Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

van Mexican Hat naar Capital Reef.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
johannes
Amerika-newbie

van Mexican Hat naar Capital Reef.

Bericht door johannes »

Heeft iemand ervaring met de route van Mexican Hat naar Hanksville (95) en dan verder naar Capitol Reef.
Volgens de kaart kun je overnachtenin Hite bij de Colorado. Is dit een leuke route, of kun je beter via Page of Moab gaan.

Alvast bedankt voor je reactie.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Johannes,

je geeft niet aan hoe je reist en hoe je overnacht.

Even iets over de weg. Als je van Mexican Hat naar Hanksville wil rijden, ga je eerst via highway 261 naar het noord-westen/noorden door een mooie woestijnachtige, rode rotsen omgeving.
Als je een paar mijl op deze weg bent, is er een afslag naar het westen, wegnummer 316, die naar het Goosenecks State Park loopt. Hier heb je van bovenaf een schitterend uitzicht op de lussen (ganzennekken) van de San Juan River.

Verder rijdend over highway 261 doemt er in de verte recht voor je een hele hoge bergrug op (Cedar Mesa, ruim 300 meter hoog) en je hebt geen idee hoe de weg verder zal lopen. Tot je er vlakbij bent. Dan zie je dat de weg met een aantal haarspeldbochten zich omhoog slingert tegen de berg op. Van deze weg is 3 mijl ongeplaveid. Het oppervlak is losse steenslag, hier en daar met ribbels, een wasbordeffect. Dit deel is heel goed met een normale personenauto te rijden. Wel stijl, dus rustig aan en letten op tegenliggers. Men noemt dit de Moqui Dugway.
Eenmaal boven kom je op een hoogvlakte met een totaal ander landschap. Begroeid en vrij groen. Highway 261 gaat hier verder tot deze uitkomt op highway 95.
Als je net boven bent is er een afslag naar links (ongeplaveid) en aan het uiteinde van dit stuk weg kom je bij een uitzichtspunt, Muley Point. Van hieruit heb je een uitzicht over de Monument Valley in de verte.

Het zou wel eens kunnen zijn dat de Moqui Dugway met een grote camper niet wordt aangeraden. Je zal dan bij Mexican Hat de highway 163 moeten blijven volgen, bij Bluff naar het noorden en ten zuiden van de plaats Blanding highway 95 op naar het westen. Deze weg loopt door een prachtige omgeving. Dit is de Bicentennial Highway.

Langs highway 95 kan je een bezoek brengen aan het Natural Bridges National Monument. In dit park kan je in een lus rijden en drie grote stenen boogbruggen bekijken en er eventueel naar toe wandelen. De wandeling naar de derde boogbrug is de makkelijkste en duurt circa een kwartier, enkele reis. Mooie, niet al te moeilijke wandeling.

Highway 95 kruist door middel van een brug de Colorado Rivier bij Hite. Bij de brug heb je een mooi uitzicht op Lake Powell. De weg loopt verder naar Hanksville.
Hite is volgens mij niet meer dan een haven aan Lake Powell. En een plaats waar je een boot te water kan laten. Kijk hier eens voor de overnachtingsmogelijkheden bij Hite http://www.desertusa.com/colorado/Glenn ... _camp.html
Je kan er alleen kamperen, een h(m)otel zal je er niet vinden.
Voor een h(motel) zal je verder moeten rijden naar Hanksville. Daar zijn er een aantal.

Als je bovengenoemde namen met een zoekprogramma op het internet opzoekt, krijg je een schat aan gegevens, hier en daar met foto’s erbij. Dan wordt het allemaal wel iets duidelijker.

Je kan natuurlijk ook via Page of Moab gaan. Het ligt er maar net aan hoe je in de tijd zit en wat je precies wilt gaan zien. Maar de weg via Hite is goed te doen en is qua natuurschoon erg mooi. Vanaf Hanksville ga je dan over highway 24 naar het westen en naar Capitol Reef National Park. Voordat jij bij dit park komt rijdt je bij Caineville door een onherbergzaam maanlandschap, erg onwerkelijk en heel apart om te zien.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
johannes
Amerika-newbie

Bericht door johannes »

beste Marco,

Heel erg bedankt voor je geweldige reactie. Daar kun je wat mee. Allereerst moet ik uiteraard vertellen dat ik met een camper een rondreis maak door zuid west amerika. Omdat ik keuzes moet maken en niet alles kan bezoeken zag ik op de kaart dat je via Hite en dus de 95 een kortere ronde kan maken dan via Moab. Ik heb een camper (27ft) gehuurd voor 23 dagen vanuit San Fransisco,maar omdat ik niet alleen samen met mijn vrouw, maar ook met mijn twee kinderen (10 en 14) reis, wil ik een goede verhouding proberen te verkrijgen tussen reizen en rusten. Ik ben blij dat deze weg door een mooie omgeving gaat. Eigenlijk wil ik vanaf kayenta in een keer door rijden naar Hanksville of nog iets verder. Uit jouw antwoord maak ikop dat ditdus ook kan via de gewone wegen zonder wasborden. Lijkt mij prettiger, anders moet ik 's avonds de camper weer herschikken. Een andere vraag die mij te binneschiet gaat over de grote van de plaatsen die je onderweg tegen komt. Op dekaart zijn het allemal bijna de zelfde stipjes, maar valt dit in het echt groter uit. Vooral belangrijk voor mijn dochter die wel eens in een winkel wilkijkenen uiteraard voor de boodschappen.

Met vriendelijke groet Johannes
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Johannes,

zelf heb ik geen ervaring met het rijden in een camper en het gebruik van kampeerplaatsen in de VS. Andere forumleden kunnen daarmee beter helpen en mij eventueel corrigeren.
Ik denk dat het inderdaad met de door jou gehuurde camper beter is om na Mexican Hat naar Bluff te rijden, voor Blanding naar het westen de 95 op in de richting van Hanksville. Dus niet via de Moqui Dugway met zijn steile hellingen, haarspeldbochten en gravel.
Als jij van Kayenta naar Mexican Hat gaat, zal je neem ik aan ook Monument Valley gaan bezoeken. Zeker doen.
Je zit op het stuk Kayenta, Mexican Hat, Bluff, Hite, Hanksville, Caineville in een gebied met kleine plaatsjes. De één bestaat uit een paar huizen, de ander heeft er soms een benzinepomp met klein winkeltje bij, soms een motel. Al met al is dit een vrij onbewoond gebied met veel natuurschoon. Grote winkels zal je hier dus niet tegenkomen.
De aanduidingen voor plaatsen op de wegenkaart kunnen dus verwarrend zijn.
Eén van de grote supermarktketens heet Wal*Mart. Via hun website http://www.walmart.com/ kan je helemaal onderaan bij "Store Finder" op zoek gaan naar hun vestigingen. Ik weet dat er in Page één is, maar daarna kom je er op jullie route heel lang niet één tegen. Ik denk dat de andere ketens zoals Albertsons en Safeway ook niet direct te vinden zullen zijn in dit gebied. Dus echt leuk winkelen is er in deze regio niet bij.
Ik ken jullie route verder niet, maar ik denk dat je echt weer leuk kan winkelen als je westelijker komt.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
jenne59
Amerika-ontdekker

Mexican Hat naar Capital Reef.

Bericht door jenne59 »

Hallo Johannes,

Ik zie in je vraag dat jullie ook naar Mexican Hat gaan en naar Capitol Reef. Beiden hebben wij ook in onze route zitten alleen gaan wij ze andersom bezoeken. Dus eerst Capitol Reef en dan Mexican Hat.
Wij zijn samen met onze dochters 19 en 15 jaar in een camper aan het rondreizen vanaf 26 juni. En net zoals jullie moeten wij ook plekken hebben waar geshopt kan worden. Een hiervan is Las Vegas en San Francisco.
Dit is onze route:
Zondag 26 juni aankomst SF
Maandag 27 juni Camper ophalen/SF
Dinsdag 28 juni San Francisco
Woensdag 29 juni San Francisco
Donderdag 30 juni Yosemite
Vrijdag 1 juli Yosemite/Bodie
Zaterdag 2 juli Bodie/Mono Lake
Zondag 3 juli Dag reizen naar Las Vegas
Maandag 4 juli Las Vegas
Dinsdag 5 juli Las Vegas
Woensdag 6 juli Grand Canyon
Donderdag 7 juli Grand Canyon
Vrijdag 8 juli Page
Zaterdag 9 juli Bryce Canyon
Zondag 10 juli Bryce Canyon/Capitol Reef
Maandag 11 juli Capitol Reef
Dinsdag 12 juli Mexican Hat Monument Valley
Woensdag 13 juli Monument Valley
Donderdag 14 juli Route 66
Vrijdag 15 juli Route 66
Zaterdag 16 juli Los Angeles
Zondag 17 juli Los Angeles
Maandag 18 juli Los Angeles
Dinsdag 19 juli Pismo Beach
Woensdag 20 juli Pismo Beach
Donderdag 21 juli Santa Cruz
Vrijdag 22 juli Santa Cruz
Zaterdag 23 juli Camper inleveren
Zondag 24 juli Terug Nederland
Maandag 25 juli Aankomst Nederland

Misschien heb je hier wat aan.

Jenneke
johannes
Amerika-newbie

Bericht door johannes »

Hallo Marco en Jenneke,

Ik ben blij met jullie reacties. Voor het overzicht zal ik mijn voorlopige rondreis even opschrijven.

4 aug Amsterdam - New York (stop over)
5 aug New York
6 aug New York
7 aug New York - San Fransisco
8 aug San Fransisco
9 aug San Fransisco - Monterey
10 aug Monterey - San Luis Obispo
11 aug San Luis Obispo - Los Angeles (Santa Monica)
12 aug Los Angeles
13 aug Los Angeles - Needles
14 aug Needles - Flagstaff
15 aug Flagstaff - Grand Canyon
16 aug Grand canyon
17 aug Grand Canyon - Goulder
18 aug Goulder - Capitol Reef (via Hite) (95)
19 aug Capitol Reef
20 aug Capitol Reef - Bryce
21 aug Bryce
22 aug Bryce - Zion
23 aug Zion - Las Vegas
24 aug Las Vegas
25 aug Las vegas - Big Pine ??
26 aug Big Pine - Yosemite
27 aug Yosemite
28 aug Yosemite
29 aug Yosemite - San Fransisco
30 aug
31 aug
01 sep San Fransisco -Amsterdam
02 sep Amsterdam - Balkbrug (Overijssel)

Zoals je ziet is deze reis precies omgekeerd als die van Jenneke. Onze keuze omtegen de klok in te gaan is o.a. bepaald door het gegeven dat je op die manier aan de oceaankant rijdt van San Fransisco naar Los Angeles. (hebben we niet zelf bedacht hoor). Er zijn nog 2 open dagen, waarvan we nog op zoek zijn naar een invulling. De rest is ongeveer bepaald, maar staat niet vast, omdat we niets besproken hebben. Misschien dat we de twee dagen bewaren voor plaatsen waar we een dag langer willen blijven. We weten ook niet precies hoe alles loopt, omdat we voor de eerste keer naar Amerika gaan.

Groeten Johannes (ik heet Jan, maar die naam is al eerder gebruikt, dus niet mogelijk als inlognaam)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer