Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Routeplanner en andere vragen.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
ovries
Amerika-ontdekker

Routeplanner en andere vragen.

Bericht door ovries »

Hallo,

Wij willen volgend jaar naar de westkust voor een rondreis per camper. Voor het plannen van onze route zijn wij op zoek naar een routeplanner. Hebben jullie een advies voor een goede planner?

Tevens zijn wij op zoek naar mensen die ervaring hebben met het van te voren boeken van campings. Is het verstandig voor de NP's?
Zoja is dat ook mogelijk?

Wij willen grofweg van San-Fransisco naar LA dan door naar Tucson, de NP's Las Vegas en terug naar San-Fransisco. Is dit te doen in ongeveer 4 weken?

Olaf de Vries
Anita

Bericht door Anita »

Voor wat betreft de routeplanner: wij hebben laatst "Microsoft Streets & Trips 2004" gekocht en zijn daar tot nu toe heel erg tevreden over. Hij is erg gedetailleerd en er staan echt ontzettend veel "extra's" op. Je kunt over de hele route bezienswaardigheden opzoeken, restaurants, café's, winkels enzovoorts.

Enige nadeel: je kunt hem niet in Nederland kopen en vanuit Amerika mogen ze hem niet versturen. Je zult dus via iemand in Amerika het programma moeten bestellen. Wij hebben het via het werk van mijn man gedaan bijvoorbeeld.

Triptik van de ANWB (http://www.anwb.nl) schijnt ook goed te werken.

Anita
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Vier weken lijkt me voldoende voor je plannen.
Ik raad je aan om in de nationale parken minstens 2 overnachtingen te plannen: je hebt dan in ieder geval een hele dag de tijd om te wandelen, de hoogtepunten te bezoeken en te genieten. Veel toeristen plannen té veel parken in hun reis (seven parks in seven days) en vergeten om zich heen te kijken.
Wij hebben onze reizen als volgt uitgestippeld:
eerst de grove route bepaald aan de hand van flyNdrive arrangementen uit reisgidsen van het reisbureau, daar staat vaak het aantal miles per dag bij. Vervolgens d.m.v. http://www.freetrip.com of http://www.earthamaps.com de dagtrips.
Over campings reserveren kunnen we geen advies geven, wij overnachten in motels/hotels.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

routeplanner

Bericht door hekkie »

Hi Olaf,

Ik gebruik al jaren "Tripmaker" van Rand Mc Nally". Kan je hier kopen. Goede routeplanner, maar het leukste/belangrijkste hiervan vind ik de informatie. Alle parken en bezienwaardigheden staan erop evt. met foto's en filmpjes. Verder scenic bijways, enz. Deze dingen staan niet op "Streets en Trips" van Microsoft, die ik overigens ook gebruik. Ik koop steeds de nieuwste versies als ik daar ben. Als routeplanner is de "beschrijving" iets gedetailleerder. Zoals gezegd ik gebruik ze dus beide.
De route die je beschrijft is goed te doen in 4 weken. Als je niet in juli of aug. gaat hoef je m.i. niet te reserveren. Hooguit voor de weekends in de Nat.Parken. Maar even buiten de parken is ook kampeergelegenheid genoeg.
Veel plezier met uitstippelen.

Groetjes van hekkie
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ovries
Amerika-ontdekker

Bericht door ovries »

Hallo,

Iedereen bedankt voor de reacties.
Nog een vraagje voor Hekkie; van welke is de routebeschrijving nou gedetailleerder? Enig idee waar ik de tripmaker kan kopen?

Kunnen campings vooruit geboekt worden via internet?
Of alleen via een reisbureau?

Olaf de Vries
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

.
Nog een vraagje voor Hekkie; van welke is de routebeschrijving nou gedetailleerder? Enig idee waar ik de tripmaker kan kopen?
Bij mij

Kunnen campings vooruit geboekt worden via internet?
ja bijv. http://www.koakampgrounds.com
Of alleen via een reisbureau?
Niet doen

groetjes hekkie

Olaf de Vries[/quote]
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

En voor de campings in de NP's ga je naar

http://www.nps.gov
Plan your trip
lodging of camping

succes
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Kijk op http://www.randmcnally.com/
erg uitgebreid en met heel veel extra's
hoef je niets te kopen
ook de eerder genoemde http://www.freetrip.com werkt erg goed

succes,
Marco
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Olaf,

Na 3 reizen met een camper met een totaal van 13 weken zou ik zeggen maak indien mogelijk geen gebruik van de KOAcampgrounds er zijn voldoende andere privatecampgrounds met dezelfde service als de KOA maar dan veel mooier en ook goedkoper.
Zelf gebruik ik de Trailerlife Campground RV Parks & Services Directory, hierin staan bijna alle campgrounds van de USA met een puntentoekenning (zeg maar als de sterren bij hotels), de prijs van het afgelopen jaar en een routebeschrijving hoe er te komen.
Dit boek zo dik als het telefoonboek van Amsterdam is online te bestellen via http://www.tldirectory.com, je moet dan even lid worden op dezelfde manier als AllesAmerika.com, het kost op dit moment $13.95 + $4.-- porto.
Binnen de NPs zijn veel campgrounds first-come, first-served zodat je het best vroeg op de dag een site vast kan leggen, werkt heel eenvoudig en is zeker, een vastgelegde site zal niet door een ander ingepikt worden.
Voor campgrounds binnen de NPs die je kan van te voren kan boeken zie het antwoord van wendyjol, dit kan ook 1 of een paar dagen van te voren per telefoon.
In de 13 weken dat wij geweest zijn heb ik nog maar 1 nacht van te voren geboekt, en ook dat nog maar 1 dag er voor omdat het weekend was en het dan aan de kust van CA erg druk kan zijn.
Yosemite in het weekend is moeilijk maar er zijn genoeg privatecampground in de stadjes bij de ingangen ook vind je in de National Forest in de omgeving volop kleine campgrounds erg goedkoop alleen geen hookup.
Ook moet je er rekening mee houden dat het in het weekend aan de kust erg druk kan zijn de campgrounds kunnen dan ook een stuk duurder zijn als door de week, dat kan wel $ 10,-- per nacht meer zijn.

Gr.
Rob
ovries
Amerika-ontdekker

Bericht door ovries »

Rob,

Op het moment dat je een "site" gereserveerd hebt, kun je dan wel met de camper weg om iets te bezoeken?
Is het gezien de drukte in de weekeinden beter om op weekdagen naar de np's te gaan?

Is een camper met generator aan te bevelen ivm de campings waar geen hookup is?

Olaf
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Olaf,

Het vastleggen van een site gebeurt d.m.v. een envelopje daar doe je het benodigde bedrag in en vul je de gevraagde gegevens in, dat zijn meestal het sitenummer (dat vind je op een paal naast de site), het kenteken van de camper, de state waar de camper vandaan komt (staat op het kenteken), de datum van aankomst, het aantal nachten waarvoor je betaald hebt.
Envelopje dicht doen en het geperforeerde strookje er af halen.
Envelopje in de daarvoor bestemde bus gooien.
op het strookje vul je in sitenummer, kenteken, datum aankomst, aantal personen in de groep.
Dit strookje klip je dan vast aan de paal met het sitenummer, de camphost zal in de loop van de dag een controle ronde doen en als je strookgegevens dan kloppen met het envelopjesverhaal tekend hij het stookje af meestal zetten ze dan ook de vertrekdatum er op, kijk daarom zeker als de campground vol is ook op de strookjes mogelijk zit er nog een strookje aan van een camper die al is vertrokken.
Om het de nog zoekende mede campeerder wat gemakkelijker te maken worden een bezette site vaak gemarkeerd met b.v. een paar campingstoelen of een tafelkleed op de tafel.
Een eenmaal besproken site zal niet door een ander ingenomen worden zodat je gemakkelijk weg kan als je site besproken is.
Ik weet niet bij welke verhuurder je de camper wil boeken maar bij El-Monte hebben alle campers vanaf 21 feet een generator, bij Cruise-Amerika dacht ik vanaf 25 feet.
Kies bij het boeken van de camper bij het generatorgebruik voor het betalen per uur je geeft dan $3.-- per werkelijk draaiuur, bij betalen per dag ben je $5.-- per huurdag kwijt ook als je hem niet gebruikt.
Wij hebben de laatste trip over 5 weken met o.a. Yellowstone NP en Rocky Mountain NP met 10 vorstnachten nog geen 4 uur generator gebruik gehad, dus is het weggegooid geld om per dag te huren.

Gr.
Rob
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Olaf,

Sorry, was vergeten een vraag te beantwoorden.
Het is inderdaad verstandig om de NPs door de week te bezoeken, dat geld zeer zeker voor Yosemite, Grand Canyon, Zion en Bryce.
Als het niet anders kan (je zit tenslotte met een bepaalde route en tijd) probeer dan op vrijdagmorgen op een campground binnen de NPs aan te komen, dan ben je de drukte van de weekenders voor.
Grand Canyon noord rim is trouwens een first-come first-served met een dagelijkse boeking, je moet dus als je meer nachten wil blijven elke morgen opnieuw een site reserveren voor de volgende nacht.

Gr.
Rob
ovries
Amerika-ontdekker

Bericht door ovries »

Iedereen bedankt voor zijn/haar reacties.
Ik ga me eerst maar eens bezig houden met het lezen van de voorbereidingen en verhalen van anderen en met al jullie tips en ervaringen volgend jaar de oversteek maken.

Gr.

Olaf
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer