LA & San Francisco
Mijn San Francisco website:
San Francisco Tips
Mijn blog:
The Next Corner
Herr_Raus
Amerika-ontdekker

Bericht door Herr_Raus »

We twijfelen een beetje of we deze route behouden of een wijziging doorbrengen ter hoogte van Page-Bryce-Zion-Death Valley. We dachten aan volgende wijziging:

16/09: Page-Zion (ipv overnachting in Bryce)
17/09: Zion-Las Vegas
18/09: Las Vegas-Death Valley (Furnace Creek)

We zouden dan van Page naar Zion rijden, maar dan 'onderweg' Bryce bezoeken. We kunnen niet goed inschatten hoelang we in dit park gaan blijven. Dan de volgende dag Zion en tegen de avond aankomen in Las Vegas, en dit geeft ons meer tijd voor de bezienswaardigheden onderweg. En dan de volgende dag van Las Vegas naar Death Valley.

Wat denken jullie, deze of vorige route?

Alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

We zouden dan van Page naar Zion rijden, maar dan 'onderweg' Bryce bezoeken. We kunnen niet goed inschatten hoelang we in dit park gaan blijven. Dan de volgende dag Zion en tegen de avond aankomen in Las Vegas, en dit geeft ons meer tijd voor de bezienswaardigheden onderweg. En dan de volgende dag van Las Vegas naar Death Valley.
Je hebt nu niet die lange route van Zion naar DV en meer tijd voor DV, maar wel jammer van de tijd voor Bryce en Zion. Van Page via Bryce naar Zion betekent qua reistijd al 5 uur en je zult toch minstens 2 uur moeten rekenen voor Bryce. Dan blijft er voor Zion alleen maar de volgende dag over, maar dan moet je al weer naar Las Vegas rijden.
Ik zou liever wat schrappen rondom Monument Valley en/of Page, ten gunste van Bryce en Zion.
MV is natuurlijk mooi om gezien te hebben, maar het is wel een heel eind rijden voor een paar rotsen waar je ongetwijfeld al ontelbaar veel foto's van hebt gezien.

Voor welke bezienswaardigheden onderweg zou je nog tijd willen vrijmaken?

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Reken op 5 uur van Las Vegas naar GCNP en 3 uur tussen Page en Bryce. Normale tijden bij een normale rijsnelheid.
Mexican Hat ligt ten noorden van Monument Valley en dat betekent dus heen en weer rijden. Geschikter zou MV zelf zijn of Kayenta omdat je dan al richting Page gaat vanaf MV. Reken op 2 uur van Kayenta naar Page. Je hebt "maar" 18 dagen dus het wordt een beetje een snelle roadtrip maar daar is niets mis mee en ik zou zeker Bryce niet willen overslaan.
Misschien dit:
9/13: Neem ruim de tijd voor GCNP east rim, lunch in Cameron en dan door naar Monument Valley voor een bezoek. Kayenta als het kan en anders toch maar Mexican Hat.
9/14: Van MH is het ongeveer 3 uur naar Page. Als je vroeg start kan je rond de middag Antelope Canyon bezoeken. Dan naar Horseshoebend overlook en een bezoek aan Glen Canyon Dam. Zou geen extra dag Page doen op deze route.
9/15: De 3 uur naar Bryce en de rest van de dag voor dit NP.
9/16: Vertrek vroeg uit Bryce en de 2 uur naar Zion. Vlak voor de tunnel is de Canyon Overlook trail met mooie uitzichten. 's Middags Zion bekijken.
9/17: Gewoon in een ruk naar Death Valley het is tenslotte een roadtrip. Je wint een uur vanwege tijdverschil (je verliest dat uur tussen Page en Bryce) en het is een gemakkelijke rit van ten hoogste 6 uur naar Furnace Creek. Via Las Vegas.
9/18: Probeer zoveel mogelijk van Death Valley te zien en rijd naar Lone Pine laat in de middag.
9/19: Us395 naar Lee Vining, bekijk Mono lake en Tioga Pass naar Yosemite Valley. Je zou zelfs nog naar Bodie op en neer kunnen als je vroeg vertrekt.
9/20: Yosemite NP
9/21: Yosemite NP en naar San Francisco
9/22: San Francisco
9/23: San Francisco
9/24: San Francisco, Santa Cruz en naar Monterey.
9/25: Monterey, hw 1 langs Carmel, Point Lobos SR, Big Sur naar Cambria. Bezoek Hearst Castle. (of de volgende morgen)
9/26: Cambria-Santa Barbara-Los Angeles
9/27: Los Angeles
9/28: Red eyes flight naar Brussel
Dit is allemaal best te doen maar er is natuurlijk nog een groot aantal andere mogelijkheden. Ik zou echt 2 dagen in San Francisco willen doorbrengen.
Veel plezier met de voorbereidingen.
Yeehaw.
Herr_Raus
Amerika-ontdekker

Bericht door Herr_Raus »

Ok bedankt voor de suggesties, we zullen ze zeker mee in rekening brengen. Al valt er voor Bryce niet meer veel te schrappen, want die hotels liggen al vast. We hebben voor Mexican Hat moeten kiezen, omdat de hotels in en rond Monument Valley al bezet waren voor deze nacht. We wilden voldoende tijd in Page omdat we graag ook wat tijd wilden spenderen aan lake Powell..
Herr_Raus
Amerika-ontdekker

Bericht door Herr_Raus »

Hebben jullie suggesties voor 1 overnachting in ofwel Lee Vining, Juno Lake of Mammoth Lakes. We zijn er nog niet goed uit waar we willen overnachten..
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij hebben lang geleden in Lee Vining in de toemalige Best Western overnacht maar die bestaat niet meer. In June Lake weet ik geen hotel, in Bishop is een dure maar prachtige Best Western en in Lone Pine hebben we in 3 hotels gezeten. Dow Villa motel is aardig maar ook met de plaatselijke BW is niets mis en het laatste hotel heeft een andere naam gekregen, was toen Alabama Hills Inn.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Yeehaw schreef:Wij hebben lang geleden in Lee Vining in de toemalige Best Western overnacht maar die bestaat niet meer.
Dat heet nu Lake View Lodge. Wij hebben hier in 2007 geslapen; prima hotel!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Kijk, ook weer opgelost. Bedankt Bianca, ik zal Bart ook even informeren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer