Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kant en klaar of zelf puzzelen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Kant en klaar of zelf puzzelen?

Bericht door phillybilly »

Hoi Hoi

Ik ben voor mijn werk een reis aan het samenstellen (om te oefenen en een beeld te krijgen van ANDERE aanbieders dan D-reizen, die weinig usa hebben ;) ) en nu zag ik http://www.exit-reizen.nl/reizen/califo ... fwest.html

Dit ziet er wel aardig uit en minder duur dan ik verwacht had.

(ik ga niet echt, maar ik zou het wel zo boeken...aangezien ik nog niks in die regio heb gezien is het wel al "makkelijk" uitgestippeld.)

Wat is jullie meninig over dergelijke pakketten? Te doen? Voor- en nadelen? Of alles zelf doen?

Gr. Jolanda
Ralph123
Amerika-ontdekker

Re: Kant en klaar of zelf puzzelen?

Bericht door Ralph123 »

Wij zijn nu bezig om zelf te puzzelen. En ik moet zeggen dat ik nog nooit zoveel voorpret gehad heb aan onze vakantie.
Alleen daarom zou ik het de volgende keer weer zelf doen. (tenminste zo denk ik er voor de vakantie over :wink: )

Op zich zal de reis uiteindelijk niet goedkoper worden (ook niet echt duurder), maar je kunt wel precies de leuke hotels/cabins parken en andere bezienswaardigheden uitzoeken.
Met behulp van dit forum ben ik al een heel eind verder gekomen met onze planning en bezienswaardigheden gevonden die nergens in een reisgids staan.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Jolanda, ik begrijp dat je je nieuwe werkgever wilt promoten :D , en voor mensen die voor de eerste keer gaan vind ik een pakketreis nog niet eens zo gek, maar ik zal toch echt mijn Amerikareizen gewoon zelf blijven boeken. :D

Harry
phillybilly
Amerika-expert

Harry schreef:Jolanda, ik begrijp dat je je nieuwe werkgever wilt promoten :D , en voor mensen die voor de eerste keer gaan vind ik een pakketreis nog niet eens zo gek, maar ik zal toch echt mijn Amerikareizen gewoon zelf blijven boeken. :D

Harry
Ik promoot helemaal niks want mijn werkgever biedt geen USA-reizen ;) Ik werk niet voor exit reizen ;) Dit is een "onderzoek" voor mezelf.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

phillybilly schreef:
Harry schreef:Jolanda, ik begrijp dat je je nieuwe werkgever wilt promoten :D , en voor mensen die voor de eerste keer gaan vind ik een pakketreis nog niet eens zo gek, maar ik zal toch echt mijn Amerikareizen gewoon zelf blijven boeken. :D

Harry
Ik promoot helemaal niks want mijn werkgever biedt geen USA-reizen ;) Ik werk niet voor exit reizen ;) Dit is een "onderzoek" voor mezelf.
Je kunt toch wel een USA reis boeken bij D-reizen?
phillybilly
Amerika-expert

Harry schreef: Je kunt toch wel een USA reis boeken bij D-reizen?
Nou.....heeeeeeel minimaal:

1 rondreis --> westen
2 stedentrips --> LA en NY
2 "zonvakanties"--> Nevada en Florida

Compleet, dus weinig zelf te plannen.

Vandaar dat ik bij de concurrent zoek. De opdracht was: stel een vakantie samen zoals bij ons NIET mogelijk is. (omdat zij zeggen alles te hebben)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jolanda,
Je kunt misschien wel een aardige georganiseerde reis vinden, maar niet deze!
Even wat kanttekeningen:

2 overnachtingen in Los Angeles (Westin****/ Marriott****)
1 overnachting in Pismo Beach (Best Western Casa Grande***)
3 overnachtingen in San Francisco (Holiday Inn***)
1 overnachting in Lake Tahoe (Horizon***) Waarom die ene nacht Lake Tahoe? Echt jammer van de tijd die je kwijt bent aan het heen en weer rijden.
1 overnachting in Fresno (Four Points by Sheraton***) Je wordt verondersteld Yosemite te bekijken op weg van Lake Tahoe naar Fresno. Mischien budgettair interessant, maar verder ??
1 overnachting in Bakersfield (Clarion***) Wat is er in Bakersfield?
2 overnachtingen in Las Vegas (Palace Station **/*)
1 overnachting in St. George bij Zion N.P. (Ramada Inn***) Je zult Zion moeten bekijken en dan terug naar st george rijden. Is waarschijnlijk goedkoper dan Springdale, maar zeker als je zo weinig tijd hebt niet handig.
1 overnachting in Page (Courtyard by Marriott ***/*) Hier weinig tijd voor de Grand Canyon, daar moet je toch echt aan de rim overnachten!
1 overnachting in Sedona (Super 8 Motel**)
2 overnachtingen in Scottsdale (Hospitality Suite Resort***) Ik ken Scottsdale niet, maar om daar nu twee nachten te zitten???1 overnachting in Palm Springs (Best Western Inn**)
2 overnachtingen in San Diego (Handlery***)
2 overnachtingen in Los Angeles (Westin****/ Marriott****)

Marianne
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Zelf puzzelen! Je vakantie begint al op het moment dat je naar tickets gaat zoeken!!
Qua prijzen: De prijzen zijn per persoon natuurlijk, dat is niet verkeerd als je toch alleen reist.. maar zodra je met meer personen reist is het niet meer voordelig, de auto en natuurlijk de hotels, daar betaal je normaal voor een hotelkamer en niet per persoon.
Wij gaan dit jaar een soortgelijke reis maken met drie personen. De vlucht was nog geen €500 (hoogseizoen) en we hebben nu bijna alle hotels compleet voor de reis, en het mooiste is dat we nog geen enkele dag meer dan 50euro hebben betaald, gemiddeld betalen we €39.14 per nacht (meestal 3*, af en toe 2.5* of 4*).

Stel je neemt het Exit reizen pakket, dan zou het hierop lijken als je het zelf boekt:
Auto (economy, incl verzekeringen 3 weken, usareisen) €532.59
Hotels (Er vanuit gaan dat je bijv. met Priceline €50,- per nacht betaald, 21 dagen, 2.5 tot 3*) €1050.
Vlucht: tussen €450 en €600?

Bij elkaar opgeteld, rond de 2000 euro.
Zo loont het dus wel als je alleen op pad gaat, dit gaat echter niet omdat de prijzen alleen gelden bij een minimale deelname van 2 personen. Maar als je met twee personen reist is het al voordeliger om het apart te boeken.
We houden alles heel goed bij in een Excel document en hebben hierdoor een goed overzicht van onze uitgaven, ook erg prettig!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

*Note Mod,

Er zijn meer forumleden die op/voor een reisbureau werken (o.a. Monster) die plaatsen echter nooit de naam van de organisatie waar ze voor werken in een post.
Misschien iets om rekening mee te houden voordat iedereen zijn werkgever gaat promoten op het forum.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zelf samenstellen,leuker,vaak goedkoper,en altijd minder haastig en betere locaties om te overnachten.
De meeste reis organisaties zetten je toch net buiten een NP,ipv er midden in,doodzonde.

Pakketreizen zijn leuk,in landen waar je zelf wat minder makkelijk alles kan regelen.
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

We hebben een gecombineerde reis gedaan. Deels een “kant en klare” en deels zelf geboekt.
Het georganiseerde gedeelte was kwalitatief beduidend lager dan de hotels die ikzelf uitgezocht had.

Niet dat er nu vreselijk grote problemen waren maar de hotels van de reisorganisator waren duidelijk geboekt op winst.
Naderhand heb ik de boekingskosten nog een vergeleken en ben tot de conclusie gekomen dat de door mijzelf uitgezochte hotels niet duurder waren dan de voorgeboekte.(maar wel beter)

Wat me ook erg gestoord heeft is het feit dat ik pas na ik weet niet hoeveel telefoontjes en mails van onszelf en het reisbureau de lijst van de hotels kreeg. Om een of andere reden wilden ze die geheim houden. Als ik zelf niet zo had zitten zeuren hadden we pas een dag of 5 voor vertrek inzage in de lijst gekregen.

Niet iedereen heeft de mogelijkheid om zo`n reis zelf samen te stellen maar voor diegene die er plezier in hebben zou ik het zeker aanraden.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Absoluut zelf puzzelen, als je het tenminste leuk vindt.
Ik vind het geweldig om te doen maar het kost enorm veel tijd.

Zelf wil ik nog heel graag iets via Priceline gaan boeken maar vind het zoveel werk om uit te zoeken, welk gebied, welke hotels worden aangeboden, wat neem ik als rebid etc.etc. pffffffffff Ik ben al een aantal keren begonnen maar telkens weer afgehaakt. Hoop tóch nog zo ver te komen :!:

Succes.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Rob schreef:*Note Mod,

Er zijn meer forumleden die op/voor een reisbureau werken (o.a. Monster) die plaatsen echter nooit de naam van de organisatie waar ze voor werken in een post.
Misschien iets om rekening mee te houden voordat iedereen zijn werkgever gaat promoten op het forum.
Ik denk niet dat het Jolanda om het promoten van haar werkgever gaat - daar werkt ze er nog niet lang genoeg voor, lijkt me - maar meer om de vergelijking tussen bijv. D-reizen en Exit te kunnen aangeven, ter verduidelijking van haar vraagstelling...

Toch?

Daarbij kun je ook voor een lokaal onafhankelijk reisbureau werken, waardoor het plaatsen van de naam van die organisatie niet zo heel veel zin heeft... :wink:

Maar om antwoord te geven op de vraag: absoluut zelf puzzelen. Daar waar nodig kun je voor bepaalde kennis of expertise een beroep doen op een (onafhankelijk) reisbureau, die je ook nog kunt vragen om te zoeken naar goede deals, maar als je alles zelf samenstelt ben je heerlijk onafhankelijk, en kun je die dingen in een pakketreisprogramma waar je weinig om geeft ook overslaan, en daar gaan waar je zelf heen wilt.

En de voorpret erbij is natuurlijk minstens even belangrijk! :D
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

De enige keer dat ik een reisbureau voor ons reserveringen heb laten maken (Jan Doets), liepen ze allemaal mis op één na. Een hele serie KOA-campings op rij had onze reservering niet en de meesten waren ook vol. De fout zat bij KOA op het hoofdkantoor trouwens. Maar sinds ik zelf alle campings op vakantie reserveer én bevestigingen thuis krijg per mail of telefoon, gaat het altijd goed.
phillybilly
Amerika-expert

Dento schreef:
Rob schreef:*Note Mod,

Ik denk niet dat het Jolanda om het promoten van haar werkgever gaat - daar werkt ze er nog niet lang genoeg voor, lijkt me - maar meer om de vergelijking tussen bijv. D-reizen en Exit te kunnen aangeven, ter verduidelijking van haar vraagstelling...

Toch?
Klopt helemaal.......ik ga (en wil) helemaal niks promoten. Ik moest alleen een opdracht maken waarbij je een reis moest "boeken" zoals jij em wilde. Aangezien mijn werkgever bijna niks op het gebied van USA heeft kwam ik op de site van Exit terecht......maar aangezien de AA-leden veelal zelf puzzelen stelde ik deze vraag.
Dus voor de duidelijkheid: ik ga (HELAAS) niet op vakantie en ik wil niemand promoten....het is alleen maar een huiswerkopdrachtje :cry:
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Reny schreef:Zelf wil ik nog heel graag iets via Priceline gaan boeken maar vind het zoveel werk om uit te zoeken, welk gebied, welke hotels worden aangeboden, wat neem ik als rebid etc.etc. pffffffffff Ik ben al een aantal keren begonnen maar telkens weer afgehaakt. Hoop tóch nog zo ver te komen :!:
Schroom niet om je vragen te stellen in het Priceline uitleg topic als er iets niet duidelijk is. Ik help je graag een eindje op weg! (Niet dat ik nou zo'n expert ben, maar het principe is me goed duidelijk ;))

Wat betreft dit topic: Zeker zelf uitzoeken. Ik heb nu al het gevoel dat ik op vakantie ben, terwijl ik nog 4 maanden :( moet wachten, maar het voorwerk is fantastisch. Als ik een pakketreis zou hebben dan zou ik denk ik niet de moeite nemen om zoveel uit te zoeken en was ik nooit dingen als de Apache Trail tegengekomen (om maar wat te noemen).
joseluken23
Amerika-ontdekker

Bericht door joseluken23 »

Hoi Phillybilly,

Wij zijn net terug van onze eerste reis naar het zuidwesten (2 jaar geleden Florida wel op eigen gelegenheid) via Jan Doets. Alles was prima geregeld maar sommige hotels vielen tegen en ik zou deze reis niemand aanbevelen omdat we naar mijn idee veel te veel gereden hebben en te weinig hebben genoten ter plaatse. Zelf regelen biedt veel meer voorpret en mogelijkheden en met internet is een hotel snel gevonden, geboekt en bevestigd. Dus... volgende keer weer de touwtjes in eigen handen houden!

Groetjes, Jose
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

ZEKER zelf in elkaar boksen!!

In zes stappen:

1 uitzoeken wat je wil zien
2 de routes hiertussen uitstippelen (google maps geeft een goede indicatie)
3 kijken of er nog iets interessant langs die routes ligt + de zaken die te ver van de route liggen schrappen (wss met pijn in het hart)
4 eindroute bekijken, extra dagen toevoegen waar je langer wil hiken, shoppen of whatever
(misschien een extra rijdagje als 8u aan een stuk rijden niet aan jou besteed is)
5 hotels in natuurparken en vb in SF vastleggen (openbaar vervoer) + de vluchten boeken
6 kijken hoe strak je je planning wil houden: enkele dagen zonder een vastgelegd hotel is interessant als je een dagje langer wil/kan rijden bv, als je écht alles gepland wil hebben boek dan alle hotels maar (zou ik niet aanraden)
horekaatje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door horekaatje »

Wij hebben vorig jaar zelf gepuzzeld (of eigenlijk heb ik dat gedaan) en dat is prima bevallen. Sowieso vind ik het uitstippelen van reizen superleuk (heb er zelfs aan gedacht om toerisme te doen totdat ik hoorde wat het salaris ongeveer was).

Ik kan echt iedereen die er de tijd voor heeft om zelf te gaan kijken, dan doe je tenminste alleen de dingen die jij echt wilt en het tempo dat je lekker vindt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer