Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
werken als expat partner
-
- Amerika-newbie
werken als expat partner
hallo,
mijn man is expat en heeft een visum voor 3 jaar. We zijn getrouwd dus ik kom automatich bij hem op het visum.
Nou is mijn vraag; mag ik als partner ook werken in amerika.
groetjes barbara
mijn man is expat en heeft een visum voor 3 jaar. We zijn getrouwd dus ik kom automatich bij hem op het visum.
Nou is mijn vraag; mag ik als partner ook werken in amerika.
groetjes barbara
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: werken als expat partner
Wellicht kan je op deze site wat vinden. Het gaat wel over Engelsen, maar dat zal niet veel verschillen. Het zou mij verbazen als je zou mogen werken.
Suc6
http://britishexpats.com/wiki/Pulaski's ... in_the_USA
Suc6
http://britishexpats.com/wiki/Pulaski's ... in_the_USA
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerika-expert
Ligt er een beetje aan welk visum hij heeft.
Op ons visum mag je als partner wel werken maar je moet wel een workpermit aanvragen.
En die elk jaar opnieuw verlengen. Kosten hier voor bedragen $ 340,- voor de eerste keer.
Weet niet of verlenging goedkoper is eigenlijk.
Op ons visum mag je als partner wel werken maar je moet wel een workpermit aanvragen.
En die elk jaar opnieuw verlengen. Kosten hier voor bedragen $ 340,- voor de eerste keer.
Weet niet of verlenging goedkoper is eigenlijk.
-
- Amerika-newbie
hallo,
ik geloof dat hij een L1b visum heeft.
ik geloof dat hij een L1b visum heeft.
Hoi, een L-1 visum dat is goed nieuws, het betekent dat jij een eigen werkvergunning kunt aanvragen hier en ook recht hebt op een Social Security nummer. Je kunt de werkgever van je man om hulp kunt vragen als deze een eigen juridische afd. heeft, anders de advokaat die het visum/de werkvergunning geregeld heeft voor het bedrijf. Ik heb zelf geen ervaring met de procedure maar wat ik ervan begrepen heb is het niet zo ingewikkeld om te doen en is eea.meestal binnen drie maanden geregeld.
Veel succes met alles (verhuizing, vinden baan enz.) !
Veel succes met alles (verhuizing, vinden baan enz.) !
Mijn man heeft ook een L1 visum, dus ik heb een L2 en ik heb gewoon zelf een werkvergunning aangevraagd. De juridische dienst bij hem op het werk vroeg $500 om het papierwerk in te vullen (en 'begeleiding' in het proces), maar ik dacht dat ik het zelf ook wel kon, et voila: anderhalve maand later zat de werkvergunning in de brievenbus! Kijk even op de website van USCIS, daar staat mooi op uitgelegd welke papieren je moet invullen en waar het allemaal naartoe moet. 't Is echt niet moeilijk, je moet alleen even wachten tot je een vast adres hebt in de VS.
Living the American Dream? Volg onze avonturen in San Francisco.
Dat is een paar jaar geleden veranderd. Voorheen mochten partners van L1 visa holders niet werken en dat schoot dus echt niet op. Als je dan in NL een leuke baan had, moest je ineens 3-5 jaar truien breien. Niet echt leuk, tenzij je natuurlijk enorm van handwerken houdt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6547 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 12 Reacties