Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jackson - Moab
-
- Amerikakenner
Jackson - Moab
Omdat Dinosaur Quarry nog steeds gesloten is, willen we nu zo snel mogelijk van Jackson naar Moab. We hebben daar dan wat extra tijd (en komen nog steds tijd te kort). We hadden oorspronkelijk 2 dagen hier voor gepland, maar willen nu indien mogelijk Green River halen aan de I-70. Volgens Google maps is dit 8 uur rijden. Denken jullie dat dit haalbaar is?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Jackson - Moab
Volgens City Navigator North America, de kaartsoftware van Garmin, is het 748 km en 8u 40m. Het laatste stuk gaat van Provo/Spanish Fork via de 6 en 191. Ik vind het een heel eind, maar te doen is het wel.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Wendy,
Ben je van plan om de overnachting vast te leggen? Anders zou je kunnen kijken hoever je komt, en bijvoorbeeld in Price kijken of je nog door wilt rijden.
Wij zitten ook nog steeds met dat stuk (maar wij komen van Yellowstone), en nemen waarschijnlijk de I15 en gaan via Salina naar de I70 (tip van Yeehaw). En dan ergens voorbij SLC overnachten. We willen niets vastleggen.
Alternatief is via Dutch John (daar heb je prachtige cabins) en Vernal. Maar als jullie zo snel mogelijk naar Moab willen is jouw voorstel het beste. En een keertje 8 uur rijden op een dag is natuurlijk best te doen.
Neem vanaf Green River de omweg via de 128 naar Moab.
Marianne
Ben je van plan om de overnachting vast te leggen? Anders zou je kunnen kijken hoever je komt, en bijvoorbeeld in Price kijken of je nog door wilt rijden.
Wij zitten ook nog steeds met dat stuk (maar wij komen van Yellowstone), en nemen waarschijnlijk de I15 en gaan via Salina naar de I70 (tip van Yeehaw). En dan ergens voorbij SLC overnachten. We willen niets vastleggen.
Alternatief is via Dutch John (daar heb je prachtige cabins) en Vernal. Maar als jullie zo snel mogelijk naar Moab willen is jouw voorstel het beste. En een keertje 8 uur rijden op een dag is natuurlijk best te doen.
Neem vanaf Green River de omweg via de 128 naar Moab.
Marianne
Wij gaan over ongeveer 2,5 week proberen om vanuit Yellowstone in Manila (bij Flaming Gorge) te komen. Twijfel ook nog steeds een beetje of het niet teveel is.
Mijn reisgenoten zien het wel zitten. Zal ook een hele lange rit zijn denk ik.
Mijn reisgenoten zien het wel zitten. Zal ook een hele lange rit zijn denk ik.
Wow Wendy, dat is nogal een heel stuk rijden.
Wij hebben 1 dag met 300 mijl en dat vind ik al behoorlijk heftig, en die 8 uur is natuurlijk zonder stops dus de hele dag in de auto.
Hebben jullie kinderen daar geen problemen mee?
Je kan inderdaad proberen zover mogelijk te komen en dan iets zoeken als je er genoeg van hebt (of heb je al iets vastgezet in Moab?) Wij hebben er een nachtje SLC tussengezet en tja te kort tijd hebben we allemaal

Wij hebben 1 dag met 300 mijl en dat vind ik al behoorlijk heftig, en die 8 uur is natuurlijk zonder stops dus de hele dag in de auto.
Hebben jullie kinderen daar geen problemen mee?
Je kan inderdaad proberen zover mogelijk te komen en dan iets zoeken als je er genoeg van hebt (of heb je al iets vastgezet in Moab?) Wij hebben er een nachtje SLC tussengezet en tja te kort tijd hebben we allemaal

groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
-
- Amerikakenner
De kinderen vinden het niet erg Paula. We hebben net een rit van 1700 km. in één keer achter de rug (Rome - Meppel).
In Amerika zullen we dat niet zo snel doen. Ik wil liever niet in het donker daar rondrijden. We gaan denk ik maar gewoon op pad en zien wel hoe ver we dan komen. De extra tijd rond Moab willen we gaan besteden aan Goblin Valley en Little white horse canyon.
In Amerika zullen we dat niet zo snel doen. Ik wil liever niet in het donker daar rondrijden. We gaan denk ik maar gewoon op pad en zien wel hoe ver we dan komen. De extra tijd rond Moab willen we gaan besteden aan Goblin Valley en Little white horse canyon.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Zou ik ook zo doen in jullie geval. Hebben wij toen ook gedaan tussen Glacier en Yellowstone.
Als ik het vooraf had moeten inschatten, zou ik iets verder dan halverwege een overnachtingsstop ingepland hebben, want wij maken liever niet teveel km op 1 dag. Toch is het ons toen gelukt om in 1 keer van Glacier naar Gardiner te rijden, waardoor we een stuk meer tijd in Yellowstone hadden dan gedacht.
Heerlijk, maar ook een fijn idee dat we niet perse naar Gardiner moesten rijden.
Als ik het vooraf had moeten inschatten, zou ik iets verder dan halverwege een overnachtingsstop ingepland hebben, want wij maken liever niet teveel km op 1 dag. Toch is het ons toen gelukt om in 1 keer van Glacier naar Gardiner te rijden, waardoor we een stuk meer tijd in Yellowstone hadden dan gedacht.
Heerlijk, maar ook een fijn idee dat we niet perse naar Gardiner moesten rijden.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Rebekka1977
- Amerikafan
Hallo,
Ook wij gaan (sept/okt) van Jackson naar Moab en plannen een overnachting in Fruita (ca 665 km), om dan de volgende dag van Fruita naar Moab te rijden, waarbij we dan nog een trail willen rijden (Onion Creek Trail, iemand mss ervaring mee? ) en een mooie rit langs de colorado river willen rijden. Tis een erge lange rijdag, maar hebben het er wel voor over. Vorig jaar zijn wij van LA naar de Grand Canyon South Rim gereden, was zo'n 840 km en een lange dag, maar we hebben toen zelfs Palm Springs en Joshua Tree (nog een trail gelopen ook) bezocht. Dit was toen ook wel de 2e dag van de vakantie en waren we nog erg fris natuurlijk. Maar beiden hebben we het niet als vervelend ervaren. Nu hebben wij in ons schema ook een paar flinke rijdagen, maar daarmee winnen we tijd voor de leuke/interessante plekken.
Groetjes
Rebekka en Edwin
Ook wij gaan (sept/okt) van Jackson naar Moab en plannen een overnachting in Fruita (ca 665 km), om dan de volgende dag van Fruita naar Moab te rijden, waarbij we dan nog een trail willen rijden (Onion Creek Trail, iemand mss ervaring mee? ) en een mooie rit langs de colorado river willen rijden. Tis een erge lange rijdag, maar hebben het er wel voor over. Vorig jaar zijn wij van LA naar de Grand Canyon South Rim gereden, was zo'n 840 km en een lange dag, maar we hebben toen zelfs Palm Springs en Joshua Tree (nog een trail gelopen ook) bezocht. Dit was toen ook wel de 2e dag van de vakantie en waren we nog erg fris natuurlijk. Maar beiden hebben we het niet als vervelend ervaren. Nu hebben wij in ons schema ook een paar flinke rijdagen, maar daarmee winnen we tijd voor de leuke/interessante plekken.
Groetjes
Rebekka en Edwin
Ik zou me over zo'n lange reisdag geen zorgen maken maar als je dan in Green River bent kan dat stukje naar Moab er ook nog wel bij. Uiteraard zou ik vroeg vertrekken, zeg maar om ongeveer 7 am. Dan ben je om 12 pm in Salt Lake City, een uurtje voor wat ontspanning en dan de 4 uur naar Moab of 3 uur naar Green River. Daar is een aardige Best Western aan de rivier met balkons en een gym.
Yeehaw
Yeehaw
-
- Amerikakenner
Bedankt allemaal. We zien dus wel hoe ver we komen en houden de Best Western in de gaten. Bellen we in de loop van de middag als we dat redden...
Wij gaan in september ook van Yellowstone naar Moab. Da's best een forse rit, maar we hebben de tijd. Onze hele reis beslaat een periode van 5 weken en als we wat langer onderweg zijn, dan is dat maar zo. We streven er wel naar om een zo groot mogelijke afstand te rijden. SLC laten we links liggen; dat lijkt ons nou niet een boeiende plaats. Overnachtingen hebben we trouwens nergens geboekt. Zo zijn we gedurende onze hele reis onafhankelijk, zowel qua route als qua tijd. Er zijn overal voldoende motels/hotels dus overnachten moet geen probleem zijn. En mocht het dan een paar dollar meer kosten, so be it. We zijn per slot van rekening op vakantie en dan hebben we weinig zin om te beknibbelen.Rebekka1977 schreef:Hallo,
Groetjes
Rebekka en Edwin
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is heel plezierig om niet afhankelijk te zijn van vastgelegde motels, maar voor Yellowstone zou ik toch wel aanraden om iets vast te leggen. Desnoods annuleer je weer, maar de afstanden in het park zijn groot en het lijkt me jammer om daar veel heen en weer te moeten rijden. En het is dit jaar erg druk overal, ook in september. Bovendien is een deel van de accommodatie in Yellowstone in september al gesloten.Louis schreef:Wij gaan in september ook van Yellowstone naar Moab. Da's best een forse rit, maar we hebben de tijd. Onze hele reis beslaat een periode van 5 weken en als we wat langer onderweg zijn, dan is dat maar zo. We streven er wel naar om een zo groot mogelijke afstand te rijden. SLC laten we links liggen; dat lijkt ons nou niet een boeiende plaats. Overnachtingen hebben we trouwens nergens geboekt. Zo zijn we gedurende onze hele reis onafhankelijk, zowel qua route als qua tijd. Er zijn overal voldoende motels/hotels dus overnachten moet geen probleem zijn. En mocht het dan een paar dollar meer kosten, so be it. We zijn per slot van rekening op vakantie en dan hebben we weinig zin om te beknibbelen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht