Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
antelope canyon
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Re: antelope canyon
Maar wat is nu de prijs? 6$ of 20$ of nog meer.
Ik wil enkel aan de ingang betalen, en dan wandel ik wel zelf te voet naar de spleet van de lower Canyon. Is die makkelijk te vinden? Of is een gids toch even handig om je naar de spleet te brengen? Ik wil wel liefst alleen door de canyon lopen. Dus zonder gids.
Ik wil enkel aan de ingang betalen, en dan wandel ik wel zelf te voet naar de spleet van de lower Canyon. Is die makkelijk te vinden? Of is een gids toch even handig om je naar de spleet te brengen? Ik wil wel liefst alleen door de canyon lopen. Dus zonder gids.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
In Lower loop je zonder gids hij/zij brengt je naar de ingang en daarna ben je op jezelf aangewezen.Baia schreef:Maar wat is nu de prijs? 6$ of 20$ of nog meer.
In Upper loop je wel met een gids.
-
- Amerika-ontdekker
De gidsen bij Lower kun je geen gidsen noemen, ze lopen alleen maar mee om te kijken of er niemand achterblijft en of iedereen netjes doorloopt. Wij mochten met fotopassen naar binnen (met tripod / flinke camera) maar een ander stel moest wachten tot de volgende tour (nog geen 3 weken geleden). Wij betaalden $6 Navajo permit en $20 entree dus $26 pp, best prijzig als je het vergelijkt met de prijzen voor bezienswaardigheden in niet-Navajo-land maar zeker de moeite waard. Houd er sowieso rekening mee dat de indianen óveral geld voor vragen...
Groetjes,
Jose
Groetjes,
Jose
Wij hebben 2 jaar geleden de Lower canyon bezocht. Op eigen gelegheid naar de locatie gereden en ons gemeld bij het stalletje. De zoon van de mevrouw was onze gids (Jason). Hij heeft met ons meer dan een uur in de canyon rondgelopen en uitleg gegeven bij de verschillende rotsformaties en hun namen. Daarna konden wij op eigen gelegenheid zolang in de canyon blijven als we wilden. Zeer netjes allemaal, en zeker de $26 pp waard.Rob schreef:In Lower loop je zonder gids hij/zij brengt je naar de ingang en daarna ben je op jezelf aangewezen.Baia schreef:Maar wat is nu de prijs? 6$ of 20$ of nog meer.
In Upper loop je wel met een gids.
Veel plezier daar!!!
Tuur
-
- Amerika-newbie
hey,
Gisteren naar de antylope canyon geweest.
Wou ter plaatse boeken en dan bleek het al bijna gans volzet bij ekis.
Enigste dat nog vrij was was de tour van 1u30.
Al de rest zat vol voor de volgende dagen. Die dan maar rap geboekt.
Ik heb hele mooie foto's genomen maar al bij al had ik er meer van verwacht.
Ik denk dat het echt veel mooier is als de zon echt langs de wand naar beneden gaat.
Dit blijkt nu te zijn rond 10 uur tot 10u30.
Ik vroeg dan ook of the photographers tour dan niet te laats was want die vertrekt pas om 11:30.
Volgens onze gids was het dus dan al vrij laat.
Ik heb niet gezien wat je moet betalen vals je er zelf naartoe gaat.
Enigste dat ik kon lezen vanuit de jeep was 6$
Ik heb wel een foto genomen van dat bord met toegangsprijzen.
Ik zal dit op mijn website plaatsen zodat je het kan bekijken. (zit nu op terasje in mexican hat en kijk uit op de san juan river).
Als het prijsverschil dus 26 alleen of 32 met ekis is dan zou ik reserveren. Onze gids heeft zeker 15 foto's genomen met mijn toestel.
Hij wist van uit welke hoek hij de foto's moest nemen.
Zo hebben ze "the eye" "the bear" "north pole" ,...
Veel plezier met de zoektocht.
Gisteren naar de antylope canyon geweest.
Wou ter plaatse boeken en dan bleek het al bijna gans volzet bij ekis.
Enigste dat nog vrij was was de tour van 1u30.
Al de rest zat vol voor de volgende dagen. Die dan maar rap geboekt.
Ik heb hele mooie foto's genomen maar al bij al had ik er meer van verwacht.
Ik denk dat het echt veel mooier is als de zon echt langs de wand naar beneden gaat.
Dit blijkt nu te zijn rond 10 uur tot 10u30.
Ik vroeg dan ook of the photographers tour dan niet te laats was want die vertrekt pas om 11:30.
Volgens onze gids was het dus dan al vrij laat.
Ik heb niet gezien wat je moet betalen vals je er zelf naartoe gaat.
Enigste dat ik kon lezen vanuit de jeep was 6$
Ik heb wel een foto genomen van dat bord met toegangsprijzen.
Ik zal dit op mijn website plaatsen zodat je het kan bekijken. (zit nu op terasje in mexican hat en kijk uit op de san juan river).
Als het prijsverschil dus 26 alleen of 32 met ekis is dan zou ik reserveren. Onze gids heeft zeker 15 foto's genomen met mijn toestel.
Hij wist van uit welke hoek hij de foto's moest nemen.
Zo hebben ze "the eye" "the bear" "north pole" ,...
Veel plezier met de zoektocht.
Wil je de bekende foto's met lichtbundels maken, kies dan echt voor een photography tour in Upper Antelope. Wij hebben een paar weken geleden die tour gedaan (ruim vooraf gereserveerd @ Ekis, vervolgens bevestigd via e-mail en niet telefoon) en waren super blij met onze gids. Het is inderdaad stervensdruk in de canyon, maar de begeleiders van de fototours houden rekening met elkaar. Ze roepen elkaar zelfs op het matje als leden van groep A in het beeld van groep B staan, echt lachen ("Move out of the way, you're in the picture.... NOOOOO, I can still see your foot!!!!!!"
)
Zit je op dat tijdstip van de dag niet bij een fototour, tsja... dan ben je loslopend wild en word je ook zo behandeld door de gidsen van de fototours. Ik kan me voorstellen dat je dan bepaald geen leuke wandeling hebt.
De canyon is ontzettend toeristisch en wordt finaal uitgebuit. Zonder fototour is het onmogelijk geworden om nog iets te zien. Heel erg jammer, maar het is nou eenmaal zo. Je hebt volgens mij twee keuzes: je windt je er niet over op (I know, niet altijd makkelijk), of je gaat anders iets anders doen. Overigens duurde de rondleiding langs de mooiste spots een uurtje, daarna konden wij nog 1,5 uur vrij rondlopen. Omdat de lichtbundels inmiddels vrijwel verdwenen waren, verdwenen ook de overige toeristen als sneeuw voor de zon. Met maar heel weinig bezoekers hebben we in alle rust nog flink kunnen genieten van dit natuurwonder.
Laatste tip: geen statief? Vergeet het dan maar om scherpe foto's te maken. Het beste is een handmatig instelbare camera, die op statief zetten (desnoods huren @ Ekis), iso zo laag mogelijk, klein diafragma, gebruik van een afstandbediening en de camera de benodigde sluitertijd laten kiezen. Sluitertijden van 20-30 seconden zijn geen uitzondering, maar zucht... wát een plaatjes...

Zit je op dat tijdstip van de dag niet bij een fototour, tsja... dan ben je loslopend wild en word je ook zo behandeld door de gidsen van de fototours. Ik kan me voorstellen dat je dan bepaald geen leuke wandeling hebt.
De canyon is ontzettend toeristisch en wordt finaal uitgebuit. Zonder fototour is het onmogelijk geworden om nog iets te zien. Heel erg jammer, maar het is nou eenmaal zo. Je hebt volgens mij twee keuzes: je windt je er niet over op (I know, niet altijd makkelijk), of je gaat anders iets anders doen. Overigens duurde de rondleiding langs de mooiste spots een uurtje, daarna konden wij nog 1,5 uur vrij rondlopen. Omdat de lichtbundels inmiddels vrijwel verdwenen waren, verdwenen ook de overige toeristen als sneeuw voor de zon. Met maar heel weinig bezoekers hebben we in alle rust nog flink kunnen genieten van dit natuurwonder.
Laatste tip: geen statief? Vergeet het dan maar om scherpe foto's te maken. Het beste is een handmatig instelbare camera, die op statief zetten (desnoods huren @ Ekis), iso zo laag mogelijk, klein diafragma, gebruik van een afstandbediening en de camera de benodigde sluitertijd laten kiezen. Sluitertijden van 20-30 seconden zijn geen uitzondering, maar zucht... wát een plaatjes...

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Ik lees hier net dat je de ISO van je foto toestel zo laag mogelijk moet zetten maar ik zou zeggen het is een canyon en het is er donker dus gebruik een zo hoog mogelijke ISO...
Wat is nou het beste?
Wat is nou het beste?
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
-
- Amerika-ontdekker
GuidoWater schreef:Ik lees hier net dat je de ISO van je foto toestel zo laag mogelijk moet zetten maar ik zou zeggen het is een canyon en het is er donker dus gebruik een zo hoog mogelijke ISO...
Wat is nou het beste?
Doordat je de iso omlaag zet, gebruikt de camera een lange sluitertijd om toch aan zijn licht te komen.
Hierdoor krijg je de mooiste kleuren in je foto.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
En als je hem op een hogere isop zet kan je mogelijk zonder statief fotograferen.
Ik heb in Antelope CAnyon mijn toestel op 400 iso gezet en kon toen goed zonder statief foto's maken.
Voor de resultaten volg de (foto)link in mijn onderschrift.
Ik heb in Antelope CAnyon mijn toestel op 400 iso gezet en kon toen goed zonder statief foto's maken.
Voor de resultaten volg de (foto)link in mijn onderschrift.
Nadeel van een hogere iso is dat je meer ruis in je foto krijgt. Dus als je dan toch een statief gebruikt, zet dan maar je iso zo laag mogelijk.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Maar bij de degelijke SLR-camera's (canon, nikon) van tegenwoordig merk je dat verschil niet meer. Pas bij ISO 1600 of 3200.Jamie schreef:Nadeel van een hogere iso is dat je meer ruis in je foto krijgt. Dus als je dan toch een statief gebruikt, zet dan maar je iso zo laag mogelijk.
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat ben ik niet met je eens! In een donkere omgeving, zoals de Antelope Canyon, merk je dat verschil ook bij een SLR camera. In daglicht zie je dat verschil niet. Maar de ruis is wel veel minder bij een SRL dan bij een hybride bijvoorbeeld, en dat heeft alles te maken met de grootte van de sensor.Veusy schreef:Maar bij de degelijke SLR-camera's (canon, nikon) van tegenwoordig merk je dat verschil niet meer. Pas bij ISO 1600 of 3200.Jamie schreef:Nadeel van een hogere iso is dat je meer ruis in je foto krijgt. Dus als je dan toch een statief gebruikt, zet dan maar je iso zo laag mogelijk.
Hans
Ik zou daarom zeggen: bij gebruik van een statief altijd zo laag mogelijk iso gebruiken, en zonder statief is het omhoogschroeven van de ISO waarde een goed alternatief. De camera bepaalt dan tot hoever je kunt gaan, en jij bepaalt welke kwaliteit je acceptabel vind.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Ehm, dat verschil merk je nog wel degelijk! Helaas ook bij Canon en Nikon. OK, misschien niet op een doorsnee vakantiekiekje van 10 bij 15 cm waar de camera zelf al een JPG van heeft gebakken, maar het wordt een compleet ander verhaal als je serieus met fotografie en nabewerking bezig bent.Veusy schreef:Maar bij de degelijke SLR-camera's (canon, nikon) van tegenwoordig merk je dat verschil niet meer. Pas bij ISO 1600 of 3200.Jamie schreef:Nadeel van een hogere iso is dat je meer ruis in je foto krijgt. Dus als je dan toch een statief gebruikt, zet dan maar je iso zo laag mogelijk.
Hans
Met het risico hier een technisch verhaal op te hangen: je sensor bestaat uit miljoenen puntjes die licht opvangen en registreren welke kleur en intensiteit dat licht heeft. Die waarde sturen ze door naar de processor van je camera. Iso-verhoging bij een digitale camera is niets meer dan een kunstmatige versterking van de signalen die je sensor afgeeft. Als je nou de iso omhoog gooit, vergroot je die versterking en kun je dus met minder licht fotograferen. Met een zwakker lichtsignaal kun je dan dus toch voldoende belicht ogende foto's maken.
Dat klinkt handig (en dat is het ook!), maar hoe zwakker het licht wordt dat er binnenvalt, hoe groter de kans ook wordt dat de puntjes op de sensor een verkeerde waarde registreren. En ook die verkeerde waarde wordt dan versterkt! Vooral in donkerder delen van de foto zie je dat snel terug, omdat daar het minste licht op de sensor is gevallen. Dat noemen we ruis. Je ziet dat als pixels die niet de goede donkere kleur hebben, maar allerlei andere kleurtjes.
Het is waar dat sensors steeds beter worden en dat moderne camera's steeds betere processoren en algoritmes aan boord hebben om die ruis weg te poetsen, maar het blijven kunstgrepen. Vooral met de "megapixelmania" van de laatste tijd, waarbij meer pixels dichter op elkaar komen te staan en de kans op ruis steeds verder toeneemt.
Het is eigenlijk net zoals met Photoshop: van inferieur basismateriaal kan ook een goede photoshopper nooit meer een mooie foto maken. Hetzelfde gebeurt al in je camera: hoe lager je je iso houdt, hoe beter je bronmateriaal is. En dat zie je. Zeker als je je foto's later vergroot wilt laten afdrukken, iets waar foto's van Antelope bij uitstek om vragen.
Laat je door dit alles echter ook weer niet afschrikken. Als jij tevreden bent met foto's op 800 of 1600 iso en het verschil niet ziet, dan is dat natuurlijk super! En zoals gezegd, moderne camera's zijn hier beter in dan camera's van een jaar of 2 geleden. Maar ik vind het te ver gaan om zomaar aan te raden om je iso in Antelope flink omhoog te gooien. Daarmee doe je in mijn ogen je foto's zwaar tekort.
Edit: helemaal eens met de afsluitende opmerking van Jacqueline hierboven! Blijkbaar zaten we tegelijk te typen.
Wij zitten nu in page, net aangekomen en wij hebben niet vooraf geboekt.
Ze geven voor morgen 30% kans op T-storms, dus ben ik blij dat ik niet gereserveerd heb, uiteraard gaan we morgen wel naar daar toe en hopen dat er nog plaats is.
Ik ben wel van plan om de lower te doen ivm eventuele drukte ... hopelijk een goede keuze
Bart
Ze geven voor morgen 30% kans op T-storms, dus ben ik blij dat ik niet gereserveerd heb, uiteraard gaan we morgen wel naar daar toe en hopen dat er nog plaats is.
Ik ben wel van plan om de lower te doen ivm eventuele drukte ... hopelijk een goede keuze
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 11397 Weergaves