Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Niet getrouwd
Niet getrouwd
Hallo,
We hebben ons ingeschreven voor de lottery (2009). Mijn partner en ik zijn al 15 jaar samen, hebben een wettelijk (belgie) samenlevingscontract, 2 kinderen, hebben samen eigendom,...
We zijn intussen geselecteerd en hebben alle documenten van KCC ontvangen om in te vullen (DS-230,...). We zijn nog steeds niet getrouwd en dus SINGLE.
Moeten we getrouwd zijn om samen (partner, ik en onze 2 kinderen) een greencard te krijgen? Of is getrouwd zijn geen voorwaarde om als familie te emigreren?
Indien het verplicht is getrouwd te zijn, kunnen we dan nu trouwen en later bewijs sturen naar KCC?
Dank voor een snel verduidelijkend antwoord!
We hebben ons ingeschreven voor de lottery (2009). Mijn partner en ik zijn al 15 jaar samen, hebben een wettelijk (belgie) samenlevingscontract, 2 kinderen, hebben samen eigendom,...
We zijn intussen geselecteerd en hebben alle documenten van KCC ontvangen om in te vullen (DS-230,...). We zijn nog steeds niet getrouwd en dus SINGLE.
Moeten we getrouwd zijn om samen (partner, ik en onze 2 kinderen) een greencard te krijgen? Of is getrouwd zijn geen voorwaarde om als familie te emigreren?
Indien het verplicht is getrouwd te zijn, kunnen we dan nu trouwen en later bewijs sturen naar KCC?
Dank voor een snel verduidelijkend antwoord!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Niet getrouwd
Joepie! Nog een Belgje dat gewonnen heeft!!! Proficiat!
We houden hier op het forum een overzichtje bij van wie deelnam en wie won:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 20#p180620
Zoals je ziet heb ik je naam al voorzien. Ik heb enkel nog deze gegevens nodig om het compleet te maken: De hoeveelste keer was het dat jullie meededen?
En heb je dat formulier zelf ingevuld, of ben je via zo’n bureau gegaan dat er geld voor vraagt?
Wat is je casenumber? (niet gans het nummer doorgeven, maar in de vorm van bv. EU23XXX als je bv. EU23395 hebt)
Heel wat relevante info over hoe het nu allemaal verder gaat kan je hier vinden:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =12&t=1555
Maar om even al kort antwoord te geven:
Enig idee naar welke streek je wilt trekken?
Wat voor werk wil je ginder doen?
Maar zoals je zelf ook al vermoedt: je moet dus huwen indien je samen wilt vertrekken. Alle andere papierwerk van hier in Belgie ten spijt, het wordt in Amerika niet aanvaardt. Net zo min dan dat men same sex marriages van buitenlanders aanvaardt.
Dus: maken dat je getrouwd bent, en DAN PAS je documenten naar KCC doorsturen. Dat is het veiligste.
Er is niks mis mee met het feit dat jullie nu trouwen, dat verkleint je kansen om de green card te krijgen niet.
Als er verder nog vragen zijn, stel ze gerust!
We houden hier op het forum een overzichtje bij van wie deelnam en wie won:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 20#p180620
Zoals je ziet heb ik je naam al voorzien. Ik heb enkel nog deze gegevens nodig om het compleet te maken: De hoeveelste keer was het dat jullie meededen?
En heb je dat formulier zelf ingevuld, of ben je via zo’n bureau gegaan dat er geld voor vraagt?
Wat is je casenumber? (niet gans het nummer doorgeven, maar in de vorm van bv. EU23XXX als je bv. EU23395 hebt)
Heel wat relevante info over hoe het nu allemaal verder gaat kan je hier vinden:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =12&t=1555
Maar om even al kort antwoord te geven:
Dat is goed nieuws, in die zin dat jullie kinderen dan nog jong genoeg (<21 jaar) zijn om mee te mogen gaan. En dat jullie centjes hebben om ginder een start te maken.knud schreef: Mijn partner en ik zijn al 15 jaar samen, hebben een wettelijk (belgie) samenlevingscontract, 2 kinderen, hebben samen eigendom,...
Enig idee naar welke streek je wilt trekken?
Wat voor werk wil je ginder doen?
Maar zoals je zelf ook al vermoedt: je moet dus huwen indien je samen wilt vertrekken. Alle andere papierwerk van hier in Belgie ten spijt, het wordt in Amerika niet aanvaardt. Net zo min dan dat men same sex marriages van buitenlanders aanvaardt.
Dus: maken dat je getrouwd bent, en DAN PAS je documenten naar KCC doorsturen. Dat is het veiligste.
Er is niks mis mee met het feit dat jullie nu trouwen, dat verkleint je kansen om de green card te krijgen niet.
Als er verder nog vragen zijn, stel ze gerust!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
bedankt voor je antwoord. Mijn vrouw (nu nog partner) heeft de formulieren al ingevuld en datum van morgen erop gezet. Maar we gaan morgen pas informeren over wanneer we kunnen trouwen... Wat nu ???
We trekken naar Florida, v werkt als filght attendant en m wil ginds liefst aan de slag in de verkoop/media/... We gaan al jaren nr florida dus daar zullen we ook naartoe trekken.
Case number is 2009EU00015XXX
We trekken naar Florida, v werkt als filght attendant en m wil ginds liefst aan de slag in de verkoop/media/... We gaan al jaren nr florida dus daar zullen we ook naartoe trekken.
Case number is 2009EU00015XXX
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Knud, ik denk dat je die papieren ook hier kan downloaden:
http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _3194.html
Afprinten en opnieuw invullen nadat je gehuwd bent? Geen idee hoe snel dat in Belgie kan. Moet je nog steeds 6 weken uithangen aan het gemeentehuis? Of is dat iets van vroeger?
Je vrouw zal als grote troef hebben dat ze en ervaren is en waarschijnlijk ook haar talen beter kent dan haar Amerikaanse collega's?
En commercieel getinte jobs zullen altijd te vinden zijn.
Heb je al contact opgenmen met Vlamingen in de Wereld? Voor 40 euro ben je volwaardig lid. Je kan hen dan vragen om in contact te komen met Vlamingen die ook al in Florida wonen. Kwestie van eventueel de boel ginder nog verder te verkennen.
Kijk ook eens op de lijst van Bloggers in Amerika (is een Sticky in het Emigratie subforum). Daar kan je ook nog mensen uit Florida vinden.
En wat een school voor de kinderen betreft: zoek eens op onderwijs hier op het forum (of elementary school / middle school / high school, want ik weet niet hoe oud je kinderen zijn).
http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _3194.html
Afprinten en opnieuw invullen nadat je gehuwd bent? Geen idee hoe snel dat in Belgie kan. Moet je nog steeds 6 weken uithangen aan het gemeentehuis? Of is dat iets van vroeger?
Je vrouw zal als grote troef hebben dat ze en ervaren is en waarschijnlijk ook haar talen beter kent dan haar Amerikaanse collega's?
En commercieel getinte jobs zullen altijd te vinden zijn.
Heb je al contact opgenmen met Vlamingen in de Wereld? Voor 40 euro ben je volwaardig lid. Je kan hen dan vragen om in contact te komen met Vlamingen die ook al in Florida wonen. Kwestie van eventueel de boel ginder nog verder te verkennen.
Kijk ook eens op de lijst van Bloggers in Amerika (is een Sticky in het Emigratie subforum). Daar kan je ook nog mensen uit Florida vinden.
En wat een school voor de kinderen betreft: zoek eens op onderwijs hier op het forum (of elementary school / middle school / high school, want ik weet niet hoe oud je kinderen zijn).
Elke
bedankt!
en je kan zo een form gewoon printen en invullen? De originele zijn gevouwd en dus iets anders...
Wat me opvalt... opd e toegestuurde originel forms staat bovenaan exp date ergens 2007 en 2006. Op de online staat de exp date 2010...
en je kan zo een form gewoon printen en invullen? De originele zijn gevouwd en dus iets anders...
Wat me opvalt... opd e toegestuurde originel forms staat bovenaan exp date ergens 2007 en 2006. Op de online staat de exp date 2010...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb die opmerking dit jaar al eerder gehoord, en vorig jaar ook. Alsook bij de aanvraag van andere visa (voor stage of studie). Geen probleem hoor!
Op de website staan de meest recente, maar mogelijk dat zij per post eerst nog hun oude voorraad weg aan 't werken zijn? Maak je er in ieder geval maar niet druk om!
Je kan het dus gewoon afprinten en invullen. Maar als je twijfelt, bel dan gerust KCC, of mail ze (wel je case number vermelden, dan gaat het sneller, ik zou het zelfs als subject in de mail zetten!). Ik hoorde de voorgaande jaren dat ze daar heel hulpvaardig zijn.
Op de website staan de meest recente, maar mogelijk dat zij per post eerst nog hun oude voorraad weg aan 't werken zijn? Maak je er in ieder geval maar niet druk om!
Je kan het dus gewoon afprinten en invullen. Maar als je twijfelt, bel dan gerust KCC, of mail ze (wel je case number vermelden, dan gaat het sneller, ik zou het zelfs als subject in de mail zetten!). Ik hoorde de voorgaande jaren dat ze daar heel hulpvaardig zijn.
Elke
Even voor de zekerheid, julie hebben dus allebeide een envelop ontvangen?knud schreef:Hallo,
We zijn intussen geselecteerd en hebben alle documenten van KCC ontvangen om in te vullen (DS-230,...).
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
neen, alleen mijn partner
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt vandaag toch al gestofzuigd en de afwas gedaan?knud schreef:neen, alleen mijn partner

Elke
IS het ook goed als je getrouwd bent in een wedding chappel in de usa ?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Enkel als je nadien dat huwelijk hier ook in Belgie laat erkennen. Informeer je dus vooral heel erg goed over de te volgen procedure.
Huwen in Belgie zal dus sneller gaan. En je moet gehuwd zijn voor het interview.
Huwen in Belgie zal dus sneller gaan. En je moet gehuwd zijn voor het interview.
Elke
- DixieChick
- Amerika-expert
Volgens mij maakt het voor de Amerikaanse wet niks uit waar je getrouwd bent..toch? Wij zijn ook niet in Nederland getrouwd (vanwege die achterlijke apostilles), en hebben het huwelijk pas na de goedkeuring van de green card laten registreren in Nederland. En dat hebben we alleen gedaan omdat ik perse mijn man's naam in mijn paspoort wilde hebben.
Gefeliciteerd met jullie green card!!
Gefeliciteerd met jullie green card!!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
DixieChick, hoe heb jij je groene kaart gekregen ? Is jouw situatie wel vergelijkbaar met die van vraagsteller ? (Ik vraag maar.....)
- DixieChick
- Amerika-expert
ik ben getrouwd met een Amerikaan..maar het lijkt mij dat de regels omtrent het huwelijk hetzelfde zijn. In de VS doen ze niet aan apostilles, zolang je maar een Engelstalige versie hebt van je huwelijkscertificaat is het goed.
Southern Tales
Southern Tales
DixieChick, in dit geval maakt het wel degelijk een verschil als ik het goed heb begrepen, niet wat betreft geldigheid huwelijk maar wat betreft de immigratie procedure.
Als vraagstellers getrouwd zijn in Ned. voor hun vertrek naar de US, dan kunnen ze ieder voor zich meteen een G.K. aanvragen op basis van het feit dat een van beide echtgenoten gescoord heeft in de Div.Lottery.
Gaat de winnaar eerst naar de US, ongetrouwd, dan zou het wel eens kunnen zijn dat er dan voor het laten inkomen van de partner inkomens-eisen gesteld gaan worden. Voor de nakomer zal in dat geval ook eerst een K-1 visum aangevraagd moeten worden denk ik.
