Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Koffer mee gaat geld kosten bij United Airlines

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Bron Telegraaf

12 Jun 08, 19:58
CHICAGO (AFN) - De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij United Airlines gaat haar passagiers 15 dollar vragen voor iedere ingecheckte koffer of tas. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend. Eerder deed concurrent American Airlines een vergelijkbare aankondiging.

United Airlines neemt de maatregel ter compensatie van de hoog opgelopen brandstofprijs. De luchtvaartmaatschappij verwacht er een extra omzet van 275 miljoen dollar per jaar aan over te houden.

Tot voor kort vroegen vrijwel alleen prijsvechters geld voor iedere koffer in het bagageruim. Andere luchtvervoerders brengen doorgaans alleen kosten in rekening vanaf de derde koffer of als het maximumgewicht wordt overschreden.

Continental Airlines

Branchegenoot Continental Airlines liet donderdag weten dat het meer dan veertig bestemmingen in binnen- en buitenland schrapt om kosten te besparen. Vorige week maakte het bedrijf al bekend dat het duizenden banen schrapt en zijn vloot inkrimpt in verband met de hoge brandstofprijzen.

Luchtvaartbedrijven dekken zich doorgaans in tegen schommelingen in de olieprijs. Sinds het begin van dit jaar is olie evenwel alleen nog maar duurder geworden, zodat strategisch inkopen steeds moeilijker wordt. Veel bedrijven dreigen daardoor in grote problemen te komen.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Koffer mee gaat geld kosten bij United Airlines

Bericht door Loek »

Het genoemde bedrag is fout. Het is niet $15 per koffer, maar $15 voor de eerste stuks bagage en $25 voor het tweede:

Before your next trip with us, we would like you to know about changes to our checked baggage policy and revised fees for excess, overweight, oversized baggage and special items, effective for travel on or after August 18, 2008.

If you purchase a United Economy® ticket on or after June 13, 2008 for travel on or after August 18, 2008, a $15 service fee will apply, each way, to check your first piece of baggage. This fee applies to travel within the United States, Puerto Rico, the U.S. Virgin Islands and Canada.

As previously announced, a $25 fee will apply to check a second bag when flying on a ticket purchased on or after February 4, 2008. Please refer to the chart below to see which checked baggage fees may apply to you.

You will be exempt from the first and second checked bag service fees if you are:

* traveling in United First® or United Business®
* traveling on the same reservation as a Global ServicesSM, Mileage Plus® 1K®, Premier Executive®, Premier® or Premier Associate® member or Star Alliance® Gold or Silver member
* military personnel traveling on orders
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ach ja het is de Telegraaf en die schrijven niet altijd de waarheid. :wink:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Voor het gros van de mensen hier heeft dit dus ook geen invloed. Voor internationale trips (met eventueel overstap) is er niets veranderd. Alleen als jij in de VS zelf (los van een international itinary) een vlucht boekt, geldt dit.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik vind het altijd zo grappig dat de mensen die het het makkelijkst kunnen betalen (de zakelijke vliegers, de First en Business Class vliegers) dit soort fees nooit hoeven te betalen... de kleine man met de kleine beurs die wellicht flink moet sparen om een Economy ticket te kunnen betalen, moet wél $40 betalen als hij twee koffers wil inchecken... :roll: ach ja...

Wat was dat ook alweer over de duivel en grote hopen...? :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik vind het ergens ook wel schandalig. Vroeger kon je nog zeggen, ach, dan kies ik ervoor om alleen een carry-on mee te nemen. Maar nu met al die maatregelen omtrent vloeistof gaat dat een stuk lastiger (of je moet op bestemming alles kopen, dat kan tuurlijk ook wel), en dus heb je eigenlijk geen keuze.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
ben_
Amerika-ontdekker

Bericht door ben_ »

Dento schreef:Ik vind het altijd zo grappig dat de mensen die het het makkelijkst kunnen betalen (de zakelijke vliegers, de First en Business Class vliegers) dit soort fees nooit hoeven te betalen... de kleine man met de kleine beurs die wellicht flink moet sparen om een Economy ticket te kunnen betalen, moet wél $40 betalen als hij twee koffers wil inchecken... :roll: ach ja...

Wat was dat ook alweer over de duivel en grote hopen...? :lol:

Deze mensen betalen ook wel 3 tot 4 keer zoveel dan een economy passagier. Lijkt me dat zij daardoor meer opbrengen dan ons :-)
njonker
Amerika-ontdekker

Bericht door njonker »

Als je hier veel vliegt, helemaal voor zaken, dan heb je natuurlijk altijd haast. Snel naar de vergadering, of de vroegste vlucht weer terug naar huis en zo snel mogelijk het vliegveld uit... Da's al voldoende motivatie om 'carry-on' bagage mee te nemen. Het resultaat? Elke Maandag, Donderdag en Vrijdag duurt het 'boarden' van een vlucht nu al een eeuwingheid omdat de helft van de passagiers 'carry-ons' bij zig heeft. (Ironisch genoeg lijkt het of de helft van de mensen niet eens hun carry-on kunnen dragen... :D ). Als gevolg zie je dus vaak tegen het einde van boarding dat er geen plek meer is, en dat koffers moeten worden ge 'tagged', oftewel in-gecheckt als ruimbagage. Dat kost tijd en moeite, en is vaak een bijdrage aan laat vertrek.

United heeft stilzwijgend laten weten dat als je een carry-on hebt die ge-tagged moet worden, je niet de $15 hoeft te betalen. Zal niet lang duren voor iedereen dat ontdekt... Ik vrees dat het netto resultaat zal zijn dat meer en meer mensen hun carry-on dragen, hem laten tag-en en op die manier de kosten niet hebben. Dus alleen meer vertraging bij vertrek, en nog langere wachttijden bij de security checkpoints...

Maar laten we weerlijk zijn: Als jij de baas was bij United, en je kon $180 miljoen pure winst maken door de gratis maaltijden op de meeste landelijke vluchten af te schaffen (Kosten eerst $5, nu $7 in Economy), dan kon je $23 miljoen verdienen door mensen meer te laten betalen voor stoelen met extra beenruimte, dan meer dan $200 miljoen door extra voor koffers te betalen, zou jij ook niet geneigd zijn om net zo ver te gaan als je kon? En dat je daarbij je beste klanten niet weg wilt jagen, dat begrijp ik best, due om die een voordeeltje te geven is dan denk ik geen probleem. This is America folks... The rich and famous get the breaks :)

Niels.
MichelUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door MichelUSA »

Als ik het dus goed begrijp betaal ik voor mijn vlucht met United op 18 juli van Amsterdam naar SF (overstappen in Washington) geen extra toeslag, en twee weken later vanuit SF naar Honolulu en een week later terug naar LA wel een toeslag van $15,00 voor mijn koffer.

En vervolgens van LA naar Amsterdam weer geen toeslag :?:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

MichelUSA schreef:Als ik het dus goed begrijp betaal ik voor mijn vlucht met United op 18 juli van Amsterdam naar SF (overstappen in Washington) geen extra toeslag, en twee weken later vanuit SF naar Honolulu en een week later terug naar LA wel een toeslag van $15,00 voor mijn koffer.

Ligt eraan.
  • Als jij je ticket voor 4 februari hebt gekocht, betaal je voor zowel de 1e als de 2e koffer niets.
  • Heb je je ticket tussen 4 feb. en 12 juni gekocht, betaal je voor de 1e koffer niets en voor de 2e koffer $25.
  • Heb je je ticket na 12 juni gekocht, maar vlieg je tussen 13 juni en 17 augustus: 1e koffer niets, 2e koffer $25.
  • Heb je je ticket na 12 juni gekocht en vlieg je na 17 augustus: 1e koffer: $15, 2e koffer: $25.
Dit geldt alleen op losse binnenlandse vluchten. Als jij van NL naar VS (of omgekeerd) vliegt met een tussenstop (die in dezelfde itinary is opgenomen) mag je sowieso 2 koffers van 23kg meenemen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
njonker
Amerika-ontdekker

Bericht door njonker »

...en als je Premier Exec, 1K or Global Services member bent, betaal je nooit, wanneer je ook je ticket hebt geboekt.

Niels.
MichelUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door MichelUSA »

Clint schreef:
MichelUSA schreef:Als ik het dus goed begrijp betaal ik voor mijn vlucht met United op 18 juli van Amsterdam naar SF (overstappen in Washington) geen extra toeslag, en twee weken later vanuit SF naar Honolulu en een week later terug naar LA wel een toeslag van $15,00 voor mijn koffer.

Ligt eraan.
  • Als jij je ticket voor 4 februari hebt gekocht, betaal je voor zowel de 1e als de 2e koffer niets.
  • Heb je je ticket tussen 4 feb. en 12 juni gekocht, betaal je voor de 1e koffer niets en voor de 2e koffer $25.
  • Heb je je ticket na 12 juni gekocht, maar vlieg je tussen 13 juni en 17 augustus: 1e koffer niets, 2e koffer $25.
  • Heb je je ticket na 12 juni gekocht en vlieg je na 17 augustus: 1e koffer: $15, 2e koffer: $25.
Dit geldt alleen op losse binnenlandse vluchten. Als jij van NL naar VS (of omgekeerd) vliegt met een tussenstop (die in dezelfde itinary is opgenomen) mag je sowieso 2 koffers van 23kg meenemen.
Dank je wel, wij hebben de tickets in januari via het reisbureau geboekt dus het lijkt erop dat we (voor deze reis) geen extra kosten hebben.
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Blijf het raar vinden.
Op de laatste terugvlucht was mijn koffer 4 of 8 pond te zwaar.
Of ik even wilde uitpakken of $80 extra betalen.
Die van mijn vrouw had nog ruimte genoeg dus geen probleem.

Waarom niet gewoon een maximum gewicht per gezelschap.
Dus bijv. max. van 20kg per koffer maakt max. 60kg totaal bij 3 personen.

Wat ook raar is;
Een persoon van pak hem beet 60kg betaald evenveel voor een ticket als ik met mijn 140kg.
Ben benieuwd wanneer ze dit gaan belasten :?

En ik krijg dan vaak ook nog een plek met extra beenruimte als ik vriendelijk kijk :mrgreen:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Omdat de koffers getild moeten worden door werknemers op het vliegveld, en die willen hun rug niet breken.

Gr., Flipje
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Omdat er dan gemiddeld meer vracht meegenomen gaat worden door de passagiers en er dus minder "ruimte" is voor echte betalende cargo.

Daar komt nog bijdat het ondoenlijk is te bepalen wat een gezelschap is.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

FlipjeBTiel schreef:
Omdat de koffers getild moeten worden door werknemers op het vliegveld, en die willen hun rug niet breken.

Gr., Flipje
Dat snap ik, maar dan nog klopt het niet. Want door extra te betalen is het toch niet alsof die medewerkers in een keer minder last hebben van hun rug? Ze hangen er alleen een extra kaartje aan, en that's it. Of dat kaartje zou moeten betekenen dat het op een speciale stellage gaat ofzo, dat zou kunnen...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

DixieChick schreef:
FlipjeBTiel schreef: Omdat de koffers getild moeten worden door werknemers op het vliegveld, en die willen hun rug niet breken.

Gr., Flipje
Dat snap ik, maar dan nog klopt het niet. Want door extra te betalen is het toch niet alsof die medewerkers in een keer minder last hebben van hun rug? Ze hangen er alleen een extra kaartje aan, en that's it. Of dat kaartje zou moeten betekenen dat het op een speciale stellage gaat ofzo, dat zou kunnen...
Regel is dat een (te) zware koffer met twee personen getilt moet worden, of dat ook daadwerkelijk gedaan wordt is de vraag.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Hoe ze een te zware koffer afhandelen weet ik niet, maar inderdaad, dat label zal toch er niet voor niets aanzitten. Ik weet ook niet wie het geld krijgt dat je bijbetaald, en of dat verdeeld wordt tussen het vliegveld en de de vluchtmaatschappij.

Mijn bovenstaande opmerking was gebaseerd op een ervaring die ik had op SFO. Mijn koffer was 2lbs (dus <1kg) te zwaar, en de medewerkster achter de balie vond dat okay, na een vluchtige blik op mijn FF status. :D De luggage handler protesteerde echter, en ik ving wat van de discussie op: hoe zwaar koffers mogen zijn, en dus hoe zwaar er getild moet worden, is contractueel vastgelegd. De man vond die 2lbs een inbreuk op zijn rechten.

Gr., Flipje
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer