Hoezo?Clint schreef: De VS loopt ENORM achter wat betreft mobiele telefonie..
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Douane controles op Iphone, Ipod, etc...
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Douane controles op Iphone, Ipod, etc...
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De reactie van GJ is dus nu precies wat ik in mijn vorige stukje bedoelde. Wanneer je de telefoon gewoon in Ned hebt gekocht staat er dus ook gewoon een Ned of europees serienummer in. Dit is voor de douane genoeg. Je hoeft echt geen bonnetjes van electronica dingen die je in Ned hebt gekocht op te gaan zoeken.

[/url]
Als je kijkt naar de toestellen, de mogelijkheden..Loek schreef:Hoezo?Clint schreef: De VS loopt ENORM achter wat betreft mobiele telefonie..
3G is bv nog heel slecht ingeburgerd bij het grotere publiek (mooi voorbeeld hierbij is waarom de huidige iPhone het zo slecht doet in Europa.. de techniek is enorm achterhaald). Ander voorbeeld, tot op voorkort was het nog heel normaal om in de VS een mobiel met een antenne erop te hebben, terwijl die in NL al jaren verstopt zitten, etc. Elke keer als ik een nieuwe telefoon heb en ik kom in de VS krijg ik om me heen constante 'oooh's en aaah's'.. bv twee jaar geleden met een slider, die in NL toch al flink ingeburgerd waren..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ik heb een aantal dingen gekocht in via internet in de states en over laten komen. Deze neem ik mee, maar ik neem dus wel de bonnetjes mee 

- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Clint schreef:Als je kijkt naar de toestellen, de mogelijkheden..Loek schreef: Hoezo?
3G is bv nog heel slecht ingeburgerd bij het grotere publiek (mooi voorbeeld hierbij is waarom de huidige iPhone het zo slecht doet in Europa.. de techniek is enorm achterhaald). Ander voorbeeld, tot op voorkort was het nog heel normaal om in de VS een mobiel met een antenne erop te hebben, terwijl die in NL al jaren verstopt zitten, etc. Elke keer als ik een nieuwe telefoon heb en ik kom in de VS krijg ik om me heen constante 'oooh's en aaah's'.. bv twee jaar geleden met een slider, die in NL toch al flink ingeburgerd waren..

Mogelijk omdat 3G hier anders heet? 3G is niets anders dan een W-CDMA variant en is hier al jaren in gebruik. De US was eerder op de markt met 3G omdat ze hier dezelfde frequenties gebruikent als hun ander services. Een quote uit WIkipedia: "Roll-out of 3G networks was delayed in some countries by the enormous costs of additional spectrum licensing fees. See Telecoms crash. In many countries, 3G networks do not use the same radio frequencies as 2G, so mobile operators must build entirely new networks and license entirely new frequencies; an exception is the United States where carriers operate 3G service in the same frequencies as other services. The license fees in some European countries were particularly high, bolstered by government auctions of a limited number of licenses and sealed bid auctions, and initial excitement over 3G's potential. Other delays were due to the expenses of upgrading equipment for the new systems."
Dat Apple als wireless partner het hopeloos verouderde AT&T heeft gekozen is de reden voor de verouderde techniek van de iPhone. Verizon was een betere keuze geweest. Een van de redenen dat ik ook nooit een iPhone heb aangeschaft.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Groetjes,
Carine
Carine
Dat de wereldwijde afzetmarkt voor GSM veel groter is dan CDMA, zal een rol hebben gespeeld bij hun keuze. Ook denk ik dat het gebruik van sim-kaarten bij GSM het voor Apple makkelijker maakt om voor veel netwerken een telefoon op de markt te brengen.Loek schreef:Dat Apple als wireless partner het hopeloos verouderde AT&T heeft gekozen is de reden voor de verouderde techniek van de iPhone. Verizon was een betere keuze geweest.
-
- Amerikafan
over iPhone gesproken... ben aan het uitkijken naar 6 (of was het nu 9) juni, dan zal de nieuwe iPhone worden voorgesteld.
Naar alle verwachting 9 juni tijdens de WWDC, máár Apple blijft Apple, dus niets is zeker tot ze daadwerkelijk de aankondiging doen 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Momenteel is de controle fors.
Toen wij twee weken terug met de rechtstreeksevlucht uit NY aankwamen stonden er zeker 12 beambten om (bijna) alle passagiers aan de tand te voelen. Ze zijn echt niet gek nu de dollar laag staat. Witte oordopjes of een kleding tas is al bij voorbaat genoeg om je mee te laten komen.
Ook wij mochten even meekomen: de koffers etc werden doorzocht en ok bevonden. Het colbert met iphone werd niet onderzocht
Geloof alleen niet dat ik hem in juli weer mee durf te nemennaar de States om nog een keer de douane te passeren.
Toen wij twee weken terug met de rechtstreeksevlucht uit NY aankwamen stonden er zeker 12 beambten om (bijna) alle passagiers aan de tand te voelen. Ze zijn echt niet gek nu de dollar laag staat. Witte oordopjes of een kleding tas is al bij voorbaat genoeg om je mee te laten komen.
Ook wij mochten even meekomen: de koffers etc werden doorzocht en ok bevonden. Het colbert met iphone werd niet onderzocht

Mijn Ipod vision durfde ik ook niet meer terug mee te nemen naar de VS.
Maar mijn laptop én de twee koffers met nieuwe kleren zijn zonder controle erdoor geraakt! DANKZIJ een man die voor me liep een een zak van duty free shop bijhad. Hij kreeg wel controle ... hehe!
Eén koffer hadden de Amerikanen open gedaan, hier zat een briefje in dat ze dat gedaan hadden. Maar in deze koffer zat onze vuile was ...
Eén zending van Amazon die ik bij kameraad had laten leveren heb ik douanekosten moeten betalen. Vijf boeken, prijs ongeveer 45 euro, hierop 10 euro douanekosten moeten betalen.
Maar mijn laptop én de twee koffers met nieuwe kleren zijn zonder controle erdoor geraakt! DANKZIJ een man die voor me liep een een zak van duty free shop bijhad. Hij kreeg wel controle ... hehe!
Eén koffer hadden de Amerikanen open gedaan, hier zat een briefje in dat ze dat gedaan hadden. Maar in deze koffer zat onze vuile was ...

Eén zending van Amazon die ik bij kameraad had laten leveren heb ik douanekosten moeten betalen. Vijf boeken, prijs ongeveer 45 euro, hierop 10 euro douanekosten moeten betalen.
-
- Amerika-ontdekker
We zitten nu in Philadelphia op het vliegveld, en ik vraag me het volgende af: Stel je weet dat je minder dan 175 p.p. hebt gekocht, en hebt hier ook de bonnetjes van. Kun je dan gewoon doorlopen of moet je als heilig boontje toch in de rij gaan staan om die pakweg 160 euro p.p. aan te gaan geven?
je mag 175 euro belasting vrij invoeren, dus als jij eronder zit hoef je niets aan te geven.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Heeft iemand hier meer informatie over? Ik zit in een soortgelijke situatie. Ik ben in augustus 2007 vertrokken voor een master van 2 jaar en nu een jaar erop zit ga ik naar NL voor de zomer. Na de zomer vertrek ik weer naar de US om mijn studie te vervolgen.Applejuice schreef:Ok, volgens mij ga ik een groot probleem hebben..![]()
Ik vertrek deze zomer voor een highschoolyear naar de VS. Ik neem aan dat het bedrag van alle kleding en spullen die ik daar koop ver boven het toegestane bedrag zal komen. Mja, ik ben wel van plan daargekochten kleding mee terug te nemen, het zou ontzettend zonde zijn om dat gewoon allemaal weg te gooienOok denk ik eraan om daar misschien een nieuwe I-pod en laptop te kopen.
Heeft iemand enig idee of hier ook nog regels of uitzonderingen voor zijn? En heeft het maximale bedrag nog met je visum oid te maken, of staat dat er volledig buiten?
Dit is nu alweer mijn tweede studie in de VS en ik ben al vaak heen en weer gevlogen. Ik maakte me nooit zorgen hierover. Ben zelfs wel eens de grens overgegaan met 2 laptops, 3 iPods en veel kleding hahaha. Maar nu met de lage dollar en Nederlandse toeristen die heel USA leegkopen (

Hoe zit het nu met de spullen die ik over een jaar bijelkaar gespaart heb? Ik heb kleding, een relatief dure rugzak (geen bekend merk die mensen kennen. een Boblbe-e voor de geinteresseerden). Ik heb ook nog een laptop gekocht in augustus 2007. Alles is al gebruikt.
Ik kan op het internet niets vinden. Er zal toch wel een andere regeling hiervoor zijn? Het zou absurt zijn dat je na 1 jaar studeren in het buitenland maar 175 euro mag invoeren.
Verder bedacht ik me nog iets. Wat nou als je gewoon een aantal baggagebanden (baggage claims) verder loopt en daar de douane doorgaat? Ik neem aan dat de douane minder streng is bij vluchten terugkerend van andere landen. Als ze je zelfs eventueel pakken kan je zeggen dat je naar het toilet moest oid en dan deze uitgang dichterbij was. Idee?
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik kan me haast niet voorstellen dat daar geen regeling of uitzondering voor is.Hoosier schreef:Heeft iemand hier meer informatie over? Ik zit in een soortgelijke situatie. Ik ben in augustus 2007 vertrokken voor een master van 2 jaar en nu een jaar erop zit ga ik naar NL voor de zomer. Na de zomer vertrek ik weer naar de US om mijn studie te vervolgen.Applejuice schreef:Ok, volgens mij ga ik een groot probleem hebben..![]()
Ik vertrek deze zomer voor een highschoolyear naar de VS. Ik neem aan dat het bedrag van alle kleding en spullen die ik daar koop ver boven het toegestane bedrag zal komen. Mja, ik ben wel van plan daargekochten kleding mee terug te nemen, het zou ontzettend zonde zijn om dat gewoon allemaal weg te gooienOok denk ik eraan om daar misschien een nieuwe I-pod en laptop te kopen.
Heeft iemand enig idee of hier ook nog regels of uitzonderingen voor zijn? En heeft het maximale bedrag nog met je visum oid te maken, of staat dat er volledig buiten?
Dit is nu alweer mijn tweede studie in de VS en ik ben al vaak heen en weer gevlogen. Ik maakte me nooit zorgen hierover. Ben zelfs wel eens de grens overgegaan met 2 laptops, 3 iPods en veel kleding hahaha. Maar nu met de lage dollar en Nederlandse toeristen die heel USA leegkopen () zou ik er toch wel meer over willen weten.
Hoe zit het nu met de spullen die ik over een jaar bijelkaar gespaart heb? Ik heb kleding, een relatief dure rugzak (geen bekend merk die mensen kennen. een Boblbe-e voor de geinteresseerden). Ik heb ook nog een laptop gekocht in augustus 2007. Alles is al gebruikt.
Ik kan op het internet niets vinden. Er zal toch wel een andere regeling hiervoor zijn? Het zou absurt zijn dat je na 1 jaar studeren in het buitenland maar 175 euro mag invoeren.
Verder bedacht ik me nog iets. Wat nou als je gewoon een aantal baggagebanden (baggage claims) verder loopt en daar de douane doorgaat? Ik neem aan dat de douane minder streng is bij vluchten terugkerend van andere landen. Als ze je zelfs eventueel pakken kan je zeggen dat je naar het toilet moest oid en dan deze uitgang dichterbij was. Idee?
Wij zijn in April naar Nederland gevlogen met een koffer vol Amerikaanse kleding en een I –touch en laptop allemaal in Amerika gekocht. Wij wonen tenslotte in Amerika voor een aantal jaren.
We zijn niet aan gehouden door de douane dus ik kan je daar niets over vertellen.
Maar het mag toch duidelijk zijn dat je boven het toegestane bedrag uitkomt als je in Amerika woont, neem alleen je kleding maar.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kan mij ook niet voorstellen dat er geen regeling voor is, maar ik kan echt niets op het internet vinden. Ik heb me rot "gegoogled". Verder zie ik een studie van een lange periode ook meer als een (kleine) verhuizing ipv een vakantie.
Ik kom zeker boven het bedrag uit. Ik heb naast de gewone uitgaven zoals kleding en schoenen etc ook nog eens een fotocamera gekocht. Mijn oude is hier stukgegaan. Er moet toch iets te vinden zijn op het internet?
Ik kom zeker boven het bedrag uit. Ik heb naast de gewone uitgaven zoals kleding en schoenen etc ook nog eens een fotocamera gekocht. Mijn oude is hier stukgegaan. Er moet toch iets te vinden zijn op het internet?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik herinnerde me dat hier ooit al eens iets over geschreven was, en ik heb het gevonden:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... um#p245761
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... um#p245761
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ja maar Sabine (Applejuice ) gaat maar voor een maand of 10.
Ik kan me niet voorstellen dat daar geen aparte regeling voor is.
Marjon
Ik kan me niet voorstellen dat daar geen aparte regeling voor is.
Marjon
Ik had deze informatie ook al gevonden op douane.nl (http://www.douane.nl/particulier/verhui ... ml#P10_793)
U verhuist vanuit een niet-EU-land naar Nederland
Als u verhuist vanuit een niet-EU-land naar Nederland kunt u vrijstelling van belastingen bij invoer voor uw verhuisboedel krijgen. U moet dan een vrijstellingsvergunning aanvragen bij de Douane.
Voorwaarden vrijstellingsvergunning
Om een vrijstellingsvergunning te krijgen, moet u voldoen aan de volgende voorwaarden:
- U hebt ten minste 12 maanden in een niet-EU-land gewoond. Op deze plaats hebt u ook gewoonlijk verbleven (dit betekent dat u minimaal 185 dagen per kalenderjaar wegens persoonlijke en beroepsmatige bindingen daar hebt verbleven).
- Als u verhuist van uw normale verblijfplaats naar Nederland, brengt u alleen persoonlijke goederen mee. U gaat deze goederen op uw nieuwe verblijfplaats ook weer voor persoonlijke doeleinden gebruiken.
- U hebt deze persoonlijke goederen minstens 6 maanden vóór het tijdstip waarop de verblijfplaats naar Nederland wordt overgebracht in uw bezit gehad en gebruikt in het niet-EU-land.
De met vrijstelling ingevoerde goederen mag u gedurende 12 maanden na invoer niet verkopen, verhuren, uitlenen of verpanden. Als u dat wel wilt doen, dan moet u dat eerst melden bij het douanekantoor. De Douane stelt dan vast of u alsnog belasting moet betalen.
U moet aan de hand van bewijsstukken, bijvoorbeeld aankoopbewijzen en/of een verklaring van een werkgever, kunnen aantonen dat u aan deze voorwaarden hebt voldaan.
Uitgesloten producten
De vrijstelling geldt niet voor de volgende goederen:
alcoholhoudende producten
tabak en tabaksproducten
bedrijfsvoertuigen
materieel voor beroepsdoeleinden (geen draagbare instrumenten voor de uitoefening van een technisch of vrij beroep)
Ik vraag me af of deze regeling ook voor mij geld. Ik verblijf hier uiteindelijk wel langer dan 12 maanden, maar ik "bezoek" Nederland voordat ik 12 maanden in de VS aaneengesloten heb verbleven. Ik voldoe wel weer aan de 185 dagen voorwaarde.
EDIT: bij nader inzien ben ik er bijna zeker van dat deze regeling niet voor mij is. Dit gaat meer op verhuisboedels die bv. via containers verzonden worden.
U verhuist vanuit een niet-EU-land naar Nederland
Als u verhuist vanuit een niet-EU-land naar Nederland kunt u vrijstelling van belastingen bij invoer voor uw verhuisboedel krijgen. U moet dan een vrijstellingsvergunning aanvragen bij de Douane.
Voorwaarden vrijstellingsvergunning
Om een vrijstellingsvergunning te krijgen, moet u voldoen aan de volgende voorwaarden:
- U hebt ten minste 12 maanden in een niet-EU-land gewoond. Op deze plaats hebt u ook gewoonlijk verbleven (dit betekent dat u minimaal 185 dagen per kalenderjaar wegens persoonlijke en beroepsmatige bindingen daar hebt verbleven).
- Als u verhuist van uw normale verblijfplaats naar Nederland, brengt u alleen persoonlijke goederen mee. U gaat deze goederen op uw nieuwe verblijfplaats ook weer voor persoonlijke doeleinden gebruiken.
- U hebt deze persoonlijke goederen minstens 6 maanden vóór het tijdstip waarop de verblijfplaats naar Nederland wordt overgebracht in uw bezit gehad en gebruikt in het niet-EU-land.
De met vrijstelling ingevoerde goederen mag u gedurende 12 maanden na invoer niet verkopen, verhuren, uitlenen of verpanden. Als u dat wel wilt doen, dan moet u dat eerst melden bij het douanekantoor. De Douane stelt dan vast of u alsnog belasting moet betalen.
U moet aan de hand van bewijsstukken, bijvoorbeeld aankoopbewijzen en/of een verklaring van een werkgever, kunnen aantonen dat u aan deze voorwaarden hebt voldaan.
Uitgesloten producten
De vrijstelling geldt niet voor de volgende goederen:
alcoholhoudende producten
tabak en tabaksproducten
bedrijfsvoertuigen
materieel voor beroepsdoeleinden (geen draagbare instrumenten voor de uitoefening van een technisch of vrij beroep)
Ik vraag me af of deze regeling ook voor mij geld. Ik verblijf hier uiteindelijk wel langer dan 12 maanden, maar ik "bezoek" Nederland voordat ik 12 maanden in de VS aaneengesloten heb verbleven. Ik voldoe wel weer aan de 185 dagen voorwaarde.
EDIT: bij nader inzien ben ik er bijna zeker van dat deze regeling niet voor mij is. Dit gaat meer op verhuisboedels die bv. via containers verzonden worden.
wij zijn op 27 mei teruggekomen, na 25 dagen Florida....
Vorig jaar werden wij er door de douane in Düsseldorf uitgepikt, dus nu zijn wij vrijwillig door "rood" gegaan. We hadden voor ongeveer $ 1100 aan rekeningen verzameld, resultaat : koffers werden niet eens nagekeken, na het betalen van 47,12 € mochten we gewoon verder lopen.
Een aantal mensen die ook naar "rood" gingen, een koppel na ons had voor $ 650 aan kleding, die mochten gewoon verder lopen...
In het vervolg nemen wij "rood", dat is een pak minder stress.
Vorig jaar werden wij er door de douane in Düsseldorf uitgepikt, dus nu zijn wij vrijwillig door "rood" gegaan. We hadden voor ongeveer $ 1100 aan rekeningen verzameld, resultaat : koffers werden niet eens nagekeken, na het betalen van 47,12 € mochten we gewoon verder lopen.
Een aantal mensen die ook naar "rood" gingen, een koppel na ons had voor $ 650 aan kleding, die mochten gewoon verder lopen...
In het vervolg nemen wij "rood", dat is een pak minder stress.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht