Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York - New York !!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

New York - New York !!

Bericht door Tokheim »

Na onze trips in 2005 en 2007, afgelopen zaterdag dan toch maar weer Amerika geboekt :D. We konden het niet laten. Van 9 augustus t/m 31 augustus met z'n vijfen met de KLM rechtstreeks naar New York en terug. De eerste 5 nachten blijven we in New York. We hebben inmiddels via Hotels.com een 2 bedroom Suite bij het Affinia Eastgate Tower Hotel geboekt, en hierna moeten we het rondje(?) nog uitwerken. Het thema zal Falls en Malls worden deze trip, mooie watervallen en leuke shoppingmalls. Washington, Niagara Falls, Finger Lakes, Philadelphia, Shenandoah NP of Aridondak....tsjonge wat een keuzes moeten we maken. Als er nog tips zijn die we niet mogen overslaan, be my guest :D

Theo
Laatst gewijzigd door Tokheim op 30 mei 2008, 08:10, 3 keer totaal gewijzigd.
tuti
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: New York - New York geboekt

Bericht door tuti »

Leuk! Wij zitten eigenlijk met precies het zelfde probleem . Ook wij hebben tickets geboekt voor Newyork, en weten nog neit wat we daarnaast willen doen. Hoogstwaarschijnlijk wordt het of: treinreis naar Chicago, washingtondc en weer terug naar ny. of een rondje: NY, boston, niagara falls, washington dc, atlantic city en weer ny. Maar wij hebben nog steeds geen keuze kunnen maken, en wij vertrekken 29/6 reeds...

ik ga dit topic dus ook even in de gaten houden iudm :dance:
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Re: New York - New York geboekt Maar nu????

Bericht door Tokheim »

We hebben zoveel gelezen en nu weten we het niet meer!! We hebben 22 nachten en het volgende hebben we nu globaal op het netvlies:

5 nachten New York (geboekt)
350km
3 nachten Boston
650km
3 nachten Corning (Finger lakes)
300km
2 nachten Niagara Falls
650kn
1 nacht Gettysburg ??
150km
5 nachten Washington DC
200kn
2 nachten Philadelphia
150km
JFK-KLM

Nu hebben we nog 1 nacht over en vinden we de 2 dagen van 650km eigenlijk te veel.
Dus wie heeft de gouden tip :wink: zodat we weer rustig kunnen slapen :oops: :oops:

Alvast bedankt.

Theo
ANY
Amerika-expert

Re: New York - New York geboekt En nu????

Bericht door ANY »

Je zou een tussenstop bij in de buurt van Albany kunnen maken en de Hudson Valley bezoeken, of een klein stukje noordwaards van Albany een stukje van de Adirondacks gaan bekijken op de extra dag. Dat breekt 1 van je lange rijdagen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Vijf nachten Washington DC vind ik heel erg veel van het goede, al zal Petra dat niet met me eens zijn;-) Wat zou je denken van een nachtje Lancaster (PA), het gebied van de Amish? Wij hebben daar erg van genoten vorig jaar. En Shenendoah NP, eventueel te doen vanuit Washington in een dag?
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

ANY schreef:Je zou een tussenstop bij in de buurt van Albany kunnen maken en de Hudson Valley bezoeken, of een klein stukje noordwaards van Albany een stukje van de Adirondacks gaan bekijken op de extra dag. Dat breekt 1 van je lange rijdagen.
Adirondacks gaan we eens mee stoeien, maar zijn wel weer meer km's.
nieuwenoord schreef:Vijf nachten Washington DC vind ik heel erg veel van het goede, al zal Petra dat niet met me eens zijn;-) Wat zou je denken van een nachtje Lancaster (PA), het gebied van de Amish? Wij hebben daar erg van genoten vorig jaar. En Shenendoah NP, eventueel te doen vanuit Washington in een dag?
Lancaster zou kunnen, en inderdaad willen we 1 dagje vanuit Washington naar Shenendoah!
De omgeving van Great Falls staat ook op ons lijstje door jullie verslag :D :D

Quot uit het verslag van jullie het Fall Foliage Trip:
Bah, alweer de laatste dag hier in de omgeving van Washington DC. Ik
had Petra moeten geloven en veel meer tijd voor deze omgeving moeten
uittrekken. Want al zijn wij geen stadsmensen, hier is nog veel meer te
zien dan alleen maar stad. Een dagje Baltimore met zijn Inner Harbor,
flaneren in Annapolis, een bezoek aan Mt. Vernon en de geschiedenis van
George Washington, Arlington Cemetry … tja, hier moeten we terug
komen.

Dan hebben we nog "maar" 2 volle dagen voor Washington DC.

Nu heb ik Aridondacks voor een doorrijdag naar Syracuse dan eerst naar de Niagara Falls daarna naar Finger Lakes en dan naar Lancaster, dit ziet er wel "logisch"uit zo....

350km
2 nachten Boston
400km
1 nachten Adirondacks NP
500km
1 nacht Syracuse
250km
2 nachten Niagara Falls
300km
3 nachten Corning (Finger lakes)
350km
1 nacht Lancaster
250km
5 nachten Washington DC
200km
2 nachten Philadelphia
150km
JFK-KLM

Erg leuk dat puzzelen maar ik wordt gek vanmezelf, dit is wel weer een heel lang betoog geworden zeg.

Alvast bedankt.

Theo
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt gelijk, die vijf dagen in Washington gaat makkelijk lukken :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:lol: Ik lees deze commentaren nu pas. Vergeet inderdaad ook niet, Monique, dat het niet alleen de stad is. Er zijn ook nog bezienswaardigheden als Old Town Alexandria, Mount Vernon, Great Falls, Arlington Cemetery etc. Vijf nachten Washington is leuk, want dan heb je tijd voor meer dan de geijkte dingen rond de Mall, hoe mooi en interessant die ook is :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Petra/VS schreef::lol: Ik lees deze commentaren nu pas. Vergeet inderdaad ook niet, Monique, dat het niet alleen de stad is. Er zijn ook nog bezienswaardigheden als Old Town Alexandria, Mount Vernon, Great Falls, Arlington Cemetery etc. Vijf nachten Washington is leuk, want dan heb je tijd voor meer dan de geijkte dingen rond de Mall, hoe mooi en interessant die ook is :).
Wij waren al vier nachten in Washington (nou ja, ok, College Park) en kwamen inderdaad tijd tekort, ik neem mijn woorden dan ook direct terug.
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Petra/VS schreef::lol: Ik lees deze commentaren nu pas. Vergeet inderdaad ook niet, Monique, dat het niet alleen de stad is. Er zijn ook nog bezienswaardigheden als Old Town Alexandria, Mount Vernon, Great Falls, Arlington Cemetery etc. Vijf nachten Washington is leuk, want dan heb je tijd voor meer dan de geijkte dingen rond de Mall, hoe mooi en interessant die ook is :).
Hallo Petra/VS
We hebben voor ons vijfen een Staybridge Suites MCLEAN-TYSONS CORNER op het oog. Is dit een beetje een goede locatie, zodat we hiervandaan de omgeving kunnen bezoeken. Of heb je misschien een beter alternatief?

Alvast bedankt.

Theo
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tysons Corner is zeker een goede locatie, je zit vlakbij twee enorme malls met allerlei restaurants etc. Ik woon er zelf tien minuten rijden vandaan. De metro ligt er ook dichtbij, het hotel zal wel een shuttle hebben daarheen. Het neemt dan twintig minuten tot een half uur om op de Mall in Washington te komen, bijvoorbeeld. En met zijn vijven is zo'n suite hotel ideaal.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Petra/VS schreef:Tysons Corner is zeker een goede locatie, je zit vlakbij twee enorme malls met allerlei restaurants etc. Ik woon er zelf tien minuten rijden vandaan. De metro ligt er ook dichtbij, het hotel zal wel een shuttle hebben daarheen. Het neemt dan twintig minuten tot een half uur om op de Mall in Washington te komen, bijvoorbeeld. En met zijn vijven is zo'n suite hotel ideaal.
Bedankt voor dit snelle antwoord zeg. Die Staybridge keten hebben we al vaker gehad, zoals in San Diego, San Francisco, Denver en in LA. Die laatste lag tussen de olieraffinaderijen :shock: , vandaar dat we nu goed naar de locatie's kijken :!: Dit zal hem wel worden dan.

Bedankt.

Theo
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

We hebben ons oorspronkelijke rondje toch wat kleiner gemaakt en Boston slaan we dus over.
Omdat we toch wat meer afwisseling wilde tussen steden en natuur hebben we nu het volgende bedacht...

300km
4 nachten Philadelphia (via Atlantic City)
400km
2 nachten Corning (Finger Lakes)
275km
2 nachten Niagara Falls
625km
3 nachten Gettysburg (Amishs omgeving)
200km
5 nachten Washington DC
250km
1 nacht (ergens bij JFK)
100km
JFK-KLM

Mocht iemand nog iedeeen hebben, horen wij het graag.

Theo
Sophia
Amerika-ontdekker

Bericht door Sophia »

Ik zie nu pas dat jullie ook in de Staybridge Suites Tysons Corner verblijven.

Wij zijn er nu twee keer geweest, ook met zijn vijven en in een 2-bedroom suite, en ik kan je verzekeren dat het een zeer goede keus is. Het is er mooi en schoon en de ligging is fantastisch! Als jullie van winkelen houden, moeten jullie beslist langs Tysons Corner gaan.
Ook deze zomer slapen wij er weer een nachtje :dance:
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Sophia schreef:Ik zie nu pas dat jullie ook in de Staybridge Suites Tysons Corner verblijven.

Wij zijn er nu twee keer geweest, ook met zijn vijven en in een 2-bedroom suite, en ik kan je verzekeren dat het een zeer goede keus is. Het is er mooi en schoon en de ligging is fantastisch! Als jullie van winkelen houden, moeten jullie beslist langs Tysons Corner gaan.
Ook deze zomer slapen wij er weer een nachtje :dance:
Dat is goed om te horen!! Er waren al wat dagen volgeboekt, dus hebben we heel wat gepuzzeld en de 5 nachten die we er nu willen slapen zijn "nog" vrij en gaan we deze week vastzetten.

Theo
Mart2008
Amerika-newbie

Bericht door Mart2008 »

Hoi,

Ook wij zitten te kijken hoe we het beste onze tijd in kunnen delen.
Het plan was een rondje te maken, maar we hebben maar 2 weken...

Wat kunnen wij het beste doen?
De niagara watervallen lijken mij echt super, maar wanneer we deze niet doen kunnen we wellicht in de omgeving washington onze tijd doorbrengen, maar dan wordt het NY-washington-philadelphia-NY.

Tips wat te doen?

Groeten Mart en Yvonne
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Mart2008 schreef:Hoi,

Ook wij zitten te kijken hoe we het beste onze tijd in kunnen delen.
Het plan was een rondje te maken, maar we hebben maar 2 weken...

Wat kunnen wij het beste doen?
De niagara watervallen lijken mij echt super, maar wanneer we deze niet doen kunnen we wellicht in de omgeving washington onze tijd doorbrengen, maar dan wordt het NY-washington-philadelphia-NY.

Tips wat te doen?

Groeten Mart en Yvonne
Tja de watervallen zijn wel een "must" denk ik. Het rondje zoals wij het nu gaan doen is in die 3 weken super relaxed te doen. Maar ook in 2 weken zeker niet onmogelijk.

Succes.

Theo
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

We komen steeds een stapje verder. Inmiddels weer wat hotels geboekt

300km
4 nachten Philadelphia (via Atlantic City)(geboekt)
400km
2 nachten Corning (Finger Lakes)(geboekt)
275km
2 nachten Niagara Falls
625km
3 nachten Lancaster (Amishs omgeving)(geboekt)
200km
5 nachten Washington DC(geboekt)
250km
1 nacht (ergens bij JFK)
100km
JFK-KLM

De hotels bij de Niagara Falls zijn zijn toch wel erg prijzig, hier moeten we nog maar eens goed naar kijken. Ook de laatste nacht ergens rond New York moeten we nog vastleggen.
De gouden tips zijn natuurlijk nog steeds welkom....

Alvast bedankt.
Theo
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Onze HOMEPAGE is ook weer up to date.
Inmiddels dus de laatse nacht voor het vertrek ook vastgezet. Het is in het plaatsje Somerset geworden, vlak bij JFK. Dus hiervandaan kunnen we rustig aan doen omdat we deze laatste dag dan maar een uurtje moeten rijden naar JFK, waar we ook de auto moeten inleveren. Nu alleen nog de 2 nachten in Niagara Falls. De County Inn and Suites zonder view met ontbijt of toch Doubletree Resort and Spa met View en zonder ontbijt.... Wordt vervolgd.

337km
4 nachten Philadelphia (via Atlantic City)(geboekt)
410km
2 nachten Corning (Finger Lakes)(geboekt)
281km
2 nachten Niagara Falls
612km
3 nachten Lancaster (Amishs omgeving)(geboekt)
221km
5 nachten Washington DC(geboekt)
322km
1 nacht Somerset (geboekt)
89km
JFK-KLM

Alvast bedankt.
Theo
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: New York - New York geboekt Route bekend!

Bericht door Thierry73 »

Misschien een idee
Ik heb de Niagara watervallen ook twee keer gedaan (en ja dat is een must :P )

De tweede keer hebben we aan de canadese kant een bed and breakfast genomen
Dat scheelt een stuk in je geld en was echt enorm goed verzorgd en heel erg gezellig :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer