Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Niet getrouwd

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Niet getrouwd

Bericht door USA2004 »

DixieChick schreef:Volgens mij kun je als getrouwde partner van een green card houder wel naar de VS, maar heb je te maken met jarenlange wachtlijsten.
DixieChick, je hebt gelijk. Het is inderdaad mogelijk maar duurt jaren.
Dutch-Conch
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutch-Conch »

I-485 en I-130, dit kun je doen terwijl je in de US bent, trouwen met een permanent resident (zonder beperkingen) wordt hetzelfde behandeld als trouwen met een citizen.
Dit is het makkelijkste, ga je het in Europa regelen met een fiancee visa, dan kan het allemaal wel eens lang duren.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het gaat hier over 2 mensen waarvan GEEN VAN BEIDE de Amerikaanse nationaliteit of wat dan ook Amerikaans heeft.
Dat maakt toch wel een verschil.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Dutch-Conch schreef:I-485 en I-130, dit kun je doen terwijl je in de US bent, trouwen met een permanent resident (zonder beperkingen) wordt hetzelfde behandeld als trouwen met een citizen.
Dit is niet helemaal correct -- er is een wachttijd voor het behandelen van een family based petition (I-130) voor een spouse van een permanent resident. Voor een I-130 aanvragen voor de spouse van een citizen is dat niet zo (er is geen wachttijd).

De procedure is inderdaad hetzelfde, maar de wachttijden zijn dramatisch verschillend.

Laatste visum bulletin, juni 2008, laat zien dat category 2A (spouses permanent residents) een priority date van 15JUL03 heeft (bijna precies 5 jaar).

http://travel.state.gov/visa/frvi/bulle ... _4231.html
Dutch-Conch
Amerika-ontdekker

Ik begreep dat 1 van de twee de Green card had gewonnen door de bekende loterij.

Het punt met 2a lijkt op een of andere visum aanvraag buiten de USA.

In ieder geval hebben we hier in maart 2007 voor kennissen van ons het hele gebeuren opgestart, hij is een permanent resident, ze zijn hier getrouwd en in 11 maanden de kaart in handen, een twee jarige kaart omdat het huwelijk nog geen twee jaar oud was.

Dit klopt ook precies volgens de volgende link: http://travel.state.gov/visa/frvi/gloss ... _1363.html

Conditional residence visa: If you have been married for less than two years when your husband or wife (spouse) gets lawful permanent resident status (gets a green card), then your spouse gets residence on a conditional basis. After two years you and your spouse must apply together to the Department of Homeland Security to remove the condition to the residence.

Nogmaals onze kennissen hebben het gedaan terwijl bijde in de US hij met zijn green card en zij met een visa waiver.

Maar misschien hebben zij dan geluk gehad, dat weet ik verder niet, het zijn voor mij de enigste die ik ken onder deze omstandigheden, alle overige zijn getrouwd met citizens.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het gaat over een ongehuwd koppel waarvan 1 van beiden nu een notification letter gekregen heeft.
Je kan allerlei constructies op gaan zetten, maar als het de bedoeling is dat je beiden gaat verhuizen naar Amerika, dan is de allersimpelste die tevens geen enkel risico inhoudt, met elkaar trouwen vooraleer je je visuminterview hebt. Niks geen speciale aanvragen en extra betalen, wachten en risico's lopen. Gewoon beiden in 1 keer je papieren zodat je samen kan vertrekken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Dutch-Conch
Amerika-ontdekker

Ok ik was in de veronderstelling dat als iemand een greencard had gewonnen dat het dan ook zo'n beetje gedaan was, had niet verwacht dat je door even snel te trouwen, na het winnen, nog iemand op het laatste moment kan legaliseren.

Krijgt deze persoon tevens een onbeperkte green card of wordt dat een twee jarige omdat het huwelijk nog geen 2 jaar oud is?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi - het werkt al volgt, als van een echtpaar een van beiden een groene kaart wint in de DVlottery, dan krijgt de echtgenoot of echtgenote ook meteen een G.K. - zonder beperkingen. Kids idem maar ik ben even kwijt wat de max. leeftijd is en ze mogen (nog) niet getrouwd zijn - kids dus.
Daarom dat altijd gezegd wordt als je meedoet met de DVlottery en je bent een echtpaar, schrijf je ieder in, dat verdubbelt je kans.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

"dependent" kinderen (ongehuwd dus) mogen mee zo lang ze nog geen 21 zijn.
Ik herinner mij Martin die enkele jaren gelden de Green Card won. Zij zijn na hun interview holderdebolder moeten vertrekken want hun zoon werd enkele weken later 21!
Elke
Dutch-Conch
Amerika-ontdekker

oortjes schreef:Hi - het werkt al volgt, als van een echtpaar een van beiden een groene kaart wint in de DVlottery, dan krijgt de echtgenoot of echtgenote ook meteen een G.K. - zonder beperkingen. Kids idem maar ik ben even kwijt wat de max. leeftijd is en ze mogen (nog) niet getrouwd zijn - kids dus.
Daarom dat altijd gezegd wordt als je meedoet met de DVlottery en je bent een echtpaar, schrijf je ieder in, dat verdubbelt je kans.
Ik wist dat ook, maar volgens het antwoord van Kastelke op mijn eerdere reactie blijkt het zo te zijn dat een ongehuwd persoon een green card kan winnen, dan even snel trouwen en de partner krijgt ook een green card.
Is het niet zo dat als je aan de loterij meedoet dat je ook al op moet geven of je gehuwd bent of niet?

Kort samengevat wat ik uit dit topic begreep is dat twee mensen samen leefde ongehuwd(dus geen echtpaar), 1 persoon won de green card, dus wat nu.
Ik heb heel veel immigratie situaties gezien en kan me daarom vandaag de dag niet voorstellen dat even snel trouwen na de datum dat iemand te horen krijgt dat hij een green card heeft gewonnen een onbeperkte greencard voor de echtgenoot opleverd.

Je weet waarschijnlijk hoe belangrijk het is om aan te tonen hoe echt het huwelijk is, interview, na twee jaar weer een applicatie (beperking verwijderen) met eventueel een ander interview en dan zouden ze buiten de US zo een onbeperkte green card geven voor iemand die net gehuwd is?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je kan in het document voor deelname invullen of je gehuwd bent, of single. Verloofd of met relatie of zo staat er niet bij.
Tussen het invullen van het document en het ontvangen van goed nieuws gaat zowat een half jaar voorbij. Als je niet gehuwd was op datum van invullen, kan je dat inmiddels wel zijn een half jaar later.
Of je kan besluiten te huwen nadat je het goede nieuws kreeg. Het zou niet abnormaal zijn als je bv. al een jaar met iemand samenwoont (kan je niet aanduiden op het formulier dat je aanvankelijk indient), en dat je besluit om te trouwen wanneer blijkt dat 1 van beiden naar Amerika kan verhuizen. Daar doen ze dus niet moeilijk over.
Elke
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ja, daar heb ik ook over zitten denken. Maar ik denk dat het geen probleem hoeft te zijn aangezien de vraagstellers al langere tijd een relatie hebben. Er trouwen vaker mensen vlak voor vertrek omdat de US immigratie wetgeving 'levenspartners zonder boterbriefje' niet erkend.
Ik denk dat vraagstellers misschien iets meer aan de tand gevoeld gaan worden, waar men bang voor is dat zijn G.K. winners die na in de prijzen gevallen te zijn, even trouwen met iemand die ook graag in de US wil wonen/werken. Vandaar dat ik ook al heb aangeraden een dossiertje te maken, foto's van afgelopen jaren, brieven, uittreksels van bevolkingsregister waarmee men kan aantonen al langere tijd een woning gedeeld te hebben, bankafschriften als die op twee namen staan enz. enz.

Overigens, je zoekt logica in de US immigratie wetgeving en die is ver te zoeken !
Dutch-Conch
Amerika-ontdekker

Hopelijk laat de gene die dit onderwerp gestart is ons weten hoe dit verder verlopen is.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer