Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Werken in Amerika
Werken in Amerika
hallo,
Ik ben bezig met mijn bachelor psychologie.
Hierna (over 2 jaar) willen we verhuizen naar California.
Weet iemand hoe de werkgelegenheid daar is? Of hoe het daar in het algemeen is?
Wij gaan hoogstwaarschijnlijk in riverside wonen, iemand wat info?
Ik raak soms de weg kwijt op het internet met de vele opties, sites en verhalen!! ;-P
Groetjes Felida!!
Ik ben bezig met mijn bachelor psychologie.
Hierna (over 2 jaar) willen we verhuizen naar California.
Weet iemand hoe de werkgelegenheid daar is? Of hoe het daar in het algemeen is?
Wij gaan hoogstwaarschijnlijk in riverside wonen, iemand wat info?
Ik raak soms de weg kwijt op het internet met de vele opties, sites en verhalen!! ;-P
Groetjes Felida!!
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Re: Werken in Amerika
Werkgelegenheid in Zuid-Californie is geen probleem. Voor een diploma psychologie misschien iets moeilijker, maar zeker niet onmogelijk.
Heb je een visum? Want zonder een of andere vorm van visum kom je het land niet langer dan drie maanden binnen, en werken kan je dan ook wel vergeten.
Heb je een visum? Want zonder een of andere vorm van visum kom je het land niet langer dan drie maanden binnen, en werken kan je dan ook wel vergeten.
Baia schreef:Werkgelegenheid in Zuid-Californie is geen probleem. Voor een diploma psychologie misschien iets moeilijker, maar zeker niet onmogelijk.
Bedankt voor je reactie!
Maar waarom is dit dan?

Ik dacht juist dat dat een mooi beroep zou zijn voor in Amerika.....
Groetjes
Hier moet ik even mee glimlachen, ik heb er zo mijn gedachten over waarom je dit zou denken.Ik dacht juist dat dat een mooi beroep zou zijn voor in Amerika.....
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Baia
- Amerikakenner
- Contacteer:
Tja, ze hebben er nu eenmaal meer nood aan ingenieurs en IT-mensen.felida schreef:Bedankt voor je reactie!
Maar waarom is dit dan?![]()
Ik dacht juist dat dat een mooi beroep zou zijn voor in Amerika.....
Maar inderdaad, psychologen kunnen die Amerikanen ook goed gebruiken!

Hi - gefeliciteerd met je bachelors.
Maar: heb je een aanbod voor een baan in de US ? Een 'conditio sine qua non'.
Tenzij je Amerikaan bent, of getrouwd ben met een Amerikaan ? Ik krijg even die indruk omdat je aangeeft in Riverside te zullen gaan wonen ?
Maar: heb je een aanbod voor een baan in de US ? Een 'conditio sine qua non'.
Tenzij je Amerikaan bent, of getrouwd ben met een Amerikaan ? Ik krijg even die indruk omdat je aangeeft in Riverside te zullen gaan wonen ?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Felida, ik denk dat je eerst wat meer duidelijkheid moet scheppen vooraleer hier ook maar iemand iets zinnigs kan antwoorden op jouw vragen:felida schreef:Hierna (over 2 jaar) willen we verhuizen naar California.
heb jij of je partner de Amerikaanse nationaliteit?
Of op welke manier verhuizen jullie naar Amerika over 2 jaar?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Hallo,
Bedankt voor jullie reacties!
De bedoeling/planning is dat we in 2011 emigreren naar Amerika.
We doen nu voor de 2de keer mee aan de greencard loterij, volgens het gemiddelde doe je 3 keer mee
voordat je wint. Daar hopen we ook op! Maar een jaartje meer of minder maakt ons niets uit.
We nemen of die weg of de weg van het werkvergunningsvisa. Wat sneller klaar is....
Groetjes felida
Bedankt voor jullie reacties!
De bedoeling/planning is dat we in 2011 emigreren naar Amerika.
We doen nu voor de 2de keer mee aan de greencard loterij, volgens het gemiddelde doe je 3 keer mee
voordat je wint. Daar hopen we ook op! Maar een jaartje meer of minder maakt ons niets uit.
We nemen of die weg of de weg van het werkvergunningsvisa. Wat sneller klaar is....
Groetjes felida
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je een beetje te naief bent...felida schreef:We doen nu voor de 2de keer mee aan de greencard loterij, volgens het gemiddelde doe je 3 keer mee
voordat je wint.We nemen of die weg of de weg van het werkvergunningsvisa. Wat sneller klaar is....
Groetjes felida

Elke
"Vlgs. het gemiddelde doe je drie keer mee voordat je wint."
Ik dacht dat bij een studie psychologie ook statistiek hoorde ? (Althans dat was zo in mijn tijd.)
Ten eerste, waar komt dat getal vandaan ? Ten tweede, wij hebben beduidend vaker meegedaan en nooit gewonnen.
"We nemen die weg of de weg van de werkvergunningenvisa - wat sneller klaar is."
Heb je al eens wat draadjes gelezen hier - over werkvergunningen ?
Ik dacht dat bij een studie psychologie ook statistiek hoorde ? (Althans dat was zo in mijn tijd.)
Ten eerste, waar komt dat getal vandaan ? Ten tweede, wij hebben beduidend vaker meegedaan en nooit gewonnen.
"We nemen die weg of de weg van de werkvergunningenvisa - wat sneller klaar is."
Heb je al eens wat draadjes gelezen hier - over werkvergunningen ?
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk persoonlijk ook dat je je verwachtingen beduidend zult moeten bijstellen. Positief blijven en hoopvol blijven is natuurlijk mooi, maar een bepaalde mate van realisme is daarbij niet verkeerd. En dat bespeur ik eerlijk gezegd niet echt...
Het lijkt erop dat je te makkelijk denkt over het emigreren naar Amerika, op wat voor visum dan ook.
Lees inderdaad eerst eens de diverse topics hier door om je een beetje een beter beeld te vormen van hoe moeilijk het wel niet is. Het zal misschien teleurstellend zijn, en je wilt het misschien niet horen omdat je het zo graag wil, maar helaas is de werkelijkheid niet anders...
In ieder geval heel veel succes...
Dennis
Het lijkt erop dat je te makkelijk denkt over het emigreren naar Amerika, op wat voor visum dan ook.
Lees inderdaad eerst eens de diverse topics hier door om je een beetje een beter beeld te vormen van hoe moeilijk het wel niet is. Het zal misschien teleurstellend zijn, en je wilt het misschien niet horen omdat je het zo graag wil, maar helaas is de werkelijkheid niet anders...
In ieder geval heel veel succes...
Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Baia
- Amerikakenner
- Contacteer:
Waar heb jij dat gemiddelde gelezen? 1 op 3 is zowat het hoogste kanspercentage dat ik hier ooit gehoord heb. Dat is echt onmogelijk hoor.felida schreef:volgens het gemiddelde doe je 3 keer mee
voordat je wint.
Bij mijn weten ligt het kanspercentage op rond de 2%. En dat is ieder jaar hetzelfde percentage, het telt niet op (dat bedoelde ik met statistiek).
Ik denk eerder dat men gemiddeld drie keer meedoet en het dan voor gezien houdt indien men niet gewonnen heeft - en dat getal klinkt mij vrij waarschijnlijk in de oren.
Ik denk eerder dat men gemiddeld drie keer meedoet en het dan voor gezien houdt indien men niet gewonnen heeft - en dat getal klinkt mij vrij waarschijnlijk in de oren.
-
- Amerika-expert
Zoals je ongetwijfeld weet, is psychologie beoefenen erg veel praten.
"Natuurlijk" spreek je "geweldig" Engels, maar echt met iemand kunnen communiceren in een vreemde taal en een andere cultuur (wat bedoelen mensen met een "blue light special" om maar eens een voorbeeld te noemen uit de Kmart wereld) is nog wel wat anders.
Zou ik ook nog even over nadenken.
"Natuurlijk" spreek je "geweldig" Engels, maar echt met iemand kunnen communiceren in een vreemde taal en een andere cultuur (wat bedoelen mensen met een "blue light special" om maar eens een voorbeeld te noemen uit de Kmart wereld) is nog wel wat anders.
Zou ik ook nog even over nadenken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Baia
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat zijn natuurlijk dingen die je kan leren. Mij vader werkt nu ook al enkele jaren in Duitsland in de rubberindustrie. Wel, hij kan je alles vertellen over rubber in het Duits hoor. Speciale benamingen inkluis. 

- DixieChick
- Amerika-expert
En niet op nog verder te "rain"-en op je "parade"
, maar weet wel dat voordat je in de VS met een buitenlands diploma als clinical psychologist aan de gang mag, je in veel staten een certificering moet halen. Hou er dus rekening mee dat, mits je de drempel van visum verkrijgen overwint, je dus nog zeker een jaar terug naar school moet.

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Ik snap het niet meer, als je leest in de Lottery topic van wie er gewonnen hebt dan staat er op zijn hoogst 5x meegedaan, meestal wonnen al bij de 1-3 keren en dat lijkt mij geen toevaloortjes schreef:Bij mijn weten ligt het kanspercentage op rond de 2%. En dat is ieder jaar hetzelfde percentage, het telt niet op (dat bedoelde ik met statistiek).
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je vergeet diegenen die 3 of 4 of 5 keer meegedaan hebben, en die er dan maar mee gestopt zijn.Toonblok schreef:Ik snap het niet meer, als je leest in de Lottery topic van wie er gewonnen hebt dan staat er op zijn hoogst 5x meegedaan, meestal wonnen al bij de 1-3 keren en dat lijkt mij geen toeval
Trouwens, ik las op andere internationale fora toch al van mensen die al 8 of zelfs 13 keer meegedaan hebben, en nog steeds niet wonnen...
Je mag ook niet vergeten dat we hier zowel vorig jaar als dit jaar telkens maar 1 of 2 forumleden van de zoooovele hadden die gewonnen hebben. Als die andere winnaars (een stuk of 6) zijn hier maar aangemeld nadat ze al gewonnen hadden. Dus het beeld dat je hier krijgt is ook niet zo realistisch.
Elke
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je ziet nog iets over het hoofd: je ziet een winnaar, en ziet dat die slechts 2 keer mee deed. Dus je denkt: 1 kans op 2. Maar... die winnaar had ook nog een partner die ook al 2 keer meegedaan heeft, maar niet gewonnen heeft. Dus eigenlijk: 1 kans op 4.
Voor de aardigheid ben ik eens gaan tellen in het lijstje van de DV-2008 hier op het forum:
ik telde alle pogingen van de deelnemers en telde die dubbel indien ze opgegeven hadden dat ook hun partner meedeed.
In totaal kom ik dan aan 100 pogingen en 11 gelukkigen.
Dus: in plaats van 1 kans op 3 is het 1 kans op 9... (wetende dat we hier dus de meeste van die gelukkigen maar binnen krijgen nadat ze gewonnen hebben, dus ik ben er van overtuigd dat mijn kansen op winst veeeeeeeeel kleiner zijn dan 1 op 10).
Voor de aardigheid ben ik eens gaan tellen in het lijstje van de DV-2008 hier op het forum:
ik telde alle pogingen van de deelnemers en telde die dubbel indien ze opgegeven hadden dat ook hun partner meedeed.
In totaal kom ik dan aan 100 pogingen en 11 gelukkigen.
Dus: in plaats van 1 kans op 3 is het 1 kans op 9... (wetende dat we hier dus de meeste van die gelukkigen maar binnen krijgen nadat ze gewonnen hebben, dus ik ben er van overtuigd dat mijn kansen op winst veeeeeeeeel kleiner zijn dan 1 op 10).
Elke
Wauw, dus echt een lotterij!
Ik kan beter maar via werk een visum zoeken inplaats van de GCL dan, wel meedoen natuurlijk maar toch niet verwachten te winnen dan.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6535 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 12 Reacties