Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vervoer in LA - SF - LV

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
GuidoWater
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Vervoer in LA - SF - LV

Bericht door GuidoWater »

Wij hebben voor onze rondrit door zuidwest usa een auto gehuurd. Alleen nou vraag ik me af hoe ik mij het best kan verplaatsen binnen de grote steden?

Laten jullie de auto staan bij het hotel en nemen het openbaar vervoer? Of kan je makkelijk met de auto rijden en deze ergens parkeren?

Is het duur om je auto ergens te parkeren?

Zijn bussen / metro duur in amerika en is het een beetje goed te doen om de toeristische atracties te bezoeken met openbaar vervoer?

Ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken of naar tips die jullie hebben natuurlijk :P
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Vervoer in LA - SF - LV

Bericht door Harry »

Wij doen (bijna) alle vervoer in de steden LA-SF-LV net zoals de meeste Amerikanen gewoon met de auto, alleen San Francisco vind ik persoonlijk enigzins aanvaardbaar openbaar vervoer hebben, het is natuurlijk wel even leuk om van openbaar vervoer gebruik te maken als het een toeristische atractie betreft.
Hier in Nederland gebruiken we ook geen openbaar vervoer (als je in een dorp woont is het er gewoon niet), en dus op vakantie ook zo min mogelijk, nou moet ik wel eerlijk bekennen dat we dit jaar voor het eerst een paar dagen naar New York gaan, en daar hebben we dus geen auto gehuurd, ik ben benieuwd hoe dat ons gaat bevallen.

Harry
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenT »

Wij hebben van het openbaar vervoer gebruik gemaakt in Las Vegas en San Francisco.

Las Vegas: enkel ervaring met het openbaar vervoer voor de hotels aan de strip. Je hebt er de monorail, deze ligt achter de hotels (kant van Paris paris en MGM) en stopt een vijftal keren langsheen de hotels van de strip. Prijs was (als ik me niet vergis) $9/per 24 uur per persoon. Nadeel was dat het achter de hotels ligt, dus om aan de Strip te komen mag je telkens terug het ganse hotel door en dat is niet zo leuk aangezien die uitgangen toch "zo goed" zijn aangegeven. Op de Strip zelf rijdt er een bus (om de 10 à 15 minuten) is $2/per rit per persoon.
Bij de hotels op de strip parkeren is gratis. Wij hebben onze auto echter laten staan omdat de parkings van de hotels in een zijstraat liggen en het verkeer er in mijn ogen te druk is.

San Francisco: mocht je kunnen, kan je je huurauto misschien eerder inleveren of later ophalen. Vervoer naar luchthaven met gemeenschappelijk busje (Airport Shuttle) is $16 pp. De BART (systeem van openbaar vervoer voor de buurt rond San Francisco) is goedkoper.
Parkeren in SF centrum is duur! In ons hotel (Holiday Inn Golden Gateway op Van Ness) was dit $30/dag. In de buurt van Market Street heb ik $16/2 uur gezien. Openbaar vervoer (= MUNI) is er erg goed. We hebben een drie dagenpas gekocht voor $18 pp. Daarmee kan je ook gebruik maken van de Cable Cars.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Hoe ik het gedaan heb was rijden tot SF, auto inleveren en enkele dagen later een nieuwe auto terug afhalen.
LA moet je veel parkeergeld betalen, zoek op voorhand naar een hotel waar je een parking hebt en probeer dan te regelen dat je auto er niet om 12u weg moet maar dat je tot 16u ofzo mag blijven staan.
Als je naar bv Burbank, Beverly Hills, Hollywood sign,... wil gaan dan moet je wel echt een auto hebben!!

LV kan je alles met de auto doen maar als je via de strip rijdt dan duurt het eeuwen... . Maar dan heb je tijd om de kaart even te bekijken en dan leer je wel even enkele blokjes om te rijden om er sneller te geraken... :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt hier geen algemeen antwoord op geven. Het hangt er helemaal van je precies zit, en waar je naar toe gaat.
In LA heben we veel met de auto gedaan, maar voor het bezoek aan Universal Studios hebben we de metro genomen omdat dat gunstiger was.
In SF gaan we fietsend en lopend bekijken, maar we huren de auto wel meteen omdat het me vreselijk lijkt om met z'n vieren plus bagage met het ov van SFO naar het hotel te moeten gaan.
In Las Vegas kun je alles lopend doen, zeker als je midden op de strip zit en het niet al te heet is. Maar de auto is ook een mogelijkheid, net als bus of monorail.
In Las Vegas kun je bij de hotels gratis parkeren.

Ik zou zeggen, bekijk gewoon ter plekke wat in welk geval het handigste is. Je kunt niet altijd alles van te voren bedenken, en wat iemand anders handig vindt, vind jij misschien niet handig.

Het openbaar vervoer is niet duur, maar je betaalt per persoon, dus als je met meerdere mensen bent kan dat natuurlijk duurder uitpakken dan auto en parkeerkosten.

Marianne
joseluken23
Amerika-ontdekker

Bericht door joseluken23 »

Hoi,

Wij hadden ook geen zin in het openbaar vervoer direct na aankomst in SFO. Maar waarom meteen je auto halen? Er staan taxi's praktisch naast de bagageband, wij (4 pers. + 4 grote koffers) betaalden $35 incl. 15% tip van SFO naar Market Street (Hotel Whitcomb), nog geen 25 euro! Als je een of meerdere dagen in SF blijft, is dit goedkoper dan het parkeergeld... en dan heb je nog de huurkosten terwijl je in SFO echt geen auto nodig hebt om alle leuke dingen te bezoeken!

Groetjes,
Jose
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Wij hebben in San Francisco veel gebruik gemaakt van bus en metro. Parkeren is daar lastig en duur, als je een hotel hebt waar je de auto gratis kunt neerzetten kun je hem daar goed laten staan.
In Las Vegas inderdaad de monorail, en ook rijdt er een bus langs de hele strip. Dat is erg goedkoop, niet erg snel als je een lang stuk wilt rijden, en wel zo leuk om te zien wat voor "gewone" mensen daar ook naar hun werk in al die hotels reizen.
Ook in Los Angeles is er vrij goed openbaar vervoer. Tussen Downtown en Hollywood is een goede metroverbinding, er zijn meer metrolijnen en er is een vrij dicht netwerk van buslijnen, ook naar bv Beverly Hills, Santa Monica en Venice. Ook dit is allemaal goedkoop, de afstanden zijn alleen groot, en buiten Downtown is het in LA vrij eenvoudig parkeren. Plekken die erg ver weg liggen, als Disney, ja, daar gaat volgens mij iedereen met de auto heen (of met speciale excursiebussen).
Zelf dus vrij veel gebruik gemaakt van OV in de genoemde steden, maar ook in Nederland laat ik liever de auto staan als ik naar een goed per trein bereikbare plek wil reizen.
groet, Alje
Dennis Dr.
Amerika-ontdekker

Bericht door Dennis Dr. »

Ben net terug en in alle steden geweest. San Francisco prima te doen met het OV. LA is echt een auto stad, maar parkeren kan duur worden. Las Vegas ook een auto stad en overal gratis parkeren. Wil je in San Francisco in de stad parkeren kan het ook een dure grap worden.
Maak je niet druk om het verleden, maar geniet van het heden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer