Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wassen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Amerikaantje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Amerikaantje »

Ik zag bij een online kampeerwinkel een waslijnset.

http://www.aktietent.nl/catalog/index.p ... 08013ee1df

Twee steunen kunnen in de sierlijst boven de ramen van de meeste caravans worden geschoven en daartussen zitten dan waslijnen met een lengte van 4 meter.
Heeft iemand hier ervaring mee? En zou dat ook in een camper kunnen?

Anita
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wassen

Bericht door GJ »

Ik schop even dit draadje na twee jaar weer omhoog. Ik heb van onze vorige vakantie nog wat van die capsules met wasmiddel over (ook de Lidl heeft ze inmiddels uit het assortiment genomen, doodzonde!) dus die gaan in een tupperwaredoosje mee. Vorige keer hebben we eigenlijk alleen ondergoed en sokken gewassen op vakantie, maar ik wil nu misschien toch ook eens een broek of een T-shirt wassen. Maar om nou met stugge kleren rond te gaan lopen, dat is ook weer niet de bedoeling, dus zit ik eraan te denken om een klein flesje wasverzachter mee te nemen. Wat ik me alleen wel afvraag: waar en wanneer doe je die wasverzachter in zo'n bovenlader? Tijdens het wassen op goed geluk de klep opendoen en een scheut naar binnen mikken, of zit er ergens een soort van 'reservoir' voor wasverzachter?

Ik realiseer me dat dit een wel érg triviale vraag is :roll: maar ik vroeg het me gewoon opeens af...
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat wordt dus gokken :wink: er zitten geen reservoir voor op die bovenladers.
De Amerikanen gebruiken (bijna) geen wasverzachter, ze hebben speciale doekjes die ze mee laten draaien in de droger.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij gebruiken inderdaad Bounty, de doekjes. Maar er zijn wel degelijk wasverzachters, zoals Downy. De meeste bovenladers hebben een apart vakje voor wasverzachters en bleekmiddel.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Wij doen de was verzachter in een speciale plastic bal die opent als het (koude) spoelwater erbij komt. Dus tijdens het wassen blijft de wasverzachter in bal zitten, pas als het koude spoelwater erbij komt gaat ie open. Ik vind het wel vernuftig.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

GJ schreef:Ik schop even dit draadje na twee jaar weer omhoog. Ik heb van onze vorige vakantie nog wat van die capsules met wasmiddel over (ook de Lidl heeft ze inmiddels uit het assortiment genomen, doodzonde!) dus die gaan in een tupperwaredoosje mee. Vorige keer hebben we eigenlijk alleen ondergoed en sokken gewassen op vakantie, maar ik wil nu misschien toch ook eens een broek of een T-shirt wassen. Maar om nou met stugge kleren rond te gaan lopen, dat is ook weer niet de bedoeling, dus zit ik eraan te denken om een klein flesje wasverzachter mee te nemen. Wat ik me alleen wel afvraag: waar en wanneer doe je die wasverzachter in zo'n bovenlader? Tijdens het wassen op goed geluk de klep opendoen en een scheut naar binnen mikken, of zit er ergens een soort van 'reservoir' voor wasverzachter?

Ik realiseer me dat dit een wel érg triviale vraag is :roll: maar ik vroeg het me gewoon opeens af...
Ik zal het grote geheim maar verklappen. In de USA verkopen ze ook wasverzachter. Die hoef je echt niet mee te nemen :hilarious:
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Joh! Dat meen je niet!! :lol:

Ik vermoed dat de flessen wasverzachter daar wel heel groot zullen zijn, en we hebben niet zoveel zin om dat allemaal mee te slepen, dus ik denk dat het handiger is om zo'n klein reisflaconnetje van 100 ml te vullen en mee te nemen...
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik neem zelfs geen wasmiddel mee, kan je ook gewoon daar kopen :wink: En ik ben een fanatieke 'wasser', we gaan dit jaar weer ruim 4 weken, dus ik was heel regelmatig. Ben ik ook nog een zeur: mijn zwarte t-shirts moeten zwart blijven, mijn witte was kraakhelder, dus ik heb een heel assortiment aan boord van de camper.

Maar geen wasverzachter, ik laat inderdaad doekjes meedraaien in de droger. Moet ik er wel bijzeggen dat ik thuis ook geen wasverzachter gebruik, sinds Amerika gebruik ik ook hier doekjes.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ik denk dat wij maar één of twee keer gaan wassen, en de meeste van mijn shirtjes mogen niet in de droger (stretch). Dus als ik er daar een paar van was, hang ik ze in de kamer op aan het handdoekenrek ofzo.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

GJ schreef:Ik denk dat wij maar één of twee keer gaan wassen, en de meeste van mijn shirtjes mogen niet in de droger (stretch). Dus als ik er daar een paar van was, hang ik ze in de kamer op aan het handdoekenrek ofzo.
Mmm, ja, dan wordt het wasverzachter of helemaal niks. Ik heb juist wel veel zomerkleren die in de droger mogen, maar ja, mijn zomergarderobe is dan ook grotendeels 'Amerika-proof' sinds we bijna elk jaar gaan :dance:
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

We kunnen ons daar natuurlijk ook helemaal gek gaan shoppen, zodat we niet hoeven te wassen... best een goed excuus om helemaal los te gaan in het winkelcentrum, eigenlijk! :whistling:

Hihi, even zonder gekheid. Ik ga een klein flesje wasverzachter meenemen en dan ga ik ter plekke Het Grote Wasverzachterexperiment aan.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Het grote voordeel van die grote drogers mét doekjes is dat er praktisch alles volledig glad uit komt, in de eerste jaren ging ik nog rustig een uur staan strijken in de hitte daar ... da's over!
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ik koop daar altijd mijn wasmiddel. Kleine wasjes doe ik altijd met de hand. Eens in de anderhalve week naar een wasserette die overal wel te vinden zijn. Wasverzachter gebruik ik nooit.

Vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Ik heb alleen de laatste berichten gelezen dus excuses als mijn vraag 2 jaar geleden al gesteld is.....Wij gaan alleen maar naar hotels en 3 dagen in een huis in Moab.Mijn bedoeling is om pas in moab iets te wassen.( na 9 dagen )
Nou vraag ik me af als een hotel een laundry heeft zullen ze toch ook wel de waspoeder tot hun beschikking hebben, tegen vergoeding natuurlijk? Lijkt me erg vreemd als je te gast bent in een hotel en zelf dan je wasverzachter e.d. mee moet gaan nemen...........wie weet meer?
In het huis in Moab kan ik begrijpen dat ik zelf de spullen moet kopen.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

jokaluma schreef:Nou vraag ik me af als een hotel een laundry heeft zullen ze toch ook wel de waspoeder tot hun beschikking hebben, tegen vergoeding natuurlijk? Lijkt me erg vreemd als je te gast bent in een hotel en zelf dan je wasverzachter e.d. mee moet gaan nemen...........wie weet meer?
Bij de laundry in de motels/hotels heb ik altijd nog (een klein pakje) waspoeder kunnen kopen. Was het niet in de laundry dan wel bij de receptie van het motel/hotel. Meestal kocht ik die fel oranje, Tide??

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Een tip bij het drogen, reinig eerst het filter., niemand doet dat, zodat dit filter meestal potdicht zit.
Dit heeft dan weer een zeer slechte droogwerking tot gevolg.
jokaluma schreef: Nou vraag ik me af als een hotel een laundry heeft zullen ze toch ook wel de waspoeder tot hun beschikking hebben, tegen vergoeding natuurlijk? Lijkt me erg vreemd als je te gast bent in een hotel en zelf dan je wasverzachter e.d. mee moet gaan nemen...........wie weet meer?
Reken er maar niet op, sommige motels kunnen je zelfs niet aan quarters helpen
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Coyote schreef:
Bij de laundry in de motels/hotels heb ik altijd nog (een klein pakje) waspoeder kunnen kopen. Was het niet in de laundry dan wel bij de receptie van het motel/hotel. Meestal kocht ik die fel oranje, Tide??

Roland
Die kochten we ook altijd bij de wasserette, in verhouding wel vreselijk duur. Als je langer gaat (zoals wij) kun je beter in de supermarkt een doosje kopen.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Daarbij komt dat ik de pest heb aan poeders, zeker donkere kleding blijft vaak langer mooi met vloeibare wasmiddelen. Ik ga dus voor de flessen, met een camper is dat ook niet zo'n punt, plek zat. Wat ik over heb, gaat aan het eind van de vakantie altijd naar iemand die toch in de wasserette bezig is of ik leg er een briefje bij dat het vrij te gebruiken is.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

nieuwenoord schreef:Daarbij komt dat ik de pest heb aan poeders, zeker donkere kleding blijft vaak langer mooi met vloeibare wasmiddelen. Ik ga dus voor de flessen, met een camper is dat ook niet zo'n punt, plek zat. Wat ik over heb, gaat aan het eind van de vakantie altijd naar iemand die toch in de wasserette bezig is of ik leg er een briefje bij dat het vrij te gebruiken is.
Ze hebben ook flessen die niet zo groot zijn, is meer geconcentreerd, weet even het merk niet meer.
Hadden wij gekocht, was ook nog eens anti allergie, zat ook geen lucht aan.
Ik vind de wasmiddelen erg sterk reuken en ik kan daar nogal allergisch op reageren.
Bij de laatste keer wassen, waren er nog meer mensen aan het wassen, ik heb de hele tijd met tranende ogen en niesend in de laundry gestaan, alleen al van de wasmiddellucht die daar hing.
Krijg ik ook in de winkel als ik door de rij van de wasmiddellen loop.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

6foot6 schreef:
jokaluma schreef: Nou vraag ik me af als een hotel een laundry heeft zullen ze toch ook wel de waspoeder tot hun beschikking hebben, tegen vergoeding natuurlijk? Lijkt me erg vreemd als je te gast bent in een hotel en zelf dan je wasverzachter e.d. mee moet gaan nemen...........wie weet meer?
Reken er maar niet op, sommige motels kunnen je zelfs niet aan quarters helpen
Wij beginnen meteen met quarters sparen zodra we voet op Amerikaanse bodem hebben gezet. Is het niet voor de was en het waspoeder, dan wel voor die automaten waar je van een pennie een leuk muntje kunt slaan (vonden de kinderen geweldig).

Karin, wij houden het geen 9 dagen vol zonder te wassen, zoveel spullen nemen we niet mee. Als je hotel geen laundry heeft, dan vind je ze onderweg wel. Wij draaien ook wel eens een was als we gaan winkelen of ergens wat gaan eten of drinken.
Wasverzachter gebruik ik nooit, maar ik zal deze zomer toch eens naar die doekjes kijken.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 14 mei 2008, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer