Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ford Explorer of Chevy trailblazer

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
PersianPride
Amerika-newbie

Ford Explorer of Chevy trailblazer

Bericht door PersianPride »

Welke zouden jullie kiezen?
voor een trip van 16 dagen in california en het gaat meer om de comfort.

Dus als je wat weet hoor ik het graag :)
Laatst gewijzigd door PersianPride op 03 jun 2008, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Ford Explorer of Chevy trailblazer

Bericht door Dento »

Persoonlijk denk ik dat het niet zo heel veel uitmaakt...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
PersianPride
Amerika-newbie

Bericht door PersianPride »

En welke rijd dan lekkerder?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik heb tot nu toe alleen maar in de Chevy gereden, maar wel heel goed naar de Explorer gekeken en er ook in gezeten.

Aangezien ik altijd de TrailBlazer een mooi model heb gevonden, is voor mij de keuze daarop gevallen - en ik moet zeggen dat ik het een droom om te rijden vind.

Lekker soepel, lekker krachtig, lekker snel, lekker ruim. Je hebt niet het idee dat je in een toch wel redelijk forse auto rijd (naar Nederlandse maatstaven dan). Alles is ook makkelijk te bedienen, en alles wijst zich vrijwel vanzelf. Kortom, een fijne auto.

Bedenk ook goed dat je het niet altijd voor het kiezen hebt bij de huurauto: je boekt altijd een Explorer/TrailBlazer (afhankelijk van de verhuurder) "or similar"... geen garantie dat je dus ook echt die auto krijgt die je hebt geboekt.

Kijk ook maar eens hier: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 10&t=14095

Vandaar dat ik me er ook niet al te druk over zou maken - beide wagens zijn meer dan prima!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Persoonlijk ben ik meer van de Explorer dan van de Chevy. Ik heb in Nederland zelf een jaar of vijf een Explorer gereden en heb het altijd een heerlijke auto gevonden. Ik schijn een van de enigen op het forum te zijn die de pest heeft aan de Trailblazer.

Vorig jaar hebben we twee keer een paar dagen zo'n kreng (excuus voor het woord) gehad, maar ik zit continue te klooien met de autogordels in dat ding. Ze zitten namelijk niet tegen de zijkant van de auto maar op de stoel vast en ik trek mezelf constant vast in die gordel, ik stik er echt bijna in. Kan zijn dat dit komt omdat ik veel te dik ben (tja, het is zo), maar voor mij geen Trailblazer.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Trailblazer heeft meer pk's maar ik vind hem lelijk. Rijdt wel comfortabel maar dat is de explorer ook.
Beide geven de Am suv ervaring, verbruik is ong gelijk dus kies wat jij het mooiste vindt.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

ned in MO schreef:Trailblazer heeft meer pk's maar ik vind hem lelijk.
:shock:

:wink:

Onze website | Mijn blog
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

PersianPride schreef:Welke zouden jullie kiezen?
voor een trip van 16 dagen in california en het gaat meer om de comfort.

Dus als je wat weet hoor ik het graag :)
In Alaska in 2005 had ik een Ford voor mij alleen. Fameus bakske en kon goed alle hellingen aan. Heel veel kofferruimte. Het jaar nadien een Trailblazer. Ook zeer ruim, alle comfort en toch ook ruime kofferbak. Voor mij alleen dan.

De Trailblazer is volgens mij goedkoper in huur, dit zou dus ook moeten volstaan denk ik.

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
erwinl
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door erwinl »

Wij kiezen ook voor een Explorer. De Trailblazer van vorig jaar vonden we heel erg plastic en kaal. De Explorer's die we de jaren daarvoor hadden waren veel luxeuzer...
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Voor mij ook de Explorer.
Vorig jaar hadden we een Trailblazer en in 2002 een Explorer en eerlijk gezegd vond ik de wegligging van de Explorer stukken beter. Vooral op dirt roads.

Groetjes,
Paul
Laatst gewijzigd door Izognoeg op 04 jun 2008, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het verschil zal vooral persoonlijk zijn,denk ik.
Redelijk vergelijkbare auto's.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer