Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Napa Valley / Sonoma

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
maartvos
Amerika-ontdekker

Napa Valley / Sonoma

Bericht door maartvos »

We willen op onze weg van San Francisco naar Fairfield (om Jelly Belly en/of Bud Weiser fabrieken te bezoeken) door Napa Valley rijden. We hebben alleen geen idee welke weg het mooist is om te rijden. En wat is een leuk plaatsje om even te stoppen? We zijn er begin september 2008.

Alvast bedankt!
Reis September 2009
pnijssen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: Napa Valley / Sonoma

Bericht door pnijssen »

De meeste mensen rijden of Highway 29 richting St. Helena en/of Calistoga maar de fraaiste weg is toch wel de Silverado trail wat een 4-5 mijl oosterlijk ligt van de Highway. In het gebied liggen zoveel Vineyards dat je vaak de bomen door het bos niet ziet, er zijn diverse shortcuts tussen Highway 29 en de Silveradotrail. Voor winetasting betaal je tussen de 10-20 dollar per persoon echter je kunt natuurlijk ook delen met elkaar.

Er zijn diverse eetgelegenheden echter Rutherford Grill is toch wel de meest betaalbare plus prima eten.
Als je Sprankling wine (Champagne) wil proeven zou ik eerder kiezen voor Mumm's aan de Silverado trail dan Chandon in Yountsville.
Voor wijn zijn er zoveel goede Vineyards echter mijn favoriete is toch wel Louis Martini aan Highway 29 net voor St. Helena.

Veel plezier.
maartvos
Amerika-ontdekker

Bericht door maartvos »

Bedankt voor je advies! Heb even gegoogled op de trail en het lijkt ons echt een hele mooie route.
Reis September 2009
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

Silverado Trail is een heel mooie route om te rijden. Probeer wel tijdens de week in Napa / Sonoma Valley rond te rijden want tijdens het weekend is het er veel te druk. Heel San Francisco zit er dan om wijn te proeven. ;-)
Living the American Dream? Volg onze avonturen in San Francisco.
Manonneke

Bericht door Manonneke »

He Mart,

Ik heb even onze route van vorig jaar erbij gepakt en deze weg hebben wij gereden en is ons heeeel erg goed bevallen :wink: :

Vanuit SF de 101 west richting GoldenGatebridge. Deze over en blijven
volgen tot aan Santa Rosa, net buiten Santa Rosa eerst afslag rechts Mark
West Springroad/Porter Creekroad. Tot T-splitsing (Foothill blvd) 128 hier
naar links tot aan Tubbslane naar rechts hier zit de Old Faithfull Gaiser.
Vanaf hier naar links tot T-splitsing en dan de 29 east tot aan splitsing links
naar de Silverado Trail.

De Old Faithtfull moet je echt even bekijken, google maar even.

Veel plezier en vooral genieten!

Manon
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wij wilden destijds naar Sonoma, maar reden uiteindelijk richting Napa. Dan maar even keren, dus een zijstraatje ingereden. Toen kwamen we daar dus bij toeval bij Domaine Carneros uit. Ze maken daar sparkling wine. We hebben daar (gratis) een rondleiding gehad en volgens mij kon je toen ook gratis proeven. Nog een flesje gekocht en weer op pad.
In het centrum van Napa nog een dure sandwich gegeten.
Was een leuke ochtend. Wij waren er destijds op de zondag voor labor day en het was megadruk overal, maar daardoor wel erg gezellig!
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Overigens zie ik nu op hun site dat de tour nu $25 kost.
Dit zou ik er echt niet voor betalen! Het was leuk en interessant, maar $25 vind ik wel errug veel...
Misschien hadden we toen mazzel vanwege labor day...?
maartvos
Amerika-ontdekker

Bericht door maartvos »

Hmm... champagne drinken. Maar even loten wie de bob wordt dan :-)

We zijn er op maandag in de 2e week van september, hopelijk is het dan allemaal wat rustiger en kunnen we rustig een beetje rondtouren. Route van hierboven zojuist ingevoerd bij google en al wat bekeken met de sateliet, ziet er mooi uit. We zijn erg benieuwd!
Reis September 2009
pnijssen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pnijssen »

Maandag 1 september is het Labor Day, daarna wordt het een stuk rustiger overal en dat geld ook voor Napa.
Overigens de Silverado trail is goed te rijden en niet zo druk, Highway 29 is op dit moment vrij druk en dan vooral in het weekend.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer