Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De beste route van Las Vegas naar Mammoth Lakes?
De beste route van Las Vegas naar Mammoth Lakes?
Hallo,
ik ben met de laatste details bezig van onze reis. Wie kan mij adviseren over de route van Las Vegas naar Mammoth Lakes? De vorige keer (in 2004) zijn wij via de 95 en de 395 gereden. De 395 was prachtig, de 95 herinner ik mij vooral als saai (zeker het laatste stuk).
Als ik via Google Maps zoek krijg ik het advies om de 95, de 168 en dan de 395 te nemen. Volgens Google is dat een half uur sneller en 23 mijl korter. Op zo'n lange reisdag (al gauw 5,5 uur zonder pauze) is dat natuurlijk mooi meegenomen. Maar misschien is het jammer dat we dan een heel stuk van de 395 missen?? En dat zou zonde zijn, want als je een mooie route rijdt maakt een half uur om natuurlijk ook niets uit.
We mogen niet noor Death Valley want we reizen met een camper.
Wat is jullie ervaring?
Alvast bedankt voor de reacties.
Jan
ik ben met de laatste details bezig van onze reis. Wie kan mij adviseren over de route van Las Vegas naar Mammoth Lakes? De vorige keer (in 2004) zijn wij via de 95 en de 395 gereden. De 395 was prachtig, de 95 herinner ik mij vooral als saai (zeker het laatste stuk).
Als ik via Google Maps zoek krijg ik het advies om de 95, de 168 en dan de 395 te nemen. Volgens Google is dat een half uur sneller en 23 mijl korter. Op zo'n lange reisdag (al gauw 5,5 uur zonder pauze) is dat natuurlijk mooi meegenomen. Maar misschien is het jammer dat we dan een heel stuk van de 395 missen?? En dat zou zonde zijn, want als je een mooie route rijdt maakt een half uur om natuurlijk ook niets uit.
We mogen niet noor Death Valley want we reizen met een camper.
Wat is jullie ervaring?
Alvast bedankt voor de reacties.
Jan
Re: De beste route van Las Vegas naar Mammoth Lakes?
Jan, die 266/168 is een hele mooie weg en welk stuk 395 mis je dan? Wilde je ten zuiden van DV gaan rijden?
Yeehaw, thnks. We hebben de vorige keer idd de route ten zuiden van Death Valley gereden. We kwamen toen vanaf Yosemite, de 395 South en dan de 15 West (dus niet de 95 zoals in mijn eerder berichtje stond, foutje....) Als we ten noorden van DV gaan rijden (95/266/168) dan mis je op de 395 het stuk tussen Big Pine en Lone Pine. In mijn herinnering is dat wel een mooie route, ruim opgezette snelweg door een prachtig berglandschap, veel bossen..
Dus een dilemma.....Wat is er mooi aan de noordelijke route via 266 / 168?
Jan
Dus een dilemma.....Wat is er mooi aan de noordelijke route via 266 / 168?
Jan
Sorry, in het vorige bericht is een foutje geslopen, het is natuurlijk de 15 East.........
Jan
Jan
168 is de Bristlecones scenic byway. Kijk maar eens op www.byways.org/explore/byways/2303/
Dank je Yeehaw, die scenic route ziet er goed uit. Ik las dat je behoorlijk door de bergen gaat (tot 11.000 feet), wij zijn met de camper, ben benieuwd naar de ervaringen van andere camper-rijders.
Jan
Jan
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
De hoogte moet met een camper geen probleem zijn, we hebben al verschillende hoge passen gedaan en vorig jaar hebben we Mount Evans gedaan 14,264 feet met een 34 ft camper.
De route van de 168 ken ik niet maar als het een geasfalteerde weg is moet dat geen problemen geven.
Rob
De route van de 168 ken ik niet maar als het een geasfalteerde weg is moet dat geen problemen geven.
Rob
Je komt niet bij die 11.000 ft. Het hoogste punt is ongeveer 7500 ft. en dat is maar ongeveer 4000 ft hoger dan us95, en je rijdt er geleidelijk naar toe. Lekkere bochtjes maar geen haarspelden. Geheel verhard. Uitzichten op Death valley en Sierra Nevada.
Yeehaw, thnks, Dit klinkt heel goed. Zien we toch nog iets van Death Valley...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 5951 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 62 Reacties