Eerst en vooral wil ik de dame van in de Standaard Boekhandel in het shopping center van Wijnegem bedanken voor het bewust maken van dit forum, en het geven van tips! We wouden eerst een volledig vastgelegde route volgen, maar zoals zij opmerkte beperkt dit enorm in vrijheid.
We zouden 10/09/08 vertrekken van Brussel naar LA, en 27/09/08 terugkomen, ook weer van LA
voorlopig had ik de volgende grote lijnen in gedachten.
Los Angeles (moeilijk verkeer! Mss enkel Hollywood / Hollywood Boulevard?)
--- wat hiertussen ??
Las Vegas (eventueel logeren in MGM Grand?)
Hoover Dam (gigantisch stuwdam)
Grand Canyon
Zion NP
Bryce Canyon
Death Valley
Sequoia and Kings Canyon NP
Yosemite NP / 2 dagen? (eventueel logeren in het park, Yosemite Lodge at the Falls, tent of gewone kamer, afhankelijk van budget)
Bodie (spookstadje met western trekjes) (mss als da ni te veel tijd vraagt)
San Fransisco
en dan via Pacific Coast Highway 1
- Big Sur
- Hearst Castle
- Santa Barbara
terug naar LA.
dit is zowa de grote lijnen, voor mij primeert de natuur eigenlijk, LA en SF is vooral voor men vriendin eigenlijk. Nu ik wou gewoon wa beginnen rijden en zien waar ik uitkwam, maar ja.. da wordt hier afgeraden, er moet toch een zeker leiddraad zijn.
Kunnen jullie mij gedachten geven omtrent deze route (over bekend en al dikwijls naar gevraagd) en dan vooral een indicatie van hoelang ik op bepaalde locaties zou verblijven?
is dit ook te doen binnen 17 dagen?
Alle hints en tips zijn welkom, de informatie ook op dit forum is zo overweldigend dat het een beetje moeilijk is om iets te plannen

vriendelijk bedankt!
Tom R.