Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitleg & Vragen over Priceline/Hotwire

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
SemJes
Amerika-expert

Re: Uitleg boeken Priceline/Hotwire

Bericht door SemJes »

Ik ben niet VanRoyal, maar zal toch ff antwoorden. Het is niet nodig om opnieuw in te loggen; je kan gewoon weer op hotels klikken, en de juiste data's invullen.
Dat systeem werkt ideaal. Wij doen het ook altijd op die manier, maar dan met een andere volgorde; dus:

Zone waar je wil zitten
Zone waar je wil zitten+ Rebid 1
Zone waar je wil zitten+ Rebid 2
Zone waar je wil zitten+ Rebid 3
Zone waar je wil zitten+ Rebid 4
Zone waar je wil zitten+ Rebid 5
Zone waar je wil zitten+ Rebid 1+2
Zone waar je wil zitten+ Rebid 1+3
Zone waar je wil zitten+ Rebid 1+4
Zone waar je wil zitten+ Rebid 1+5
Zone waar je wil zitten+ Rebid 2+3
Zone waar je wil zitten+ Rebid 2+4
Zone waar je wil zitten+ Rebid 2+5
Zone waar je wil zitten+ Rebid 3+4
Zone waar je wil zitten+ Rebid 3+5
Zone waar je wil zitten+ Rebid 4+5

En dan nog een keer met 3, 4 en 5 rebid zones.. maar vraag me af of je deze allemaal nodig hebt. Vaak wordt ons bod na 4 of 5 keer wel geaccepteerd, en zo niet.. dan gaan we niet door.

Zo wilden we gister een hotel boeken en gingen door tot $60. Toen stopten we (ook al hadden we nog voldoende rebids). Vandaag begonnen we opnieuw en werd dezelfde zone, zelfde aantal sterren, zelfde data geaccepteerd voor $51! ! :)
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

pyca schreef:VanRoyal, nog even een vraagje: heb je zelf al ervaringen met je tooltje? Ik heb gisteren even gekeken en wil het straks gaan proberen in Orlando, daar heb je lekker veel zones :D
Ik heb begrepen dat je elke keer na een een niet geslaagde bieding op nieuw begint, maar log je dan opnieuw in, met je login naam? Of ga je alleen maar met "back" terug naar het beginscherm? (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :oops: )
Het is zoals SemJes al zei. Je start een nieuwe bieding, wordt die afgewezen, dan doe je een rebid, wordt die ook afgewezen dan ga je terug naar de homepage van Priceline en begin je weer helemaal opnieuw. Ik klik dan altijd gewoon op het grote priceline logo linksbovenin. Over het algemeen ben je dan nog steeds ingelogd, maar je moet wel opnieuw opgeven welke creditcard je wilt gebruiken etc. Het kost dus wel wat meer tijd dan 'normaal' bieden.

Dus samenvattend: Bod -> Rebid -> klik op priceline logo -> Bod -> Rebid -> klik op priceline logo -> etc. etc.

Het principe werkt erg goed, vooral als je - zoals ik :) - nog 4 maanden de tijd hebt en dus rustig met stapjes van een paar dollar omhoog wilt ;) Het tooltje doet trouwens niets meer of minder dan de tekst die je invoert in een bepaalde volgorde zetten, maar ik vind het zelf wel makkelijk om gewoon op mijn scherm te hebben staan welke zones ik wanneer moet gebruiken en niet- zoals ik de engelse uitleg staat - weer moet gaan kijken waar ik 'a' aan had gekoppeld etc. Ook vind ik het wel handig om te weten of ik een bod daadwerkelijk heb gedaan, vandaar de vinkjes en het veld voor het bedrag dat je hebt geboden. Die vul ik zelf altijd in voor ik ga bieden, zodat ik tijdens het bieden nergens meer over hoef na te denken en goed in de gaten kan houden dat ik niet per ongeluk een verkeerde zone opgeef ofzo (ben als de dood dat ik per ongeluk in een verkeerde zone terecht kom :oops:).
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

VanRoyal schreef:
pyca schreef:VanRoyal, nog even een vraagje: heb je zelf al ervaringen met je tooltje? Ik heb gisteren even gekeken en wil het straks gaan proberen in Orlando, daar heb je lekker veel zones :D
Ik heb begrepen dat je elke keer na een een niet geslaagde bieding op nieuw begint, maar log je dan opnieuw in, met je login naam? Of ga je alleen maar met "back" terug naar het beginscherm? (ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :oops: )
Het is zoals SemJes al zei. Je start een nieuwe bieding, wordt die afgewezen, dan doe je een rebid, wordt die ook afgewezen dan ga je terug naar de homepage van Priceline en begin je weer helemaal opnieuw. Ik klik dan altijd gewoon op het grote priceline logo linksbovenin. Over het algemeen ben je dan nog steeds ingelogd, maar je moet wel opnieuw opgeven welke creditcard je wilt gebruiken etc. Het kost dus wel wat meer tijd dan 'normaal' bieden.

Dus samenvattend: Bod -> Rebid -> klik op priceline logo -> Bod -> Rebid -> klik op priceline logo -> etc. etc.

Het principe werkt erg goed, vooral als je - zoals ik :) - nog 4 maanden de tijd hebt en dus rustig met stapjes van een paar dollar omhoog wilt ;) Het tooltje doet trouwens niets meer of minder dan de tekst die je invoert in een bepaalde volgorde zetten, maar ik vind het zelf wel makkelijk om gewoon op mijn scherm te hebben staan welke zones ik wanneer moet gebruiken en niet- zoals ik de engelse uitleg staat - weer moet gaan kijken waar ik 'a' aan had gekoppeld etc. Ook vind ik het wel handig om te weten of ik een bod daadwerkelijk heb gedaan, vandaar de vinkjes en het veld voor het bedrag dat je hebt geboden. Die vul ik zelf altijd in voor ik ga bieden, zodat ik tijdens het bieden nergens meer over hoef na te denken en goed in de gaten kan houden dat ik niet per ongeluk een verkeerde zone opgeef ofzo (ben als de dood dat ik per ongeluk in een verkeerde zone terecht kom :oops:).
ik zou je dan wel willen aanraden om ook iedere keer de zone's na te kijken. Ik bedoel om te kijken of in de betreffende zone niet toevallig wel een hotel bijgekomen is met meer sterren. Maar ik neem aan als je je goed hebt ingelezen dat je dit ook iedere keer doet??
Succes met bieden ,wij hebben alles al geboekt wat er te boeken is . Jullie nog allemaal succes!
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

jokaluma schreef:ik zou je dan wel willen aanraden om ook iedere keer de zone's na te kijken. Ik bedoel om te kijken of in de betreffende zone niet toevallig wel een hotel bijgekomen is met meer sterren. Maar ik neem aan als je je goed hebt ingelezen dat je dit ook iedere keer doet??
Succes met bieden ,wij hebben alles al geboekt wat er te boeken is . Jullie nog allemaal succes!
Uiteraard. Ik controleer me helemaal suf... voor het boeken, tijdens het boeken, hercontroles, double checks, ik wordt er bijna paranoïde van ;)

Ik ga trouwens niet alles boeken, maar de grote steden willen we wel vastleggen, de rest komt onderweg wel. Voor de kleinere plaatsen vind ik priceline toch niet zo geschikt.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

VanRoyal schreef: Om e.e.a. te vereenvoudigen heb ik een klein tooltje gemaakt waarmee je heel eenvoudig je biedings-schema mee kunt opstellen: http://biddinghelp.vanroyal.com. Ik heb het maar gelijk online gezet, misschien dat andere mensen er ook wat aan hebben.

Hoe werkt het tooltje?
Je vult eerst het gebied (of de gebieden) in waar je je hotel wilt hebben. Daarna vul je in welke rebid-zones je hebt. Als laatste druk je op 'Create bidding schema' en dan verschijnt het schema dat je moet volgen om je maximum aantal rebids te gebruiken. Zelf vind ik het handig om per bieding bij te houden wat ik heb geboden, dus dat kun je in het tekstveldje naast de bieding zetten. Ook kun je elke bieding afvinken, zodat je zeker weet dat je die al hebt gedaan.
Net gebruik gemaakt van je biedingsschema, het heeft gewerkt, zie hier voor het resultaat.
michachael
Amerikafan

Bericht door michachael »

hallo, mijn trip is pas in midden september. Wanneer kan ik beginnen bieden? Zou dat nu al gaan? Of pas de allerlaatste weken van augustus? Dank u
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

michachael schreef:hallo, mijn trip is pas in midden september. Wanneer kan ik beginnen bieden? Zou dat nu al gaan? Of pas de allerlaatste weken van augustus? Dank u

Uit de FAQ's van www.biddingfortravel.com:

2. Is it best to bid far in advance or at the last minute or somewhere in between. When is the best time of day to bid so I will have the best chance of getting the best deal?

There is no consensus answer to the best time to bid because a winning bid is dependent upon hotels giving Priceline rates to sell which is at the hotel's discretion and determined by many different factors, including, but not limited to, special events, whether a hotel gets most of its bookings way in advance or much closer to checkin and how well the hotel revenue managers keep on top of their projected occupancy. Further, there is no best time of the day to bid. It's possible that you could bid successfully at an amount lower than what was rejected just a day or two before. For comments in this regard, please refer to this post. Also, please see my post here.
michachael
Amerikafan

Bericht door michachael »

dank u Pyca voor de link én voor het programma. Het is niet alleen heel handig maar het oogt ook fantastisch mooi.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik keek ondertussen voor Vancouver, 16 tot 18 juli, maar vond dan prijzen die hetzelfde of meestal nog duurder waren dan de 3 of 4* die ik zelf al gevonden had en waar ik via de website van het hotel kon boeken. Pech voor ons dus, ik wou het ook eens proberen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

kastelke schreef:Ik keek ondertussen voor Vancouver, 16 tot 18 juli, maar vond dan prijzen die hetzelfde of meestal nog duurder waren dan de 3 of 4* die ik zelf al gevonden had en waar ik via de website van het hotel kon boeken. Pech voor ons dus, ik wou het ook eens proberen.
keek je dan op hotwire? Of hoe bedoel je?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik keek inderdaad op hotwire, want wij moeten met 3 in de kamer en dat blijkt bij Hotwire makkelijker te zijn dan bij Priceline.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

kastelke schreef:Ik keek inderdaad op hotwire, want wij moeten met 3 in de kamer en dat blijkt bij Hotwire makkelijker te zijn dan bij Priceline.
wij reizen met 2 kinderen en waren ook eerst "bevreesd ivm priceline".Iedere keer dat we een mail stuurden met de vraag voor 2 dubbele bedden deed men hier niet moeilijk om. Dus ik zou zeggen gewoon priceline proberen...............
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

jokaluma schreef:
kastelke schreef:Ik keek inderdaad op hotwire, want wij moeten met 3 in de kamer en dat blijkt bij Hotwire makkelijker te zijn dan bij Priceline.
wij reizen met 2 kinderen en waren ook eerst "bevreesd ivm priceline".Iedere keer dat we een mail stuurden met de vraag voor 2 dubbele bedden deed men hier niet moeilijk om. Dus ik zou zeggen gewoon priceline proberen...............
Wij hebben elk hotel opgebeld om de twee dubbele bedden, tot nu toe wilde iedereen dit voor ons vastleggen. Ik zou het ook gewoon proberen via Priceline. Bekijk anders de hotels die je kan krijgen voor je in die zone gaat bieden, als je ziet dat de kamer in principe geschikt is voor 3 of 4 personen dan voorzie ik geen problemen! We hebben ook wel eens een hotel gezien waar je slechts met 2 personen in kon, nou dan viel de zone met dat hotel erin dus af.
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

SemJes schreef:
jokaluma schreef: wij reizen met 2 kinderen en waren ook eerst "bevreesd ivm priceline".Iedere keer dat we een mail stuurden met de vraag voor 2 dubbele bedden deed men hier niet moeilijk om. Dus ik zou zeggen gewoon priceline proberen...............
Wij hebben elk hotel opgebeld om de twee dubbele bedden, tot nu toe wilde iedereen dit voor ons vastleggen. Ik zou het ook gewoon proberen via Priceline. Bekijk anders de hotels die je kan krijgen voor je in die zone gaat bieden, als je ziet dat de kamer in principe geschikt is voor 3 of 4 personen dan voorzie ik geen problemen! We hebben ook wel eens een hotel gezien waar je slechts met 2 personen in kon, nou dan viel de zone met dat hotel erin dus af.
in san francisco zijn vaak hotels met alleen 1 bed.Verder ben ik ze nog niet tegengekomen
pauljambers
Amerika-newbie

Bericht door pauljambers »

Hallo,

Ik heb een aantal keer een bod geplaatst via priceline, maar wij krijgen nooit enige respons. We hebben proberen te boeken in San Fransisco, fishermans wharf, voor 105 dollar (vanaf 3 sterren). Is dit gewoon veel te weinig en krijgen we daarom nooit een tegenbod? Wat is een haalbare prijs daar? Als we beslissen wat verder van FW iets te booken, wat zijn gebieden die 'veilig' zijn? Is het mogelijk om te voet terug te lopen of is dit af te raden?

Alvast bedankt,

Paul
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

pauljambers schreef:Hallo,

Ik heb een aantal keer een bod geplaatst via priceline, maar wij krijgen nooit enige respons. We hebben proberen te boeken in San Fransisco, fishermans wharf, voor 105 dollar (vanaf 3 sterren). Is dit gewoon veel te weinig en krijgen we daarom nooit een tegenbod? Wat is een haalbare prijs daar? Als we beslissen wat verder van FW iets te booken, wat zijn gebieden die 'veilig' zijn? Is het mogelijk om te voet terug te lopen of is dit af te raden?

Alvast bedankt,

Paul
Het ligt er een beetje wanneer je wilt overnachten. Welke data vul je in?

Ik heb recentelijk (veel) mensen de Holiday Inn FW (3*) voor zo'n 65 dollar zien krijgen, maar als ik dat nu probeer krijg ik nul op rekest. De prijzen in de periode waarin ik het probeer (18 t/m 20 oktober) liggen via de reguliere sites op dit moment allemaal boven de 180 dollar. Kijk ik bijvoorbeeld drie weken eerder of later op hotwire, dan is de Holiday Inn daar voor 69 dollar te krijgen.

Niet dat dat veel zegt hoor, want ik heb gezien dat iemand hier van het forum ook in oktober voor 65 dollar in de Holiday Inn zit, dus blijkbaar heb ik gewoon pech ;) Ik blijf gewoon de reguliere prijzen en hotwire in de gaten houden, zodra de prijzen daar dalen kun je er van uit gaan dat de prijzen op priceline ook dalen. In de tussentijd blijf ik het proberen maar ga ik niet hoger dan 75 dollar...
Jorgo
Amerika-ontdekker

Bericht door Jorgo »

Beste Pauljambers.

Ik raad je aan eens te kijken op www.biddingfortravel.com. Daar worden jouw vragen beantwoord.

succes
Jorgo
klickklick
Amerika-ontdekker

Bericht door klickklick »

Miami

4* Coral Gables - Hyatt Regency

net geboekt voor 13 en 14 juli 2008 voor 65 dollar p.n. normale prijs 169,- p.n.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

pauljambers schreef:Hallo,

Alvast bedankt,

Paul
Hoe bedoel je geen respons? Ik neem aan dat je wel de mededeling krijgt dat je bod niet geaccepteerd is. En een tegenbod krijg je lang niet altijd.

Vorig jaar hadden wij via Priceline het Cathedral Hill Hotel gekregen, ik weet niet meer precies voor hoeveel, maar iig onder de $100 p.n. Een echt stadshotel, receptie/lobby e.d. ziet er goed uit, kamers zijn ietwat vergane glorie, maar verder wel goed. Het hotel ligt op de hoek Van Ness Ave/Geary Blvd, bushaltes voor de deur (ca. 10/15 min op FW), diverse horeca op loopafstand en een parkeergarage onder het hotel (moet je wel voor betalen, ik weet niet meer hoeveel). ( zie ons verslag )
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ik heb Priceline één keer gebruikt en kreeg toen het Sheraton Hotel in New Orleans voor $69 recht tegenover Bourbon Street, dus in mijn optiek werkt het prima. :dance:
Ik ga het ook zeker gebruiken voor mijn volgende reis naar Amerika om te kijken of ik nog wat van de prijzen af kan snoepen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer