Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis 2009

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Steppie
Amerikafan
Contacteer:

Rondreis 2009

Bericht door Steppie »

Mijn reis voor 2008 is nog niet begonnen en ik denk al aan die van 2009! Met een groep vrienden gaan we in de zomer van 2009 een paar weken naar de States. Binnenkort komen we allen samen en stel ik het reisschema voor dat uiteraard wel kan aangepast worden.
Hier vraag ik ook wel effe jullie raad voor.

Het reisvoorstel klinkt als volgt;

Dag 1: Vlucht Brussel - San Diego
Dag 2: San Diego SeaWorld
Dag 3: San Diego (Viejas Outlet Center-Downtown-Coronado-Cabrillo-...)
Dag 4: San Diego - Long Beach - Los Angeles
(stops te Long Beach, Santa Monica, Venice en rit door Beverly Hills, Bel Air,...overnachting Hollywood)
Dag 5: Universal Studios
Dag 6: Vrije dag
(hier graag advies ivm Warner Bros, SixFlags,....)
Dag 7: Los Angeles - Morro Bay of Monterey
(meest aangename plaats voor stop en overnachting + waarom?)
Dag 8: Morro Bay of Monterey - San Francisco
(direct bezoek aan ondermeer Golden Gate, Twin Peaks,...)
Dag 9: San Francisco (Alcatraz, Fisherman's Wharf,...)
Dag 10: San Francisco - Sacramento - Lake Tahoe - Reno
Dag 11: Reno
Dag 12: Reno - Yosemite NP - Fresno
Dag 13: Fresno - Death Valley
Dag 14: Death Valley - Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas - Hoover Dam - Grand Canyon - Flagstaff
Dag 17: Flagstaff - Phoenix
Dag 18: Phoenix - Brussel
Dag 19: Aankomst Brussel

Aanpassingen zijn steeds mogelijk. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis 2009

Bericht door Martin & Marianne »

hallo steppie,

Ik begrijp uit de route dat de nationale parken niet jullie interesse hebben? Misschien handig om te vermelden wat precies wel jullie interesse heeft zodat je nuttige tips krijgt.
Waarom Reno? Jullie gaan ook naar Las Vegas, dus ik zou Reno (en ook Lake Tahoe als je niet van natuur houdt) overslaan. Je zult niets van Yosemite zien als je er doorheen rijdt op weg van Reno naar Fresno.
Ook Las Vegas - Flagstaff in een dag doet geen recht aan de GC.

Marianne
Steppie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Steppie »

Reno zit ertussen omdat we daar vrienden hebben wonen.
We hebben wel iets voor NP's doch moet het niet de ganse reis zo zijn. Iedereen van de groep wil ongetwijfeld een schone mix van natuur, entertainment, steden,...

Ik twijfel wel nog aan de reis door Yosemite NP naar Fresno. Er zou misschien wel beter een overnachting inzitten te YNP om dan de volgende dag vanuit YNP richting Death Valley te rijden...
Hannibal Smith
Amerika-ontdekker

Bericht door Hannibal Smith »

Je gaat van Los Angeles naar San Francisco over highway 1? (Aangezien Monterey een tussenstop is?) Je rijdt dan wel aan de "verkeerde kant" van de weg.. (Niet aan de zeezijde) Wij rijden daarom in de tegengestelde richting vanuit San Francisco naar Los Angeles. Dan heb je net een wat beter uitzicht.
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Los Angeles-Morro bay is goed te doen, maar Los Angeles-Monterey is wel erg ver, tegen de tijd dat de kustroute echt mooi wordt (voorbij Morro Bay) heb je het waarschijnlijk al wel gehad. Daartegenover staat dat als je uit Monterey vertrekt je nog wel iets van SF kan zien, diezelfde dag, maar vanuit Morro Bay bijna niet. Ik zou aanraden op dag 6 al een stuk te rijden, bv overnachten in Santa Barbara en dan op dag 7 in Monterey.
Reno-Yosemite-Fresno en Las Vegas-Grand Canyon-Flagstaff lijkt me ook niet haalbaar. Als je het begin van je reis zo wil laten kun je denk ik beter kiezen voor of Reno-Lee Vining-Death Valley-LV (en dan Yosemite schrappen) of Reno-Yosemite-evt Sequoia-Death Valley-Las Vegas, en daarvandaan terug vliegen.
Nog veel tijd om na te denken,
Alje
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Wij zitten op dit moment in Sacramento en dit is echt een leuke stad. Er is veel te zien. Misschien is een nachtje in Sacramento ook leuk om te doen.
PDX
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PDX »

Eerlijk gezegd zou ik niet aanraden om naar Sacramento gaan als je 18 dagen in de VS bent.. Ik ben vorig jaar een paar dagen in Sacramento geweest omdat vrienden van me daar wonen, maar behalve de California State Capitol was er niks bijzonders.. Het is zeker wel een prettige en schone stad (zeker in vergelijking met steden zoals Bakersfield, Fresno, Stockton en Modesto), maar zeker geen must-see.
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.

2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Old Sacramento is zeker aan te raden om te bekijken. een tochtje met de water taxi is ook leuk om te doen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer