Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

12-dagen Californië -----reisplan?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Luckytom
Amerika-newbie

12-dagen Californië -----reisplan?

Bericht door Luckytom »

Hallo allemaal,

komende september vertrek ik met men vriendin op vakantie naar Californië.
We zijn nu al een tijdje aan het plannen en onze reis begint zich in een definitieve plooi te leggen.
Aangezien het onze eerste maal is zal het natuurlijk afhangen van verschillende dingen of we onze planning
kunnen realiseren.
Hieronder zie je onze planning, gelieve eens een opmerking of suggestie te geven.

dag 1 : Brussels Airport(Brussel) - John Wayne Airport(Santa Ana)
dag 2 : uitstap ter plaatse
dag3 : bezoek naar Long Beach en omgeving
dag4 : vertrek vanuit Santa Ana naar Mojave Desert
vanuit Mojave Desert naar Las Vegas
dag5 : Las Vegas - Death Valley - Las Vegas
dag6 : Las Vegas - Grand Canyon - Flagstaff
dag7 : Flagstaff - Santa Ana
dag8 : Beverly Hills - Rodeo Drive - Sunset Boulevard - Walk of Fame - ...
dag9 : Universal Studios
dag10 : Los Angeles stadsbezoek
dag11 : Santa Monica Beach
dag12 : John Wayne Airport(Santa Ana) - Brussels Airport(Brussel)

Behalve dag 3 t.e.m. 7 logeren we bij mensen die we er kennen. Dus voor de rest worden het motels/hotels 'a la minute'
Ik heb dit zelf samengesteld met behulp van dit forum en denk dat dit mogelijk is maar zou toch graag weten of er nog
punten inzitten die ik over het hoofd zie.
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mvg

Luckytom :D
Yeehaw
Amerika-expert

Re: 12-dagen Californië -----reisplan?

Bericht door Yeehaw »

HI en welkom op het forum
Waarom wil je van Santa Ana eerst naar Las Vegas en dan naar Death Valley? Als je bij Baker links af slaat naar Death Valley zou je die dag nog het eea van Death Valley kunnen zien en dan de volgende dag naar Las Vegas rijden. Scheelt heen en weer rijden.
Dan naar GCNP. Flagstaff ligt niet op de route. Ik zou proberen aan de rim te logeren, als dat vol is dan in Tusayan, anders in Valle tussen Tusayan en Williams en desnoods in Williams. Het is 5 uur rijden van Las Vegas naar GC Village dus beter vroeg vertrekken. Van GC is het 8-9 uur rijden naar LA, vanaf Williams een uur korter. Als je een dag aan het eind van de vakantie schrapt, heb je meer tijd voor Las Vegas en GCNP.
Yeehaw.
Luckytom
Amerika-newbie

Bericht door Luckytom »

Yeehaw schreef:HI en welkom op het forum
Waarom wil je van Santa Ana eerst naar Las Vegas en dan naar Death Valley? Als je bij Baker links af slaat naar Death Valley zou je die dag nog het eea van Death Valley kunnen zien en dan de volgende dag naar Las Vegas rijden. Scheelt heen en weer rijden.
Dan naar GCNP. Flagstaff ligt niet op de route. Ik zou proberen aan de rim te logeren, als dat vol is dan in Tusayan, anders in Valle tussen Tusayan en Williams en desnoods in Williams. Het is 5 uur rijden van Las Vegas naar GC Village dus beter vroeg vertrekken. Van GC is het 8-9 uur rijden naar LA, vanaf Williams een uur korter. Als je een dag aan het eind van de vakantie schrapt, heb je meer tijd voor Las Vegas en GCNP.
Yeehaw.
Alvast bedankt voor je advies, deze heb ik al aangepast aan men schema.
Nog een een moeilijkheid die ik heb is de weg van Las Vegas naar de Grand Canyon.
Hoe vat ik deze best aan langs een bereidbaar gebied?
Hoe zou jij het doen?
Graag nog eens een woordje uitleg en een wegbeschrijving.

