Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yosemite NP
Yosemite NP
Hallo allemaal,
we zijn nog op zoek naar een slaapplaats voor Yosemite.
Wie weet er een goede plaats die centraal gelegen is en ook betaalbaar is.
groetjes,
Annelies
we zijn nog op zoek naar een slaapplaats voor Yosemite.
Wie weet er een goede plaats die centraal gelegen is en ook betaalbaar is.
groetjes,
Annelies
Re: Yosemite NP
Hoi,
Wij slapen in curry village. Daar kun je o.a. slapen in cabins en in kant en klare tenten.
Succes!
Groetjes Susanne
Wij slapen in curry village. Daar kun je o.a. slapen in cabins en in kant en klare tenten.
Succes!
Groetjes Susanne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In de vallei is een tentcabin of cabin in Curry Village inderdaad de meest betaalbare oplossing.
Als je slaapzakken bij je hebt kun je ook Housekeeping Camp proberen (beddengoed is daar ook te huur).
Voor reserveringen zie www.yosemitepark.com .
Marianne
Als je slaapzakken bij je hebt kun je ook Housekeeping Camp proberen (beddengoed is daar ook te huur).
Voor reserveringen zie www.yosemitepark.com .
Marianne
Wij hebben een lodgeroom bij Yosemitelodge @the Falls. Dat is vlak naast Curry Village. Wellicht is dat ook een optie voor jullie http://www.yosemitepark.com/Accommodati ... tails.aspx
Waarom boeken de meeste mensen op het AA-forum bij Curry Village? Ik heb toevallig de bovenste geboekt maar vraag me af vanwege de populariteit van Curry Village of ik nu een misboeking heb gedaan?
Waarom boeken de meeste mensen op het AA-forum bij Curry Village? Ik heb toevallig de bovenste geboekt maar vraag me af vanwege de populariteit van Curry Village of ik nu een misboeking heb gedaan?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Lodge ligt geweldig, vlak bij de Yosemite Falls zoals de naam al zegt, en dicht bij Yosemite Villlage. Het is echter niet naast Curry Villlage. Op deze kaart van de vallei kun je de ligging goed zien.Dikkie schreef:Wij hebben een lodgeroom bij Yosemitelodge @the Falls. Dat is vlak naast Curry Village. Wellicht is dat ook een optie voor jullie http://www.yosemitepark.com/Accommodati ... tails.aspx
Meestal is Curry village de enige plek waar nog wat vrij is; en de cabins zijn goedkoper dan de kamers in de Lodge. De Lodge is echter een prima keuze, wij hebben er in 2004 gezeten, zie ons reisverslag. Er is een zwembad, twee restaurants, fietsverhuur, en een halte van de shuttlebus. Ook voor de bus naar Glacier Point zit je er prima. Curry Village heeft een grotere winkel en een restaurant in buffetvorm, en meerdere snackcorners, en heeft meer soorten accommodatie maar in de Lodge zit je dichter bij Yosemite Village.Dikkie schreef: Waarom boeken de meeste mensen op het AA-forum bij Curry Village? Ik heb toevallig de bovenste geboekt maar vraag me af vanwege de populariteit van Curry Village of ik nu een misboeking heb gedaan?
Ik had Curry Village aangeraden omdat naar betaalbare accommodatie werd gevraagd, maar de Lodge heeft ook redelijk betaalbare kamers.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 12 mei 2008, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoe lang op voorhand hebben jullie dit geboekt? Hebben jullie dat rechtstreeks gedaan of via een reisburo?Dikkie schreef:Wij hebben een lodgeroom bij Yosemitelodge @the Falls. Dat is vlak naast Curry Village.
mvg,
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Rechtstreeks via hun website, maar wel al vroeg. Wij hebben het geboekt in maart en we gaan pas in september.Veusy schreef:Hoe lang op voorhand hebben jullie dit geboekt? Hebben jullie dat rechtstreeks gedaan of via een reisburo?Dikkie schreef:Wij hebben een lodgeroom bij Yosemitelodge @the Falls. Dat is vlak naast Curry Village.
mvg,
Hans
Martin & Marianne dank voor de reactie. Ik ben al weer gerustgesteld

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yosemite Lodge is een hele mooie plek om te overnachten,maar inderdaad,wel vroeg boeken.
Je kan trouwens best ter plaatse proberen of ze afzeggingen hebben als boeken niet lukt,is mij in 2004 en 2006 gelukt,je moet wat mazzel hebben dan.
Je kan trouwens best ter plaatse proberen of ze afzeggingen hebben als boeken niet lukt,is mij in 2004 en 2006 gelukt,je moet wat mazzel hebben dan.
We hebben gisteren geboekt in Cedar Lodge in El Portal.
Het was de laatste kamer die beschikbaar was voor onze datums.
We hebben dus echt geluk gehad!
Bedankt voor alle tips en reacties
groetjes,
Annelies
Het was de laatste kamer die beschikbaar was voor onze datums.
We hebben dus echt geluk gehad!
Bedankt voor alle tips en reacties
groetjes,
Annelies
Wij zaten vorig jaar in Curry Village in een cabin. Was erg leuk zo midden in het park!
Ze hebben er ook tenten.
Ze hebben er ook tenten.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Even nog reageren op dit bericht voor alle volledigheid. Ik heb net 3 nachten in Curry Village achter de rug en vond het geweldig ! De sfeer die daar heerst, het feit dat je midden in het park zit...het is gewoon geweldig. Ok, het is niet veel luxe, maar het volstond voor mij. Overdag ht park in en 's nacht gewoon slapen. Ook eens genieten van het zwembad. De pizza bar is geweldig. Heerlijke pizza is dat daar zeg. Het buffet vond ik wat tegenvallen.
De douches zagen er proper uit, maar soms wel wat wachten. Er zijn immers niet veel douches.
In de tent kan je het 's nachts wel wat koud hebben, maar heb een extra deken erop gelegd en de tweede nacht ging het al veel beter.
Ik zou er dus zeker nog eens opnieuw verblijven als ik in Yosemite zit, maar misschien dan nog iets langer
Hans
De douches zagen er proper uit, maar soms wel wat wachten. Er zijn immers niet veel douches.
In de tent kan je het 's nachts wel wat koud hebben, maar heb een extra deken erop gelegd en de tweede nacht ging het al veel beter.
Ik zou er dus zeker nog eens opnieuw verblijven als ik in Yosemite zit, maar misschien dan nog iets langer

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben gisteren een cabin met badkamer geboekt voor de twee nachten dat wij in Yosemite verblijven, april 2009.
Ik ben geen kampeerder en daarom hebben we geen tent genomen, een eigen badkamer vind ik wel heel belangrijk. Tevens wat extra luxe, wat ook wel prettig is!
Ik ben heel benieuwd... over 10 maanden en 6 dagen weet ik meer...
Ik ben geen kampeerder en daarom hebben we geen tent genomen, een eigen badkamer vind ik wel heel belangrijk. Tevens wat extra luxe, wat ook wel prettig is!
Ik ben heel benieuwd... over 10 maanden en 6 dagen weet ik meer...

-
- Amerika-ontdekker
Hoi Annelies,
Wij sliepen een paar weken geleden ook in Cedar Lodge, beviel ons prima. Het zwembad zag er koud uit, maar daar hadden we geen tijd voor. Wel belangrijk: het eten (ontbijt en diner) was perfect voor mekaar, ik zou graag weer naar die saladbar gaan...
Het is ongeveer een half uurtje rijden naar de village - maar je ziet zoveel moois onderweg dat je daar bijna geen erg in hebt.
Heel veel plezier!
Groetjes, Jose
Wij sliepen een paar weken geleden ook in Cedar Lodge, beviel ons prima. Het zwembad zag er koud uit, maar daar hadden we geen tijd voor. Wel belangrijk: het eten (ontbijt en diner) was perfect voor mekaar, ik zou graag weer naar die saladbar gaan...
Het is ongeveer een half uurtje rijden naar de village - maar je ziet zoveel moois onderweg dat je daar bijna geen erg in hebt.
Heel veel plezier!
Groetjes, Jose
@ Marjol! Ben erg benieuwd! Hopelijk post je je ervaring en als het kan wat foto's....
Wij gaan begin November die kant op en zit erg te twijfelen of we een cabin zullen boeken.
Me vriend en ik houden absoluut niet van camperen maar een cabin lijkt me wel wat.
Hoeft geen pure luxe te zijn maar ik wil wel een schoon bed enzo.
Is het voor iemand (en dan heb ik het nu even over me vriend) wat om in een cabin te overnachten als je echt niet van gewoon camperen houdt?
Wij gaan begin November die kant op en zit erg te twijfelen of we een cabin zullen boeken.
Me vriend en ik houden absoluut niet van camperen maar een cabin lijkt me wel wat.
Hoeft geen pure luxe te zijn maar ik wil wel een schoon bed enzo.
Is het voor iemand (en dan heb ik het nu even over me vriend) wat om in een cabin te overnachten als je echt niet van gewoon camperen houdt?
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ja, ik houd absoluut niet van kamperen maar overnachten in een cabin vond ik wel leuk.In een cabin heb je een gewoon bed maar je zit toch midden in de natuur. Wel is het voor mij een vereiste dat er een w.c. en douche aanwezig is.Victoria schreef: Is het voor iemand (en dan heb ik het nu even over me vriend) wat om in een cabin te overnachten als je echt niet van gewoon camperen houdt?
Marjon
Nee zonder wc en douche hoeft het voor mij ook niet!
Maar ik had begrepen dat die wel in de CV cabins aanwezig zijn?
Stom voorbeeld maar we hebben weleens in huisjes in de Ardennen gezeten en dat vind hij heerlijk. Volgens mij is dit nog 10 keer beter of niet?
Maar ik had begrepen dat die wel in de CV cabins aanwezig zijn?
Stom voorbeeld maar we hebben weleens in huisjes in de Ardennen gezeten en dat vind hij heerlijk. Volgens mij is dit nog 10 keer beter of niet?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1853 Weergaves
-
Laatste bericht door Zarphil
-
- 2 Reacties