Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraagje Yosemite
Vraagje Yosemite
Hallo,
Is het mogelijk om in 1 voormiddag van El Portal naar Yosemite village te rijden en te parkeren. Daar dan de bus naar Glacier Point te nemen en de 4-mile trail naar beneden te wandelen. En terug tot bij de bus te graken.
Waar kan ik dan best parkeren en de bus nemen? Hoelang doet de bus erover?
Is het mogelijk om in 1 voormiddag van El Portal naar Yosemite village te rijden en te parkeren. Daar dan de bus naar Glacier Point te nemen en de 4-mile trail naar beneden te wandelen. En terug tot bij de bus te graken.
Waar kan ik dan best parkeren en de bus nemen? Hoelang doet de bus erover?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Vraagje Yosemite
Er is al aardig wat over de bus naar Glacier Point geschreven, zie bijvoorbeeld hier.
Je kunt ook wel wat vinden over de 4-mile trail als je de zoekfunctie gebruikt.
De bus naar GP vertrekt bij de Lodge en gaat maar een paar keer per dag. Als je bij het eindpunt bent kun je met de El Capitan shuttle naar de Village. Reken op 2 a 3 uur voor de wandeling, en 1,5 uur voor de bus naar GP. En dan nog van de parking naar de Lodge, en met de shuttlebus naar de parking terug.
Er is een parking bij Curry Village en een parking in het midden van de vallei. Kijk eens op de NPS site voor een plattegrond van de vallei.
Ik neem aan dat je dit al gelezen hebt?
Een mooi alternatief is om met de auto naar GP te gaan en dan de wandeling naar Taft Point of Sentinel Dome te doen. Je hebt dan wel de uitzichten maar niet de steile wandeling en het geeft je meer tijd voor andere activiteiten.
Marianne
Je kunt ook wel wat vinden over de 4-mile trail als je de zoekfunctie gebruikt.
De bus naar GP vertrekt bij de Lodge en gaat maar een paar keer per dag. Als je bij het eindpunt bent kun je met de El Capitan shuttle naar de Village. Reken op 2 a 3 uur voor de wandeling, en 1,5 uur voor de bus naar GP. En dan nog van de parking naar de Lodge, en met de shuttlebus naar de parking terug.
Er is een parking bij Curry Village en een parking in het midden van de vallei. Kijk eens op de NPS site voor een plattegrond van de vallei.
Ik neem aan dat je dit al gelezen hebt?
Een mooi alternatief is om met de auto naar GP te gaan en dan de wandeling naar Taft Point of Sentinel Dome te doen. Je hebt dan wel de uitzichten maar niet de steile wandeling en het geeft je meer tijd voor andere activiteiten.
Marianne
wie weet of je bij Glacier Point een 30 ft. camper kunt parkeren, hoeveel plaats is daar? In juli 2004 waren wij in Yosemite, maar toen konden we niet naar GP, de weg was afgesloten vanwege bosbranden (je rook het tot in de Village), gebeurt dat vaker?
Jan
Jan
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij waren er toen vanaf 30 juli en toen hing er nog steeds een rooklucht (de fam Jol heeft er toen ook middenin gezeten).
Voor ons de eerste keer dat we dat meemaakten, gebeurt dus niet echt vaak.
In de zomermaanden is het er aardig vol, ook voor auto's. Hoe het voor campers is weet ik niet. Je kunt ook de bus nemen en naar beneden lopen (via de PT als je voldoende tijd hebt).
Marianne
Voor ons de eerste keer dat we dat meemaakten, gebeurt dus niet echt vaak.
In de zomermaanden is het er aardig vol, ook voor auto's. Hoe het voor campers is weet ik niet. Je kunt ook de bus nemen en naar beneden lopen (via de PT als je voldoende tijd hebt).
Marianne
Ik denk idd dat dit mss een betere keuze is. We bekijken ter plaatse welke trail we doen.saraenwim schreef:Een mooi alternatief is om met de auto naar GP te gaan en dan de wandeling naar Taft Point of Sentinel Dome te doen. Je hebt dan wel de uitzichten maar niet de steile wandeling en het geeft je meer tijd voor andere activiteiten.
THX
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1482 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-