:D :beerchug:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Luckytom schreef:
Yeehaw schreef:HI en welkom op het forum
Yeehaw.
Alvast bedankt voor je advies, deze heb ik al aangepast aan men schema.
Nog een een moeilijkheid die ik heb is de weg van Las Vegas naar de Grand Canyon.
Hoe vat ik deze best aan langs een bereidbaar gebied?
Hoe zou jij het doen?
Graag nog eens een woordje uitleg en een wegbeschrijving.

:D :beerchug:
Ik weet niet wat je met een berijdbaar gebied bedoelt (ik neem ten minste aan dat je berijdbaar bedoelt en niet bereidbaar). Er loopt een weg van Las Vegas naar de Grand Canyon.
Begin eens met een kaart te kopen, bv de Hallwag. Ik weet niet hoe het in Belgie is, maar in Nederland zijn deze kaarten vrij algemeen verkrijgbaar.
Voor een route met reistijden is ook google maps een geweldig hulpmiddel.

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Martin & Marianne schreef:
Ik weet niet wat je met een berijdbaar gebied bedoelt (ik neem ten minste aan dat je berijdbaar bedoelt en niet bereidbaar). Er loopt een weg van Las Vegas naar de Grand Canyon.
Begin eens met een kaart te kopen, bv de Hallwag. Ik weet niet hoe het in Belgie is, maar in Nederland zijn deze kaarten vrij algemeen verkrijgbaar.
Voor een route met reistijden is ook google maps een geweldig hulpmiddel.

Marianne
die zijn in belgië te koop in de standaard boekenhandel, daar heb ik alvast de mijne gekocht.
Die gaat ook netjes mee in september.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan ook op Mapquest of GoogleMaps kijken. Neem us93 van Las Vegas naar Kingman en I40 naar Williams, dan az64 naar Grand Canyon NP. Allemaal gemakkelijk te berijden wegen. Dan kom je bij de ingang van GC. Betaal je toegang ($ 25,--) en volg de weg naar Grand Canyon Village. Eerste stop bij Mather Point. Bij de ingang van het park krijg je een kaart en een krantje waar je verder alles op kan zien. Kijk ook op de website www.nps.gov/grca
Yeehaw
Luckytom
Amerika-newbie

Bericht door Luckytom »

Dank je allemaal voor de hulp en de tips!

Heb nu me volledige route via MapQuest op kaart gezet en dit ziet er
goed en haalbaar uit.
Eén ding wat ik me nog afvraag is of het niet moeilijk zal zijn om een slaapplaats te
vinden tijdens onze vier dagen dat we Mojave - Death Valley - Las Vegas - Grand Canyon doen?
We gaan in het midden van september maar kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat alles
volboekt zou zijn.
Iemand ervaring hiermee en misschien enkele tips om slechte motels/hotels te vermijden.

Mvg,

Luckytom
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Van Santa Ana rijd je dus meteen naar Death Valley? Reserveringen in Death Valley via www.xanterra.com. In Mojave National Preserve zijn geen hotels. Las Vegas heeft er te veel om op te noemen en in GCNP moet je zeker reserveren bij www.grandcanyonlodges.com (ook Xanterra) Als het hier volzit zou je in Tusayan, vlak onder het NP kunnen reserveren. De hotels in Death Valley en bij GCNP/Tusayan zijn allemaal prima.
Maar je reserveringen in de NP's nu!
Yeehaw
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wat Yeehaw zegt,reserveer NU in de nationale parken,en kijk er niet raar van op als er geen plaats meer is!

Als je dagen toch vaststaan,zou ik die overnachtingen zeker reserveren.
Luckytom
Amerika-newbie

Bericht door Luckytom »

Ben content da ik da hier even gevraagd heb want zoals jullie al wisten zijn de
plaatsen in de hotels/motels al goed bezet.
Heb dan toch dankzij die websites nog aan 2 toffe hotels geraakt.
Het hotel in Death Valley lijkt me wel een hele leuke te zijn, want dat is
gelegen op een ranche. :D
En voor de Grand Canyon heb ik iets gevonden op amper 1miles van
Grand Canyon Village, en dat is het Red Feather Lodge.
Hieronder dus eens opnieuw onze trip met de nodige veranderingen 8)

dag 1 : Brussels Airport(Brussel) - John Wayne Airport(Santa Ana)
dag 2 : uitstap ter plaatse
dag3 : bezoek naar Long Beach en omgeving
dag4 : vertrek vanuit Santa Ana naar Mojave Desert
vanuit Mojave Desert naar Death Valley(overnachting in Furnace Creek Ranche)
dag5 : Death Valley - Las Vegas
dag6 : Las Vegas - Grand Canyon(overnachting in Red Feather Lodge)
dag7 : Grand Canyon - Santa Ana
dag8 : Beverly Hills - Rodeo Drive - Sunset Boulevard - Walk of Fame - ...
dag9 : Universal Studios
dag10 : Los Angeles stadsbezoek
dag11 : Santa Monica Beach
dag12 : John Wayne Airport(Santa Ana) - Brussels Airport(Brussel)
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Furnace Creek Ranch is best leuk maar helaas geen ranch(e). Red Feather Lodge is in Tusayan en ongeveer 15 minuten rijden naar GC Village dus vlakbij. Veel plezier!
Luckytom
Amerika-newbie

Bericht door Luckytom »

Bedankt voor al jullie tips, super forum. :dance:
Het is nu nog een weekje en dan is het lange aftellen ( ben begonnen op 216 dagen :) )
eindelijk voorbij en kunnen we vertrekken.
Er zijn soms nog dingen waarbij ik vragen heb of me niet helemaal duidelijk zijn,
en wil daarom nog eens iets vragen ivm het overstappen.
Dus, we vliegen van Brussel naar Chicago, daar moeten we 3u later terug het vliegtuig nemen
naar John Wayne Airport(CA), moeten wij onze valiezen ophalen en opnieuw inchecken OF
gebeurd dit automatische.
Graag eens een beetje info hierover.

joseluken23
Amerika-ontdekker

Bericht door joseluken23 »

Hoi Luckytom,

Bij het overstappen moet je eerst door Customs, vervolgens je koffers ophalen, door US border patrol etc, weer wegbrengen en dan kun je doorreizen. op de terugweg gaan de koffers meestal wel automatisch door naar Brussel.

Red Feather Lodge en Furnace Creek zijn hartstikke leuke hotels, hebben wij ook beide geslapen tijdens onze reis! Red Feather is 10 minuten rijden naar GC en je zit vlakbij het IMAX theater en GC Airport > ik vond onze helicoptertour een van de hoogtepunten van onze vakantie en de beste manier om de Grand Canyon te zien. Furnace Creek is lekker relaxed, 's avond laat in het zwembad dobberen en sfeervolle restaurantjes.

Veel plezier!
Luckytom
Amerika-newbie

Bericht door Luckytom »

Bedankt Joseluken23 voor je verdere informatie. :D
Heb tussentijds ook de MGM Grand in Las Vegas geboekt, veronderstel dat dit
ook wel in orde zal zijn.
Leuk te horen dat het goede hotels zijn die we reeds geboekt hebben, zo kunnen we
met een gerust gemoed deze gaan opzoeken.

bedankt :D
M&M+D
Amerikafan

Bericht door M&M+D »

MGM is een mooi hotel, lekker groot bed (king) hadden wij met een dekbed en onze zoon een fatsoendelijk rollaway bed.
We hadden alleen jammer genoeg geen uitzicht.
Het was in het begin wel even zoeken want het is me een doolhof.

Groetjes Marian
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer