Ik heb in januari geactiveerd en in juni heb ik mijn 26e verjaardag. Dus helaas ook voor mijn registratie, want wie weet ga ik over 5 jaar citizenship aanvragen. Wanneer je niet registreerd bent mag het blijkbaar niet... Via de website kon ik me niet registeren voor de SSS omdat mijn SSN nog niet bij hun bekend was, dus kreeg ik een link voor en PDF dat ik moest opsturen. Heb ik dus gedaan en binnen een paar dagen kreeg ik een registratiebevestiging per post (die je dient als bewijs van registratie bij te houden).PhilipG schreef:Ik heb gisteren eens documenten liggen lezen en ik las dat als je jonger bent dan 26 je bij het leger moet inschrijven.
Op 20 mei dit jaar wordt ik 26, dus moet ik dit eigenlijk doen als ik later US citizen wil worden ... Iemand hier ervaring mee ? Inschrijven wil niet zeggen naar het leger gaan heb ik gelezen.
Maar waarom moet je dan inschrijven ?
Maar volgens mij ben je vanaf je 26e sowieso af van een eventuele dienstplicht:
The lottery would establish the priority of call based on the birth dates of registrants. The first men drafted would be those turning age 20 during the calendar year of the lottery. For example, if a draft were held in 1998, those men born in 1978 would be considered first. If a young man turns 21 in the year of the draft, he would be in the second priority, in turning 22 he would be in the third priority, and so forth until the year in which he turns 26 at which time he is over the age of liability. Younger men would not be called in that year until men in the 20-25 age group are called. Source: https://www.sss.gov/fslottery.htm
Correct me if I'm wrong