Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
visum kind >21 jaar met Amerikaanse vader
visum kind >21 jaar met Amerikaanse vader
Hallo,
Heeft iemand een enig idee hoe lang het ongeveer duurt om een visum aan te vragen als je in de eerste categorie valt. Dus kind boven de 21 jaar van een Amerikaanse ouder?
Mijn vader is Amerikaanse, mijn moeder Nederlandse.
En kan ik ergens formulieren downloaden voor deze aanvraag?
Alvast bedankt.
Heeft iemand een enig idee hoe lang het ongeveer duurt om een visum aan te vragen als je in de eerste categorie valt. Dus kind boven de 21 jaar van een Amerikaanse ouder?
Mijn vader is Amerikaanse, mijn moeder Nederlandse.
En kan ik ergens formulieren downloaden voor deze aanvraag?
Alvast bedankt.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: visum aanvragen
Hier kan je de nodige info vinden:
http://amsterdam.usconsulate.gov/immedi ... tives.html
http://amsterdam.usconsulate.gov/immedi ... tives.html
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Bedankt voor de link.
Wachtlijsten van jaren zie ik.
Ik lees veel informatie over visums, maar niks over paspoorten. Iemand een idee hoelang en paspoort aanvraag zal duren en mocht ik niet in aanmerking komen voor een paspoort kan ik dan alsnog een visum aanvragen?
Wachtlijsten van jaren zie ik.
Ik lees veel informatie over visums, maar niks over paspoorten. Iemand een idee hoelang en paspoort aanvraag zal duren en mocht ik niet in aanmerking komen voor een paspoort kan ik dan alsnog een visum aanvragen?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je heel specifieke vragen hebt, dan kan je best eens een lijstje maken met je vragen, en dan 15 euro "investeren" in een telefonisch gesprek met het Amerikaanse consulaat in Nederland. Zij weten beter dan wij hoe de vork aan de steel zit en hoe lang wachttijden zijn en dergelijke.
Elke
De us consulate raden mij aan om een paspoort aan te vragen. Ze zeggen dat ik een goeie kans maak:)
Even een update voor geinterreseerden:
8 juli heb ik een afspraak op het US Consulate in Amsterdam. Ik moet 3 verschillende formulieren inleveren, namelijk:
- birth abroad, mijn vader wist niet dat dit moest. Ik hoop dat dit geen probleem zal opleveren.
- Passport
- Social security number
Alle tips zijn welkom.
8 juli heb ik een afspraak op het US Consulate in Amsterdam. Ik moet 3 verschillende formulieren inleveren, namelijk:
- birth abroad, mijn vader wist niet dat dit moest. Ik hoop dat dit geen probleem zal opleveren.
- Passport
- Social security number
Alle tips zijn welkom.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je bent in het buitenland (Amerika) geboren? Dan zou dat toch geen probleem mogen zijn. Ga je dat document tijdig hebben?kw86 schreef:- birth abroad, mijn vader wist niet dat dit moest. Ik hoop dat dit geen probleem zal opleveren.
Wat bedoelen ze daar mee? Je Nederlandse identiteitskaart? Of je internationale reispas (als je die hebt)?kw86 schreef: Passport
Dat heb je al?kw86 schreef: Social security number
Ik weet niet goed welk soort tips dat je van ons verwacht... Behalve: zorgen dat je netjes bij hebt wat zij vragen om bij te hebben.kw86 schreef:Alle tips zijn welkom.
Goed op tijd aanwezig zijn.
Je mag geen GSM mee binnen nemen (die moet je aan de ingang afgeven).
Zorg dat je CASH geld bij hebt, want ik dacht dat je daar niet kon pinnen. Voldoende geld meenemen dus!
Veel succes!
Elke
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: visum kind + 21 jaar met Amerikaanse vader
**Ik heb de titel van dit topic aangepast, want "visum aanvragen" is nogal algemeen.
Elke
moderator***
Elke
moderator***
Elke
- DixieChick
- Amerika-expert
Re: visum kind >21 jaar met Amerikaanse vader
Volgens mij is een "birth abroad" certificaat voor mensen die recht (zouden) hebben op de Amerikaanse nationaliteit maar in het buitenland geboren zijn. in Duitsland moesten (Amerikaanse) ouders wiens kind daar geboren was naar de ambassade om de geboorte van het kind te melden. In de VS krijgt iedereen een birthh certificate, en dit is de buitenlandse variant daarop (volgens mij).
Een SSN zul je waarschijnlijk aan moeten vragen...en wat betreft dat paspoort, het lijkt alsof ze denken dat je je bestaande Amerikaanse paspoort wilt verlengen? Of Misschien willen ze dat je je NL/BE (sorry, weet even niet meer) paspoort mee neemt ter identificering.
Een SSN zul je waarschijnlijk aan moeten vragen...en wat betreft dat paspoort, het lijkt alsof ze denken dat je je bestaande Amerikaanse paspoort wilt verlengen? Of Misschien willen ze dat je je NL/BE (sorry, weet even niet meer) paspoort mee neemt ter identificering.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Oeps... ik denk dat mijn bericht wat onduidelijk is aan de reacties te zien. Mijn vader(US citizen) had moeten aangeven dat ik geboren ben(in nederland), dus dat moeten we als nog doen. Dus dit formulier moet ik invullen en inleveren met alle documenten die ze daarbij vragen.
Daarnaast ga ik een Amerikaans paspoort aanvragen en dus ook een SSN.
Als dit allemaal goed gaat heb ik eerder een paspoort dan dat ik een visum zou krijgen, want daarvan is de wacht sowieso al 2 tot 3 jaar voordat ze je aanvraag in behandeling nemen.
Ik verwacht van niemand tips;) Maar als iemand een tip heeft dan hoor ik het graag, tip over het cashgeld was een goeie daar kan ik nu mooi rekening mee houden.
Nu maar hopen dat ik een Amerikaans paspoort zal krijgen.
Daarnaast ga ik een Amerikaans paspoort aanvragen en dus ook een SSN.
Als dit allemaal goed gaat heb ik eerder een paspoort dan dat ik een visum zou krijgen, want daarvan is de wacht sowieso al 2 tot 3 jaar voordat ze je aanvraag in behandeling nemen.
Ik verwacht van niemand tips;) Maar als iemand een tip heeft dan hoor ik het graag, tip over het cashgeld was een goeie daar kan ik nu mooi rekening mee houden.
Nu maar hopen dat ik een Amerikaans paspoort zal krijgen.
Morgen heb ik een afspraak op het us consulate om 11 uur. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten of andere adviezen/tips?
Ik neem aan dat er alleen Engels gesproken wordt?
Thanks!
Ik neem aan dat er alleen Engels gesproken wordt?
Thanks!
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Yep 'birth abroad' dit hadden je ouders (en dan met name je vader want hij is Amerikaan) moeten doen na je geboorte in Nederland bij het Amerikaanse consulaat.
Mijn vrouw (amerikaanse) heeft dit gedaan voor onze dochter in Curacao en voor onze zoon in Nederland bij het Amerikaanse consulaat in het respectievelijke land, direct nadat ze geboren waren. Ze kregen daarna met de post hun paspoort (met baby foto
) en hun SSN. ben je gelijk klaar.
Moet je vader niet mee naar het Consulaat of is hij in Amerika?
Mijn vrouw (amerikaanse) heeft dit gedaan voor onze dochter in Curacao en voor onze zoon in Nederland bij het Amerikaanse consulaat in het respectievelijke land, direct nadat ze geboren waren. Ze kregen daarna met de post hun paspoort (met baby foto

Ik weet dat mijn vader dit eigenlijk gelijk had moeten doen, maar dat is helaas niet gebeurd. Moet ik nog iets weten voordat ik het us consulate binnen stap?TedjevanEs schreef:Yep 'birth abroad' dit hadden je ouders (en dan met name je vader want hij is Amerikaan) moeten doen na je geboorte in Nederland bij het Amerikaanse consulaat.
Mijn vrouw (amerikaanse) heeft dit gedaan voor onze dochter in Curacao en voor onze zoon in Nederland bij het Amerikaanse consulaat in het respectievelijke land, direct nadat ze geboren waren. Ze kregen daarna met de post hun paspoort (met baby foto) en hun SSN. ben je gelijk klaar.
Zullen ze mij interviewen waarom ik een paspoort wil en wat ik van plan ben daar te gaan doen?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat.
In ieder geval: zorg dat je *cash* geld bij je hebt (want ik denk dat je daar ter plaatse moet betalen voor die aanvraag?).
Als je papieren mee moet nemen, zorg dan dat je die allemaal bij je hebt.
Antwoord gewoon eerlijk op wat ze vragen, en blijf er rustig bij.
De voertaal is Engels, net zoals in Amerika.
Veel succes, en hou ons op de hoogte!
Oh ja, goed op tijd vertrekken!!!
In ieder geval: zorg dat je *cash* geld bij je hebt (want ik denk dat je daar ter plaatse moet betalen voor die aanvraag?).
Als je papieren mee moet nemen, zorg dan dat je die allemaal bij je hebt.
Antwoord gewoon eerlijk op wat ze vragen, en blijf er rustig bij.
De voertaal is Engels, net zoals in Amerika.

Veel succes, en hou ons op de hoogte!
Oh ja, goed op tijd vertrekken!!!
Elke
(...)
Laatst gewijzigd door Amikix op 08 jul 2008, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben sinds 10 uur vanmorgen Amerikaans staatsburger whoeeeeeeee!
Feels gooood!:):)
Feels gooood!:):)
Gefeliciteerd!!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Proficiat!
Dat ging dus even sneller dan wat je aanvankelijk dacht:
Ging het maar voor iedereen zo vlotjes...
En vertel ons nu eens: wat ga je nu doen, nu je deze papieren hebt?
Dat ging dus even sneller dan wat je aanvankelijk dacht:
:dance:kw86 schreef: Wachtlijsten van jaren zie ik.
Ging het maar voor iedereen zo vlotjes...
En vertel ons nu eens: wat ga je nu doen, nu je deze papieren hebt?
Elke
-
- Amerika-ontdekker
Ja het ging goed vanmorgen he, jullie haddden ook alles bij je ! zoals ikvanmorgen al zei, 7 tot 10 dagen en je hebt je paspoort !!
groetjes
en even voor de duidelijkheid voor de anderen, je kan met creditcard of contant betalen, dollars of euroos, maar niet pinnen !
groetjes
en even voor de duidelijkheid voor de anderen, je kan met creditcard of contant betalen, dollars of euroos, maar niet pinnen !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 15116 Weergaves
-
Laatste bericht door leona69!
-
- 10 Reacties