Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

trouwen en emigreren met gebruik van een I-130 formulier.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
White dragon nl
Amerika-newbie
Contacteer:

trouwen en emigreren met gebruik van een I-130 formulier.

Bericht door White dragon nl »

(September 06) Tijden een bezoek aan mijn meisie in de VS, hebben we een gesprek met immigratie lawyer gedaan om te zien wat onze opties waren.
(mei 07) Ik ben een Jaar geleden naar de VS ge-emigreert. (als toerist met een visawaver)
(Juni 07) Getrouwed.
(Juli 07) Een immigratie lawyer ingeschakelt om ervoor te zorgen dat we alle papieren hebben en juist invullen. (via I-130 form)
(Augustus 07) Papier werk is volledig in gevult en gecontroleert opgestuurt via onze immigratie lawyer.
(Februari 08) Laatste interview voor mijn greencard gehad, en geaccepteert.
(Maart 08) Mijn greencard ontvangen
(april 08) Amerikaans Rijbewijs en auto.
(heden) Job hunting.....

Dit is mijn timeline.
Een lang jaar maar het was het waart.

Ik woon nu in Loveland Colorado ongeveer 45min ten noorden van Denver.
Na een lang jaar, een vlinke stapel papier werk, onze trouwdag, een immigratie lawyer, een 5 tal ritjes naar Denver. ben ik nu (voor 2 jaar en dan een opvolg gesprek) en inwoner van de VS.

Na dat we bijde zeker waren dat we de rest van ons leven met elkaar samen wilden zijn. En besloten dat ik naar de VS ging emigreren om dat mogelijk te maken. Begon het in September 06 met een gesprek met een immigratie lawyer in de VS tijdens een bezoek aan mijn meisie, om te zien wat onze opties waren. Zodat we alles op een rijtje konden zetten. Onze beste opties waren op dat moment K-1 form en het I-130 form als een alternatief. We gingen voor de K-1 form en de trouw plannen werden gemaakt voor juni 07. maar na een paar maanden en vertraging met het verkrijgen van de juiste papieren die we nodig hadden voor de K-1 form werd de tijd die we nodig hadden om de K-1 papierwek en alles dat daarbij hoort rond te krijgen, te kort. We besloten om het te wagen op de I-130 form. Wat een stuk riskanter is.
In eind Mei 08 ben ik als toerist naar de VS gevlogen met niet veel meer dan een koffer met kleren en de nodige papier. Naar mijn meisie in Colorado. De douane hoor je terug te sturen als je ze vertelt dat je je verloofde gaat bezoeken als je op visawaiver basis de VS binnen wil komen. Een weekend later naar California om de laatste hand te leggen aan onze trouwplannen en om het trouwcertificaat aan te vragen en op te halen. 2 weken later Weer naar California dit keer voor het Ja woord.
Daarna was het wachten op het gesingeerde trouw document. Een antal weken later na dat we het trouw document binnen hadden gekregen, zijn we weer naar de immigratie lawyer gegaan zodat we alle juiste formulieren in vullen en de juiste papieren opsturen. Ook een lijst gekregen met locaties waar ik mijn medishe keuring kon doen. Mijn medishe keuring verliep goed vergeet niet je centjes mee te nemen want het kost een paar centjes ($450,-). De Lawyer stuurde alle formulieren naar ons op met nodig advies om het juist in te vullen. Terug gestuurt naar de Lawyer. daar werd alles gecontroleert en we kregen het terug om foutjes te corriegeren enz. opnieuw op gestuurt en weer terug gekregen om alles te onderteken (Augustus 07). En terug naar de lawyer sturen en de lawyer zorgt ervoor dat alles naar de juiste plaats ging. Dan is het wachten... en wachten. December 07, Biometrics is de volgende. Dit keer naar Aurora CO. net naast Denver, voor vinger afdruk photo en gewicht. Een uur rijden voor nog geen 5 minuten werk. en weer wachten... De brief van de Goverment komt binnen voor mijn interview. En een brief van mijn lawyer om een afspraak te maken om de interview te bespreken, wat we kunnen verwacten. Was behoorlijk nerveus, maar na het gesprek met de lawyer was dat een stuk minder. En was behoorlijk best positief. alles bijelkaar geschraapt wat we nodig hadden. Foto's zijn zeer belangrijk. Februari 08 de dag van het interview, weer naar Denver. Wachten tot je binnen geroepen word. tidens het interview werd het papierwerk door gelezen en een paar vragen over gesteld die je heb ingevult. en dan de fototjes bekijken. we hadden fotos van ons in veel verschillende plaatsen van ons trouwen, Amsterdam, de 'walk of fame' CA. tot de bergtoppen in de Rockies. Het interview was nog geen 10 minuten oud en ons werd verteld dat ik mijn greencard in een paar weken in de bus zou krijgen. Dat was het beste gevoel in de wereld, all stres en onzekerheid eindelijk in 1 zin vertrokken. Maart 08 Mijn greencard komt in de post. Eindelijk kan ik ingeschreven worden voor health insurance en kan ik mijn Amerikaanse rijbewijs halen.
April 08 Ik slaag voor mijn rijbewijs. wat een verschil. nog geen $300 TOTAAL dat is inclusie een antal rijlessen. In mei een karretje aangeschaft. nu ben ik op banen jacht. is niet makkelijk om iets degelijks te vinden nu de economie zo slecht is hier.

Ben blij dat we het gedaan hebben, al moet ik wel toegeven dat als ik het nog eens zou moeten doen ik wat meer druk had gegeven om mijn papieren in orde te hebben zodat ik het K-1 form kon gebruiken.
Als iemand vragen heeft laat het maar horen. ^_^

PS. sorrie voor de typo's. ^_^;
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: trouwen en emigreren met gebruik van een I-130 formulier.

Bericht door Appie »

Riskant, maar gelukkig voor je wel goed afgelopen.

Veel succes met het verkrijgen van een baan. Wij zijn net verhuisd en ben ook weer op zoek naar een baan. Valt absoluut tegen in de huidige economie, zelfs daar ik in een regio zit waar nog ecomische groei plaatsvindt (vlak bij de Wal-Mart corporate offices). Netwerken is de key, zelfde geldt voor referenties - bij voorkeur Amerikaanse aangezien veel HR offices niet naar het buitenland mogen/kunnen bellen.
Diploma's tellen op zich niet zo heel erg zwaar: Ik heb zelf een Masters Degree, en waar ik in NL een goede baan zou kunnen hebben, sta ik nu ook gewoon onderaan de ladder. Naar mijn beleving gaan je diploma's pas tellen na ~5 jaar werkervaring.
K1 visa progress: Applied (10 jan ' 06); Approval (5 sept '06); Entry (15 Sept.'06); Married (14 Oct.'06); Applied for EAD I-765 & I-485 (28 Oct. '06); EAD approved (23 Jan.'07); Con. resident card approved (23 Feb '07), received (5 May '07)
Dutch-Conch
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutch-Conch »

Als je een receipt van INS hebt dan kun je die gelijk gebruiken voor je rijbewijs dus normaal gesproken binnen een maand dat je begint met je INS procedures.

Zodra je filed voor je verandering van status(I-485) kun je gelijk een employment authorisatie aanvraag(I-765) meesturen die je in het algemeen binnen
3 maanden een werkvergunning geeft en daarmee kun je je social security halen en legaal werken.

Het is ook bekend dat het aanvragen van een K-1 visum behoorlijk lang kan duren en dan zit je dus ver weg van je geliefde.

De combinatie I-130 en I-485 is echt makkelijk en snel, wij hebben ook al veel mensen hier die geen haast hadden en die wachten 14 mnd tot na het huwelijk met het filen en ontlopen zo dat ze maar een twee jaar geldige greencard hebben.
Het is namelijk zo dat als je nog niet twee jaar getrouwd bent je een greencard met beperkingen krijgt die twee jaar geldig is.
Wordt je eerste greencard afgegeven nadat je twee jaar getrouwd zou zijn dan krijg je de onbeperkte en ben je er allemaal vanaf. Behalve om de 10 jaar vernieuwen natuurlijk.
White dragon nl
Amerika-newbie
Contacteer:

Appie schreef:Riskant, maar gelukkig voor je wel goed afgelopen.

Veel succes met het verkrijgen van een baan. Wij zijn net verhuisd en ben ook weer op zoek naar een baan. Valt absoluut tegen in de huidige economie, zelfs daar ik in een regio zit waar nog ecomische groei plaatsvindt (vlak bij de Wal-Mart corporate offices). Netwerken is de key, zelfde geldt voor referenties - bij voorkeur Amerikaanse aangezien veel HR offices niet naar het buitenland mogen/kunnen bellen.
Diploma's tellen op zich niet zo heel erg zwaar: Ik heb zelf een Masters Degree, en waar ik in NL een goede baan zou kunnen hebben, sta ik nu ook gewoon onderaan de ladder. Naar mijn beleving gaan je diploma's pas tellen na ~5 jaar werkervaring.

I k heb gelukkig een flinke spaarpot opgebouwt voordat ik naar de VS verhuisde. en mijn meisie heeft een baan. De economie slecht maar er is tenminste nog wel wat werk te krijgen. is wel wat lastiger aangezien ik niet in de grote stad woon. ze zijn hier wel vlink aan het uitbreiden en hopelijk levert het een paar baan opening op.
En wachten op antwoord, van wat ik heb opgestuurt. Hopelijk kan ik hier by de 'City of Loveland/Fort-Collins' een landscaping baantje bemachtiggen.
Op het moment do ik hier en daar wat art commissions voor een paar extra centjes.
White dragon nl
Amerika-newbie
Contacteer:

Dutch-Conch schreef:Als je een receipt van INS hebt dan kun je die gelijk gebruiken voor je rijbewijs dus normaal gesproken binnen een maand dat je begint met je INS procedures.

Zodra je filed voor je verandering van status(I-485) kun je gelijk een employment authorisatie aanvraag(I-765) meesturen die je in het algemeen binnen
3 maanden een werkvergunning geeft en daarmee kun je je social security halen en legaal werken.

Het is ook bekend dat het aanvragen van een K-1 visum behoorlijk lang kan duren en dan zit je dus ver weg van je geliefde.

De combinatie I-130 en I-485 is echt makkelijk en snel, wij hebben ook al veel mensen hier die geen haast hadden en die wachten 14 mnd tot na het huwelijk met het filen en ontlopen zo dat ze maar een twee jaar geldige greencard hebben.
Het is namelijk zo dat als je nog niet twee jaar getrouwd bent je een greencard met beperkingen krijgt die twee jaar geldig is.
Wordt je eerste greencard afgegeven nadat je twee jaar getrouwd zou zijn dan krijg je de onbeperkte en ben je er allemaal vanaf. Behalve om de 10 jaar vernieuwen natuurlijk.
Ik weet niet meer presies welk formulieren we allemaal hebben ingevult. aangezien we via een immigratie lawyer onze papieren kregen. daarbij zat wel aanvraag voor werkvergunning en reizen voordat ik mijn greencard in handen had. Volgens mijn lawyer kan ik (dual) sittizenship aanvragen na 3 jaar
Ik kreeg mijn werk vergunning een week ofzo voordat ik mijn interview had. Mijn lawyer zal bericht sturen zodra de volgende interview dichterbij komt enz.... we zijn ZEER blij dat we deze lawyer hebben ingeschakelt.
Ik had in Nederland alleen een scooter rijbewijs. (had niet meer nodig daar aangezien ik er met de auto 2 keer zolang over zou doen om naar werk en terug te komen. LOL) Ben blij dat ik in Nederland niet mijn rijbewijs heb gehaalt want dat scheelt mij een flinke zak geld die ik in mij pocket kan houden. Hier heb je direct het probleem geen auto geen baan. geen baan geen auto, gelukkig heb ik genoeg centjes gespaart voor een zeer degelijke Auto. (aangezien het openbaar vervoer een lachertje is hier. en het mij blijft verbazen wat voor schroot hier nog op de weg te vinden is. wat in NL direct vande weg zou worden gehaalt zodra de eerste smeres de auto voorbij ziet hobbelen.)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je getrouwd bent met een Amerikaan(se) kun je na drie jaar staatsburgerschap aanvragen. Redelijk eenvoudig: een formulier invullen en een check opsturen. Begin nu meteen met bijhouden van hoe vaak je naar het buitenland bent geweest sinds je je groene kaart hebt gekregen, dat is namelijk 1 van de vragen, en men zit daar nog wel eens mee.

Als je met een Amerikaan(se) getrouwd bent en Amerikaan wordt, kun je Nederlander blijven, Vraag te zijner tijd aan de ambassade in Washington DC, of je plaatselijk (honorair) consulaat, wat je precies moet doen (dat verandert nog wel eens).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
White dragon nl
Amerika-newbie
Contacteer:

Bennogr schreef:Als je getrouwd bent met een Amerikaan(se) kun je na drie jaar staatsburgerschap aanvragen. Redelijk eenvoudig: een formulier invullen en een check opsturen. Begin nu meteen met bijhouden van hoe vaak je naar het buitenland bent geweest sinds je je groene kaart hebt gekregen, dat is namelijk 1 van de vragen, en men zit daar nog wel eens mee.

Als je met een Amerikaan(se) getrouwd bent en Amerikaan wordt, kun je Nederlander blijven, Vraag te zijner tijd aan de ambassade in Washington DC, of je plaatselijk (honorair) consulaat, wat je precies moet doen (dat verandert nog wel eens).

Dankje.
Warneer deze tijd nadered om mijn nationaliteid aan te passen zal ik weer een gesprekje hebben met mijn immigratie lawyer, die weet wat ik hiervoor nodig heb, en wat de stand van zaken is met het dual citizenship. ^_^
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Voor die dubbele nationaliteit moet je niet naar een Amerikaanse immigratieadvocaat, maar naar een officiele Nederlandse vertegenwoordiging.

Amerikaan worden is heel eenvoudig, heb je echt geen advocaat voor nodig. Je vult een formulier in, stuurt een checque op en voila.

Amerika weet dat dubbele nationaliteit bestaat, ze zijn er niet enthousiast over, maar ze accepteren het. Het was juist Nederland dat altijd dwars gelegen heeft, totdat ze op 1 april 2003 (geen grap!) de boel veranderd hebben, zodat je Nederlander kunt blijven als je de nationaliteit van je echtgeno(o)t(e) aanneemt. Nederland wil dat je een aantal dingen doet, vraag te zijner tijd bij de Nederlandse ambassade na wat de dan geldende regels zijn.

Overigens: schrijf je je eigen soort nieuwe spelling in het Nederlands?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bennogr schreef:Overigens: schrijf je je eigen soort nieuwe spelling in het Nederlands?
:shock: Dit is voor het eerst, dat ik dit draadje lees, maar ik hoop bijna, dat de schrijver dyslectisch is, of gewoon heel creatief ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
White dragon nl
Amerika-newbie
Contacteer:

Petra/VS schreef:
Bennogr schreef:Overigens: schrijf je je eigen soort nieuwe spelling in het Nederlands?
:shock: Dit is voor het eerst, dat ik dit draadje lees, maar ik hoop bijna, dat de schrijver dyslectisch is, of gewoon heel creatief ;).
HAHAHAH LOL LOL LOL..... allemaal effe lachen. *zucht*

If my Dutch spelling bothers you guys that much, then I will finish this post in English.

If you REALLY want to know. YES! I do have dyslexia. And Dutch is one of the most difficult languages to learn or master if you have dyslexia. To many stupid rules and exceptions. And, YES. I'm also VERY creative, usually not so much with words but rather with art programs.
I DID NOT POST THE LAST "PS" LINE FOR NOTHING: " PS. sorrie voor de typo's. ^_^; "

I had submitted this subject hoping that maybe I could help some people who had the same problem as I had. Which was. When I asked around on several forums (including this forum), about the subject I-130. (one and a half years ago) No one could help me with it. And some even told me that it was probably not possible anymore to use the I-130 to get permanent resident status. I came to the US and went through this procedure. And I would have gladly tried to answer any questions to help people through this rather stressfully process if they would choose to take this path. Either as an alternate method or if you just don't have the time to wait for the K-1 process like I did, as a quick way to get here and start immigration after entering the US and marrying in the US.
But its very depressing when even a site owner/co-owner like to make fun of other peoples disabilities. I guess I'm just waisting my time and effort over here.

Don't bother to reply as I won't be signing onto this board again.
If you want, just kick the thread off the board.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

White dragon nl schreef: When I asked around on several forums (including this forum), about the subject I-130. (one and a half years ago) No one could help me with it. And some even told me that it was probably not possible anymore to use the I-130 to get permanent resident status.
Ik ben het even na gaan lezen in je oudere berichten: er werd niet gezegd dat het onmogelijk was, er werd enkel aangehaald dat je in een soort van grijze zone zou belanden (die natuurlijk alle richtingen uit kan gaan).

Op zich is het niet legaal om met de intentie te gaan trouwen naar de VS te trekken op een toeristenvisum en dan via I-130 te gaan. De forumregels zijn wat dat betreft heel duidelijk: het is verboden om illegale zaken te promoten.
(tevens wordt daar ook gesteld dat de voertaal op het forum Nederlands is)

Als moeder van een zoon met een milde vorm van dyslexie maar een zeer ernstige vorm van dysorthografie (wat dus specifiek over de spelling gaat), kan ik zeggen dat je schrijf'fouten' kan vermijden door een spellingschecker te gebruiken. Je gebrek aan hoofdletters zou dan al eenvoudig weggewerkt zijn. Alsook menig andere schrijffout. Dyslexie hoeft geen excuus te zijn om slordig om te gaan met taal.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Interessant White Dragon, dat je de Nederlandse spelling moeilijk vindt en het Engels eenvoudig. Moedertaal Engels en in een Engelssprekend land op school geweest?

De spelling viel me gewoon op, als je even had uitgelegd dat Nederlands niet je moedertaal is, zou mijn "kritiek" omgeslagen zijn in bewondering. Ik weet hoe moeilijk het is om een vreemde taal goed te schrijven, ik vecht nog wel eens met het Engels, zelfs na meer dan 30 jaar in de VS.

Maar als je snel op je teentjes getrapt bent en meteen defensief wordt, dan komen we natuurlijk niet verder. Jammer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer