Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Betaalmiddelens en wat is "The Valley"?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Cyber-Alien
Amerikafan

Betaalmiddelens en wat is "The Valley"?

Bericht door Cyber-Alien »

Hi,
ff een vraagje... STEL voor he... ik besluit NU dat ik morgen [omdat ik bijv. iemand heel erg mis en graag weer wil zien] wil vertrekken naar L.A.
Ik heb vernomen dat dit kan want je hebt geen visum nodig als je korter dan 90 dagen daarzo blijft.
Maar hoe zit het met geld?
Kan je daar ter plekke Euro's omwisselen voor Dollars?
Als ik een creditcard aanschaf kan ik daar dan meteen ermee betalen [ook al staan er euroos op mn rekening]?

En nog een vraagje: als iemand zegt dat hij/zij in The Valley woont, waar ligt dat dan? Het staat nergens op de kaart. Het moet een iets rustiger gedeelte zijn -beetje jaren 50 achtig] met veel gezinnen enzo...
iemand een idee?

Dankje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ftwproductions
Amerikafan

Bericht door ftwproductions »

geen bericht is goed bericht
Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Cyber-Alien
Amerikafan

Hi,
bedankt, ik heb een rekening via de rabobank, ik heb [nog] geen creditcard. Wat is vanuit NL gezien de beste betaaloptie? Is er ene merk creditcard wat ik volgens jou zou moeten aanschaffen, waarvan je zegt; dat is de meest gebruikte?

ff vraagje voor jou: Ben je naar Amerika ge-emigreerd of ben je Amerikaan die Connecties heeft met NL :P ;)

groetjes!
ftwproductions
Amerikafan

Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 18:34, 2 keer totaal gewijzigd.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Cyber-Alien schreef:...of ben je Amerikaan die Connecties heeft met NL !
Weet het niet zeker, maar ik geloof dattie een afgekeurde Ier is en hier in Amerika stage loopt om later als Noord-Amerikaan als Canadees verder te gaan, maar nog steeds stemt over de Europese grondwet met zun Nederlandse gedachtegang..... :mrgreen:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Cyber-Alien schreef:Hi,
bedankt, ik heb een rekening via de rabobank, ik heb [nog] geen creditcard. Wat is vanuit NL gezien de beste betaaloptie? Is er ene merk creditcard wat ik volgens jou zou moeten aanschaffen, waarvan je zegt; dat is de meest gebruikte?
Rabocard (da's de credit card van de Rabobank) werkt prima. Dit is een Mastercard. Ding is mooi goudkleurig dus ziet er chique uit :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Cyber-Alien
Amerikafan

ah leuk! En wat voor werk heeft uw vrouw dan aangeboden gekregen? Ik snap het echt niet; zoveel emigranten in Amerika, maar als je ziet hoe moeilijk het is, snap je niet hoe ze daar zijn gekomen..

[echt stom het is hier nu 22.56 uur] , ik ga zo naar bed maar bij jullie is het natuurlijk pas begin van de middag, raar idee he? Is californie-NL trouwens 8 uur tijdsverschil toch?

En wat is een miller, amerikaans bier toch ;)?
Xerxes
Amerikafan

Re: Betaalmiddelens en wat is "The Valley"?

Bericht door Xerxes »

Cyber-Alien schreef:Hi,
En nog een vraagje: als iemand zegt dat hij/zij in The Valley woont, waar ligt dat dan? Het staat nergens op de kaart. Het moet een iets rustiger gedeelte zijn -beetje jaren 50 achtig] met veel gezinnen enzo...
iemand een idee?

Dankje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Valley = San Fernando Valley of alles North of Mulholland Drive, over de heuvel heen. Gedeeltes hiervan horen nog steeds bij de stad Los Angeles.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
ftwproductions
Amerikafan

Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

Het leuke van de Rabobank Creditcard is dat hij volledig in goud is uitgevoerd met goude letters.

In new york zagen alle winkeliers het aan voor een 'gold' card. Dit leverde toch wel leuke opmerkingen op als toen 18 jarig ventje
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Mastercard en Visa worden nagenoeg overal geaccepteerd. Daarentegen, American Express en Diner's zijn(/waren) minder geaccepteerde kaarten.
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

inderdaad gewoon een creditcard. Heb er nooit problemen mee gehad. Tot nu toe 1 winkel keten mee gemaakt die maar 1 soort creditcard accepteerd (sams club). Verder doet gewoon mijn vertrouwde pinpas het ook bij de meeste banken.

Maar hebben we hier te maken met iemand die toevallig op msn een leuk iemand heeft gevonden en morgen het vliegtuig wil pakken (zal aardig wat kosten dat ticket dan, en een geheel adres is dan wel handig)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Betaalmiddelens en wat is "The Valley"?

Bericht door kastelke »

Cyber-Alien schreef:En nog een vraagje: als iemand zegt dat hij/zij in The Valley woont, waar ligt dat dan? Het staat nergens op de kaart. Het moet een iets rustiger gedeelte zijn -beetje jaren 50 achtig] met veel gezinnen enzo...
iemand een idee?
Zou je dat niet beter aan hij/zij zelf vragen?
Als iemand zegt in 't Gooi te wonen, dan denk ik dat het toch wel een ietsie pietsie handig kan zijn om een meer 'exact' adres te hebben?
Als die iemand jou ook mist, zal die met plezier het juiste adres bezorgen, misschien je nog wel op komen pikken aan de luchthaven!
Succes!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Marceljesse schreef: Tot nu toe 1 winkel keten mee gemaakt die maar 1 soort creditcard accepteerd (sams club).
Kan wel kloppen de Samsclub is een onderdeel van de Wal*mart en alleen toegangkeijk voor leden bij sommige samsclubs is ook een benzinestation en dat is dan weer een cent of vijf goedkoper voor die leden dan de andere pompen in de buurt.
Rob
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Rob schreef:Kan wel kloppen de Samsclub is een onderdeel van de Wal*mart en alleen toegangkeijk voor leden bij sommige samsclubs is ook een benzinestation en dat is dan weer een cent of vijf goedkoper voor die leden dan de andere pompen in de buurt.
Rob
...en iets verteld mij dan weer dat jij ongetwijfeld lid bent Rob :lol:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

rene.jager schreef:
Rob schreef:Kan wel kloppen de Samsclub is een onderdeel van de Wal*mart en alleen toegangkeijk voor leden bij sommige samsclubs is ook een benzinestation en dat is dan weer een cent of vijf goedkoper voor die leden dan de andere pompen in de buurt.
Rob
...en iets verteld mij dan weer dat jij ongetwijfeld lid bent Rob :lol:
Nee tot op heden nog niet heb er teovallig wat over gelezen.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Wij zijn wel lid, en ze hebben behalve voedsel ook andere spullen met soms enorm goede aanbiedingen! En die 5 cent nemen wij er ook altijd maar bij, als we toch in de buurt zijn.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer