Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

brandstoftoeslag

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dianne.rovers
Amerika-ontdekker

brandstoftoeslag

Bericht door dianne.rovers »

Ben zojuist gebeld door het reisbureau :

KLM gaat brandstoftoeslag heffen voor onze vliegreis in september naar SFO. Volgens mij iets van ¤ 26,00 pp

Het is helaas niet anders....maar hadden we toch weer een keer lekker voor kunnen gaan eten ( niet dat we dit nu niet zullen doen )...maar blijf het een vreemd iets vinden

Dianne
2004 Florida,2005 de West. In 2006 gaan we 'vreemd' tijdens onze huwelijksreis naar Mexico
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Vooral omdat we nog nooit een "brandstofafslag" hebben gekend ...
Toen de olieprijzen daalden, is er bij mijn weten nooit een pijsaanapssing geweest.
Maar zoals je schreef : weinig aan te doen, alleen niet aan je hart laten komen en genieten van de vakantie.
Gast

Bericht door Gast »

Wij ook, 20 euro pp bij Martinair, bij de incheckbalie te voldoen in cash geld.(..) We vliegen op Calgary in juni.
Gast

Bericht door Gast »

Dit mag niet als je de reis al hebt geboekt. Dan heb je namelijk wettelijk gezien een afspraak gemaakt, en dan mag de prijs niet meer variëren. Je kunt ze aanklagen daarvoor, maar of dat het waard is....

Ik zou het gewoon maar accepteren. Dat kost het minste tijd
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Neminem schreef:Dit mag niet als je de reis al hebt geboekt. Dan heb je namelijk wettelijk gezien een afspraak gemaakt, en dan mag de prijs niet meer variëren. Je kunt ze aanklagen daarvoor, maar of dat het waard is....

Ik zou het gewoon maar accepteren. Dat kost het minste tijd
Ik heb het er nog niet op na gekeken, maar volgens mij mag dit wel. Het na boeking invoeren of verhogen van dergelijke toeslagen is bij mijn weten in de voorwaarden bij het ticket opgenomen. Wanneer je het ticket koopt, ga je akkoord met die voorwaarden.
Life is good in the Tarheel State.
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

verhogingen van ticketprijzen kunnen na het uitprinten niet meer doorbelast worden, maar brandstoftoeslagen wel! Zeker als ze bij het inchecken moeten worden voldaan. Niet betalen, niet vliegen. Sorry........ moet zelf ook ¤ 20 extra betalen.
Tom.b
Amerika-newbie

Bericht door Tom.b »

Wij vliegen in Augustus met Air Canada. Brandstof toeslag 4 euro Per vlucht.
Beetje raar de vlucht van AMS naar Londen is 4 euro, maar van Londen naar Canada ook.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ach,26 euro toeslag,met de auto ben je dan net bij Lille.... :wink:
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Wel raar dat ik zoveel verschillende bedragen zie
Ik zie 4, 20 en 26 euro.
Welke van de maatschapijen gaan hier weer extra veel geld mee verdienen???
Tom.b
Amerika-newbie

Bericht door Tom.b »

Brandstof toeslagen:

Martinair Euro 20,- pp vanaf 16 mei
United Airlines Euro 15,- pp vanaf 16 mei
KLM/Northwest Euro 13,- pp per traject vanaf 15 april
Delta Air Lines Euro 15,- pp vanaf 1 april Continental Euro 15,- pp vanaf 1 april
US Airways Euro 15,- pp vanaf 10 mei
British Airways Euro 30,- pp vanaf 1 april
Air Canada Euro 4,- pp per traject vanaf 25 april
Air Transat Euro 40,- pp vanaf 20 april

Papillon Heli US$ 10,- pp vanaf 1 juni bij vlucht ter plaatse bij vluchten Grand Canyon & Las Vegas incheck
dianne.rovers
Amerika-ontdekker

weer verhoog

Bericht door dianne.rovers »

grr....vandaag bericht van HI dat KLM de brandstoftoeslag wederom verhoogd heeft van ¤ 26 naar ¤ 37,00 p.p

...Gelukkig vandaag ook kaarten kunnen reserveren voor bezoek Alcatraz op 14 september a.s. We hebben kaarten voor de 1e boot gereserveerd.

Groetjes,
Dianne
2004 Florida,2005 de West. In 2006 gaan we 'vreemd' tijdens onze huwelijksreis naar Mexico
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Eigenlijk schandalig hoor. Dat zou voor ons gezin dus 4 x 37 = 148 euro. Dat vind ik nogal wat!!!!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Vandaag bij de post een brief van ons reisbureau met de tekst:

United Airlines heeft besloten de brandstoftoeslag voor alle tickets te verhogen. Deze toeslag zal ook van toepassing zijn op uw geboekte vluchten naar de Verenigde Staten in september 2005.
De toeslag voor uw reis bedraagt EUR 43,00 per persoon (voor zowel volwassenen als kinderen/baby's), totaal EUR 86,00.

------
Het is dus nog al een bedrag, dat er zo maar bij komt :shock: .

Maar het kan de pret niet drukken en wij blijven er evenveel zin in houden. En de vertrekdatum komt steeds dichterbij :dance: .

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

43 euro p.p.??!! Heb je deze tickets rechtstreeks bij United geboekt? Ik ga nl. ook in september met United maar heb bij het reisbureau geboekt. Zij belden me een week of 2 geleden al hierover en vertelden me dat de toeslag 22 euro p.p. zou zijn. Voor dit bedrag heb ik ook een rekening gekregen.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Aïda schreef:43 euro p.p.??!! Heb je deze tickets rechtstreeks bij United geboekt?
Hoi Aïda,

de tickets hebben wij niet bij United rechtstreeks, maar bij het reisbureau geboekt.
Kan het misschien nog uitmaken of je in één vlucht gaat of in twee?
Wij vliegen van Schiphol naar Denver en moeten daarbij overstappen in Chicago. De overstap is op dezelfde dag, dus is geen stop-over.

En anders ga ik maandag wel even het reisbureau bellen om te vragen of het correct is.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Hi Marco,

Geen idee! Wij hebben zo'n zelfde soort schema als wat jij hebt. Wij vliegen naar Jacksonville via Washington. Ook geen stop-over, we stappen dezelfde dag over.
Zou er inderdaad maar even over bellen....

Groeten,
Aïda
MotorGuy76
Amerikafan

Bericht door MotorGuy76 »

Wij vliegen ook met United Airlines in September, geboekt via het reisburo maar nog helemaal niets gehoord van een extra toeslag, afgelopen week kregen we wel de standaard brief dat we het restantbedrag nog moesten betalen, maar niets over die extra brandstoftoeslag, wanneer of hoe zouden we die dan nog moeten betalen, en loopt dit altijd via het reisburo?
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Ook ik vlieg in september met Continental Airlines vanaf Brussel naar de USA en mijn tickets zijn reeds sinds mei volledig betaald.
Op mijn papieren van het reisbureau is totaal geen sprake van een brandstoftoeslag en een eventuele vraag om nu nog iets bijkomend te betalen heeft mij nog steeds niet bereikt.

Het lijkt mij een vreemd systeem dat de ene wel iets moet bijbetalen de andere dan weer niet en dat er toch zo'n groot verschil zit in de "brandstoftoeslag".
Heeft het dan toch iets te maken met tickets boeken en voorschot betalen, of tickets boeken en deze meteen volledig betalen.

:offtopic: moet bijna wel zo zijn want vorig jaar naar Australië heb ik ook maanden van te voren de tickets volledig betaald en heb nooit enige toeslag moeten bijbetalen terwijl wel elke maatschappij dit doorrekende...
wiepster
Amerika-expert

Toeslag United Airlines

Bericht door wiepster »

Wij vliegen voor het eerst met United Airlines naar Orlando in oktober en moeten 37 euro pp bij betalen voor de brandstoftoeslag.

Ook is al het schema van de reis tussendoor veranderd :( , heb dit nog nooit meegemaakt bij andere maatschappijen.
Mijn dochter van 12 checkt de United site elke dag, kan niet wachten tot ze haar Daddy weer ziet en veel vertragingen, 20 tot 50 min. te laat vertrekken en aankomen komt vaak voor.

Vaak Delta gevlogen en nog nooit vertragingen en reisschema veranderingen meegemaakt.
We wachten maar af.... :wink: , daarna kunnen we vertellen hoe het werkelijk was....
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Het bedrag en of je wel of geen toeslag moet betalen zou misschien wel iets te maken kunnen hebben met je "class" en met de ticketprijs die je betaald hebt? Iedere airline heeft verschillende classes die onder meer betalen welke wijzigingsmogelijkheden je ticket heeft, welke stoelen beschikbaar zijn in het vliegtuig en wat de prijs is. Dit zou daar ook aan gerelateerd kunnen zijn, het zou in ieder geval de verschillen gedeeltelijk verklaren.

Geen idee eigenlijk, ik zit maar een beetje hardop te denken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer