Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren naar Florida

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Emigreren naar Florida

Bericht door kastelke »

Thierny schreef:Wat is jullie persoonlijke ervaring met de wachttijd voordat je je eerste baan in de VS had? Duurde dit een paar maanden?
Dat is afhankelijk van wanneer je je werkvergunning hebt. Tegen wanneer zoek je ginder te wonen?
Ga je op een specifiek visum naar ginder? Heb je al papierwerk in gang gezet?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Thierny
Amerika-ontdekker

Bericht door Thierny »

Wanneer je je werkvergunning had, hoelang hebben jullie moeten wachten tot je een baan had?
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik kwam eind Maart 2006 aan, en begon rond 23 mei met werken, in Dillards...daar heb ik tot eind july gewerkt , doordat hubby voor de eerste maal een trip had, moest ik opzeggen, we hadden op dat moment 3 kids in huis en Ruby, onze dochter was nog te jong om hele dagen op haar broertje en zusje te passen....16 september ben ik begonnen via het uitzendburo voor 16 uur per week en sinds december 2007 in vaste dienst genomen, fullt-time.

Houd er wel rekening mee dat er op dit moment een job-schaarste is.....
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Eind Aug 1993 kwamen mijn vrouw en ik in Colorado aan. Ingecheckt in Motel 6 voor "onbepaalde duur". De volgende dag bij drie uitzendbureaus ingeschreven een opzoek gegaan naar een huurappartement. Het appartement ging snel, we trokken de volgende dag er meteen in. 2 dagen later hadden wij onze eerste baan via het uitzendbureau, geen wereldbanen maar toch inkomen. De eerste "echte" baan kwam na 4 weken, dankzij de contacten die we op hadden gedaan in onze uitzendbaantjes. Dus haal niet je neus op voor zogenaamd minder werk.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Voor vertrek had ik al gesoliciteerd op wat banen, maar niks gehoord, en zag me dus al eenzaam thuis zitten terwijl manlief aan het werk ging. Uiteindelijk zaten we nog geen koud twee weken in ons nieuwe huis hier toen ik een telefoontje kreeg of ik binnen tien dagen aan de slag kon. Ik heb, denk ik, wel enorm gemazzeld!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik had al vrij snel een baan en nog mijn droombaan ook. Ik had mijn baan in NL al opgezegd en mezelf een datum als doel gesteld. Natuurlijk vanuit NL al weleens gekeken op internet, maar niet gesolliciteerd. Ook omdat ik me eerst wilde richten op het afscheid nemen van iedereen en alles goed geregeld achterlaten. Ik dacht: een baan komt wel als ik er eenmaal ben. Ook omdat er altijd wel werk is, niet dat het meteen dat is wat je zoekt, maar werkloos thuis zitten hoeft nooit, noch in NL, noch in de VS. Maar goed, in mijn geval had ik nog een week verlof staan van mijn oude baan in NL en de week erna zat ik al op mijn nieuwe baan. Maar misschien heb ik ook wel gewoon geluk gehad.

Wel heb ik nog een paar tips voor iedereen die in de VS een baan zoekt:
* Zorg dat je CV 100% Amerikaans is. Laat het aan iemand lezen en lees alles wat los en vast zit over solliciteren in de VS. Er is genoeg te vinden op internet.
* Zorg dat werkgevers snappen wat jouw opleiding betekent. Zet niet ook de NL-talige titel van je opleiding op je CV, maar vertaal de opleiding en de naam van de opleiding in begrijpelijk Engels. Je mag met je CV geen vragen oproepen, want dan gaat je CV direct de shredder in.
* Leer Amerikaans Engels!!! Nederlanders en ook Belgen denken al snel dat ze goed Engels spreken en dat is ook zo in vergelijking met andere landen. Maar dat maakt het nog niet vloeiend Amerikaans Engels. En een accent is echt een ernstige belemmering voor het vinden van een (goede) baan. En daarnaast moet het grammaticaal gezien ook helemaal goed zijn, je zult namelijk ook snel emails moeten kunnen tikken. Investeer dus tijd en energie in de Engelse taal, liefst nog in NL of Belgie. Neem je zelf bv op en luister naar waar bepaalde knelpunten zitten. Veel steden hebben ook cursuscentra waar "American English" wordt aangeboden.
"Keep Georgia On Your Mind"
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Mijn zoek naar een baan verliep niet geheel vlekkeloos (maar wel snel). Ik vertrok uit NL met niets dan 1 telefonische interview met een bedrijf dat voorziet in telefonie en voip (stond toen nog in de kinderschoenen) Prosodie Interactive. Aangekomen in de VS 's-nachts, had ik meteen de volgende dag een interview voor dezelfde job. Dit ging heel goed en ik werd aangenomen en kon een maand later beginnen (het was December en dus zou ik lekker met de feestdagen vrij zijn) wat een mazzel...
De begindata was 15 Januari 2004 maar de woensdag daarvoor werd ik opgebeld met de mededeling dat het budget op was en dat ze me niet langer konden binnenhalen, de manager moest eerst zijn budget op orde hebben en er was kans dat het nog allemaal goed zou komen... Enfin ik heb toen gelijk gezegd dat ik daar niet op ging wachten, maar als de positie weer open was moesten ze me maar bellen en kijken of ik nog beschikbaar was.