Als ik vraagstellers was zou ik het veilig spelen en eerst in Ned. trouwen, dan pas vrtrekken.
(Ook zou ik een dossiertje samenstellen van jullie samenzijn in de afgelopen jaren, zodat je kunt bewijzen dat je al een relatie had en niet getrouwd bent om een van jullie aan een G.K. te helpen.)
Overigens, van harte gefeliciteerd !
Wat ook verschilt: vraagstellers kunnen alleen US citizenship verkrijgen door hun Ned.schap op te geven. Jij mag beide nationaliteiten hebben.
Als vraagstellers getrouwd zijn in Ned. voor hun vertrek naar de US, dan kunnen ze ieder voor zich meteen een G.K. aanvragen op basis van het feit dat een van beide echtgenoten gescoord heeft in de Div.Lottery.
Gaat de winnaar eerst naar de US, ongetrouwd, dan zou het wel eens kunnen zijn dat er dan voor het laten inkomen van de partner inkomens-eisen gesteld gaan worden. Voor de nakomer zal in dat geval ook eerst een K-1 visum aangevraagd moeten worden denk ik.
Als ik vraagstellers was zou ik het veilig spelen en eerst in Ned. trouwen, dan pas vrtrekken.
(Ook zou ik een dossiertje samenstellen van jullie samenzijn in de afgelopen jaren, zodat je kunt bewijzen dat je al een relatie had en niet getrouwd bent om een van jullie aan een G.K. te helpen.)
Overigens, van harte gefeliciteerd !
Wat ook verschilt: vraagstellers kunnen alleen US citizenship verkrijgen door hun Ned.schap op te geven. Jij mag beide nationaliteiten hebben.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad, als je als winnaar van de green card gehuwd bent, dan mag je onmiddellijk met je tweetjes vertrekken.
Indien je pas gaat huwen als 1 van beide al in Amerika zit, of zelfs nog als je in Nederland bent maar na je interview huwt, dan moet je door het hele proces van immigratie gaan met al het papierwerk tot gevolg, al de eisen waaraan je moet voldoen, maar vooral: van maaaaanden wachten tot alles in orde is.
Indien je pas gaat huwen als 1 van beide al in Amerika zit, of zelfs nog als je in Nederland bent maar na je interview huwt, dan moet je door het hele proces van immigratie gaan met al het papierwerk tot gevolg, al de eisen waaraan je moet voldoen, maar vooral: van maaaaanden wachten tot alles in orde is.
Elke
- DixieChick
- Amerika-expert
Oooooh..ik dacht dat de vraagsteller bedoelde; wat als ik nu naar Vegas vlieg en daar snel trouw, en dan mijn GK procedure afrond. Ik weet dat als je eenmaal met GK in de VS zit, het een heel ander verhaal is als je dan nog gaat trouwen.
Southern Tales
Southern Tales
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Sterker nog: als je huwt nadat je fiancee een green card heeft gekregen, dan is er geen mogelijkheid meer om je dan echtgeno(o)t(e) naar de VS te halen. K1 visa zijn alleen voor mensen die met een American citizen trouwen.kastelke schreef:Indien je pas gaat huwen als 1 van beide al in Amerika zit, of zelfs nog als je in Nederland bent maar na je interview huwt, dan moet je door het hele proces van immigratie gaan met al het papierwerk tot gevolg, al de eisen waaraan je moet voldoen, maar vooral: van maaaaanden wachten tot alles in orde is.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Guus Bosman schreef:Sterker nog: als je huwt nadat je fiancee een green card heeft gekregen, dan is er geen mogelijkheid meer om je dan echtgeno(o)t(e) naar de VS te halen. K1 visa zijn alleen voor mensen die met een American citizen trouwen.

Elke
- DixieChick
- Amerika-expert
Volgens mij kun je als getrouwde partner van een green card houder wel naar de VS, maar heb je te maken met jarenlange wachtlijsten.
Southern Tales
Southern Tales
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1044 Weergaves
-
Laatste bericht door SCOMMT