Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraag Visa-waiver.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Vraag Visa-waiver.

Bericht door Nikolayev »

Hallo,

Ik heb een vlucht geboekt naar de VS voor 7 juni 2008, en terugkomst 5 september 2008.

Nu ging ik vandaag eens nadenken, en kan ik wel eens een fout gemaakt hebben.

Ik weet namelijk dat je maximaal 90 dagen mag verblijven in the VS. Maar nu ik eens op de kalender ging kijken blijkt het dat ik de aankomst dag niet meegerekend heb waardoor het dus dan op 91 dagen zou komen. Ik schrok hier best erg van, want ik dacht toch zeker dat ik goed gerekend had. Worden de aankomst en vertrek dagen ook meegerekend?

Nu is mjn vraag wanneer die 90 dagen ingaan, word die gerekend OP de dag van binnenkomst, of word die gerekend VANAF de dag van binnenkomst? Ik heb op sommige sites gelezen VANAF de dag van binnenkomst, maar wil het wel zeker weten. Anders zit ik met een probleem. :(

EDIT: Op de site van V&V Visumdienst staat dat je 90 dagen mag blijven VANAF de dag van binnenkomst.

Hopelijk kan iemand mijn vraag beantwoorden.

-Nikolayev.
Laatst gewijzigd door Nikolayev op 11 mei 2008, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
annebel
Amerika-ontdekker

Re: Vraag Visa-waiver.

Bericht door annebel »

Nikolayev schreef:Hallo,

Ik heb een vlucht geboekt naar de VS voor 7 juni 2008, en terugkomst 5 september
Is 5 sept. de dag dat je weer in nederland bent?Dan is het als ik goed geteld heb 90 dagen.
Want dan ga je 4 sept. weer weg uit de usa.

groetjes
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

Nee, 5 september vertrek ik uit Amerika. Maar als ik reken VANAF de dag van binnenkomst, dan ga ik precies op de 90ste dag weer weg. Dan heb ik dus geen probleem. Maar als de aankomstdag ook meegerekend word dan ben ik er dus in principe 1 dag te veel.
annebel
Amerika-ontdekker

Bericht door annebel »

Hoi

Ik denk dat de aankomstdag ook meegerekend wordt.
Zou het toch maar goed navragen.

Succes
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

Ik hoop van niet. Als ik de V&V Visumdienst site mag geloven, word er pas gerekend vanaf de dag dat je aankomt. Wat aan de ene kant logisch lijkt, aangezien je bijvoorbeeld ook pas om 11 uur 's avonds kan aankomen in Amerika, en dan zou dat dus ook gewoon als dag 1 gerekend worden.

Ook heb ik de vlucht via KLM snoepreisjes geboekt. Een van hun voorwaardes zijn Max 90 dagen, als je een datum kiest langer dan 90 dagen, komt er een bericht dat je verblijf te lang is, en dat je een andere datum moet kiezen. Dit bericht kwam niet toen ik boekte, en toen ik het net probeerde kwam het ook niet. Maar als ik b.v 7 juni tot 6 september doe, komt dit bericht wel. En ookal heeft KLM verder niks met visums te maken, neem ik aan dat de reden waarom ze je geen vlucht laten boeken die langer is dan 90 dagen is dat het land het niet toelaat om langer te blijven.

Ik zal morgen even rondbellen met de ambassade e.d. Ik hoop echt dat het vanaf de aankomst datum gerekend word, anders heb ik geen idee wat ik hieraan kan doen, aangezien ik een take-off tarief ticket geboekt heb die niet te wijzigen of te annuleren zijn.

Zit hier toch wel behoorlijk mee.

-Nikolayev.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou "vanaf aankomstdatum" interpreteren als inclusief de datum van aankomst. Bel het na. Wat de KLM doet is niet relevant.

Marianne
annebel
Amerika-ontdekker

Bericht door annebel »

Hoi

Zo heb ik voor mijn dochter ook eens een ticket geboekt,gewoon drie maanden geteld (en ja foutje) :oops: even vergeten dat er ook maanden zijn van 31 dagen.
Ze kwam dus op 92 dagen we kwamen er gelukkig dezelfde dag achter,gelijk gebeld met exit-reizen en kon gelukkig kostenloos veranderd worden, bij exit rekende ze wel de aankomstdag mee.

Anja
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Nikolayev schreef:Ik hoop van niet. Als ik de V&V Visumdienst site mag geloven, word er pas gerekend vanaf de dag dat je aankomt. Wat aan de ene kant logisch lijkt, aangezien je bijvoorbeeld ook pas om 11 uur 's avonds kan aankomen in Amerika, en dan zou dat dus ook gewoon als dag 1 gerekend worden.

Ook heb ik de vlucht via KLM snoepreisjes geboekt. Een van hun voorwaardes zijn Max 90 dagen, als je een datum kiest langer dan 90 dagen, komt er een bericht dat je verblijf te lang is, en dat je een andere datum moet kiezen. Dit bericht kwam niet toen ik boekte, en toen ik het net probeerde kwam het ook niet. Maar als ik b.v 7 juni tot 6 september doe, komt dit bericht wel. En ookal heeft KLM verder niks met visums te maken, neem ik aan dat de reden waarom ze je geen vlucht laten boeken die langer is dan 90 dagen is dat het land het niet toelaat om langer te blijven.

Ik zal morgen even rondbellen met de ambassade e.d. Ik hoop echt dat het vanaf de aankomst datum gerekend word, anders heb ik geen idee wat ik hieraan kan doen, aangezien ik een take-off tarief ticket geboekt heb die niet te wijzigen of te annuleren zijn.

-Nikolayev.
ik denk dat het heel simpel is, de datum die in je paspoort wordt gestempeld, is de datum waarop de "klok gaat lopen",
ook al is dat 's avonds om 23:00 uur.
Je verblijf is dan inderdaad 91 dagen, alleen is er bij vertrek niemand die daar op let. Visa waiver wordt voor 99,9% door een medewerker van de luchtvaartmaatschappij uit je paspoort gehaald, zonder ook maar een blik op "het groene kaartje" te werpen.
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

Bushmaster schreef:
Nikolayev schreef:Ik hoop van niet. Als ik de V&V Visumdienst site mag geloven, word er pas gerekend vanaf de dag dat je aankomt. Wat aan de ene kant logisch lijkt, aangezien je bijvoorbeeld ook pas om 11 uur 's avonds kan aankomen in Amerika, en dan zou dat dus ook gewoon als dag 1 gerekend worden.

-Nikolayev.
ik denk dat het heel simpel is, de datum die in je paspoort wordt gestempeld, is de datum waarop de "klok gaat lopen",
ook al is dat 's avonds om 23:00 uur.
Je verblijf is dan inderdaad 91 dagen, alleen is er bij vertrek niemand die daar op let. Visa waiver wordt voor 99,9% door een medewerker van de luchtvaartmaatschappij uit je paspoort gehaald, zonder ook maar een blik op "het groene kaartje" te werpen.

Hmm. Maar word er dan verder niks met dat kaartje gedaan? Dat ik niet als ik volgende keer terug in de VS kom niet toegelaten word omdat ik 1 day overstay heb. Het is een behoorlijk lullige situatie. En ik wou nog op 4 september de terugvlucht boeken. Geen idee waarom ik dat niet heb gedaan. :?
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

-Nikolayev.
"De KLM niets met visa te maken" :?: Dat is niet helemaal waar. Hier op Schiphol wordt daar wel degelijk naar gekeken. De aanvoerende luchtvaartmaatschappij is verantwoordelijk als zij jou zonder (geldig) visum naar Amerika vliegen. Zij krijgen een boete en dienen jou direct weer mee terug te nemen. In jouw geval is de KLM dus zeker wel een partij. Ook zij gaan jouw dagen tellen en het is dus maar net hoe je dit leest.

Goed uitzoeken dus !!

Ps. Ook in Nederland wordt de "inreisstempel" als inreisdatum gebruikt en niet de dag er na.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

Bedankt voor de reacties.

Stel dat er wel vanaf de aankomstdag gerekend word. Wat adviseren jullie mij dan om te doen? Gewoon op 5 september terug gaan? Of misschien iets anders? :?: :(
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

e verblijf is dan inderdaad 91 dagen, alleen is er bij vertrek niemand die daar op let. Visa waiver wordt voor 99,9% door een medewerker van de luchtvaartmaatschappij uit je paspoort gehaald, zonder ook maar een blik op "het groene kaartje" te werpen.
Als je toekomt in de States en je geeft je pasport af aan een TSA beamte,ziet die persoon dadelijk op zijn scherm wanneer je terug vertrekt,naar Europa. De luchtvaartmaatschappij is nml verplicht om dit door te geven.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Nikolayev schreef:Bedankt voor de reacties.

Stel dat er wel vanaf de aankomstdag gerekend word. Wat adviseren jullie mij dan om te doen? Gewoon op 5 september terug gaan? Of misschien iets anders? :?: :(
ik zou de gok niet nemen, ticket terug minimaal 1 dag vervroegen dus.
(ik zou zelf op "zeker" gaan, dus 2 dagen vervroegen)
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Mogelijk zal dit probleem zich bij controle (paspoort/ticket/verblijfsduur) al op Schiphol voordoen. Tja, het is eigelijk te gek voor woorden, maar ik zou toch actie ondernemen. Je kan je ticket wijzigen, maar kan wel eens behoorlijk prijzig zijn. (afhankelijk van het soort ticket)

Wellicht is een visum aanvragen dan nog wel voordeliger, want dat kan je natuurlijk ook doen. :!:
Laatst gewijzigd door Ruud2004 op 11 mei 2008, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Nikolayev
Amerika-ontdekker

Bericht door Nikolayev »

Ruud2004 schreef:Mogelijk zal dit probleem zich bij controle (paspoort/ticket/verblijfsduur) al op Schiphol voordoen. Tja, het is eigelijk te gek voor woorden, maar ik zou toch actie ondernemen. Je kan je ticket wijzigen, maar kan wel eens behoorlijk prijzig zijn. (afhankelijk van het soort ticket) Wellicht is een visum aanvragen dan nog wel voordeliger, want dat kan je natuurlijk ook doen.
Wat voor visum heb ik hiervoor dan nodig? Dit lijkt me een van de betere opties dan. :(
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Als het geen probleem is om wat eerder terug te gaan, zou ik eerst proberen het ticket te veranderen en te informeren wat dat gaat kosten. Dat is heel verschillend en staat (waarschijnlijk)in je ticketvoorwaarden. Vwb het soort visum zal je toch echt het Amerikaans consulaat moeten bellen.

Inderdaad wel lastig allemaal, maar ik zou wel voor zeker gaan.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

annebel
Amerika-ontdekker

Bericht door annebel »

Nikolayev schreef:
Ook heb ik de vlucht via KLM snoepreisjes geboekt. Een van hun voorwaardes zijn Max 90 dagen, als je een datum kiest langer dan 90 dagen, komt er een bericht dat je verblijf te lang is, en dat je een andere datum moet kiezen. Dit bericht kwam niet toen ik boekte, en toen ik het net probeerde kwam het ook niet. Maar als ik b.v 7 juni tot 6 september doe, komt dit bericht wel.

Ik zou met de KLM bellen.
Oke jij heb niet goed opgelet,maar de fout ligt toch ook bij de KLM daar zit een foutje in de computer.

Succes hoop dat het goed komt voor je.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je kan een toeristenvisum aanvragen, die zijn een half jaar geldig maar voor die ene dag lijkt mij een ticketwijziging toch wel een betere optie. Gewoon even bellen met de KLM of het kan en wat het kost.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Dat klopt niet Annebel. Die 90 dagen hebben alleen te maken met de prijssteling/opbouw van het ticket. Vwb visa en toelating tot het land van bestemming verwijst iedere luchtvaartmaatschappij naar de reiziger zelf.

Rob, ik hoop dat je gelijk hebt, maar als je af en toe leest wat er voor een naamsverandering moet worden betaald, vrees ik het ergste en is een visum wellicht voordeliger. Maar misschien worden we aangenaam verrast. Misschien een tip voor Nikolayev om dit in persoon bij het KLM-ticketoffice in de Vertrekhal 2 te doen. Gaat wat persoonlijker als via de dame van het callcenter en wie weet wat je met wat uitleg bereikt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

annebel
Amerika-ontdekker

Bericht door annebel »

Ruud2004 schreef:Dat klopt niet Annebel. Die 90 dagen hebben alleen te maken met de prijssteling/opbouw van het ticket. Vwb visa en toelating tot het land van bestemming verwijst iedere luchtvaartmaatschappij naar de reiziger zelf.
Oke,dat wist ik niet.Vergeet wat ik gezegt heb.

Groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer