Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
tuti
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Overstappen

Bericht door tuti »

Misschien een hele domme vraag wellicht, maar het is de eerste keer voor mij dus stel de vraag toch: volgende week vertrekken wij richting de states, heb er superveel zin in. gelukkig nog een rechtstreekse ook :dance:

Twee weken later, op de terugweg, moeten we helaas via Brussel. Dus met American Airlines naar Brussel, en met Klm naar Schiphol. We hebben ongeveer een uur overstaptijd.

Iemand enig idee of dit uberhaupt wel genoeg is? Ik heb nog niet zo heel vaak gevlogen, en zeker nog nooit overgestapt. Heb er bij het boeken duss helemaal niet bij stilgestaan of dit wel genoeg was.

Hoe werkt het verder met het overstappen? Moet je op je bagage wachten, en weer helemaal opnieuw inchecken op Brussel? Of gaat de bagage 'achterlangs' naar het nieuwe vliegtuig zodat we geen tijd hoeven te verspillen aan wachten op koffer enzo?

alvast bedankt :beerchug:
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
Roos*
Amerikafan

Re: Overstappen

Bericht door Roos* »

Voor de terugweg zou 1 uur voldoende moeten zijn om over te stappen.
Om je bagage hoef je je ook geen zorgen te maken. Die is in de US tot Amsterdam doorgecheckt (ik weet ff het goede woord niet).

Dusssss.........goede reis en heel veel plezier in de US..................
Jana
Amerika-ontdekker

Bericht door Jana »

^doorgelabled? 8)

Als het geen rechtstreekse vlucht is..naar de VS is het dan ook automatisch doorgelabeld?of moet je het zelf opnieuw ophalen en inchecken?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Naar de VS moet je op het eerste vliegveld door immigratie en de douane. En dan pas overstappen. Dus dooretiketteren is er niet bij.

Als je naar Europa teruggaat, loopt het allemaal makkelijker. En met je Europese paspoort loop je natuurlijk redelijk snel door de immigratie.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bennogr schreef:Naar de VS moet je op het eerste vliegveld door immigratie en de douane. En dan pas overstappen. Dus dooretiketteren is er niet bij.
Lang geleden zeker dat je met een tussen stop vanuit Europa naar huis vloog Benno. :wink:
Je koffers worden gewoon doorgelabeld naar je eind bestemming,alleen moet je ze bij binnenkomst in de USA van de bagageband halen, door customs brengen en daarna weer afgeven bij een medewerker van de airline.
tuti
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door tuti »

ok als k jullie goed begrijp hoef ik me voor het overstappen op de terugweg geen zorgen te maken? gaat lekker snel en om de bagage hoef ik me geen zorgen te maken? Op heen weg gelukkig geen last van, die is rechtstreeks naar NewArk :beerchug:
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Een uurtje in Brussel moet genoeg zijn. Ruimbagage zie je pas in Amsterdam. Bijkomend voordeel is, dat je op de terugweg "wind mee" hebt. De kans dat je een kleine opgelopen vertraging inloopt is groot.

"Piloten zien hem niet, maar voelen hem wel. De straalstroom is een brede luchtstroom die rond de aarde kronkelt en snelheden haalt van wel 656 km per uur. Als ze van het Amerikaanse continent naar Europa vliegen, kiezen verkeersvliegtuigen het liefst deze voortrazende rivier van lucht. Op die manier komen ze sneller op de plaats van bestemming"

http://www.kennislink.nl/web/show?id=133763
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

Hoe weet je wanneer bagage wordt doorgestuurd ?
Dat is toch niet overal zo..

Ik weet namelijk niet of ik het zelf moet doorchecken.. Heb al wel gemaild met Iberia, maar die mensen zijn gewoon onbereikbaar :?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Meestal als je met dezelfde maatschappij vliegt, of met een directe partner in een alliantie (er zijn er drie: star alliance, one world en skyteam) wordt je bagage doorgelabelt. Voor de zekerheid kan je het bij het inchecken van je eerste vlucht even vragen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
nadiaU
Amerikafan

Bericht door nadiaU »

Clint schreef:Meestal als je met dezelfde maatschappij vliegt, of met een directe partner in een alliantie (er zijn er drie: star alliance, one world en skyteam) wordt je bagage doorgelabelt. Voor de zekerheid kan je het bij het inchecken van je eerste vlucht even vragen.
Dat was mijn plan ook idd :)
Je weet het maar nooit.. Ik vlieg wel met 1 maatschappij (iberia)
tuti
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door tuti »

We vliegen het eerste stuk met American Airlines, tweede stuk met Klm.

Ik vraag het voor de zekerheid wel even na bij inchecken in NY :)

Dank allemaal!
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
JulesRules
Amerika-ontdekker

Bericht door JulesRules »

Gerelateerde vraag (of misschien wel dezelfde; ik vind het antwoord niet ;-) ):

Na drie maanden NYC keer ik van het weekend terug naar NL.
Op de heenweg had ik een stop in Phili en aldaar moest ik door customs, m'n koffer ophalen, m'n koffer weer inleveren en het vliegtuig richting NYC in. Gaat dit op de terugweg ook zo gebeuren? Of gaat de boel dan wel rechtstreeks naar A'dam?

tnx!
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

JulesRules schreef:Gerelateerde vraag (of misschien wel dezelfde; ik vind het antwoord niet ;-) ):

Na drie maanden NYC keer ik van het weekend terug naar NL.
Op de heenweg had ik een stop in Phili en aldaar moest ik door customs, m'n koffer ophalen, m'n koffer weer inleveren en het vliegtuig richting NYC in. Gaat dit op de terugweg ook zo gebeuren? Of gaat de boel dan wel rechtstreeks naar A'dam?

tnx!
Op de terug weg gaat het niet zo, dan zie je je koffer pas weer in Amsterdam.
JulesRules
Amerika-ontdekker

Bericht door JulesRules »

Annie schreef: Op de terug weg gaat het niet zo, dan zie je je koffer pas weer in Amsterdam.
Oh, geweldig.
Bedankt.
tuti
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door tuti »

Ow ja ik had dit topic aangemaakt :dance:

Even vertellen hoe het ging op de terugweg vanuit new york. Op JFK werden de tassen reeds naar Amsterdam gelabeld, dus we waren gelijk gerustgesteld :beerchug:

Na landen op Brussel snel snel snel richting de gate van de klm gerend, waar we in konden stappen richting A'dam. in eerste instantie hadden we een uur overstaptijd, maar we hadden op brussel ook nog eens een minuut of 20 vertraging.

Nadat we ons eenmaal uitgebreid in de cityhopper hadden gepropt, zien we opeens een karretje onder het vliegtuig vandaan komen, met daarachter zo'n bagagekar. Daarin zie ik een grijze koffer, en iets rood met grijsachtigs. Aangezien wij rugzakkn met rood/grijs/zwart hadden begon ik me al een beetje zorgen te maken, maar dacht van 'mwah zal wel goedgegaan zijn, het is tenslotte al gelabeld in NY'.

Op Amsterdam aangekomen, vlug richting de band. Aangezien wij en nog 3 andere mensen de enige waren die gelijk op Schiphol bleven en de rest over moest stappen dacht ik dat het niet zo heel lang zou duren voor we onze tassen rond zouden zien bewegen op de band...

dat dacht ik... :banghead:

Uiteindelijk een UUR op de tassen staan wachten, en toen maar eens gaan vragen bij de balie. Bleek dus dat onze tassen, en alle bagage van de andere mensen die ook uit brussel kwamen en dezelfde route hadden gevlogen als wij nog in brussel stonden :banghead: :ban:

gelukkig werden de tassen de volgende dag reeds thuis bezorgd, en we kregen ook nog eens 50 euro kortingsbonnen voor een volgende vlucht bij de klm. dat vond ik op zich wel netjes (al is de kans niet groot dat we via klm gaan vliegen, ook al moeten de bonnen voor 1-4 ingediend worden).

Waar ik me wel over verbaast heb is dat het die mensen op brussel niet lukte om de tassen in 80 minuten naar een ander vliegtuig te krijgen, dat hemelsbreed nog geen 100 meter verderop staat... :banghead:
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Gelukkig gaat het vaak ook goed en is je bagage er ook als jij er bent.
Wij hebben 1 x gehad dat een deel van onze bagage er al was voordat wij er waren, dat was 2 jaar geleden in Las Vegas.
Alleen jammer dat ze dat pas omriepen, toen al een poos stonden te wachten en steeds dezelfde bagage voorbij zagen gaan.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Annie schreef:Gelukkig gaat het vaak ook goed en is je bagage er ook als jij er bent.
Wij hebben 1 x gehad dat een deel van onze bagage er al was voordat wij er waren, dat was 2 jaar geleden in Las Vegas.
Alleen jammer dat ze dat pas omriepen, toen al een poos stonden te wachten en steeds dezelfde bagage voorbij zagen gaan.
Daar roepen ze het dan tenminste nog om. Op Schiphol hoorden we gisteren helemaal niets en moesten we er uiteindelijk zelf achteraan om erachter te komen dat alles nog in London stond.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer