Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
tips voor korte vakantie westkust
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
tips voor korte vakantie westkust
Vandaag zag ik in het info-blaadje van school dat de kinderen volgend jaar wéér 2 weken mei vakantie hebben. We moeten nog even rekenen, maar we willen er eigenlijk wel van profiteren dat we nogmaals in een goedkoper seizoen naar Amerika kunnen.
We zouden graag de westkant opgaan; Los Angeles, San Francisco en San Diego in ieder geval. Omdat we maar 2 weken hebben,kunnen we niet een heel uitgebreid rondje doen ( tenminste...we willen niet iedere dag in de auto zitten, en houden ook erg van wat relaxen tussendoor aan strand of zwembad). Misschien zijn Las Vegas en Yosemite nog te doen in de reisplanning, of als de vliegreis een overstap in New York heeft vinden we dat ook leuk om te zien.
Zoals je ziet, we kunnen nog alle kanten op. Wie heeft er tips voor ons? Ik zie namelijk alleen reisverslagen van langer durende vakanties.
Zijn trouwens alle hotels aan de westkant zo duur, of weet iemand goedkopere alternatieven? ( mag simpel zijn, iets verder liggen, zwembad zou wel lekker zijn) En wat voor weer is het daar rond april-mei?
We zijn nu 2 keer aan de oostkant geweest, wat zijn de grootste verschillen? ( niet qua omgeving maar meer qua sfeer)
Bedankt voor iedereen die antwoord heeft op mijn ( vele) vragen.
Groetjes, Ilse
We zouden graag de westkant opgaan; Los Angeles, San Francisco en San Diego in ieder geval. Omdat we maar 2 weken hebben,kunnen we niet een heel uitgebreid rondje doen ( tenminste...we willen niet iedere dag in de auto zitten, en houden ook erg van wat relaxen tussendoor aan strand of zwembad). Misschien zijn Las Vegas en Yosemite nog te doen in de reisplanning, of als de vliegreis een overstap in New York heeft vinden we dat ook leuk om te zien.
Zoals je ziet, we kunnen nog alle kanten op. Wie heeft er tips voor ons? Ik zie namelijk alleen reisverslagen van langer durende vakanties.
Zijn trouwens alle hotels aan de westkant zo duur, of weet iemand goedkopere alternatieven? ( mag simpel zijn, iets verder liggen, zwembad zou wel lekker zijn) En wat voor weer is het daar rond april-mei?
We zijn nu 2 keer aan de oostkant geweest, wat zijn de grootste verschillen? ( niet qua omgeving maar meer qua sfeer)
Bedankt voor iedereen die antwoord heeft op mijn ( vele) vragen.
Groetjes, Ilse
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: tips voor korte vakantie westkust
Hallo Ilse,
Ik zou toch eens wat reisverslagen bekijken. Ook al zijn de meeste reizen langer, je kunt er toch altijd wel iets uit halen. Bianca is afgelopen mei twee weken geweest, kijk eens naar haar reisverslag (bovenste verslag in het resiverslagen topic).
Als ik twee weken had zou ik me beperken tot Californie, met mischien een uitstapje naar Las Vegas, of tot Utah/Arizona, met een vlucht naar Las Vegas of Phoenix, maar er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden, zeker als je geen rondje maakt. Denk er aan dat in de Sierra Nevada passen afgesloten kunnen zijn, en dat ook in parken als Bryce nog sneeuw kan liggen.
Marianne
Ik zou toch eens wat reisverslagen bekijken. Ook al zijn de meeste reizen langer, je kunt er toch altijd wel iets uit halen. Bianca is afgelopen mei twee weken geweest, kijk eens naar haar reisverslag (bovenste verslag in het resiverslagen topic).
Als ik twee weken had zou ik me beperken tot Californie, met mischien een uitstapje naar Las Vegas, of tot Utah/Arizona, met een vlucht naar Las Vegas of Phoenix, maar er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden, zeker als je geen rondje maakt. Denk er aan dat in de Sierra Nevada passen afgesloten kunnen zijn, en dat ook in parken als Bryce nog sneeuw kan liggen.
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Gezien de prijzen van hotels, brandstof maar ook de gewone boodschappen zou ik CA overslaan en kiezen voor AZ,NV en UT.
Vanuit Phoenix of Las Vegas is een mooi rondje te maken met de Grand Canyon, Monument Valley, omgeving Moad, Bryce en Zion.
Of wat meer naar het zuiden en Tucson en Tombstone er bij nemen waarbij je Moab dan laat zitten.
Rob
Vanuit Phoenix of Las Vegas is een mooi rondje te maken met de Grand Canyon, Monument Valley, omgeving Moad, Bryce en Zion.
Of wat meer naar het zuiden en Tucson en Tombstone er bij nemen waarbij je Moab dan laat zitten.
Rob
- butterfly
- Amerika-expert
Bedankt voor het meedenken allebei! We zijn ons nog helemaal aan het oriënteren hoor, het idee kwam pas vandaag op. Toch willen we wel echt langs deze 3 grote steden. Ten eerste omdat mijn zwager in San Diego woont waar we langs willen ( helaas kunnen we daar niet logeren, zijn appartement is veel te klein), er zijn daar een heleboel dingen die we wel willen zien, en een paar dagen strand erbij vinden wij echt erg fijn. Scheelt het brandstof zo ontzettend veel dan, met overige plaatsen in de vs?
Ik had juist als eerste naar de reisverslagen gekeken, maar door veel mensen worden toch wel erg veel kilometers afgelegd in korte tijd, met weinig rustmomenten.( of het is onderdeel van een groot rondje waar je niet zomaar iets uit kan knippen)Maar natuurlijk kan ik met de kaart erbij kijken of er iets weg te laten valt. Ik zal ook even uitzoeken hoever het van las Vegas naar San Diego is, en ik denk wel dat het handig is om ergens anders aan te komen, dan waar vandaan we vertrekken (scheelt weer tijd!)
Ik weet het: Ik heb nog tijd zat om het uit te zoeken, maar als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb wil ik altijd meteen kijken of het haalbaar is
(ongeduldig hè?)
Groetjes, Ilse
Ik had juist als eerste naar de reisverslagen gekeken, maar door veel mensen worden toch wel erg veel kilometers afgelegd in korte tijd, met weinig rustmomenten.( of het is onderdeel van een groot rondje waar je niet zomaar iets uit kan knippen)Maar natuurlijk kan ik met de kaart erbij kijken of er iets weg te laten valt. Ik zal ook even uitzoeken hoever het van las Vegas naar San Diego is, en ik denk wel dat het handig is om ergens anders aan te komen, dan waar vandaan we vertrekken (scheelt weer tijd!)
Ik weet het: Ik heb nog tijd zat om het uit te zoeken, maar als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb wil ik altijd meteen kijken of het haalbaar is

Groetjes, Ilse
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik zou beginnen in San Francisco, dan naar Yosemite, Monterey, San Luis Obispo, Los Angeles, Las Vegas (eventueel via Death Valley) en dan eindigen in San Diego.
Zoiets dus:
1-SF
2-SF
3-Yosemite
4-Yosemite
5-Monterey
6-San Luis Obispo
7-LA
8-LA
9-Death Valley
10-Las Vegas
11-Las Vegas
12-san diego
13-san diego
14-Weer naar huis
Als je dan nog een dagje strand zou willen doen kun je Death Valley eruit laten.
Harry
Zoiets dus:
1-SF
2-SF
3-Yosemite
4-Yosemite
5-Monterey
6-San Luis Obispo
7-LA
8-LA
9-Death Valley
10-Las Vegas
11-Las Vegas
12-san diego
13-san diego
14-Weer naar huis
Als je dan nog een dagje strand zou willen doen kun je Death Valley eruit laten.
Harry
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
ik vind dit wel een omslachtige route
Eerst naar LA, dan naar Las Vegas (via Death Valley) en weer terug naar San Diego?
Als je maar 2 weken hebt én Californië wilt bezoeken zou ik Death Valley en Las Vegas helemaal niet bezoeken. Je rijdt onnodig veel km's. Misschien na LA een uitstapje naar Palm Springs (vanwege het weer) en dan richting San Diego.
Wij hebben ongeveer zo'n rondje gemaakt (eind april 2001) en hadden niet zo'n geweldig weer. Zelfs in Los Angeles was het toen niet warm. Wel in Palm Springs en in Las Vegas. We hadden ook maar 2 weken maar hebben San Diego niet bezocht.
Je ziet het, zoveel mensen, zoveel meningen
Succes met uitzoeken, wel een heerlijk vooruitzicht!
Reny

Eerst naar LA, dan naar Las Vegas (via Death Valley) en weer terug naar San Diego?
Als je maar 2 weken hebt én Californië wilt bezoeken zou ik Death Valley en Las Vegas helemaal niet bezoeken. Je rijdt onnodig veel km's. Misschien na LA een uitstapje naar Palm Springs (vanwege het weer) en dan richting San Diego.
Wij hebben ongeveer zo'n rondje gemaakt (eind april 2001) en hadden niet zo'n geweldig weer. Zelfs in Los Angeles was het toen niet warm. Wel in Palm Springs en in Las Vegas. We hadden ook maar 2 weken maar hebben San Diego niet bezocht.
Je ziet het, zoveel mensen, zoveel meningen

Succes met uitzoeken, wel een heerlijk vooruitzicht!
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
- butterfly
- Amerika-expert
Bedankt voor de tips. Misschien inderdaad ongeveer de route die Harry schrijft, alleen dan Death Valley laten vallen ( wel jammer, lijkt me wel mooi!), Dag 9, 10 en 11 naar San Diego, en dan 2 dagen naar Las vegas en van daaruit naar huis.
Ik zal even opzoeken hoeveel kilometer het van Yosemite naar Monterey is, van daar naar san luis obispo en van daar naar san Diego. En wat er te zien is in deze 2 plaatsen want dat weet ik ook nog niet. ( ja, een beginneling hè?)
Hotelprijzen zijn natuurlijk best hoog ( ben nog aan het uitzoeken of er op sommige plekken goedkopere alternatieven zijn, bij sommige plekken wil ik geen concessies doen), maar als je een camper gaat huren heb je weer geen vervoer als je een dagje naar het strand of stad gaat. Hoe doen anderen dit die wel een camper huren?
Groetjes, Ilse
Ik zal even opzoeken hoeveel kilometer het van Yosemite naar Monterey is, van daar naar san luis obispo en van daar naar san Diego. En wat er te zien is in deze 2 plaatsen want dat weet ik ook nog niet. ( ja, een beginneling hè?)
Hotelprijzen zijn natuurlijk best hoog ( ben nog aan het uitzoeken of er op sommige plekken goedkopere alternatieven zijn, bij sommige plekken wil ik geen concessies doen), maar als je een camper gaat huren heb je weer geen vervoer als je een dagje naar het strand of stad gaat. Hoe doen anderen dit die wel een camper huren?
Groetjes, Ilse
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Gewoon met de camper, enige probleem in CA is San Francisco daar ben je niet welkom op de parkeerterreinen dus het we daar het OV (ferry) vanaf de campground genomen.butterfly schreef:. Hoe doen anderen dit die wel een camper huren?
Groetjes, Ilse
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik was er in mijn route vanuit gegaan dat je het dagje strand aan het eind wilde doen, vandaar eerst naar Las Vegas en dan naar San Diego, maar ik had niet goed gelezen dat je juist tussendoor een dagje strand wilde doen, dan is het natuurlijk veel logischer om eerst naar San Diego te gaan, en dan in Las Vegas te eindigen.
Harry
Harry
- desteijntjes
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij zijn drie jaar geleden in California geweest tijdens de meivakantie. Het weer was wel aardig, maar we hebben toch wel veel met truien/jassen gelopen en het strand hebben we wel gezien maar niet echt veel in bikini. We hadden mazzel dat we één dag redelijk een paar uur op het strand hebben kunnen liggen.
We zijn begonnen in San Diego en toen LA (Disney etc) gedaan en als laatste San Francisco. Uiteindelijk geeindigd bij Familie in Lodi/ Elk Grove waar we een grote familiereunie hadden.
Vrienden van ons zijn ook dit jaar in de meivakantie naar het ZuidWesten van USA geweest en nog een paar dagen in San Diego en LA vertoefd alleen ook zij hadden niet echt strandweer. Dus ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat je een paar dagen lekker op het strand kunt liggen, bovendien er is veel te veel te zien daar.... Je hebt er niet eens tijd voor
Onze kids waren toen 7 en 9 jaar oud en vonden het helemaal geweldig!! Heel veel plezier met plannen
Mariëlle
zie ook onze weblog http://steijntjesincalifornia.blogspot.com
We zijn begonnen in San Diego en toen LA (Disney etc) gedaan en als laatste San Francisco. Uiteindelijk geeindigd bij Familie in Lodi/ Elk Grove waar we een grote familiereunie hadden.
Vrienden van ons zijn ook dit jaar in de meivakantie naar het ZuidWesten van USA geweest en nog een paar dagen in San Diego en LA vertoefd alleen ook zij hadden niet echt strandweer. Dus ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat je een paar dagen lekker op het strand kunt liggen, bovendien er is veel te veel te zien daar.... Je hebt er niet eens tijd voor

Onze kids waren toen 7 en 9 jaar oud en vonden het helemaal geweldig!! Heel veel plezier met plannen
Mariëlle
zie ook onze weblog http://steijntjesincalifornia.blogspot.com
mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van Phoenix naar LA kan ook.
-Phoenix
-Grand canyon
-Death Valley
-Yosemite
-SF
-LA/SD
dagen en route zelf in te vullen,maar prima te doen in 2 weken.
-Phoenix
-Grand canyon
-Death Valley
-Yosemite
-SF
-LA/SD
dagen en route zelf in te vullen,maar prima te doen in 2 weken.
Hieronder de route die wij door Californie hebben gedaan van SF via Highway 1 naar Phoenix met stops in oa SF, LA en SD:
SF, Monterey, Big Sur, Santa Barbara, Santa Monica (LA), San Diego, Tucson, Phoenix. Wij hebben wat meer tijd uitgetrokken voor SF. Voor dit deel van onze reis van in totaal 33 dagen hadden wij 2 weken uitgetrokken met daarin 5 dagen SF. Dat kun je natuurlijk naar eigen wens aanpassen.
SF, Monterey, Big Sur, Santa Barbara, Santa Monica (LA), San Diego, Tucson, Phoenix. Wij hebben wat meer tijd uitgetrokken voor SF. Voor dit deel van onze reis van in totaal 33 dagen hadden wij 2 weken uitgetrokken met daarin 5 dagen SF. Dat kun je natuurlijk naar eigen wens aanpassen.
- butterfly
- Amerika-expert
En ik maar denken dat het aan die kant altijd mooi weer is. ( tenminste, dat zei mijn zwager. Maar hij zei daarbij wel dat het met kerst wel mild was, maar geen strandweer) Ik zal daar dus wel rekening mee houden.desteijntjes schreef:Wij zijn drie jaar geleden in California geweest tijdens de meivakantie. Het weer was wel aardig, maar we hebben toch wel veel met truien/jassen gelopen en het strand hebben we wel gezien maar niet echt veel in bikini. We hadden mazzel dat we één dag redelijk een paar uur op het strand hebben kunnen liggen
Ik heb al tig keer een route proberen te maken met de genoemde plaatsen erin ( Yosemite, San Francisco, Los Angeles, San Diego en Las Vegas) misschien ook met death valley er nog bij. Ik wil het zo plannen dat we in een weekend in San Diego zijn, omdat mijn zwager dan vrij is, en juist niet in het weekend in Las Vegas omdat de hotels dan dubbel zo duur zijn. Las Vegas wil ik niet aan het begin van de vakantie doen, omdat we dan nog zo moe zijn 's avonds door het tijdsverschil.
Ik heb net wel even het reisverslag van Bianca (jerbia) gelezen van 2007, en kon daar toch ook wel mooie stukken uithalen. ( vooral de route tussen Yosemite-death valley en las Vegas lijkt me wel erg mooi- misschien een dagje minder SF doen ofzo?)
In elk geval bedankt voor het meedenken allemaal.
Groetjes,Ilse
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij zijn twee keer eind april naar San Francisco gevlogen en hebben daar vandaan Los Angeles en San Francisco gedaan. Het weer was heel wisselend, van vestenweer tot stralende zon. Maar het water van de oceaan is nog ijskoud in die tijd! Ik heb vorig jaar in Pismo Beach veel mensen zien surfen, maar niemand zien zwemmen. Op 23 mei van dit jaar kwamen we aan en de volgende dag hadden we regen en kou, rond de 16 graden!
Wij zijn dit jaar voor de eerste keer naar California geweest. Fantastisch, maar Florida blijft toch voor ons nummer een. Het weer in April viel ons erg tegen. Regen, wind en kou in San Francisco, maar daar hadden wij gelukkig maar twee nachten geboekt. De kustweg vonden wij prachtig; de natuur en veel verschillen de dieren gezien. Wel zon, maar harde en koude wind (vest en lange broek had je echt nodig). Wij hebben heerlijk gewinkeld in Oxnard en Palm Springs. Van Los Angeles hebben wij weinig gezien, alleen de haven (zijn daar op een cruiseschip gestapt). De dierentuin in San diego vonden wij erg mooi. Sea world viel wat tegen. Wij hadden de hotels van tevoren geboekt, maar dat was niet nodig geweest. Er was plaats genoeg. Wij vertrokken vanuit San Diego met bewolking en kou (16 graden) naar Palm Springs en daar was 30 graden. Heerlijk! Las Vegas moet je een keer gezien hebben, maar is niks voor ons. We hebben een helicoptervlucht gemaakt over de hooverdam. Dat was prachtig.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1335 Weergaves
-
Laatste bericht door 83angel
-
- 6 Reacties