Hallo Dieter,dieter schreef:Het lijkt wel alsof de "plaatselijke middenstand" het leger des heils is.
Het zijn ook mensen die door verkoop zo veel mogelijk willen verdienen. Ze doen het heus niet om ons te helpen hoor.
Er zullen wel uitzonderingen bestaan met een lief oud vrouwtje dat nog snoepjes voor 5 cent verkoopt, maar het zijn echt uitzonderingen.
Ik ben blij dat er concurrentie is. Meer keuze en lagere prijzen.
We hebben gezien in de ex-ussr tot wat het kan leiden als dit er niet zou zijn.
De plaatselijke middenstand is heus niet het leger des heils. Het zijn mensen die vaak al heel lang in een stadje zitten met hun zaak, lange dagen maken en echt niet zoveel verdienen omdat ze met de prijs van WalMart moeten concurreren. Dan zijn er nog heel wat andere factoren die meespelen die het maken dat je een botherham kunt maken. Ik vindt gezonde concurrentie ook niet erg maar het gaat me soms wel aan me hart dat ik zie dat hardwerkende mensen die een zaak al jaren in de familie hebben het met hardwerken en service het niet gaan redden omdat er een walmart in hun stad komt. Om die reden support ik het dus niet en omdat ik het schandalig vindt dat WalMart er dus met arbeidsomstandigheden met de pet naar kan gooien. Dan wil ik ook nog wel even zeggen dat ik vindt dat de produkten die WalMart verkoopt slecht zijn IMHO.
Een city council ziet ze graag komen omdat die meer mensen aantrekt om zich de desbetreffende plaats te vestigen. Naar regelgeving wordt dan niet zo strak gegeven en komen ze weg met moord bij wijze van spreken. Ze hebben immers een heel leger van raadgevers en advocaten waar Jan met de kleine achternaam niet aan tippen kan. Dat is naar mijn mening geen eerlijke concurentie meer maar gewoon macht van de sterktste en en dit geval, degene met het meeste geld wint. Dat hebben we hier al genoeg en daar zitten we echt niet op te wachten.
Laat de middenstand de middenstand, geloof het of niet, maar ze hebben een maatschappelijke functie. Dat zie ik zo gauw nog niet met WalMart alleen dan dat ze dit uithollen!