Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
San Francisco tips
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
San Francisco tips
Op Planet.nl staat een artikel over San Francisco, met een aantal handige links:
- Reisverslag
- Plattegrond 49 mile drive
- Restauranttips
Marianne
- Reisverslag
- Plattegrond 49 mile drive
- Restauranttips
Marianne
Re: San Francisco tips
Dank voor de tip! Leuk om te lezen...
Gr. Georgette
Gr. Georgette
- Anja79
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Leuke tip!
Vooral die pagina met restauranttips vind ik heel leuk!
Groetjes,
Anja
Vooral die pagina met restauranttips vind ik heel leuk!
Groetjes,
Anja
Groetjes,
Anja
Verslag 2008: http://zuidwestamerika2008.blogspot.com/
Verslag 2009: http://vakantie-florida-2009.blogspot.com/
Verslag 2010: http://noordoostamerika2010.blogspot.com/
Verslag 2014: http://chicagohouston2014.blogspot.nl/
Anja
Verslag 2008: http://zuidwestamerika2008.blogspot.com/
Verslag 2009: http://vakantie-florida-2009.blogspot.com/
Verslag 2010: http://noordoostamerika2010.blogspot.com/
Verslag 2014: http://chicagohouston2014.blogspot.nl/
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ook de andere pagina's van San Francisco Tips geven goede tips voor een bezoek aan "The City".
We proberen constant leuke dingen te doen en deze goed te beschrijven voor Nederlanders die naar San Francisco op vakantie willen. Echter met een klein kindje blijft het moeilijk veel uit eten te gaan of veel te lopen door de stad.
Een aantal tips:
Winkelen in San Francisco
San Francisco fietstochten
Wat te doen met kinderen in SF
Veel plezier in onze stad
We proberen constant leuke dingen te doen en deze goed te beschrijven voor Nederlanders die naar San Francisco op vakantie willen. Echter met een klein kindje blijft het moeilijk veel uit eten te gaan of veel te lopen door de stad.
Een aantal tips:
Winkelen in San Francisco
San Francisco fietstochten
Wat te doen met kinderen in SF
Veel plezier in onze stad
Hallo,
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het samenstellen van een efficiente route door San Fancisco, waarbij we alle, of zoveel mogelijk, van de gewenste bezienswaardigheden kunnen bezoeken. Ws. staat er te veel op mijn lijstje waardoor het me niet goed lukt om een schemaatje in elkaar te zetten. We zijn bijna 3 dagen in de stad, de eerste dag brengen we de camper terug, ik hoop dat we dan rond 12.00 uur downtown kunnen zijn. Op de eerste avond gaan we naar een baseballgame, zullen rond 18.00 uur in het stadion willen zijn. We zijn er door de week, op dinsdag, woensdag en donderdag, begin augustus. Op vrijdag gaan we (vroeg) naar huis.
Dit zijn de dingen die we graag willen bezoeken/doen (willekeurige volgorde):
Chinatown - Victoriaanse huizen (Alomo Square) - Union Square -Lombard Street - rit met Cable Car - fietsen stadsrit + Golden Gate - op een middag: Exploratorium (niet op woe) dit v.w. de verwachte drukte - Aquarium of the Bay (alleen als we er in Monterey niet aan toekomen) - Alcatraz (niet in de ochtend v.w. grote kans op mist) - pier 39 (zeeleeuwen).
De fietstocht die Dennis op zijn site beschrijft lijkt me erg leuk, we zijn een sportief gezin en houden wel van een uitdaging op fietsgebied (onze jongens zijn 16 en 20 jaar). Is deze event. als basis te gebruiken voor een hele dag, met daarin een aantal van de gewenste bezienswaardigheden? Wie puzzelt er met ons mee?
P.S. Dennis, is er ergens ook een kaartje te vinden, waar de fietstocht ingetekend staat?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het samenstellen van een efficiente route door San Fancisco, waarbij we alle, of zoveel mogelijk, van de gewenste bezienswaardigheden kunnen bezoeken. Ws. staat er te veel op mijn lijstje waardoor het me niet goed lukt om een schemaatje in elkaar te zetten. We zijn bijna 3 dagen in de stad, de eerste dag brengen we de camper terug, ik hoop dat we dan rond 12.00 uur downtown kunnen zijn. Op de eerste avond gaan we naar een baseballgame, zullen rond 18.00 uur in het stadion willen zijn. We zijn er door de week, op dinsdag, woensdag en donderdag, begin augustus. Op vrijdag gaan we (vroeg) naar huis.
Chinatown - Victoriaanse huizen (Alomo Square) - Union Square -Lombard Street - rit met Cable Car - fietsen stadsrit + Golden Gate - op een middag: Exploratorium (niet op woe) dit v.w. de verwachte drukte - Aquarium of the Bay (alleen als we er in Monterey niet aan toekomen) - Alcatraz (niet in de ochtend v.w. grote kans op mist) - pier 39 (zeeleeuwen).
De fietstocht die Dennis op zijn site beschrijft lijkt me erg leuk, we zijn een sportief gezin en houden wel van een uitdaging op fietsgebied (onze jongens zijn 16 en 20 jaar). Is deze event. als basis te gebruiken voor een hele dag, met daarin een aantal van de gewenste bezienswaardigheden? Wie puzzelt er met ons mee?
P.S. Dennis, is er ergens ook een kaartje te vinden, waar de fietstocht ingetekend staat?
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Beste Miza,
Je kan het best een dag uittrekken voor de 49 Scenic Drive door San Francisco.
Deze tocht rengt je langs alle bekende bezienswaardigheden.
Je kan dit in een dag doen, en stoppen wanneer je wilt.
Let wel op dat je niet tijdens de spits uren op de weg bent, want dan kan je nogal wat vertraging hebben.
Volg gewoon de blauwe borden.
Je kan het best een dag uittrekken voor de 49 Scenic Drive door San Francisco.
Deze tocht rengt je langs alle bekende bezienswaardigheden.
Je kan dit in een dag doen, en stoppen wanneer je wilt.
Let wel op dat je niet tijdens de spits uren op de weg bent, want dan kan je nogal wat vertraging hebben.
Volg gewoon de blauwe borden.
Hallo Dennis,
Op zich lijkt me dat ook wel leuk, het probleem is dat we voordat we naar San Francisco komen de camper hebben ingeleverd en dus geen auto hebben. Is 49 miles niet een beetje veel om te fietsen en daarbij nog van alles te bekijken? Is deze route trouwens geschikt om te fietsen?
Op zich lijkt me dat ook wel leuk, het probleem is dat we voordat we naar San Francisco komen de camper hebben ingeleverd en dus geen auto hebben. Is 49 miles niet een beetje veel om te fietsen en daarbij nog van alles te bekijken? Is deze route trouwens geschikt om te fietsen?
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Het lijkt mij echt iets om met de auto te doen. 78 km is ook een beetje ver om te fietsen, haha!Miza schreef:Hallo Dennis,
Is 49 miles niet een beetje veel om te fietsen en daarbij nog van alles te bekijken? Is deze route trouwens geschikt om te fietsen?
Wij gaan hem ook doen en trekken er een hele dag voor uit. 's Avonds gaan we naar een baseballgame.
Als je deze route erbij gebruikt (als je een TomTom hebt) is het helemaal duidelijk: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=15556
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hi lelie,
De 49 mile route is zeker niet iets om met de fiets te doen, mits je goed getrained bent.
Je kan kleinere stukjes met de fiets doen, maar ook dan moet je beschikken over getrainde benen, aangezien je met behoorlijke heuvels geconfronteerd zal worden.
Ik heb geen kaartjes van de fietsroutes, maar we hebben een route precies uitgestippeld: San Francisco fietsroute
Je kan overigens een fiets huren en de Golden Gate brug over fietsen.
Dat is iets wat veel mensen doen wanneer ze San Francisco bezoeken.
Dennis
De 49 mile route is zeker niet iets om met de fiets te doen, mits je goed getrained bent.
Je kan kleinere stukjes met de fiets doen, maar ook dan moet je beschikken over getrainde benen, aangezien je met behoorlijke heuvels geconfronteerd zal worden.
Ik heb geen kaartjes van de fietsroutes, maar we hebben een route precies uitgestippeld: San Francisco fietsroute
Je kan overigens een fiets huren en de Golden Gate brug over fietsen.
Dat is iets wat veel mensen doen wanneer ze San Francisco bezoeken.
Dennis
De route heb ik gezien, maar ik was benieuwd of het op een kaartje stond. Ik begrijp van niet dus. Ik vind het zelf altijd wel handig om naast een beschrijving een kaartje te gebruiken, dan kan ik me beter orienteren. Ik ga er van uit dat hij zo goed beschreven is dat we niet fout kunnnen......DennisG schreef: Ik heb geen kaartjes van de fietsroutes, maar we hebben een route precies uitgestippeld: San Francisco fietsroute
Heb je overigens nog een voorstel voor de invulling van onze San Francisco-dagen?