Heb dezelfde dag nog mijn resume online gezet en werd de volgende dagen door meerdere recruiters gebeld. Ben er met 2 in zee gegaan en kon dus op sollicitatie bij 2 bedrijven, de eerste eTrust was lekker dichtbij (om de hoek toen wij nog in Sunrise woonden) ook hier gelijk alles positief en ik kon de volgende maandag beginnen. Het 2e bedrijf bleek een Curacao/Nederlands (opgericht) bedrijf te zijn (what are the changes of that?). Ook hier een goed gesprek en enthousiasme aan beide kanten toen bleek dat we beide een Nederlandse achtergrond hadden (de recruiter was even vergeten te vertellen dat het bedrijf Citco was opgericht door een Nederlander in Curacao). Anyway toen had ik de luxe van 2 aanbiedingen en heb ik 'uiteraard' voor Citco gekozen, waar ik nu nog steeds met volle tevredenheid werk. Vergis je niet hoor hier in de Fort Lauderdale vestiging is 97% amerikaans (ook mijn manager en zijn manager :wink: ), maar het Nederlandse tintje blijft leuk...

Nog 1 leuke ankedote is dat de maandag dat ik begon bij Citco, Prosodie Interactive belde met de mededeling dat het budget weer voor elkaar was en dat ze me nog steeds graag wilde hebben, jammeerrrrrrrr 8)
Thierny
Amerika-ontdekker

Bericht door Thierny »

Hoi allemaal! Bedankt voor jullie verhalen en ook heel erg bedankt voor de tips!!! Mijn vriend solliciteert al vanuit NL en omdat hij Amerikaan is maak ik me om hem niet zo'n zorgen. We willen nu nog niet gaan, het papierwerk gaat nog een tijd duren. We zien wel wanneer het tijd is. Ik was al van plan om van alles aan te nemen qua werk en op die manier mensen/omgeving/cultuur te leren kennen. En hopelijk dan de baan te krijgen -op den duur- die iets leuker of meer van mijn niveau is. Mijn Engels mag zeker nog verbeterd worden. Ik praat/schrijf al veel in het Engels door ons New Yorkse en Engelse collega's/kantoren en ik merk door elke dag met mijn vriend te spreken dat mijn Engels veel beter is maar niet zoals ik NL spreek/schrijf...In het Zuiden van Florida, Miami bijvoorbeeld, heb ik ook gemerkt dat men naast Engels ook Spaans hoort te spreken. Hebben jullie dit ook gemerkt?
Jullie verhalen zijn toch erg goed, ondanks eerst wachten, of eerst iets "minders" aannemen! Leuk!
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Hi Thierny,

Voor een administratieve functie vragen ze regelmatig "bilingual", Spaans - Engels. Ik spreek vloeiend 3 talen maar Spaans heb ik nog niet onder de knie.
Het is een dikke + op je CV als je deze taal beheerst.

Groetjes,
San
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
Thierny
Amerika-ontdekker

Bericht door Thierny »

Hoi!

Oh jee! Ik kan me ook redden in 3 talen maar praat men Spaans tegen me zal ik erg onnozel staan gapen...Denk je dat dit voor heel Florida geldt of alleen het Zuiden?
TedjevanEs
Amerikakenner

En todos los de Florida, pero sobre todo en el sur

In heel Florida maar vooral in het zuiden...
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Euh...muy bien!
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Niet alleen Florida, hier in Colorado wordt Spaans ook veel gevraagd. Hoe meer zuidelijk je gaat, hoe meer de vraag ervoor wordt: New Mexico, Texas, Arizona. Allemaal staten waar veel Spaans wordt gesproken.
TedjevanEs
Amerikakenner

Tja, geintje van mij natuurlijk. Ik kan wel een beetje Spaans maar dat betekent niet dat ik zin heb om het te gebruiken in Amerika. Ik begrijp van collega's die in Miami wonen en er 'latino' uit zien, dat die altijd in het Spaans worden aangesproken in Miami en zelfs als ze in het Engels reageren, blijft men Spaans terug lullen. Niet helemaal de bedoeling lijkt me. In winkels kan ik me ook wel eens ergeren aan de spaanstaligen, als ze het echt vervelend is, voordringen bij de kassa en/of geen 'excuse me' zeggen als ze ergens bij willen, dan begin ik altijd lekker Nederlands te praten met mijn vrouw lekker luid zodat ze ons goed horen maar er natuurlijk geen bal van begrijpen, lijkt misschien kinderachtig, maar het werkt prima...
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Ik vind het met het Spaans hier in Orlando wel meevallen. Je hoort het wel, maar lang niet zoveel als toen ik in Los Angeles zat. Echt een wereld van verschil.

Ik heb in Orlando snel een baan kunnen vinden (en vorig jaar in Los Angeles ook) maar ik heb ook mijn achtergrond mee (restaurant manager) en deze posities zijn veel gevraagd (nu nog maar de concurrentie is groot op dit moment).

Huizenmarkt is stukken goedkoper dan in Nederland zowel koop als huur. Het beste kun je met huren beginnen ivm de credit history die je nog niet hebt. Tenzij je vriend/man (sorry ben het even kwijt) nog een credit history in de VS heeft.

Ik heb hier nu 10 vakantiedagen per jaar, 2 personal days en 6 sick days.

Succes.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Thierny
Amerika-ontdekker

Bericht door Thierny »

Hoi! bedankt voor jullie reacties! Ik kan alleen maar zeggen Hallo, Hoe gaat het? en muy bieno, maarja om dat op alles te antwoorden val ik ook door de mand!
Mijn vriend heeft in amerika credit history dus kopen zou wel kunnen. We hebben ook wel wat spaarcenten maar we willen toch niet meteen kopen. Liever huren want we hebben zoiets van...als het niet lukt en hij krijgt een aanbieding ergens anders willen we weg. Hij komt van DC en daar blijven de aanbiedingen nog binnenstromen, maarja DC is geen florida. Als Florida niet lukt, willen we uitwijken naar Californië.
janneke
Amerika-newbie

Bericht door janneke »

Hey Thierny en anderen,

ik heb wat berichtjes van je gelezen op de site en als ik het goed heb dan heb je een Amerikaanse vriend, maar jullie wonen samen in NL. Toch? En jullie willen graag naar Florida verhuizen?

Ik wil heel graag met zou veel mogelijk mensen info uitwisselen/krijgen want ik heb ook een Amerikaanse vriend, maar wij wonen samen in Amerika..... 2 straten van The Bronx vandaan, in Yonkers, NY.

Afgelopen zomer ben ik hier naartoe verhuisd om hier een jaar samen te gaan wonen met mijn vriend. Ik wilde weten of ik in Amerika kon wonen en kijken hoe het samenwonen zou gaan met mijn vriend enzo.
De relatie met mijn vriend is heel goed en we willen graag samen verder, maar ik voel me helemaal niet thuis in NY.... om eerlijk te zijn vind ik het verschrikkelijk! Ik heb het er vaak met mijn vriend over. Hij wil heel graag dat ik bij hem blijf wonen. Ik heb aangegeven dat ik hier niet kan blijven wonen.... ik moet eerlijk zijn tegen mezelf en als ik niet gelukkig ben met mijn eigen leven hier hoe kan ik hier dan blijven?
Ik ga eind mei naar huis en mijn vriend zou na de zomer voor een jaar naar NL komen. Zijn moeder komt uit Engeland, dus via haar kan ie een British citizenship krijgen en dan in Europe wonen en werken.

Nu ben ik laatst met mijn vriend op vakantie geweest naar Florida en ik vond het geweldig!!! Mijn vriend heeft daar eerder een half jaar gewoond en hij heeft tegen me gezegd dat als ik liever in Florida wil wonen, hij bij wijze van spreke morgen nog zou verhuizen naar Florida.

Nu kan ik voor 2 dingen kiezen: een baan zoeken in NL, een huisje zoeken, mijn vriend voor maanden niet zien (het duurt het tijd voordat alle papieren geregeld zijn) en dan weten we nog niet zeker wat er precies gaat gebeuren en in welk land we gaan wonen....... Of ik kan kiezen om met hem in Florida te gaan wonen (aan de westkust trouwens) en dan weten we eindelijk waar we gaan wonen en dan kunnen we door met ons leven.
Ik heb het idee dat ik best in Florida kan leven. Ik hou van de zomer en lekker weer... en ik heb "buiten leven" altijd super fijn gevonden. Beter dan binnen zitten in de koude winter. Het is daar zoveel beter dan in NY (voor mij althans)
Maar er is voor mij 1 heel groot probleem!! Mijn familie!!! Ik heb een hele goede band met mijn familie. En de grootste reden dat ik bang ben om de keuze te maken om naar Florida te verhuizen is mijn familie. Het lijkt me heel erg om niet meer in hun leven te zijn, geen gezellige familie uitjes te hebben.... en wat moet ik doen als 1 van mijn ouders ziek wordt? En mijn familie zou er niet bij zijn als ik kinderen krijg....... poehee, als ik daaraan denk dan weet ik niet of ik kan emigreren....

Hoe doen jullie dat allemaal??? Hebben jullie een goede band met je familie? Hoe gaan jullie daarmee om??

Bedankt!!

Janneke
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

janneke schreef:De relatie met mijn vriend is heel goed en we willen graag samen verder, maar ik voel me helemaal niet thuis in NY.... om eerlijk te zijn vind ik het verschrikkelijk! Ik heb het er vaak met mijn vriend over. Hij wil heel graag dat ik bij hem blijf wonen. Ik heb aangegeven dat ik hier niet kan blijven wonen.... ik moet eerlijk zijn tegen mezelf en als ik niet gelukkig ben met mijn eigen leven hier hoe kan ik hier dan blijven?
Dit kan ik me zo goed voorstellen! Iedereen roept hoe hip en leuk NYC is. En dat is ook wel zo, maar om er te wonen is een verhaal apart. Ik stond voor de keuze: of een goedbetaalde baan in Rockefeller Center, of een minder goed betaalde baan in Atlanta, GA. En het is dus het laatste geworden, omdat voor mij de "quality of life" de doorslag gaf. En als het voor je partner niet uitmaakt is de keuze helemaal gauw gemaakt. Ik woon nog steeds met heel veel plezier in The South en heb nog geen seconde spijt gehad van mijn beslissing. Ik was laatst weer eens een weekend in NYC en heb enorm genoten van de stad, maar was ook blij dat ik weer naar Georgia terug kon. 8)
janneke schreef:Maar er is voor mij 1 heel groot probleem!! Mijn familie!!! Ik heb een hele goede band met mijn familie. En de grootste reden dat ik bang ben om de keuze te maken om naar Florida te verhuizen is mijn familie. Het lijkt me heel erg om niet meer in hun leven te zijn, geen gezellige familie uitjes te hebben.... en wat moet ik doen als 1 van mijn ouders ziek wordt? En mijn familie zou er niet bij zijn als ik kinderen krijg....... poehee, als ik daaraan denk dan weet ik niet of ik kan emigreren....

Hoe doen jullie dat allemaal??? Hebben jullie een goede band met je familie? Hoe gaan jullie daarmee om??
Tja, dit is een hele lastige. Ik heb een hele goede band met mijn familie en mis ze dagelijks. Maar email, webcam en bellen maakt een hoop goed. En ik heb de mogelijkheid om heel vaak terug te kunnen naar NL. En als ik bedenk wat het alternatief is: terug naar NL, dan weet ik weer waar ik het voor doe. Heimwee is een slechte raadgever, wat je denkt thuis terug te kunnen vinden is er vaak niet meer. Op http://www.wereldexpat.nl vind je ook informatie over dit onderwerp en misschien dat je er iets aan hebt om je keuze te maken. Je kunt ook proberen het een tijdje aan te zien in Florida. Als je blijer bent in je woonomgeving, zul je ook NL en je familie minder missen denk ik.

Maar bedenk goed dat jij degene bent die beslist over jouw toekomst. En als jij diepongelukkig bent in de VS, dan heeft niemand daar iets aan. Je bent aan niemand verder iets verplicht, dus uiteindelijk moet je doen wat jou gelukkig maakt.
"Keep Georgia On Your Mind"
Thierny
Amerika-ontdekker

Bericht door Thierny »

Hoi!!
Jeeh jammer te horen dat je NY niet leuk vind, ik kan er niets van zeggen: ik kan in NY bij een nederlandse werkgever aan de slag maar ik wil het ook niet. Ik heb het echt geprobeerd (niet zolang als jij maar een paar weken) maar het leven is er zo hard! Ik heb zoveel verhalen gehoord, goed (van vooral mensen die in Euro's betaald krijgen of een hele hoge functie hebben) en slecht (2 banen omdat ze alleen high school hebben afgerond bv). Ik vond Manhatten heel leuk, maar wonen is stervensduur en ik zou moeten uitwijken naar Brooklyn of Queens en daar bv net als FRIENDS een ruimte huren tesamen met anderen. Ik vind het er te druk, te koud, maar voor een vakantie vind ik NY wel weer te gek! Shopping, culture, zoveel te zien en doen. Maar als je niet gelukkig bent, moet je niet wegkwijnen. Als je het echt hebt geprobeerd en je relatie met je vriend is supersterk, zou ik het op een ander plekje proberen. Ikzelf vind het Zuiden mooier, al vind ik dat in het zuiden soms meer racisme of ontwetendheid leeft. Maar de natuur, beter weer, prachtig!! Misschien kunnen we in onze florida-onderzoek eea uitwisselen haha.
Ikzelf ben een familiemens maar ben ook weer erg zelfstandig. Ik ging al heel vroeg op mezelf wonen aan de andere kant van NL en bezoek mijn familie niet vaak. Een keer per 4 maand vind ik al prima. Terwijl mijn familie echt lief is en ik heb megaveel lieve vrienden...maar misschien omdat ik het heel positief bekijk en dat ik enigskind ben kijk ik er minder zwaar naar. Ik vind het moeilijk hoor, maar ik relativeer dingen (zeg mezelf dat ik echt niet meer het hele jaar binnen wil zitten zoals in NL, of dat als ik mn fam.of vrienden spreek dit heel bijzonder is en nog intenser van geniet! laat staan als ze je komen bezoeken, daar geniet je dan echt van!) Ik ben vaker langere tijd weggeweest en al mis ik iedereen enorm en zit ik te huilen als ik ze spreek, heb ik er toch wat minder last van hahha. En als je band met jou en je vriend goed is, sta je sterker in je schoenen. Als je het goed had in NY terwijl je daar helemaal niet lekker thuis voelt, laat staan hoe de vonken vanaf spetteren wanneer je dat wel hebt.
Thierny
Amerika-ontdekker

Bericht door Thierny »

En Janneke, misschien kan je op papier een lijstje maken wat je belangrijk vind in je leven. Werk, veiligheid, opvang, familie, geld, of wat dan ook. Als je liever thuis bent met fam om je heen en kan lekker vaak afspreken, een leuke baan met 7 weken vrij hhahah....misschien is het ment to be dat jullie hier blijven. En misschien vind je vriend het hier hartstikke leuk! Mn vriend vind het hier prima, hij mist ook wel natuur en zon maar zou hier wel kunnen blijven wonen als ik dit zou willen. Hij heeft een visum als kennismigrant en is meteen op sport gegaan waardoor hij ook veel mensen heeft leren kennen bv.
Bij mij weegt het weer erg zwaar, ik wil ook meer natuur om me heen (hoef niet in een bos te wonen maar wel wat meer parken of uitstapjes kunnen maken), ik wil meer buitenleven en dat alles heeft ertoe geleid dat ik nu denk dat dit zwaarder weegt dan mijn fam/vrienden moeten missen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer