Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen met United Airlines

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dujardin
Amerikafan

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door dujardin »

burb11 schreef:
dujardin schreef:Je kan bij United al lang voor het inchecken stoelen vastleggen. Als je rechtstreeks boekt op de site, kan dit onmiddellijk. Als je via een reisbureau boekt kan je dit ook, als je je Mileage Plus nummer opgeeft bij de boeking, en vervolgens inlogt op de United website met dit nummer.
Heb ik gedaan. Dus Mileage Plus nummer bij boeking via Exit opgegeven. Heb in totaal negen vluchten, en alle stoelen zijn idd gereserveerd. Behalve die van AMS naar Washington. Geldt ook voor de laatste terugvlucht naar AMS. Op de site geeft United aan dat de stoelen op die vluchten op de airport worden toegewezen. Dus tsja...
Als ik de vlucht van 6 juli AMS-IAD probeer te boeken via de website van unitedzie ik nog heel veel stoelen vrij in Economy+ (ik heb elite status op united), en hier en daar een enkele stoel in de gewone economy. Met hoeveel reizen jullie? Bij het inchecken proberen ze zoveel mogelijk mensen betalend te laten upgraden naar Economy+, zodat er weer stoelen vrijkomen in gewone economy voor mensen die niet willen betalen voor een upgrade. Als je heel vroeg incheckt, en er is nog geen plaats vrijgekomen in gewone economy, kan het best zijn dat je zelfs bij het inchecken nog geen stoel toegewezen krijgt maar wel een zgn. "departure management" (DM) kaart. Je moet dan wachten tot aan de gate om een stoel te krijgen. Maar het kan ook even goed zijn dat ze je bij het inchecken onmiddellijk stoelen geven in economy+, hoewel je er niet voor betaalt. Hangt een beetje van de persoon en de inspiratie van het moment af blijkbaar.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Is het ook mogelijk om zonder mileage-plus nummer alvast stoelen vast te leggen voor je vlucht? Ik heb al een tijdje zitten zoeken maar kan het niet vinden.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Old Faithful
Amerika-expert

Bericht door Old Faithful »

Op united.com bij itineraries & check-in kiezen voor guest access. Je kunt dan met het nummer van je ticket of credit card inloggen.
Groet,

Old Faithful
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

Bedankt voor je antwoord.
Hier kan ik volgens mij alleen kort van tevoren online inchecken, niet ruim van tevoren al stoelen kiezen. Of kijk ik nu echt helemaal verkeerd?
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Dennis Dr.
Amerika-ontdekker

Bericht door Dennis Dr. »

Economy Plus kun je ook inkopen. Heb hier wel eens wat over gelezen op dit forum. Geloof € 265 per jaar en al je vluchten gaan dan op Economy Plus.

Stoel vast zetten kan al maanden van te voren via de site, maar is geen garantie.
Maak je niet druk om het verleden, maar geniet van het heden.
burb11
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door burb11 »

dujardin schreef:Als ik de vlucht van 6 juli AMS-IAD probeer te boeken via de website van unitedzie ik nog heel veel stoelen vrij in Economy+ (ik heb elite status op united), en hier en daar een enkele stoel in de gewone economy. Met hoeveel reizen jullie?
Wij reizen met z'n drieen. Ik kan dus trouwens idd alleen maar economy zien, niet +.
dujardin schreef: ..kan het best zijn dat je zelfs bij het inchecken nog geen stoel toegewezen krijgt maar wel een zgn. "departure management" (DM) kaart. Je moet dan wachten tot aan de gate om een stoel te krijgen. Maar het kan ook even goed zijn dat ze je bij het inchecken onmiddellijk stoelen geven in economy+, hoewel je er niet voor betaalt. Hangt een beetje van de persoon en de inspiratie van het moment af blijkbaar.
Het is dus een manier om de economy+ seats te verkopen. Ik had nog wel overwogen om dat te doen trouwens, maar ik meen dat het iets van 71 euro p.p. is aan de incheckbalie. Mhaw, maal drie is toch weer heel wat centjes. Ik hoop alleen dat als we toch zo'n DM kaart krijgen, er geen risico meer is op overboeking. Lijkt me niet, we staan dan tenslotte al aan de gate. Ik zorg er in elk geval voor dat we lekker vroeg zijn, maken we dus ook nog een kans om sowieso een + seat te krijgen... Hopen op een geinspireerd persoon aan de balie dan maar.
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik zorg er in elk geval voor dat we lekker vroeg zijn, maken we dus ook nog een kans om sowieso een + seat te krijgen... Hopen op een geinspireerd persoon aan de balie dan maar.

Ik hoop het voor je, maar tegenwoordig gaat dat alleen maar tegen betaling.
Je moet wel heel veel geluk hebben om een gratis upgrade te krijgen.
Roos*
Amerikafan

Bericht door Roos* »

Vorig jaar was de 1e keer dat ik geen "gratis" Enonomy Plus kon krijgen. Wel tegen betaling.
Daarentegen van de US naar Nederland kon het weer wel gratis!!!
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door helena »

Matrox schreef:Bedankt voor je antwoord.
Hier kan ik volgens mij alleen kort van tevoren online inchecken, niet ruim van tevoren al stoelen kiezen. Of kijk ik nu echt helemaal verkeerd?
Je kunt vanaf Amsterdam niet online inchecken bij United, het kan wel vanuit de US naar Amsterdam, 24 uur voor vertrek.
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
burb11
Amerika-ontdekker

Bericht door burb11 »

Roos* schreef:Vorig jaar was de 1e keer dat ik geen "gratis" Enonomy Plus kon krijgen. Wel tegen betaling.
Hoe ging dat de andere keren dan? Vroeg je om een upgrade, of werd hij je aangeboden? Zeiden ze ook waarom?

gr
BB
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

burb11 schreef:
Roos* schreef:Vorig jaar was de 1e keer dat ik geen "gratis" Enonomy Plus kon krijgen. Wel tegen betaling.
Hoe ging dat de andere keren dan? Vroeg je om een upgrade, of werd hij je aangeboden? Zeiden ze ook waarom?

gr
BB
Er zitten op elke vlucht die vrij vol zit wel mensen in economy+ die niet voor de 'upgrade' betaald hebben. De beste taktiek (als je niet wil betalen voor economy+) is dus om ervoor te zorgen dat je op voorhand net geen stoel toegewezen krijgt. Nadeel is dat je uiteindelijk wel terecht kan komen in een middle seat in gewone economy. Het jaarabonnement voor economy+ is wel de moeite als je meer dan 1 keer vliegt (met twee personen).
Roos*
Amerikafan

Bericht door Roos* »

Die keren dat ik een gratis economy plus stoel kreeg toegewezen vroeg ik gewoon of er nog een economy plus stoel vrij was. Vorig jaar heb ik echt pas voor het eerst betaald voor economy plus. De heenweg dan........
Vragen staat vrij..........nee heb je en ja kun je krijgen toch!!!
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Roos* schreef:Die keren dat ik een gratis economy plus stoel kreeg toegewezen vroeg ik gewoon of er nog een economy plus stoel vrij was. Vorig jaar heb ik echt pas voor het eerst betaald voor economy plus. De heenweg dan........
Vragen staat vrij..........nee heb je en ja kun je krijgen toch!!!
Proberen kan natuurlijk altijd, maar wil je zeker zijn van een economy plus stoel, dan zal dat toch van tevoor al
moeten reserveren en betalen.
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Ik heb geboekt via Tioga, draag krijg je een overzicht van de vluchten en daar staan ook de stoelnummers al op aangegeven.
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
burb11
Amerika-ontdekker

Bericht door burb11 »

dujardin schreef:Er zitten op elke vlucht die vrij vol zit wel mensen in economy+ die niet voor de 'upgrade' betaald hebben. De beste taktiek (als je niet wil betalen voor economy+) is dus om ervoor te zorgen dat je op voorhand net geen stoel toegewezen krijgt. Nadeel is dat je uiteindelijk wel terecht kan komen in een middle seat in gewone economy. Het jaarabonnement voor economy+ is wel de moeite als je meer dan 1 keer vliegt (met twee personen).
Dus, zoals in mijn geval met negen vluchten voor de boeg loont het. Maar ja. We zijn met z'n 3en. Das dus 3x 350 dollar.
Moet ik nog wel even heel goed over nadenken...
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

burb11 schreef:
dujardin schreef:Er zitten op elke vlucht die vrij vol zit wel mensen in economy+ die niet voor de 'upgrade' betaald hebben. De beste taktiek (als je niet wil betalen voor economy+) is dus om ervoor te zorgen dat je op voorhand net geen stoel toegewezen krijgt. Nadeel is dat je uiteindelijk wel terecht kan komen in een middle seat in gewone economy. Het jaarabonnement voor economy+ is wel de moeite als je meer dan 1 keer vliegt (met twee personen).
Dus, zoals in mijn geval met negen vluchten voor de boeg loont het. Maar ja. We zijn met z'n 3en. Das dus 3x 350 dollar.
Moet ik nog wel even heel goed over nadenken...
Twee keer 350 dollar: de 'pas' is geldig voor twee personen :) Weer een meevaller!
Gert_
Amerika-ontdekker

Bericht door Gert_ »

Wij hebben onze vluchten via het reisbureau geboekt. Nu willen we alsnog graag die mileage punten van United hebben, weet iemand hoe we hiervoor te werk moeten gaan?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Gert_ schreef:Wij hebben onze vluchten via het reisbureau geboekt. Nu willen we alsnog graag die mileage punten van United hebben, weet iemand hoe we hiervoor te werk moeten gaan?
Bij het inchecken je Mileage Plus (of andere card) gelijk met je paspoort aan de balie medewerker(ster) geven en ze worden bijgeschreven.
Gert_
Amerika-ontdekker

Bericht door Gert_ »

We hebben ons op dit moment nog niet hiervoor ingeschreven. Krijg je die kaart dan thuisgestuurd want dan komt deze waarschijnlijk niet meer op tijd. We vliegen namelijk over 2 weken al.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Gert_ schreef:We hebben ons op dit moment nog niet hiervoor ingeschreven. Krijg je die kaart dan thuisgestuurd want dan komt deze waarschijnlijk niet meer op tijd. We vliegen namelijk over 2 weken al.
Dat wordt dan wel heel erg kort dag, wij kregen hem thuis gestuurt.
Ik weet niet of United een informatiebalie heeft op Schiphol daar kan je het ook proberen, mogelijk kan je ter plaatsen wat regelen bij de incheckbalie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer