Heeft iemand misschien suggesties voor ons, voor het geval we een voorkeur mogen aangeven? Wij zaten te denken aan een Ford Explorer, ikzelf het liefst een Jeep Grand Cherokee o.i.d.
Maar heeft iemand nog suggesties?
Er zijn verschillende mogelijkheden, en ook veel verschillende maten SUV's. De Ford Explorers zijn de afgelopen jaren nogal veel in het nieuws geweest vanwege het grote aantal ongelukken dat ermee gebeurt is. Dit bleek later aan de banden te liggen, maar dat heeft mij geen Ford Explorer-fan gemaakt. Er is nu een nieuw model sinds vorig jaar dus dat probleem zou ook uit de wereld moeten zijn nu. Als je echt voor iets Amerikaans zou willen gaan zou ik ook voor een auto kiezen die je niet bij elke Chrysler/Jeep dealer op de hoek in NL ook kunt kopen (Grand Cherokee). Een Chevrolet Tahoe/GMC Yukon is groter dan de Jeep maar geeft wel iets meer USA-feeling. Een maatje groter: Chevrolet Suburban/GMC Yukon XL (heb ik erg veel kilometers in gereden; heerlijke auto!!!), Ford Expedition of Excursion (hééél erg groot).
Meer in het formaat van de Jeep zou ik kiezen voor een van de eerder genoemde auto's (Dodge Durango, Chevy Trailblazer, GMC Envoy) De laatste is iets aparts en is volgens mij ook nog niet zo lang op de markt. Weet je zeker dat je iets rijdt wat je in NL niet snel zal zien.
Er zijn in de USA veel verschillende modellen, dus succes met de keuze!
Haye