Iedereen is verdacht, daar moet een douanier per definitie van uitgaan. Maar dat betekent niet dat er een probleem is. Als jij een i-pod van minder dan 175 € meebrengt, kan het wel zijn dat je gestopt wordt aan de douane (want ze kunnen natuurlijk niet aan je gezicht zien dat je voor minder dan 175 € hebt gekocht), maar als jij dan die ipod laat zien met het aankoopbewijs dat die minder dan 175 € heeft gekost, is er in principe geen probleem. Ze zullen misschien wel verder in je spullen snuffelen om te zien of je niet nog meer hebt meegebracht, maar als het bij die ene i-pod blijft, is dat geen probleem.Cyber-Alien schreef: Maar goed, mijn vraag: ben ik meteen een verdachte als ik een i-podje voor iemand meeneem? Ik zal heus niet dien 175 euro overschrijden.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Douane controles op Iphone, Ipod, etc...
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Douane controles op Iphone, Ipod, etc...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als andere mensen aan je vragen om -zeker nu de dollar zo laag is- iets mee te brengen voor hen uit Amerika, dan zou ik hen er op wijzen dat je dus mogelijk bij de douane extra kosten hebt. Pas als zij bereid zijn om die kosten te dragen, zou ik iets voor hen mee willen brengen. En als dat niet het geval is, dan moeten ze zelf maar een ticket boeken of het online bestellen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik doe dat ook niet. Ik ben al een paar keer gevraagd en heb het afgewezen. Vergeet niet, als je van plan bent de spullen aan te geven die je voor iemand anders meebrengt, moet je ook je eigen spullen (die wellicht ook ver over de EUR 175 uitkomen) aangeven. Het is mij allang opgevallen dat de mensen daar totaal geen notie van hebben als ze jou vragen.kastelke schreef:Als andere mensen aan je vragen om -zeker nu de dollar zo laag is- iets mee te brengen voor hen uit Amerika, dan zou ik hen er op wijzen dat je dus mogelijk bij de douane extra kosten hebt. Pas als zij bereid zijn om die kosten te dragen, zou ik iets voor hen mee willen brengen. En als dat niet het geval is, dan moeten ze zelf maar een ticket boeken of het online bestellen.
Roland
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nog een andere stelling.... vorig jaar heb ik een Ipod gekocht in Amerika, die ik nog steeds heb. Nu ga ik terug naar Amerika en neem deze Ipod terug mee. Wat als ik nu wordt tegengehouden en ze vallen op deze Ipod?.. Was toen het duurste model...
Hans
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Veusy schreef:Nog een andere stelling.... vorig jaar heb ik een Ipod gekocht in Amerika, die ik nog steeds heb. Nu ga ik terug naar Amerika en neem deze Ipod terug mee. Wat als ik nu wordt tegengehouden en ze vallen op deze Ipod?.. Was toen het duurste model...
Hans
Dan heb je kans dat je alsnog de bijkomende kosten moet betalen.
Het mooiste is dus om even een bon proberen te regelen hier in Nederland.
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wat als ik nou alleen kleding koop, verder niets qua electronica ofzo...
Is het dan toch verstandig (ik weet zeker dat ik over de 175 euro kom!) naar de 'iets-aan-te-geven' te gaan?
Ben best bang dat je ik er alsnog uitgepikt wordt...
Is het dan toch verstandig (ik weet zeker dat ik over de 175 euro kom!) naar de 'iets-aan-te-geven' te gaan?
Ben best bang dat je ik er alsnog uitgepikt wordt...

Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
@ Veusy: ziet die iPod er nog nieuw uit na een jaar? Ik heb een ruim jaar geleden een iPod Nano gekregen voor mn verjaardag, uit Amerika, omdat mijn iPod toen kapot ding.. Door de hoeveelheid dat ik hem gebruik ziet hij er niet meer nieuw uit en ik denk niet dat je er dan 123 problemen mee zal krijgen..
@ José: zorg dat er sowieso geen kaartjes meer aan hangen, kreukel ze, probeer het meeste al een keertje te dragen, of als je de mogelijkheid hebt om ze te wassen, doe dat. Vooral bij kleding is het erg lastig om je op te pakken.. ik bedoel wie bewaart er nou 2 jaar de aankoopbonnetjes van een t-shirt én neemt deze mee op vakantie
Als ze je pakken zal het op een combinatie zijn, óf als jij zo dom bent om met weetikhoeveel dure merkkleding met de kaartjes er nog aan, aan te komen..
@ José: zorg dat er sowieso geen kaartjes meer aan hangen, kreukel ze, probeer het meeste al een keertje te dragen, of als je de mogelijkheid hebt om ze te wassen, doe dat. Vooral bij kleding is het erg lastig om je op te pakken.. ik bedoel wie bewaart er nou 2 jaar de aankoopbonnetjes van een t-shirt én neemt deze mee op vakantie

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Of nog een ander idee zou zijn,om pas na 23u door de douane te lopen. Na 23u landen er nog alleen maar charter toestellen in Brussel, die afkomstig zijn uit Zuid Europa, en is er haast geen douane meer voorzien,wegens personeelsgebrekEn als je de Labels nu is van je valies haalt, van het moment dat je je koffer oppikt. Maw, je loopt door de doaune zonder labels.... wat zouden ze dan zeggen ?

Wat ik niet begrijp,stel dat je als Belg in Amsterdam toekomt. Gaat dan de Nederlandse douane ook taks opleggen mocht je teveel gekocht hebben. Denk het niet vermits Nederland dan dienst doet als transitland, de gekochte artikels blijven niet in Nederland.
Of heb ik het mis
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Clint schreef:@ Veusy: ziet die iPod er nog nieuw uit na een jaar? Ik heb een ruim jaar geleden een iPod Nano gekregen voor mn verjaardag, uit Amerika, omdat mijn iPod toen kapot ding.. Door de hoeveelheid dat ik hem gebruik ziet hij er niet meer nieuw uit en ik denk niet dat je er dan 123 problemen mee zal krijgen..
@ José: zorg dat er sowieso geen kaartjes meer aan hangen, kreukel ze, probeer het meeste al een keertje te dragen, of als je de mogelijkheid hebt om ze te wassen, doe dat. Vooral bij kleding is het erg lastig om je op te pakken.. ik bedoel wie bewaart er nou 2 jaar de aankoopbonnetjes van een t-shirt én neemt deze mee op vakantieAls ze je pakken zal het op een combinatie zijn, óf als jij zo dom bent om met weetikhoeveel dure merkkleding met de kaartjes er nog aan, aan te komen..
Nogmaals,de douane is NIET gek,de bewijslast ligt ALTIJD bij jezelf,je zal dus gewoon met bonnetjes uit NL op de proppen moeten komen als je veel kleding of een iPod van zelfs een jaar oud die ze niet vertrouwen bij je hebt.....
I know.. máár, wat ik probeerde aan te geven is dat als jij het er niet al te dik op laat liggen dat je allerlei nieuwe kleding hebt en je iPod er bepaald niet meer nieuw uit ziet, je je niet zo druk moet maken.. Als jij helemaal aan het stressen bent omdat je geen bonnetje hebt voor je 1 jaar oude iPod, zullen ze je er eerder uit halen vanwege je nerveuze gedrag..
Ik ben met een hele lading DVD's, kleding en een 2 maande oude iPod gecontroleerd, en ik kon zo doorlopen.. Ik wil hiermee niet zeggen dat dit voor iedereen en elke keer zo geldt, maar hoe drukker je je maakt, hoe eerder men denkt dat je wat te verbergen hebt..
Daarnaast, zal het hele kleding gebeuren enorm meevallen, ZOLANG je maar niet met overduidelijk dure dingen in grote getalen aankomt. Ja als jij met 3 paar nikes, 8 shirts van Hugo Boss, in plastic etc aankomt gaan ze naar bonnetjes vragen, maar als jij een jaar geleden een hoop merk shirts hebt gekocht en je hebt die deze keer meegenomen op vakantie, "want ze zitten zo lekker" gaat geen douane beambte verwachten dat jij daar de bonnetjes nog van hebt. Zo wel, dan kunnen ze voortaan maar beter op de bonnetjes schrijven: 'bewaar dit tot je het product weggooit en neem hem mee als je op vakantie gaat'..
Ik ben met een hele lading DVD's, kleding en een 2 maande oude iPod gecontroleerd, en ik kon zo doorlopen.. Ik wil hiermee niet zeggen dat dit voor iedereen en elke keer zo geldt, maar hoe drukker je je maakt, hoe eerder men denkt dat je wat te verbergen hebt..
Daarnaast, zal het hele kleding gebeuren enorm meevallen, ZOLANG je maar niet met overduidelijk dure dingen in grote getalen aankomt. Ja als jij met 3 paar nikes, 8 shirts van Hugo Boss, in plastic etc aankomt gaan ze naar bonnetjes vragen, maar als jij een jaar geleden een hoop merk shirts hebt gekocht en je hebt die deze keer meegenomen op vakantie, "want ze zitten zo lekker" gaat geen douane beambte verwachten dat jij daar de bonnetjes nog van hebt. Zo wel, dan kunnen ze voortaan maar beter op de bonnetjes schrijven: 'bewaar dit tot je het product weggooit en neem hem mee als je op vakantie gaat'..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Thanx voor je uitgebreide antwoord Clint!
Ben helemaal blij!
Voel me igg minder gestressed..
Tja, de laatste loodjes zijn altijd het zwaarst!
Ben helemaal blij!

Tja, de laatste loodjes zijn altijd het zwaarst!

Reisverslag juni 2009:
Reisverslag mei 2008:
Reisverslag mei 2008:
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ach, wij hebben zelfs een extra kofferset moeten kopen om alle merkkleding te kunnen vervoeren. Uiteraard de kaartjes eraf halen en alles verspreiden (oude en nieuwe kleding) over alle koffers.
Verder er het beste van hopen en ik denk dat de meeste mensen probleemloos alles Nl. binnen loodsen.
Ik vraag me of hoeveel mensen hier nu daadwerkelijk aangehouden zijn en een boete hebben moeten betalen?
Verder er het beste van hopen en ik denk dat de meeste mensen probleemloos alles Nl. binnen loodsen.
Ik vraag me of hoeveel mensen hier nu daadwerkelijk aangehouden zijn en een boete hebben moeten betalen?
wel ja, ikzelf ben éénmaal gecontroleerd (zonder boete), op 30 terugreizen van de states....
wie nog?
wie nog?
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik vind dat iedereen wel een beetje door begint te slaan. Gelukkig zijn er ook nog mensen onder ons, zoals Clint, die de boel weten te relativeren.
Over kleding gaat de douane echt niet lastig doen als je zorgt dat je het een keer hebt gedragen en de labels hebt verwijderd (ik was het vaak ook nog even) kun je gewoon tijdens een controle doorlopen. Het is mij al een keer gebeurt en ik neem heel vaak kleding mee met een totale waarde over de 500 dollar (allemaal wel voor mijzelf trouwens, dus geen verschillende maten)
Electronica is helaas voor de douane makkelijker te traceren door de serienummers. Maar dit zorgt er dus ook voor wanneer je spullen meeneemt (die je in Ned hebt gekocht) naar de States dat ze dit dus ook aan de serienummers kunnen zien, dus mensen maak je daar nu geen zorgen over.
Minder handig is het misschien om waardevolle spullen zoals ipods en laptops die je eerder in de States hebt gekocht vervolgens op je volgende reis weer mee te nemen naar de states. Dit is natuurlijk wel een beetje de kat op het spek binden. Maar dat zijn keuzes die men voor zichzelf moet maken.
Over kleding gaat de douane echt niet lastig doen als je zorgt dat je het een keer hebt gedragen en de labels hebt verwijderd (ik was het vaak ook nog even) kun je gewoon tijdens een controle doorlopen. Het is mij al een keer gebeurt en ik neem heel vaak kleding mee met een totale waarde over de 500 dollar (allemaal wel voor mijzelf trouwens, dus geen verschillende maten)
Electronica is helaas voor de douane makkelijker te traceren door de serienummers. Maar dit zorgt er dus ook voor wanneer je spullen meeneemt (die je in Ned hebt gekocht) naar de States dat ze dit dus ook aan de serienummers kunnen zien, dus mensen maak je daar nu geen zorgen over.
Minder handig is het misschien om waardevolle spullen zoals ipods en laptops die je eerder in de States hebt gekocht vervolgens op je volgende reis weer mee te nemen naar de states. Dit is natuurlijk wel een beetje de kat op het spek binden. Maar dat zijn keuzes die men voor zichzelf moet maken.

[/url]
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
OK, maar dan de volgende: wij kochten in oktober in Amerika een Garmin (waarde rond de 250 dollar) en een fotocamera van 164 dollar. De laatste valt onder de vrijstelling, maar toch, bij elkaar. We landden heel vroeg en er was bij de douane geen kip te zien, we hadden nog niets aan kunnen geven al wilden we.
Dezelfde Garmin gaat nu weer mee en de camera ook. Aankoopbonnen mee? Zou echt niet meer weten waar ze zijn, dus dat is dom. Hoe bewijs ik dat die dingen van een eerdere reis zijn?
Dezelfde Garmin gaat nu weer mee en de camera ook. Aankoopbonnen mee? Zou echt niet meer weten waar ze zijn, dus dat is dom. Hoe bewijs ik dat die dingen van een eerdere reis zijn?
Tja, als je de bonnen niet hebt kan je ze ook niet meenemennieuwenoord schreef:OK, maar dan de volgende: wij kochten in oktober in Amerika een Garmin (waarde rond de 250 dollar) en een fotocamera van 164 dollar. De laatste valt onder de vrijstelling, maar toch, bij elkaar. We landden heel vroeg en er was bij de douane geen kip te zien, we hadden nog niets aan kunnen geven al wilden we.

Is het misschien mogelijk dat er in dit jaar nieuwere modellen zijn geintroduceert? Dan heb je kans dat er prijsdalingen zijn en dat de huidige prijs (waar de douane zich op baseert) ook minder is.. Daarnaast kan je proberen om het erop te gooien dat ze idd in de VS zijn gekocht en dat 250 dollar nogsteeds onder de 175 euro zit. Ik neem aan dat jullie met zijn tweeen gaan, dus dan kan 1 de camera op zich nemen en de ander de Garmin? Mits jullie niet meer nieuwe electronica hebben gekocht..
Maarja, ik ben zelf 1 op de 5x gecontroleerd, waarbij ik heel veel boven het bedrag zat maar er kraaide geen haan na.. het is een risico, maar gezien de statistieken zou ik het risico nemen

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Begrijp me trouwens goed,ik neem zelf mee wat ik wil,en doe nooit aangifte.
Ik wil er slechts op wijzen dat de mogelijkheid bestaat dat je gecontroleerd wordt,en dat je dan moet bewijzen dat het artikel legaal is gekocht binnen de E.U.
Hoe het zit met artikelen van een jaar oud en een eerdere reis weet ik niet,zal er ook vanaf hangen hoe lullig de ambtenaar is die je eventueel controleert.
Ik wil er slechts op wijzen dat de mogelijkheid bestaat dat je gecontroleerd wordt,en dat je dan moet bewijzen dat het artikel legaal is gekocht binnen de E.U.
Hoe het zit met artikelen van een jaar oud en een eerdere reis weet ik niet,zal er ook vanaf hangen hoe lullig de ambtenaar is die je eventueel controleert.
Ik ben toch ook maar even wat kopietjes aan het maken van de facturen van onze camera's en MP3-spelers. Het enige bonnetje dat ik niet kan vinden is dat van mijn telefoon, maar goed, ik neem aan dat de douane wel weet dat ik die vooroorlogse Motorola V220 niet in Amerika heb gekocht, volgens mij wórden die dingen trouwens al niet eens meer verkocht, hahaha...
De VS loopt ENORM achter wat betreft mobiele telefonie.. haha http://www.wirelessgalaxy.com/mobilepho ... silver.asp ze vragen er gewoon nog 80 dollar voorGJ schreef:volgens mij wórden die dingen trouwens al niet eens meer verkocht, hahaha...

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht