Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Schoenen en (wandel)sokken

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Schoenen

Bericht door myste87 »

nieuwenoord schreef:
Monique,

Ik las laatst in een ander topic ook dat je sandalen van een bepaald merk had (geen TEVA), weet jij nog welke dat zijn? Ik ben op zoek naar een paar "vlotte"sandalen maar kan niet slagen.

Groet anja
Het heeft even geduurd, maar mijn sandalen zijn weer boven water :wink:

Ik heb deze sandalen van het merk Source. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het is wat jij verstaat onder 'vlotte sandalen', omdat ik pas ook las dat je iets elegants zocht voor onder een leuk jurkje of rok. Maar geloof me, in Amerika ga je al snel in de korte broek en voor het gemak :wink:
Hoi Monique,

Bedankt voor de link, maar ik las ergens dat jij ze hier in Nijmegen had gekocht, weet jij nog waar?

En ja, ik ga voor naar het werk voor elegant maar comfortabel, heb nu ballerina's van footnotes omdat daar mijn zooltjes in passen maar voor thuis en vakantie kies ik voor makkelijk zittende schoenen en staan hier Wolky's en Birkenstock in de gang.
En in Amerika loop ik vast niet in een rok en jurkjes heb ik niet :cry:

Groet Anja
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

OK, dan . Hier nog een Wolky-fan trouwens, heb al járen dezelfde teenslippers van Wolky. Het winkeltje waar ik ze in Nijmegen kocht ken ik niet echt van naam, maar ik kan het wel uit leggen. Als je de Marikenstraat uitloopt richting Kelkersbos (parkeergarage) zit het zo'n beetje schuin tegenover de Marikenstraat in die grote straat waar ook C & A zit. Het is een vrij kleine winkel om te zien aan de voorkant en ze verkopen vooral outdoorschoenen e.d.

Succes!
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

In Utrecht (Lijnmarkt, van Dom naar station en dan linksaf, klein straatje dat parallel loopt aan de gracht) is een winkel van Wolky's met alleen maar Wolky's. Heb ooit eens sandalen gekocht, lopen heel fijn. En ik vind dat ze in hun schoenontwerpen ook een stuk leuker zijn geworden, de laatste jaren. 't Is dat ik geen laarzen pas, maar ze hebben ook erg leuke laarzen tegenwoordig.
Harry-Carla
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Harry-Carla »

Erg handig dit Topic. Ook wij zitten/zaten met vragen over wandelschoenen. :D
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Even dit oude topic een schopje geven.

Voor onze aankomende reis heb ik hoge wandelschoenen (merk: Kayland) en die ben ik nu af en toe aan het inlopen. Wat ik merk is dat ik na slechts 1 uur wandelen al enorm warme voeten heb, en dat voelt niet zo prettig. Ook zijn de schoenen vrij zwaar en dat voel je na een tijd stappen wel.
Hebben jullie daar ook last mee?

Wellicht doe ik die schoenen aan tijdens de vlucht (scheelt in ruimte in de koffers) en wissel ik die dan voor slippers op de vlucht.
In de koffer gaan ook nog wel sneakers en sandalen mee, ik wil graag de zware, warme wandelschoenen kunnen afwisselen met lichtere schoenen.
We gaan wel af en toe wandelingen doen, maar geen hikes van meer dan 10 km (denk ik :-)).
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Hoge schoenen zijn warm, maar investeren in echte en goeie wandelsokken kan wat helpen.
(Niet de Aldi of Lidl wandelsokken dus, maar echt prijzige)
Harry-Carla
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Harry-Carla »

Pete.Z schreef:Hoge schoenen zijn warm, maar investeren in echte en goeie wandelsokken kan wat helpen.
(Niet de Aldi of Lidl wandelsokken dus, maar echt prijzige)
Klopt helemaal!
Alvast bedankt voor het lezen en je eventuele bijdrage,

Harry & Carla

2009: NV, AZ, UT, CA
2012: WA, ID, MT, WY, SD, NE, CO
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

fieke85 schreef:In de koffer gaan ook nog wel sneakers en sandalen mee, ik wil graag de zware, warme wandelschoenen kunnen afwisselen met lichtere schoenen.
We gaan wel af en toe wandelingen doen, maar geen hikes van meer dan 10 km (denk ik :-)).
Ook bij een korte wandeling kunnen de hoge schoenen handig zijn, zeker als je een pad hebt met losse stenen of een gladde laag. Je hebt veel meer grip met goede wandelschoenen.

Marianne
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Bedankt voor de snelle reacties, allemaal! Ik heb gelezen dat HEMA ook goeie wandelsokken verkoopt, zal daar deze week eens langsgaan.
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Welk merk wandelschoenen heb je gekocht? Er zit best veel kwaliteitsverschil in de schoenen. Schoenen die bijv. gemaakt zijn van teflon (of vergis ik me, ik bedoel dat niet-waterdoorlatende spul) luchten veel minder dan bijv. volledig leren schoenen. Leren schoenen zijn dan ook minder warm. Zwaar zijn ze ook allemaal wel, maar er zit toch nog best verschil tussen verschillende merken en soorten schoenen. Je hebt categoriën, volgens mij is cat. C de zwaarste bergcategorie, en dat heeft de gemiddelde bergwandelaar helemaal niet nodig. Cat. A of B zijn meer dan voldoende en geven goede grip op de paden in de Nationale Parken.

Goede sokken geven trouwens wel verlichting, er zijn speciale "cool" wandelsokken. Koop geen goedkope troep, maar kies een goede kwaliteit, dat zal je plezier ten goede komen en je hebt er jaren plezier van. Ik heb in 2004 wandelsokken gekocht die ik nog steeds draag. Kies ook wandelsokken die niet schuiven in de schoenen (anders krijg je blaren) en zonder naad op de tenen. Naadloze sokken zitten het fijnst op lange wandelingen. Zorg ook ervoor dat je teennagels niet te lang zijn, vooral op bergwandelingen kun je daar last van hebben bij het afdalen bijvoorbeeld.

Ik draag zelf trouwens ook heel graag de teva wandelsandalen. Ik heb een soort met goed profiel (dus niet de stad-sandaaltjes), en dat is natuurlijk helemaal heerlijk. Maar die zijn alleen geschikt voor wandelingen op paden, dus als er veel rotsen en keien liggen heb je wel minder grip dan met wandelschoenen. Voor die sandalen heb je wel goede enkels nodig, want hoge schoenen geven bij enkels natuurlijk veel meer grip dan lage schoenen. Maar daar heb ik geen last van, ik heb geen zwakke enkels.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Het merk van de schoenen is Kayland, het ziet er geen leer uit. Ik heb ze geleend van mijn schoonmoeder, we hebben dezelfde maat (zij heeft ze nog nooit gedragen).
Ik heb wel het gevoel dat ze minder goed 'luchten'. Geen idee welke categorie de schoenen zijn, ze voelen alleen zwaar aan (in vergelijking met gewone schoenen natuurlijk). Na een uurtje stappen voel ik mijn spieren wel.
Nu heb ik niet zo veel zin om veel geld te betalen voor andere schoenen, want ze zitten eigenlijk best goed (en stevig aan mijn enkels, die wel wat zwakker zijn).
Afbeelding

Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik ken dit merk niet, maar ik heb even gegoogled. Ik zie op de foto's dat het best zware categorie schoenen zijn volgens mij, en die zijn inderdaad zwaarder dan cat. A/B. Ik heb zelf schoenen van Lowa, die zijn wat minder zwaar en van leer, dat lucht dus veel meer. De leren schoenen zijn echter niet volledig waterdicht, d.w.z. dat je er niet een half uur mee door het water kunt lopen met droge voeten, maar ze zijn wel waterdicht in de regen. Voor mij is dat voldoende. Maar de aanschaf van schoenen is inderdaad een dure grap, al doe je er wel jaren mee. Ik heb de mijne aangeschaft in 2004, en ze zijn nog steeds prima. Ik heb er toen €140 voor betaald, en ze zijn volledig op mijn voet aangemeten door een speciaalzaak. Ik zou niet meer anders willen. Als je geen geld wil uitgeven aan andere schoenen, moet je het gewicht en de warmte dus maar gewoon accepteren. Er zijn geen trucjes om schoenen minder te laten wegen of koeler te laten zijn. Je kunt alleen met goede sokken het comfort iets verbeteren.

Als je van plan bent in komende jaren vaker wandelschoenen te gebruiken, zou je kunnen overwegen om wel in een speciaalzaak goede schoenen te laten aanmeten. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar in Noord Limburg weet ik een heel goede zaak (nee, ik heb er geen aandelen).
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

En echt,haal geen wandelsokken bij de Hema, die zijn gewoon niet goed.
Ga naar een goeie buitensportzaak en investeer in twee paar dure sokken, het is echt de moeite. :thumbup:
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Ik heb sokken van het merk Falke die zijn echt super. Deze doe ik ook aan als ik naar een voetbal wedstrijd ga als het koud is.
Ze houden mijn voetjes lekker warm. Wel de sok aan de juiste voet trekken anders zitten ze van geen kanten.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Die hebben wij ook, maar in de droogkast zijn ze behoorlijk gekrompen :-(
Groetjes,
Carine
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Pete.Z schreef:En echt,haal geen wandelsokken bij de Hema, die zijn gewoon niet goed.
Ga naar een goeie buitensportzaak en investeer in twee paar dure sokken, het is echt de moeite. :thumbup:
Ik heb op het moment een hele dunne huid aan 1 voet en de wandelsokken van de Hema zijn de enige waarmee mijn voeten niet kapot gaan. Zowel mijn Falke als Bridgedale sokken zorgen voor enorme blaren.
Misschien de uitzondering op de regel maar ik zou de Hema niet gelijk zo afschrijven.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Pete.Z schreef:En echt,haal geen wandelsokken bij de Hema, die zijn gewoon niet goed.
Laat ik die hema sokken nou een van de beste vinden :-).
Kwestie van uitproberen denk ik.

Ik zelf draag het liefst de normale sportsokken als het koud is die sokken van de Hema. Mijn vriend flinterdunne sokjes van de hema en als het koud is de hemaoutdoorsokken.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
sofie1983
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door sofie1983 »

Wij vinden de climasocks van Rywan wel goed. Ze bestaan uit 2 laagjes over elkaar waardoor je minder snel/geen blaren krijgt! En effectief, sinds ongeveer twee maanden zijn we overgeschakeld van wandelschoenen categorie A naar categorie B. Deze zitten veel nauwer en strakker, en tot hiertoe toch geen blaren! Dus lijkt de belofte waar te zijn :P

Wat betreft de schoenen, ik heb nu B's van The North Face, de Verbera Lightpacker en mijn man heeft pas enkele weken geleden Meindl's gekocht, ook B's. Daarvoor hadden we allebei gewone wandelschoenen, categorie A.

In het begin was dit een serieuze aanpassing, B's voelen meer aan als een "blok"! Ze zijn zwaarder en zitten veel strakker rond je voet/enkel. Dit was echter enkel in het begin zo. Nu na een paar maanden zou ik niet anders meer willen... Volgens mij is het echt een kwestie van gewoonte en moet je er in het begin gewoon aan wennen.
prizzle
Amerika-ontdekker

Bericht door prizzle »

Voor wandelsokken is het voor degenen die ze pas vanaf juli nodig hebben en in de omgeving van Nijmegen wonen/komen echt de moeite om te wachten. In juli is de vierdaagse en goede wandelsokken zijn dan altijd in de aanbieding bij oa. Perry sport en Bever en Topshelf in Beuningen.
druppel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Schoenen en (wandel)sokken

Bericht door druppel »

Ik heb heel nadrukkelijk gekozen voor een heel lichte schoen, door versleten knieen lukt het me echt niet om urenlang op zware schoenen te lopen . Heel simpel de schoenen van human nature met daarin een dr scholz zool , de dunste wandelsokken van de anwb ( ook human nature ) die jaren meegaan en zo kan ik samen met mijn "prikstok"samen met de kids canyons in, heuvels op en wat ik maar wil . Ik denk dat het echt uitproberen is wat het prettigste loopt en zit, maar als een schoen hier in het vlakke nederland al zwaar en warm voelt stel je jezelf dan even in het warme amerika voor heuvelopwaarts lopend...
gymnastics; just do it !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer