Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van San Francisco naar Las Vegas of Salt Lake City: tips?
-
- Amerika-ontdekker
Van San Francisco naar Las Vegas of Salt Lake City: tips?
Hallo,
in september (12 sept. tot 3 okt) gaan wij met de camper rondreizen door het Zuidwesten. We zijn met 3 vrouwen en 2 kleine kinderen (4 en (dan) bijna 2) en willen het een beetje rustig aan doen. Niet de hele dag in de auto en niet ál te veel parken bezoeken. We willen vooral ook tijd ín de parken doorbrengen; we denken aan 3 nachten per park.
We beginnen in San Francisco (2 á 3 nachten) en willen in ieder geval naar Yosemite, Zion, Bryce en Capitol Reef. Als we genoeg tijd hebben is de Grand Canyon ook nog een wens (noord of zuid?).
We denken aan 2 nachten in SF en dan naar Yosemite. Daar zo'n 3 nachten doorbrengen en dan via Las Vegas richting Zion. (Heeft iemand een alternatief waarbij we Las Vegas omzeilen? We hebben zelf a gekeken naar hw 50 naar Great Bassin, maar 450 km over "The loniest highway of America" trok ons niet echt...)
We mogen met de camper niet door Death Valley (althans: voor eigen risico, en dat willen we niet). Ik heb op dit forum al gelezen dat we boven DV langs kunnen , via de 395, 168, 266 en 95. Is dit inderdaad de kortste/beste route? Heeft iemand tips voor een overnachting onderweg?
We hebben niet echt interesse in Las Vegas. Dus een overnachting tussen Yosemite en Las Vegas en tussen Las Vegas en Zion spreekt ons het meeste aan.
Vervolgens denken we aan Zion, Bryce en Capitol Reef, met telkens zo'n 3 nachten in/rond de parken. Is de Grand Canyon hier nog in te passen?
We twijfelen nog over terugvliegen vanaf Salt Lake City of Las Vegas. Zelf dachten we aan SLC, maar iemand raadde ons Las Vegas aan. Maar ja, die wilde ons ook langs Sequoia, Page, Monument Valley en Arches sturen, en dat vinden wij met die twee kleintjes toch echt veel te veel.
Heeft iemand ideeën over de voors- en tegens van SLC of LV?
Wat zijn verder jullie ervaringen met het vinden van kampeerplaatsen in de nationale parken in deze periode?
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie tips en reacties!
Groet,
Annemarie
in september (12 sept. tot 3 okt) gaan wij met de camper rondreizen door het Zuidwesten. We zijn met 3 vrouwen en 2 kleine kinderen (4 en (dan) bijna 2) en willen het een beetje rustig aan doen. Niet de hele dag in de auto en niet ál te veel parken bezoeken. We willen vooral ook tijd ín de parken doorbrengen; we denken aan 3 nachten per park.
We beginnen in San Francisco (2 á 3 nachten) en willen in ieder geval naar Yosemite, Zion, Bryce en Capitol Reef. Als we genoeg tijd hebben is de Grand Canyon ook nog een wens (noord of zuid?).
We denken aan 2 nachten in SF en dan naar Yosemite. Daar zo'n 3 nachten doorbrengen en dan via Las Vegas richting Zion. (Heeft iemand een alternatief waarbij we Las Vegas omzeilen? We hebben zelf a gekeken naar hw 50 naar Great Bassin, maar 450 km over "The loniest highway of America" trok ons niet echt...)
We mogen met de camper niet door Death Valley (althans: voor eigen risico, en dat willen we niet). Ik heb op dit forum al gelezen dat we boven DV langs kunnen , via de 395, 168, 266 en 95. Is dit inderdaad de kortste/beste route? Heeft iemand tips voor een overnachting onderweg?
We hebben niet echt interesse in Las Vegas. Dus een overnachting tussen Yosemite en Las Vegas en tussen Las Vegas en Zion spreekt ons het meeste aan.
Vervolgens denken we aan Zion, Bryce en Capitol Reef, met telkens zo'n 3 nachten in/rond de parken. Is de Grand Canyon hier nog in te passen?
We twijfelen nog over terugvliegen vanaf Salt Lake City of Las Vegas. Zelf dachten we aan SLC, maar iemand raadde ons Las Vegas aan. Maar ja, die wilde ons ook langs Sequoia, Page, Monument Valley en Arches sturen, en dat vinden wij met die twee kleintjes toch echt veel te veel.
Heeft iemand ideeën over de voors- en tegens van SLC of LV?
Wat zijn verder jullie ervaringen met het vinden van kampeerplaatsen in de nationale parken in deze periode?
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie tips en reacties!
Groet,
Annemarie
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Van San Francisco naar Las Vegas of Salt Lake City: tips?
Zou om te beginnen eens informeren bij de camperverhuurder waar je in kan/mag leveren.
SLC is namelijk een plaats waar niet alle verhuurders het goed vinden dat je er een one-way inlevering doet dus dan wordt het of LV of een verhuurder die het wel goed vindt dat je de camper in SLC achter laat.
Als het een trip is voor dit najaar ben je redelijk aan de late kant als je nu nog een camper wil huren, veel verhuurders zijn al volgeboekt of vragen een erg hoge prijs voor hun enkele nog vrije campers.
SLC is namelijk een plaats waar niet alle verhuurders het goed vinden dat je er een one-way inlevering doet dus dan wordt het of LV of een verhuurder die het wel goed vindt dat je de camper in SLC achter laat.
Als het een trip is voor dit najaar ben je redelijk aan de late kant als je nu nog een camper wil huren, veel verhuurders zijn al volgeboekt of vragen een erg hoge prijs voor hun enkele nog vrije campers.
Met de auto kun je wel een one-way doen zonder toeslag van SF naar LV, maar niet naar Salt Lake City. Met de camper wordt dat vast nog veel problematischer, dus Las Vegas lijkt me een logisch eindpunt.
Wij zijn in 2005 wel vanuit de oostkant van Yosemite (Lee Vining) via Tonopah en Ely in de richting van Capitol Reef gereden. De Loneliest Highway is een prima te berijden weg, waar inderdaad weinig mensen langs wonen, maar waar het landschap wel apart is, vonden wij. Maar het zijn wel behoorlijke afstanden. Als je zo rijdt kun je daarna vanaf Capitol Reef via HW-12 naar Escalante en Bryce. Ook heel erg de moeite. Dan naar Zion. De North Rim van de Grand Canyon is daarna goed in te passen. Die is in elk geval open tot half oktober en heeft een prachtige camping.
Er zijn campings (waar wij ook gestaan hebben) in Capitol Reef, Bryce en Zion. Met een camper is reserveren waarschijnlijk wel beter, zeker voor Bryce en Zion. Yosemite is sowieso problematisch, er is in dit forum al veel over campings daar geschreven, zoek maar eens.
Het alternatief zou zijn om -meer traditioneel- direct van Yosemite via de Tiogapas, Las Vegas (ik zie niet waarom je daar niet langs zou kunnen rijden, prima autowegen en overdreven druk is het daar ook echt niet), Zion, evt Bryce, Page, evt Monument Valley, Grand Canyon (South Rim) en terug naar Las Vegas. Je zou het moeten uitschrijven (gebruik bv de routeplanner van www.mapquest.com) om te zien of je zo ook uitkomt met je dagen.
Wij zijn in 2005 wel vanuit de oostkant van Yosemite (Lee Vining) via Tonopah en Ely in de richting van Capitol Reef gereden. De Loneliest Highway is een prima te berijden weg, waar inderdaad weinig mensen langs wonen, maar waar het landschap wel apart is, vonden wij. Maar het zijn wel behoorlijke afstanden. Als je zo rijdt kun je daarna vanaf Capitol Reef via HW-12 naar Escalante en Bryce. Ook heel erg de moeite. Dan naar Zion. De North Rim van de Grand Canyon is daarna goed in te passen. Die is in elk geval open tot half oktober en heeft een prachtige camping.
Er zijn campings (waar wij ook gestaan hebben) in Capitol Reef, Bryce en Zion. Met een camper is reserveren waarschijnlijk wel beter, zeker voor Bryce en Zion. Yosemite is sowieso problematisch, er is in dit forum al veel over campings daar geschreven, zoek maar eens.
Het alternatief zou zijn om -meer traditioneel- direct van Yosemite via de Tiogapas, Las Vegas (ik zie niet waarom je daar niet langs zou kunnen rijden, prima autowegen en overdreven druk is het daar ook echt niet), Zion, evt Bryce, Page, evt Monument Valley, Grand Canyon (South Rim) en terug naar Las Vegas. Je zou het moeten uitschrijven (gebruik bv de routeplanner van www.mapquest.com) om te zien of je zo ook uitkomt met je dagen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik begrijp niet waarom je zo'n eind om zou rijden om Las Vegas te omzeilen. Je hoeft er toch niet te overnachten? Gewoon er door rijden. Maar eigenlijk zou ik wel een nacht daar aanraden, gewoon het eens mee te maken - en dan snel weer verder.Annemarie101 schreef:We denken aan 2 nachten in SF en dan naar Yosemite. Daar zo'n 3 nachten doorbrengen en dan via Las Vegas richting Zion. (Heeft iemand een alternatief waarbij we Las Vegas omzeilen? We hebben zelf a gekeken naar hw 50 naar Great Bassin, maar 450 km over "The loniest highway of America" trok ons niet echt...)
Je mag dacht ik in september, of in de tweede helft van september, afhankelijk van de verhuurder, wel met de camper door DV, check het bij de verhuurder.Annemarie101 schreef: We mogen met de camper niet door Death Valley (althans: voor eigen risico, en dat willen we niet). Ik heb op dit forum al gelezen dat we boven DV langs kunnen , via de 395, 168, 266 en 95. Is dit inderdaad de kortste/beste route? Heeft iemand tips voor een overnachting onderweg?
Het zal in de parken nog steeds druk zijn, kijk eens hoe het in Yosemite is, ik denk dat je al kunt boeken voor september.Annemarie101 schreef:Wat zijn verder jullie ervaringen met het vinden van kampeerplaatsen in de nationale parken in deze periode?
Marianne
- theborgh
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Als je nog niet in de GrandCanyon geweest ben zou ik vanuit Bryce naar de GC rijden via Page ipv CapitolReef. Hierna inleveren in LasVegas.
Je kan in CR niet overal makkelijk met camper komen, zijn ook onverharde wegen. 25ft is wel max. lengte. Wij zijn er wat weken geleden geweest, als je op meerdere plaatsen andere camper tegenkomt moet er min.1 achteruit. CR is ook geen park voor meerdere dagen, de route Bryce CR is wel prachtig.
Je kan in CR niet overal makkelijk met camper komen, zijn ook onverharde wegen. 25ft is wel max. lengte. Wij zijn er wat weken geleden geweest, als je op meerdere plaatsen andere camper tegenkomt moet er min.1 achteruit. CR is ook geen park voor meerdere dagen, de route Bryce CR is wel prachtig.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen idee waar je dan in de GC gezeten hebt, wij hebben zowel noord als zuidrim bezocht met en camper en konden overal terecht ook een plek om te overnachten op een van de campgrounds is nooit een probleem geweest.theborgh schreef:Als je nog niet in de GrandCanyon geweest ben zou ik vanuit Bryce naar de GC rijden via Page ipv CapitolReef. Hierna inleveren in LasVegas.
- theborgh
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb het in die zin helemaal niet over de GC! ff lezen voor je..................
-
- Amerika-ontdekker
Leuk, al die reacties en tips!
W.b. de oneway naar Salt Lake City: dat is mogelijk. We hebben twee 'offertes' waarbij dit kan. Die zijn nog wel onder voorbehoud van beschikbaarheid, dus of het in de praktijk ook lukt is nog niet zeker. Zowel aan een drop off in SLC als in LV zijn kosten verbonden, dus dat maakt niet (zoveel) uit. Gevoelsmatig neig ik naar SLC, voelt logischer dan terug naar LV. Maar goed, we moeten maar zien of dat nog mogelijk is.
Is Lee Vining - Las Vegas in één dag te doen? Of raden jullie een tussenstop aan? (niet in Death Valley)
Is er qua natuurpracht een (groot) verschil tussen de North Rim en de South Rim?
Rob, theborgh had het over Capitol Reef, niet de Grand Canyon. Maar ik merk ook dat je je gemakkelijk 'verleest' met al die afkortingen...
Ik ga nog eens verder puzzelen op mapquest, maar jullie tips en meedenken blijven welkom!
W.b. de oneway naar Salt Lake City: dat is mogelijk. We hebben twee 'offertes' waarbij dit kan. Die zijn nog wel onder voorbehoud van beschikbaarheid, dus of het in de praktijk ook lukt is nog niet zeker. Zowel aan een drop off in SLC als in LV zijn kosten verbonden, dus dat maakt niet (zoveel) uit. Gevoelsmatig neig ik naar SLC, voelt logischer dan terug naar LV. Maar goed, we moeten maar zien of dat nog mogelijk is.
Wat ik heb kunnen vinden op internet: Van Cruise America en El Monte mag je in september alleen op eigen risico door Death Valley (en andere woestijngebieden, dus die Highway 50 zou misschien ook een probleem zijn). Van Moturis mag je na 15 sept. wel naar Death Valley. Aldus de website van Wereldcontact.(Marianne) Je mag dacht ik in september, of in de tweede helft van september, afhankelijk van de verhuurder, wel met de camper door DV, check het bij de verhuurder.
Een nachtje Las Vegas is misschien ook wel leuk ja.(Marianne) Ik begrijp niet waarom je zo'n eind om zou rijden om Las Vegas te omzeilen. Je hoeft er toch niet te overnachten? Gewoon er door rijden. Maar eigenlijk zou ik wel een nacht daar aanraden, gewoon het eens mee te maken - en dan snel weer verder.
Is Lee Vining - Las Vegas in één dag te doen? Of raden jullie een tussenstop aan? (niet in Death Valley)
Dit spreekt me wel aan. Welke camping is dat, of is er maar één?(Alje) De North Rim van de Grand Canyon is daarna goed in te passen. Die is in elk geval open tot half oktober en heeft een prachtige camping.
Is er qua natuurpracht een (groot) verschil tussen de North Rim en de South Rim?
Die route is eigenlijk de reden dat we naar Capitol Reef willen. Misschien is een optie om in Escalante te overnachten en dan een nacht minder in CR te doen. Ik las wel dat de camping in CR erg mooi is.(the borgh) CR is ook geen park voor meerdere dagen, de route Bryce CR is wel prachtig.
Kijk, dat is goed nieuws!(Rob) Geen idee waar je dan in de GC gezeten hebt, wij hebben zowel noord als zuidrim bezocht met en camper en konden overal terecht ook een plek om te overnachten op een van de campgrounds is nooit een probleem geweest.

Ik ga nog eens verder puzzelen op mapquest, maar jullie tips en meedenken blijven welkom!

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is er maar één. Wij hebben er een keer gestaan toen de camping vol was, maar we konden onze buren niet eens zien. Lekker ruim dus.Annemarie101 schreef:Dit spreekt me wel aan. Welke camping is dat, of is er maar één?(Alje) De North Rim van de Grand Canyon is daarna goed in te passen. Die is in elk geval open tot half oktober en heeft een prachtige camping.
De North Rim is zeker zo mooi als de South Rim en veel rustiger. Nadeel is dat er minder voorzieningen, activiteiten en uitzichtpunten zijn, maar nu de route naar Hermits Rest op de SR afgesloten is (check even tot wanneer dat is), is dat laatste bezwaar al minder groot.
In oktober kan de hoogte van de NR een nadeel zijn; het is er kouder (maar als je naar beneden loopt wordt het snel warmer) dan aan de SR.
Vergelijk de North en South Rim Guides, dan krijg je een idee van beide rims.
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sorry te vlug gelezen, maar CR is ook met een camper goed te doen je kan de scenicroad vanaf het visitorcenter langs de campground goed tot het eind rijden (vorig jaar nog met een 34 ft gedaan) en aan het eind het je een paar schitterende hikes.theborgh schreef:Ik heb het in die zin helemaal niet over de GC! ff lezen voor je..................
Fruita campgrounds is een hele mooie campground wel zonder hook-ups maar dat moet geen probleem zijn, wij hebben er in 1999 en 2007 (zie verslagen) gestaan.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Annemarie101 schreef:Wat ik heb kunnen vinden op internet: Van Cruise America en El Monte mag je in september alleen op eigen risico door Death Valley (en andere woestijngebieden, dus die Highway 50 zou misschien ook een probleem zijn). Van Moturis mag je na 15 sept. wel naar Death Valley. Aldus de website van Wereldcontact.(Marianne) Je mag dacht ik in september, of in de tweede helft van september, afhankelijk van de verhuurder, wel met de camper door DV, check het bij de verhuurder.
Dat eigen risico kan je gemakkelijk nemen wij zijn 1 X in het najaar (1999) en 1 X in het voorjaar (2001) door DV gereden, in 2001 ook overnacht bij Stovepipe Well. Als je op de verharde wegen blijft, zorgt dat je tank vol is en probeert om niet op het heetst van de dag te rijden is er geen enkel probleem. De US-50 mag je gewoon rijden, de beperking geld alleen voor DV in de zomer maanden.
Een nachtje Las Vegas is misschien ook wel leuk ja.
Het is een lange dag maar wel mogelijk
Wij vinden de North Rim veel mooier en het is/was er veel rustiger dan aan de South Rim, wel moet je bereid zijn om wat meer te lopen om de mooie punten te bereiken.Die route is eigenlijk de reden dat we naar Capitol Reef willen. Misschien is een optie om in Escalante te overnachten en dan een nacht minder in CR te doen. Ik las wel dat de camping in CR erg mooi is.(the borgh) CR is ook geen park voor meerdere dagen, de route Bryce CR is wel prachtig.
Zou het zo laten 2 overnachtingen waarbij je dag 1 gebruikt voor de UT-12 en de UT-24 , misschien onderweg nog een bezoekje aan Calf Creek Falls en de volgende dag voor een mooie hike in Capitol Reef.
-
- Amerika-ontdekker
Het heeft even geduurd, maar het boeken is dan toch helemaal gelukt!
De vluchten zijn vastgelegd (12 sept naar San Francisco, 3 okt terug van Salt Lake City), camper is gereserveerd (El Monte, 28 ft, ophalen in San Francisco, terugbrengen in Salt Lake City), hotel in SF voor de eerste 2 nachten, en zelfs 3 nachten camping in Yosemite (handig die website van de nationale parken, je kunt zelfs zien welke plaatsen er nog vrij zijn!)! Wij zijn helemaal blij! :dance: Nu nog bijna 3 maanden wachten.
Ik zit nog wel steeds met de vraag wat eventueel een goede tussenstop is tussen Lee Vining en Las Vegas, voor het geval we dat stuk niet helemaal in één keer willen rijden. Weet iemand ergens leuke een camping/RV-park met zwembad? Is er iets in Beatty of Amargosa Valley? Kunnen we misschien Rhyolite gost town nog bezoeken...
Als jullie iets weten: let me know!
Annemarie

Ik zit nog wel steeds met de vraag wat eventueel een goede tussenstop is tussen Lee Vining en Las Vegas, voor het geval we dat stuk niet helemaal in één keer willen rijden. Weet iemand ergens leuke een camping/RV-park met zwembad? Is er iets in Beatty of Amargosa Valley? Kunnen we misschien Rhyolite gost town nog bezoeken...
Als jullie iets weten: let me know!
Annemarie
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 3463 Weergaves
-
Laatste bericht door Resetovic