Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotels/motels

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Hotels/motels

Bericht door Ineke »

Wat me tijdens onze afgelopen reis naar Texas is opgevallen (en ik neem aan dat dat ook voor andere staten geldt) dat er bijna geen nieuwe motels meer zijn.
Alles wat nieuw gebouwd is (of vrij nieuw) is in Hotel-style, dus niet je auto voor de eigen kamer deur, maar kamers alleen van binnen uit te bereiken.
Iemand enig idee waardoor dit komt? Veiligheid?

Wat ons trouwens ook is opgevallen, dat als een motel/hotel een paar jaar oud is, het ook meteen een beetje verloederd is.

Wat zijn jullie favoriete ketens?

Afgelopen reis hebben wij meestal in (bijna steeds nieuwe) Best Western’s geslapen. Ook hebben we goede ervaringen met Days Inn en Holiday Inn Express (yummie warme cinnamon buns).

Wij waren 3 jaar niet naar de USA geweest en wat ons nu opviel was dat er op elke kamer standaard aanwezig was: gratis high speed internet access, klokradio, magnetron, koelkast(je) en, heeel belangrijk, een strijkijzer+strijkplank :lol:
Bijna ieder hotel beschikte ook over een business center (soms gewoon een computer in de lobby).
Wat ik in een aantal hotels wel miste, was een “laundry” gelegenheid.

gr, Ineke

PS en wat ons ook opviel dat er nu in practisch ieder hotel een redelijk tot goed ontbijt inbegrepen was. Was het vroeger vaak alleen een donut, nu bijna altijd brood met een toaster, koffiebroodjes en muffins, soms hardgekookte eieren, soms een wafelapparaat zodat je zelf wafels kon bakken, soms (koude) french toast, die je in een magnetron kon opwarmen, regelmatig kleine ommeletjes of scrambled eggs with sausage en fruit.
Hierdoor hebben we maar een paar keer bij Denny's ontbeten!
Laatst gewijzigd door Ineke op 22 mei 2005, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Wij hebben het dus niet altijd getroffen bij Best Western en mijden ze altijd. Onze favorieten zijn Days Inn en Holiday Inn, Red Roof Inn en Travelodge zijn ook OK.

De was doen, dat viel ons ook op, bijna nergens was er gelegenheid. Wel was er bijna overal een koffiezetapparaat/waterkoker aanwezig, mèt complimentary koffiepads en theezakjes.

We hebben ooit eens overnacht in een Red Roof Inn en daar was de koffie automaat stuk, zodat je 's ochtends geen koffie bij je continental donut kon krijgen. Dit werd ons gelijk bij het inchecken medegedeeld en we kregen een voucher t.w.v. $10 per persoon om bij de Denny's ernaast te ontbijten! :D
braveman
Amerikafan

Bericht door braveman »

Uit veiligheidsoverwegingen en met het ook op het milieu worden nieuwe motels vrijwel uitsluitend met indoor kamers gebouwd. Dit voorkomt dat ongewenste gasten aan je deur rammelen en het spaart energie als de buitendeur niet constant open staat. Als ik de keuze heb dan probeer ik altijd te overnachten in een indoormotel.
In principe ben ik erg tevreden over Motel 6. Deze zijn schoon en betrouwbaar en ik heb geen behoefte aan een stijkplank en schilderij aan de muur. Tegenwoordig kies ik ook wel eens voor Super 8. Vaak zijn deze net zo duur als Motel 6 en hebben vaak een ontbijtje erbij. Best Western en Days inn vermijd ik als het even kan. Maar als ik voor $ 30 een schoon bed en een lekkere douche heb dan is Motel 6 prima voor me.
Ruth
Amerika-ontdekker

Bericht door Ruth »

Zoveel mensen zoveel meningen.
Wij zochten altijd als eerste naar een Best Western en als tweede naar een Holiday Inn Express.
Afgelopen jaar hebben we 1 mindere Best Western gehad, dat was aan Route 66, volgens ons waren de bedden ook uit dezelfde tijd als dat ze de weg hebben aangelegd.
Voor de rest waren ze ook dat jaar weer erg goed, al moet ik zeggen dat aan het eind van de vakantie de Holiday Inn Express onze favoriet was geworden.
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door PBa »

Best Western beviel ons ook prima. Bij de eerste Best Western hadden we een gids opgepikt met alle BW-hotels. Vaak belde we vanuit een telefooncel met het gratis reserveringsnummer en reserveerde een plek ik het volgende hotel. 1 keer zijn onze plannen nog in de loop van de dag gewijzigd, toen konden we voor 16.00 uur nog gratis anuleren.

Wat betreft de Laundry: wij waren in een hotel (geen keten) waar ze de was wel voor je wilde doen. Voor de prijs die zij rekende om een paar sokken te wassen, koop ik op de markt 10 paar sokken, dus dat hebben we maar niet gedaan. (wij wassen ook vaak gewoon in een badkuip o.i.d., natuurlijk alleen als we ergens meerdere dagen blijven)
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer