Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een paar vragen over emigreren.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Toonblok
Amerika-ontdekker

Een paar vragen over emigreren.

Bericht door Toonblok »

Hoi,

Ik ben op het moment 15 jaar oud en ik ben al jaren in de ban van Amerika, het enigste wat mij echt pijn doet is hoe moeilijk het is om ook echt emigreren voor elkaar te krijgen. Ik heb gelezen dat dit onder andere de mogelijkheden zijn:

-Trouwens met een Amerikaanse Staatsburger
-Overplaatsing van een nederlands bedrijf naar een Amerikaans bedrijf
-Green Card Lottery

Ik ben nog maar 15 dus ik weet helaas zowat niks over de wetten, maar zoals ik lees wordt het HEEL moeilijk. Ik lees zo bijvoorbeeld het verhaal van Dennis, " Ik heb uitgerekent dat een persoon er gemiddled een paar eeuwen over doet voordat hij/zij de lottery kan winnen " Ik heb ook op de officiele site gelezen dat...1.. op de 60 personen.. kans heeft.. 1 op de 60 dat is dus vreselijk laag, onmogelijk is een beter woord.. En dan ook nog eens dat als je gekozen wordt dan je dan ook ALLES piekfijn moet ingevuld hebben, en dan vervolgens heb je nog eens een kans om ook echt te winnen, geen zekerheid.

Ik weet niet hoe dit zit maar lijkt dit niet een beetje een te lage kans? Als ik 18 ben ga ik me zeker inschrijven daar is geen twijfel over maar nog steeds is de kans dat je wint.. hartverscheurend. Dit is echt mijn droom, leven en werken in de magnificent U S of A. Kunnen jullie mischien mij wat meer vertellen over dit, of er niet een ander proces is die een grotere kans heeft ? Al deze wetten enzo gaan mijn brein echt overhitten ik snap er niet veel meer van :?

Bij voorbaat dank,

Toon
goldenhills
Amerika-expert

Re: Een paar vragen over emigreren.

Bericht door goldenhills »

Ik zou daar nog een mogelijkheid aan toevoegen, die helaas ook niet voor iedereen is weggelegd: via een 'gewoon' werkvisum. Mogelijkheden zijn dan in ieder geval het (in Nederland/Europa) opbouwen van een academische carriere, of een goede baan in de IT/high-tech/medical/etc. Mijn ervaring is dat het probleem dan niet meer in de visa zit, maar in het zorgen dat je goed genoeg bent, en uiteraard contacten in Amerika opdoen. Als je eenmaal bijvoorbeeld een H1-B visum hebt komt een greencard meer onder handbereik. En als je zelf voor een Amerikaanse werkgever hebt gekozen (ipv uitgezonden vanuit Nederland) heb je nog wat meer kans dat je werkgever moeite zal doen om de greencard voor elkaar te krijgen.

Hoe hoger je opleiding, hoe beter je kansen. Al is dat misschien niet wat je wilt horen als je 15 bent en al zo van Amerika droomt...
Laatst gewijzigd door goldenhills op 24 mei 2008, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Toonblok schreef:-Overplaatsing van een nederlands bedrijf naar een Amerikaans bedrijf
Dat gaat ook niet voor alle functies.

En er zijn nog wel mogelijkheden. Neem maar eens een kijkje naar Immigrant visa en non-immigrant visa.
Toonblok schreef:-Ik heb ook op de officiele site gelezen dat...1.. op de 60 personen.. kans heeft.
Kan je dat nog eens even opzoeken en hier melden waar je dat gevonden hebt?

Het belangrijkste wat jij nu kan doen is... (oh jee, ik klink als je moeder, vrees ik) heel erg hard je best doen op school. Want er zit heel wat te bewegen op de Amerikaanse emigratiemarkt, er er gaat nog heel wat tijd over vooraleer jij in aanmerking zou komen om te mogen emigreren. Er worden wel eens wetsvoorstellen ingediend die emigreren nog moeilijker zouden kunnen maken dan het nu al is, met uitzondering voor universitair afgestudeerden.

Als de green card loterij nog in zijn huidige vorm bestaat als jij 18 bent, tuurlijk kan je dan meedoen! Maar naast heel goed studeren kan je ook beter maar starten met heel veel gaan werken en vooral dat geld sparen. Studeren in de VS kost veelvouden van studeren in Nederland.
Als je als 18-jarige zonder specifieke opleiding ginder toe zou komen en je moet werk gaan zoeken, dan bestaat de kans dat je een fulltime en een parttime baantje moet gaan combineren met elkaar om het hoofd ampertjes boven water te kunnen houden.
Dus eigenlijk is er maar 1 boodschap momenteel: hard studeren en veel sparen.
En ondertussen blijven dromen!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Hoi Toon!

Ik heb eigenlijk weinig toe te voegen aan wat hierboven al vermeld is. Toen ik zo oud was als jij had ik precies dezelfde dromen, las ik over dezelfde lastige regels die het zo moeilijk maakten om deze dromen werkelijkheid te maken. Het enige wat je zelf in de hand hebt om je kansen enigszins te vergroten is jezelf waardevol maken, dit door bijvoorbeeld een studie op te pakken waar in Amerika veel vraag naar is. Ik doe een academische opleiding en onze universiteit heeft goede banden met Amerikaanse universiteiten. Zo probeer ik in mijn laatste jaar een stage aan een van deze universiteiten te regelen. Op die manier heb je al een beetje werkervaring en kun je proberen een netwerk op te bouwen. Werkgevers zullen sneller iemand aannemen en de moeite nemen voor iemand die ze al een beetje kennen dan iemand die ze nog nooit eerder hebben ontmoet.
Veel succes en geef vooral niet op!!
Toonblok
Amerika-ontdekker

Bericht door Toonblok »

Dank jullie wel, ik ga zeker een goede opleiding volgen en al moet ik een baan doen die ik haat, als ik daar Amerika mee binnen komt vindt ik het best. Ik kan helaas niet meer de site vinden waar dat staat.. Ik heb wel op Google.nl gezocht maar de link naar de site doet het niet meer, zoek maar eens " 1 op 60 green card " dan staat er een link die het niet doet. Er staat bij de beschrijving naar de link: "In the last Green Card program approximately 100000 individuals were selected for further processing (won), which are about 1 out of 60 people who ... "

[Edit]

1 Dag geleden geregistreerd op dit forum, er is veel gebeurd in mijn hoofd. Ik moet nu bijvoorbeeld toch echt de keuze maken of ik naar de U.S.A wil, in de vorm van opleidingen. Ik wil als baan de landmacht in maar ik kan niet beide ( USA / Landmacht ) dus moet ik echt nu gaan kiezen of ik nou eerst een torenhoge opleiding wil krijgen of de Landmacht in wil. Ik heb natuurlijk gekozen voor de USA, op deze leeftijd is het mischien stom om al te zeggen dat je zo'n keuze hebt maar ik waag het erop want ik wil niet mijn jeugd niksen terwijl ik net zo goed al bezig kan zijn voor mijn uiteindelijke doel; Amerika.

Ik ga nu Havo doen, dat kost zo'n 2 jaar met geluk. Na Havo ga zie ik wel wat ik kan doen, maar zowieso ga ik zo hoog komen als ik maar kan.
Toonblok
Amerika-ontdekker

Bericht door Toonblok »

Hoi,

Toon weer, als je eenmaal een Work Visa hebt, dan heb ik gehoord dat je dan een Green Card kan krijgen op een of andere manier, zonder de vervelende lottery, is dit waar? Oh en nog een vraagje: Weet iemand wat de kans is per jaar dat je de Green Card Lottery wint? Ik postte dat ik gelezen had dat het een 1 op 60 kans is, maar aangezien dat niet werdt geloofdt ben ik toch wel benieuwd naar de echte cijfers.

Groetjes,

Toon :D
Toonblok
Amerika-ontdekker

Bericht door Toonblok »

Bump ^^
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Toonblok schreef:als je eenmaal een Work Visa hebt, dan heb ik gehoord dat je dan een Green Card kan krijgen op een of andere manier, zonder de vervelende lottery, is dit waar?
Je moet er van uit gaan dat de meeste visa non-immigrant visa zijn die je dus slechts een aantal jaren toelaten.
Maar onder bepaalde omstandigheden kan er een AOS (Adjustment of Status) zijn die je een work based green card kan bezorgen. Meer info over werkgerelateerde visa is te vinden op de site van USCIS.
Toonblok schreef:Oh en nog een vraagje: Weet iemand wat de kans is per jaar dat je de Green Card Lottery wint? Ik postte dat ik gelezen had dat het een 1 op 60 kans is, maar aangezien dat niet werdt geloofdt ben ik toch wel benieuwd naar de echte cijfers.
Ik kan het niet berekenen. Er zijn elk jaar zo'n 6 tot 8 miljoen deelnemers. Maar ik weet niet uit welke landen/continenten deze komen, en ik ken ook niet de exacte verdeling over deze continenten. Dus dergelijke kansberekening is moeilijk. En uiteindelijk doet het er niet toe, want zou je niet deelnemen als je wist dat je maar 1/200 kans had? Er zijn mensen die van de 1ste keer winnen, en er zijn er die al 13 jaar meedoen en nog niet gewonnen hebben. Het is wat het is: een loterij. Je kan je leven echt niet afstemmen op het winnen daarvan.
Daarbij zijn er ook al stemmen opgegaan om ze af te schaffen, of om ze enkel toegankelijk te maken voor mensen met een Master Degree. Je weet nooit wat er de komende jaren gaat gebeuren
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Toonblok
Amerika-ontdekker

Bericht door Toonblok »

Ik kan het niet berekenen. Er zijn elk jaar zo'n 6 tot 8 miljoen deelnemers. Maar ik weet niet uit welke landen/continenten deze komen, en ik ken ook niet de exacte verdeling over deze continenten. Dus dergelijke kansberekening is moeilijk. En uiteindelijk doet het er niet toe, want zou je niet deelnemen als je wist dat je maar 1/200 kans had? Er zijn mensen die van de 1ste keer winnen, en er zijn er die al 13 jaar meedoen en nog niet gewonnen hebben. Het is wat het is: een loterij. Je kan je leven echt niet afstemmen op het winnen daarvan.
Daarbij zijn er ook al stemmen opgegaan om ze af te schaffen, of om ze enkel toegankelijk te maken voor mensen met een Master Degree. Je weet nooit wat er de komende jaren gaat gebeuren

Als ze dat zouden doen dan maakt mij dat in ieder geval heel blij, ik ga de komende 5 jaar hard spijkeren aan mijn opleiding. Over 2 jaar ben ik klaar met Havo, dan heb ik nog zo'n 2 tot 4 jaar klaar voor iets anders, en als het echt moet studeer ik wel tot mijn 25ste-30ste. Whatever it takes to get me into America, right? ^^
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

De kans dat je de lottery wint is m.i. 50%:
Of je wint hem wel, of je wint hem niet. Fifty - fifty. :wink:
gebruikerP

Bericht door gebruikerP »

6 tot 8 mil mensen doen mee. Hier worden 100.000 mensen uit geloot daar krijgt 50.000 man een Green Card van.
Als je gewonnen heb en getrouwd bent mogen je kinderen jonger dan 18 samen met de partner mee. Dus 1 winnaar kan een heel gezin mee trekken.

In totaal worden er jaarlijks 55.000 Green cards weg gegeven. 50.000 met lottery en 5.000 via andere speciale wegen (trouw/familie/...) meestal voor mensen
waarvan al een deel in de States zit.

Dus stel dat er 6mil mensen deelnemen heb je 1 kans op 60 dat je geloot wordt. Daarvan heb je dan nog eens 50% kans dat je verder mag als al je papieren etc in orde zijn. Dus dit is eigenlijk 1 op 120 die wint.
Dus als je geloot bent wil dit nog niet zeggen dat jeje Green Card gaat hebben, je hebt de deelname aan de papieren gewonnen. Thats it.
Veel mensen geven op tegen dat ze weten dat ze gewonnen hebben dus geen paniek. Als je papieren in orde zijn is de kans als je geloot bent heel groot op een Green card.
Laatst gewijzigd door gebruikerP op 27 mei 2008, 03:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Toonblok
Amerika-ontdekker

Bericht door Toonblok »

Hey,

50% of 1 op 120? 50% klinkt natuurlijk al heel leuk dus dat neem ik niet aan. Maar 1 op de 120 kan ook niet, als je zo de posts lees in de Green Card Lottery Winnaars topic, dan staat er op zijn hoogsts "6x meegedaan totdat ik won" En de meeste waren de eerste keer al door de eerste fase, dan heb je natuurlijk ook zoals je zegt ook nog eens een 50% kans dat je ECHT wint, dat is wel stom. Dan ben je gelukkig genoeg om al 1 van de 50-100 te zijn en dan moet je ook nog eens geluk hebben dat je verder komt bij die 50%.

Ik denk wel dat ik wat dingen niet meereken, stel dat ik de eerste fase doorkom, als ik dan alles 100% perfect invul en ook nog eens een hoge opleiding te hebben dan zou je vast wel al een heel stuk meer kans maken. Hoe werkt dat precies? Dat bijvoorbeeld hoe hoger de opleiding is hoe meer voorrang je hebt, of werkt dit niet zo bij de GCL? (Green Card Lottery)
gebruikerP

het is 1 op 60 als je kijkt naar 100.000 uitgekozen mensen uit 6mil.
en 1 op 120 als je kijkt naar 50.000 die effectief kaart krijgen uit 6mil.

Ik heb 1 maal meegedaan en direct gewonnen. Het blijft een lottery en je moet geluk hebben.
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

1 op 60? is dat niet wat optimistisch. Ik heb hier ook al eens over gepost, en ik kwam uit op 1% kans om een brief te krijgen, dus 0,5% kans om echt te winnen. Ik zou zeggen, gewoon meedoen wanneer je mag, en er altijd van uit gaan dat je niet geloot wordt. Dan kom je nooit voor verassingen te staan. Da kans is immers groot dat je 50 jaar meedoet, en nooit wint. Hard, maar waar. Bij USAFIS hebben ze zo'n simulator programmatje. (Ok, USAFIS onbetrouwbaar, dus nooit inschrijven daar). Dat programmatje geeft wel een duidelijk beeld. Gemiddeld moet ik 150 keer op de knop drukken vooralleer er een popup komt dat ik gewonnen heb. Zo zie je maar ... :)
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Toonblok
Amerika-ontdekker

Bericht door Toonblok »

Dankje,

Ik heb nog een klein vraagje ^^ (Teveel vragen :s) Er werdt me laatst verteld dat je ook naar een "Summer Camp USA" kunt gaan, dat je dan een paar weken in Amerika bent op een kamp, dat lijkt me wel heel erg leuk om te doen. :D Alleen ik heb even gezocht en ik kan niks vinden, weten jullie er mischien meer van?

Toon
gebruikerP

Toonblok schreef:Dankje,

Ik heb nog een klein vraagje ^^ (Teveel vragen :s) Er werdt me laatst verteld dat je ook naar een "Summer Camp USA" kunt gaan, dat je dan een paar weken in Amerika bent op een kamp, dat lijkt me wel heel erg leuk om te doen. :D Alleen ik heb even gezocht en ik kan niks vinden, weten jullie er mischien meer van?

Toon
Je kan zelfs 2 maand in 6 flags gaan werken als je wil. Info heb ik niet maar ik weet dat een vriendin van mij dat gedaan heeft.
Je krijgt trouwens gewoon een SSN als je dat doet. Moet is kijken naar kantoren in NL/BE die summer jobs in states organiseren.
Je kan ook met WEP altijd naar de States trekken en vrijwilligers werk doen.
Toonblok
Amerika-ontdekker

Bericht door Toonblok »

Ik ben 15.... ik heb zelfs nog 4 maanden te gaan voordat ik bij de AH kan werken x)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Toonblok schreef:Er werdt me laatst verteld dat je ook naar een "Summer Camp USA" kunt gaan (...) Alleen ik heb even gezocht en ik kan niks vinden
Toon, ik weet niet hoe jij zoekt, maar als ik in Google (www.google.com) intyp 'summer camp USA' dan zie ik toch heel wat info. Onder andere ook dat het voor dit jaar blijkbaar te laat is. Maar je bent toch nog te jong.
Elke
Toonblok
Amerika-ontdekker

Bericht door Toonblok »

Oh... jammer :( Maargoed kan je de link voor mijn even linken?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik heb jaren geleden (1971) ook in een zomerkamp in de VS gewerkt. Erg goede ervaring. Waar je ook nog de nodige vrienden/contacten aan kunt overhouden. Plus ik ben daarna een maand met de bus door de VS gereisd, ook niet slecht. Ben vijf jaar later definitief naar de VS vertrokken (was eerst maar tijdelijk, maar heb erg veel geluk gehad en kon blijven).

Dat is tegenwoordig allemaal een stuk moeilijker, helaas. Maar een kamp is een goed begin.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer