Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laptop, telefoon, föhn... gewoon in stopcontact?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
zimmer
Amerika-ontdekker

Re: Laptop, telefoon, föhn... gewoon in stopcontact?

Bericht door zimmer »

Even een tip....Let er wel op dat je je "Nederlandse"stekkers even past in je nieuwe wereldstekker!! Wij hadden nl. van die wereldstekkers gekocht die als een torentje in elkaar zitten en daar pasten niet elke stekker in, er zitten nl. van die "lipjes" aan de binnenkant van het US stekkerdoosje waardoor niet elke stekker erin past. Wij hebben die "lipjes" eruit gebroken ( ging vrij eenvoudig met een puntig tangetje) en nu passen wel alle stekkers erin.......'t is maar even een weetje zodat je niet voor verassingen komt te staan in Amerika!
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Re:

Bericht door Tink »

Phil schreef:Ik heb me vorige week in ny een transfo aangeschaft die gaat tot 1000W en die komt ook met alle bruikbare stekkers wereldwijd (kostte een 20usd + tax) Daarmee kan ik dus ook in amerika gekochte toestellen in europa gebruiken (en omgekeerd natuurlijk ook).

Er waren ook reeds transfos met universele stekkers te koop voor 15usd die gaan tot 100W en die zijn zeker ook geschikt voor haardrogers, scheerapparaten, opladen van batterijen, ...

Maar door het geringe prijsverschil heb ik maar gekozen voor het toestel dat tot 1000W aankan
Hmmm , ik weet het niet hoor maar een beetje hair dryer is toch zeker 1500 - 2000 watt. Dat red je niet op een universele stekker.

Een beetje step-up/step-down converter die meer dan 1000 watt aan kan kost toch al gauw rond de 100 USD. Ik heb zelf de 1500 Watt Grounded Transformer en die kost 170 USD

Hier wordt het verschil tussen een converter een transformer en een plug adaptor uitgelegd en wat je waar voor moet gebruiken.
http://www.travelproducts.com/store/electric.htm
--
Tink
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Ik heb een scheerapparaat en föhn gewoon nieuw gekocht om mee te nemen.
Het was even opletten maar het scheerapparaar was bij de Media Markt een zg. incourant model en kostte 19,95 en de föhn gewoon bij Schlecker voor 5 euro.
Ze zijn geschikt voor 110 en 220 volt.
Het is was even zoeken maar ik vond de prijs goed en nu hoef ik niet te twijfelen aan het voltage. :mrgreen:
wgbrob
Amerika-newbie

Bericht door wgbrob »

Ik wil mijn laptop gebruiken in de vs zo bestaat er een juiste stekker en zo ja waar kan een kopen?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

wgbrob schreef:Ik wil mijn laptop gebruiken in de vs zo bestaat er een juiste stekker en zo ja waar kan een kopen?
Kijk even op de adapter van je laptop. Als erop staat 110-240V kan je hem gebruiken. Je heb dan 2 opties: of je gebruikt een reisstekker of je koopt in de VS een power cord (die dan het losse kabeltje met je stekker eraan vervangt).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

wgbrob schreef:Ik wil mijn laptop gebruiken in de vs zo bestaat er een juiste stekker en zo ja waar kan een kopen?
Hallo wgbrob
Als je deze draad vanaf het begin even doorleest weet je alles.
Een verloop steker kun je hier o.a. kopen bij de ANWB, de Handy man en div. andere elektronica zaken.
Harm
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenT »

Wij hebben effe gevloekt op onze reisstekker want daar paste de stekker van de laptop nog niet in! Dan maar naar Radio Shack gegaan met de originele kabel en een kabel voor de Amerikaanse stopcontacten gekocht. Probleem opgelost voor $9.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
colorito
Amerika-ontdekker

Bericht door colorito »

ik heb onlangs een stijltang gekocht in amerika en nu kan ik hem thuis niet gebruiken vanwege het stopcontact. wie weet waar ik een reisstekker kan kopen die ik hier in nederland kan gebruiken?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Zou hem thuis niet gebruiken, het ding brandt vast door, het voltage is hier 2 keer zo sterk als in Amerika.
Jozzy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Jozzy »

colorito schreef:ik heb onlangs een stijltang gekocht in amerika en nu kan ik hem thuis niet gebruiken vanwege het stopcontact. wie weet waar ik een reisstekker kan kopen die ik hier in nederland kan gebruiken?
Ik zou inderdaad eerst even op het apparaat kijken bij welk voltage je het apparaat kunt gebruiken! Het is goed mogelijk dat je 'm gewoon op de Nederlandse 230V kunt gebruiken hoor, maar je moet het zeker even controleren omdat 'ie anders inderdaad door kan branden. En dat wil je niet. ;)

Als 'ie inderdaad op 230V gebruikt kan worden, kun je bij heel veel zaken voor een paar euro een reisstekker kopen. Google gewoon even op 'reisstekker', dan kom je genoeg tegen (je kunt ze zelfs bij Bol.com bestellen :o )! Koop dan wel een universele set (zoals die van Bol.com), zodat je niet alleen Nederlandse apparaten in het buitenland kunt gebruiken, maar ook andersom... :)
colorito
Amerika-ontdekker

Bericht door colorito »

Jozzy schreef:
colorito schreef:ik heb onlangs een stijltang gekocht in amerika en nu kan ik hem thuis niet gebruiken vanwege het stopcontact. wie weet waar ik een reisstekker kan kopen die ik hier in nederland kan gebruiken?
Ik zou inderdaad eerst even op het apparaat kijken bij welk voltage je het apparaat kunt gebruiken! Het is goed mogelijk dat je 'm gewoon op de Nederlandse 230V kunt gebruiken hoor, maar je moet het zeker even controleren omdat 'ie anders inderdaad door kan branden. En dat wil je niet. ;)

Als 'ie inderdaad op 230V gebruikt kan worden, kun je bij heel veel zaken voor een paar euro een reisstekker kopen. Google gewoon even op 'reisstekker', dan kom je genoeg tegen (je kunt ze zelfs bij Bol.com bestellen :o )! Koop dan wel een universele set (zoals die van Bol.com), zodat je niet alleen Nederlandse apparaten in het buitenland kunt gebruiken, maar ook andersom... :)
Bedankt voor de uitleg. Jij ook nieuwenoord.
Had dit eigenlijk niet verwacht. :S Niet goed uitgezocht dus.
Ik heb deze aangeschaft, maar ik kan eigenlijk nergens vinden of het 240v aankan. Staat ook nergens in het boekje. (http://www.beautychoice.com/products/Ho ... -41-0.html)
Maar even mailen met dat bedrijf. :(
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer