Hoi Sing!
Jullie zitten tegelijk in NY als wij

...Wel veel langer (jaloers

), maar in dezelfde periode: we vertrekken 21 sept en zullen 27 sept doorvliegen naar San Francisco...
Wat betreft de duur van jullie reis; de één vindt een week te lang, de ander twee weken te kort. Het is maar net waar je van houdt: natuur, steden, rust, musea, etc...Ikzelf ben eerder zes dagen in NY geweest en vond het veeeeeeeeel te kort. Mijn vriend is één keer twee weken, één keer drie weken en één keer een maand in NY geweest en ik druk het nog zacht uit als ik zeg dat hij staat te springen weer in NY te zijn!
Enfin, ieder mens is anders. Als je meer van natuur houdt, dan wordt je weer gek van alle drukte in NY...Ik vind persoonlijk afwisseling ideaal (vandaar dit keer een rondreis), mijn vriend is echt stedengek...
Wij verblijven zelf in een klein hotel in Chelsea; een "rustige" wijk op 5 minuten metro-afstand van alle highlights. Eigenlijk maakt het in NY niet uit waar je zit; met het openbaar vervoer ben je overal zo! :dance: Koop aan het begin van je reis een MetroCard (hiermee kun je onbeperkt reizen in en om NY, ook vanaf het airport) en als je van musea houdt een CityPass (ongeveer 65 dollar per persoon voor 5 musea, rondvaart om NY en Empire State Building).
Dingen die je gedaan/gezien moeten hebben wat ons betreft:
*een hele dag door Central Park banjeren (van noord tot zuid ongeveer 2,5 uur wandelen) en neem al het moois in je op door bijvoorbeeld IN het park te lunchen.
* Guggenheim, MET en Moma.
* Rondvaart met CircleLine om NY
* Bronx Zoo
* Pak de metro naar Brooklyn; wandel daar even rond en LOOP dan over de Brooklyn Bridge terug naar Manhattan.
* Bezoek een sportwedstrijd (basketbal, honkbal of football)
* Spendeer een hoop dagen om "vrij" te wandelen door een aantal wijken: Greenwich, Financial District, MeetPacking etc.
* Ga een dagje naar de Hamptons als je tijd over hebt. DIt is goed te doen met de trein (ca. 3 uur)
Maar bovenal; geniet, geniet, geniet!!!
Veel plezier!!