Miza schreef:Hallo,
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik heb net onze top 10 voor een kort verblijf in San Francisco op een rijtje gezet.Heb je overigens nog een voorstel voor de invulling van onze San Francisco-dagen?
Je hebt ze bijna allemaal al...
San Francisco top 10
Veel plezier.
Er is overigens nog veel meer te doen in San Francisco, welke ik zal proberen samen te vatten op onze site in de komende weken.
Hopelijk kan je dan een volledige planning afronden.
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
DennisG, complimenten voor je site!!!! Ziet er prachtig uit! :doublethumb:
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
We hebben zojuist een boeking voor de Alcatraz tour gemaakt.
Reserveren was totaal geen punt, alleen de notatie van ons telefoonnummer is onbekend in Amerika.
We gaan op 30 juni om 6.50 pm de avond tour doen, misschien zien we nog bekenden van het forum.
Groeten
Paula en Peter
Reserveren was totaal geen punt, alleen de notatie van ons telefoonnummer is onbekend in Amerika.
We gaan op 30 juni om 6.50 pm de avond tour doen, misschien zien we nog bekenden van het forum.
Groeten
Paula en Peter
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt. Ik heb echter weinig tijd om deze te updaten. Moet nog zoveel recensies over restaurants toevoegen.DennisG, complimenten voor je site!!!! Ziet er prachtig uit!
Ik zal van het weekend wel even aan de slag gaan, kijken hoe ver ik kom.
Gister overigens heb ik onze top 10 van Must Do's in San Francisco toegevoegd.
Dit zijn natuurlijk de gebruikelijke atracties, maar ook een paar die niet iedereen kent
mag ik even mee vragen in dit topic??
wij gaan over vier weken naar amerika en komen dan ook in SF nu lijkt die 49 scenic drive mij wel iets om te doen maar is dat een beetje te doen met een
23 ft camper of is dat lastig?
groeten mark
wij gaan over vier weken naar amerika en komen dan ook in SF nu lijkt die 49 scenic drive mij wel iets om te doen maar is dat een beetje te doen met een
23 ft camper of is dat lastig?
groeten mark
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dat kan ik je zeker afraden.wij gaan over vier weken naar amerika en komen dan ook in SF nu lijkt die 49 scenic drive mij wel iets om te doen maar is dat een beetje te doen met een 23 ft camper of is dat lastig?
Sommige stukjes van de 49 mile drive zijn kleine straatjes, en vooral de poort naar China Town is een lastige voor een camper.
Neemt niet weg dat je delen van de route zeker wel kan rijden, dus wellicht toch goed om eens te kijken naar de gehele route en deze op te delen.
Dennis
Miza schreef:Hallo,
Wij zijn ook 3 dagen in San Fransisco geweest in het begin en hebben het meeste van wat jij beschrijft wel gedaan. Je kunt even op onze site kijken. Daarop hebben wij per dag beschreven wat we gedaan hebben.
Dat is: http://usa07.punt.nl/
Groetjes Teunie
* NOTE mod - Marco
Link naar reisverslag klikbaar gemaakt.
Hoi,
Ik las zojuist iets dat de alcatraz tour al geboekt was, hier vanuit Nederland. Is dat aan
te raden? Wij gaan 2 sep naar SF maar zijn gewoon van plan om daar alles te boeken,
ook excursies enzo. Of moet zelfs dat al vanuit Nederland?
Ik las zojuist iets dat de alcatraz tour al geboekt was, hier vanuit Nederland. Is dat aan
te raden? Wij gaan 2 sep naar SF maar zijn gewoon van plan om daar alles te boeken,
Dank je wel Teunie voor je antwoord. Hier was ik naar op zoek.
Jullie hebben wel een hele leuke vakantie gehad, zo te lezen. Ik heb genoten van je reisverslag.
Jullie hebben wel een hele leuke vakantie gehad, zo te lezen. Ik heb genoten van je reisverslag.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Als je meerdere dagen gaat, en je probeert meteen op de eerste dag te boeken, heb je een kleine kans dat er heel misschien nog wat vrij is, als je graag naar Alcatraz wilt, kun je beter vantevoren boeken.sammyjw schreef:Hoi,
Bij ons was de eerste keer de twee dagen die we in San Francisco waren alles vol, dat was 1997, toen we in 1999 weer gingen, hadden we drie dagen, en op de laatste dag was er s'morgens op de eerste boot nog een plaatsje vrij, ik zou nu met het gemak van online boekingen altijd vantevoren boeken.
Harry
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht