Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Navigatiesysteem
Navigatiesysteem
hallo,
we gaan met 4 personen naar amerika, 3 weken, van NY naar miami.
We huren een ford escape of e.d. bij hertz; nu kunnen we daar ook een neverlost bij huren (dat hebben we 2jaar geleden gedaan, goed bevallen), maar dat kost 9 euro per dag.
dat betekent dat we 18x 9 = 162euro voor de nav. systeem kwijt zijn.
Voor dat geld kunnen we net zo goed een navigatie systeem kopen, zodat we er in nederland ook nog wat aan hebben.
Wie weet goede producten?
Waar kan je het in New York kopen?
we gaan met 4 personen naar amerika, 3 weken, van NY naar miami.
We huren een ford escape of e.d. bij hertz; nu kunnen we daar ook een neverlost bij huren (dat hebben we 2jaar geleden gedaan, goed bevallen), maar dat kost 9 euro per dag.
dat betekent dat we 18x 9 = 162euro voor de nav. systeem kwijt zijn.
Voor dat geld kunnen we net zo goed een navigatie systeem kopen, zodat we er in nederland ook nog wat aan hebben.
Waar kan je het in New York kopen?
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Re: navigatie systeem
TomTom of Garmin. Allebei zeer goed en betrouwbaar. Garmin is wat couranter in de VS. Let wel, als je ze in de VS koopt, staat er in 9 van de 10 gevalen enkel kaarten van de VS op, en niet van Europa. Dus die zal je dan nog apart moeten kopen als je terug bent (ongeveer 50 Euro). Waar je ze kan kopen in NY zou ik niet weten. Spring gewoon de eerste de beste Best Buy of Wal-Mart binnen. Daar hebben ze die wel.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Probleem is dat die niet in NYC zitten, dus zal je onderweg iets moeten zoeken.Baia schreef:TomTom of Garmin. Allebei zeer goed en betrouwbaar. Garmin is wat couranter in de VS. Let wel, als je ze in de VS koopt, staat er in 9 van de 10 gevalen enkel kaarten van de VS op, en niet van Europa. Dus die zal je dan nog apart moeten kopen als je terug bent (ongeveer 50 Euro). Waar je ze kan kopen in NY zou ik niet weten. Spring gewoon de eerste de beste Best Buy of Wal-Mart binnen. Daar hebben ze die wel.
In NYC is B&H de beste mogelijkheid denk ik ook vopor camera en toebehoren trouwens.
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Waarom is de huur van navigatiesystemen eigenlijk zo duur daar?
Zo te zien wordt die Neverlost van Hertz gemaakt door Magellan.
De exacte versie kom ik niet tegen maar de Magellan RoadMate 800 komt aardig in de buurt en kost daar $380
De verhuurbedrijven hebben zo'n systeem er dus in 40 á 45 dagen uit
daarna is alles winst dus.
Een losse Tomtom One bij de walmart heb je al vanaf $150.
(Dat is er een met 1GB geheugen dus daar passen de Europa kaarten ook op als je thuis bent)
Als je drie weken gaat is de huur van een neverlost dus al meer (en die moet je weer inleveren)
Naast de koelbox staat een tomtom ook op het lijstje voor dag 1... :beerchug:
Zo te zien wordt die Neverlost van Hertz gemaakt door Magellan.
De exacte versie kom ik niet tegen maar de Magellan RoadMate 800 komt aardig in de buurt en kost daar $380
De verhuurbedrijven hebben zo'n systeem er dus in 40 á 45 dagen uit

Een losse Tomtom One bij de walmart heb je al vanaf $150.
(Dat is er een met 1GB geheugen dus daar passen de Europa kaarten ook op als je thuis bent)
Als je drie weken gaat is de huur van een neverlost dus al meer (en die moet je weer inleveren)
Naast de koelbox staat een tomtom ook op het lijstje voor dag 1... :beerchug:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Wij hebben er al eentje (TomTom) en hebben een kaartje bijgekocht voor de USA via een webwinkel en dit voor €84. Was dus goedkoper dan het twee weken te huren.
In de steden komt hij erg goed van pas, de plaats waar we onze auto dienden achter te laten hadden we zo in 1-2-3, anders was het zoeken geweest.
Maar:op minder bekend terrein liet hij soms wat steken vallen. Zo kent de TomTom de toegelaten snelheid niet van alle wegen en kwamen we soms op verkeerde schattingen uit (wel altijd te ruim) of wil hij je ongevraagd de onverharde wegen opsturen. Eenmaal we dit wisten, checkten we de reistijd op voorhand ook eens via GoogleMaps en de te nemen wegen op de gewone kaart.
In de steden komt hij erg goed van pas, de plaats waar we onze auto dienden achter te laten hadden we zo in 1-2-3, anders was het zoeken geweest.
Maar:op minder bekend terrein liet hij soms wat steken vallen. Zo kent de TomTom de toegelaten snelheid niet van alle wegen en kwamen we soms op verkeerde schattingen uit (wel altijd te ruim) of wil hij je ongevraagd de onverharde wegen opsturen. Eenmaal we dit wisten, checkten we de reistijd op voorhand ook eens via GoogleMaps en de te nemen wegen op de gewone kaart.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben dezelfde klachten. En in Canada hebben we het een paar keer gehad dat we langs een stad moesten om ergens te geraken. Maar TomTom had blijkbaar een snellere route gevonden los door de stad. Heel leuk.SenT schreef:Maar:op minder bekend terrein liet hij soms wat steken vallen. Zo kent de TomTom de toegelaten snelheid niet van alle wegen en kwamen we soms op verkeerde schattingen uit (wel altijd te ruim) of wil hij je ongevraagd de onverharde wegen opsturen. Eenmaal we dit wisten, checkten we de reistijd op voorhand ook eens via GoogleMaps en de te nemen wegen op de gewone kaart.
Maar goed, hij werkt verder wel prima en we zijn altijd geraakt waar we wilden zijn. Alleen werkt TomTom nog niet zo goed in Amerika als in Nederland.
TomTom stuurt je inderdaad soms wel eens over onverharde wegen. Jane heeft ons inderdaad wel eens een weg langs gestuurd waarvan wij ons afvroegen of het wel goed zou komen. En dat kwam het altijd. Als een onverharde weg korter is, dan stuurt de TomTom je daarlangs. Doet ie niet moeilijk over.
Onze ervaring is ook dat als we niet luisteren naar onze navigaties, er dan iets mis gaat
Onze ervaring is ook dat als we niet luisteren naar onze navigaties, er dan iets mis gaat

- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Als je TT insteld op onverharde wegen vermijden dan stuurt hij je daar niet heen.Mrjn schreef:TomTom stuurt je inderdaad soms wel eens over onverharde wegen. Jane heeft ons inderdaad wel eens een weg langs gestuurd waarvan wij ons afvroegen of het wel goed zou komen. En dat kwam het altijd. Als een onverharde weg korter is, dan stuurt de TomTom je daarlangs. Doet ie niet moeilijk over.
Hij berekent niet eens een route voor je, omdat er onverharde wegen zijn onderweg.
Hij zal dat dan melden.
En dan heb jij de keus wel of niet.
Deed hij bij ons op deze manier, 4 weken geleden.
- Bertorelli
- Amerikakenner
Vaak zijn de onverharde wegen ook erg leuk om te rijden en je ziet nog eens wat anders dan normaal.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja heel leuk,maar niet altijd met een camper of een gewone auto.Bertorelli schreef:Vaak zijn de onverharde wegen ook erg leuk om te rijden en je ziet nog eens wat anders dan normaal.

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
In dat geval kun je ook kiezen voor de Garmin Nüvi 270 met de kaarten van heel Europa plus Noord Amerika. In Nederland ongeveer 225 Euro, in de V.S. weet ik niet.ramon79 schreef:.
Bedenk dat als je in de V.S. een Garmin koopt met de alleen de kaart van Noord Amerika en je wilt hier de kaart van Europa kopen, dan kost dit net zo duur als een eenvoudig toestel. Alleen een update van een kaart die je al hebt, is een stuk goedkoper.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Ik had een "mio c510e" navigatie systeem. Echter zat hier alleen europa op. Ik heb toen via de site van mio een kaartje gekocht met heel noord amerika erop en wat ik kan proberen werkt het goed!
Maar de eerste gebruiken in amerika kan ik niks over zeggen want die moet nog komen.
Het kaartje koste trouwen 80 euro en de navigatie was 3 jaar geleden 249 euro
Maar de eerste gebruiken in amerika kan ik niks over zeggen want die moet nog komen.
Het kaartje koste trouwen 80 euro en de navigatie was 3 jaar geleden 249 euro
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Amerika is prima te bereiden zonder navigatie.. Motorkap overleg op vakantie heeft ook zo zijn charme 

can't wait to travel again.....
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Alles kan, maar ik vind rijden met een navigatiesysteem toch wel erg prettig, ook hier! Je kan eens voor een verrassing komen te staan, zoals wij vanmiddag. Net voor onze camping ligt een spoorbrug met een clearance van 12"10 ft, daar kon onze camper niet onderdoor. Soms heb je van die dingenndekker schreef:Amerika is prima te bereiden zonder navigatie.. Motorkap overleg op vakantie heeft ook zo zijn charme

Enne, berijden is met een lange -ij

- Bertorelli
- Amerikakenner
Niet als je het in de magnetron stoptnieuwenoord schreef:Enne, berijden is met een lange -ij

1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Het is bij ons eigenlijk vaak een combinatie van de 2. Als we precies weten waar we heen gaan, dan zetten we Jane aan. Maar soms rijden we ook gewoon met Rand op schoot globaal in de richting waar we heen willen. En dan zien we wel waar we belanden.ndekker schreef:Amerika is prima te bereiden zonder navigatie.. Motorkap overleg op vakantie heeft ook zo zijn charme
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Ik vind een GPS is de wagen toch wel zo relaxed. Je stelt gewoon alles in, en je rijdt er vervolgens blindelings naartoe. Je moet niet op de borden letten, en dat geeft je veel meer de gelegenheid om van de omgeving te genieten.
Een wegenkaart koop ik ginder ook wel. Die geven altijd een beter overzicht van het wegennet, en da's toch ook wel even handig.
Een wegenkaart koop ik ginder ook wel. Die geven altijd een beter overzicht van het wegennet, en da's toch ook wel even handig.
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vergis je niet en rijdt niet blindelings op je GPS, dan kan je in Amerika nog voor verrassingen komen te staan.Baia schreef:Ik vind een GPS is de wagen toch wel zo relaxed. Je stelt gewoon alles in, en je rijdt er vervolgens blindelings naartoe. Je moet niet op de borden letten, en dat geeft je veel meer de gelegenheid om van de omgeving te genieten.
Afslaan op een brug of een ravijn in.

Ik heb een aantal maanden geleden de Garmin Nuvi 270 gekocht met ook de VS/Canada kaarten vooraf geïnstalleerd. Eigenlijk speciaal aangeschaft voor de vakantie naar het zuidwesten in juli/augustus dit jaar. In Nederland werkt die zeker naar behoren en het lijkt me dat hij het in de VS ook prima gaat doen aangezien het een Garmin is. Hij was toen ik hem kocht 220 euro en ik zag hem een aantal dagen geleden voor 200 euro op internet staan. Ik heb ook al flink wat eigen POI's geladen (o.a. alle Ruby Tuesday's, Olive Garden's, Chili's etc in Amerika
) die we regelmatig nodig zullen hebben.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Als ik zie wat de meeste verhuurbedrijven vragen ($12 per dag = voor 3 weken dus $250) dan is het aanzienlijk goedkoper om een Radioshack binnen te walsen en voor $150 een navigatiesysteem mee te nemen dat je nog keer op keer kunt gebruiken in de VS.
Ik denk dat ik dus voor m'n 3 weekse trip in 't zuidwesten voor die optie ga
Ik denk dat ik dus voor m'n 3 weekse trip in 't zuidwesten voor die optie ga

Dutch eXpat - nieuw portaal voor Nederlanders in het buitenland