Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

TomTom

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: TomTom

Bericht door bluemoon »

Loek schreef:[
Zelfs mijn 6 jaar oude Garmin, die ik hier in de US heb gekocht, spreekt Nederlands en ... Vlaams. De prijzen van GPS zakken hier zienderogen. Er beginnen ook wat minder bekende merken op te duiken die het toch redelijk schijnen te doen. Delphi heeft een GPS voor $120 en Nextar heeft hier momenteel een aanbieding voor $99.
Ik heb het niet zo op die Cheap merken, ik heb 2 jaar geleden een VDO-Dayton navigatiesysteem gekocht voor €250.
Alleen weigert deze nu elke dienst, hij start nog wel op, alleen de weg opzoeken is er niet meer bij :banghead:
Daarom zit er nu aan te denken om in juni in Phoenix een TomTom aan te schaffen, dan moet ik er alleen thuis nog een europakaart voor zien te regelen.
Crisis ? What Crisis ?
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Even een vraagje aan de ervaren TomTommers:

We hebben hier al geruime tijd een TomTom XL in de kast staan en in januari heb ik de USA-kaart online aangeschaft.
Maar even een paar vragen nu: ik heb TomTom home geïnstalleerd, en ik wil die USA-kaart downloaden. Nu begrijp ik dat ik ‘m eerst naar TT-home download en vervolgens op een geheugenkaartje kopieer, (dat ik nog moet kopen trouwens), en het op deze manier naar het apparaat breng. Klopt dit?
Of kan ik ook de Europa-map die er nu opstaat afhalen, de USA-map erop zetten, en als we Europa nodig hebben deze er weer opzetten?

Vorig jaar hebben we trouwens genavigeerd met een Medionapparaat en dit werkte prima, maar n.a.v. de enthousiaste posts over Tyre, dit programma afgelopen week geïnstalleerd, dus nu moet ook de TomTom geprepareerd worden :D
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

pyca schreef:We hebben hier al geruime tijd een TomTom XL in de kast staan en in januari heb ik de USA-kaart online aangeschaft.
Maar even een paar vragen nu: ik heb TomTom home geïnstalleerd, en ik wil die USA-kaart downloaden. Nu begrijp ik dat ik ‘m eerst naar TT-home download en vervolgens op een geheugenkaartje kopieer, (dat ik nog moet kopen trouwens), en het op deze manier naar het apparaat breng. Klopt dit?
Of kan ik ook de Europa-map die er nu opstaat afhalen, de USA-map erop zetten, en als we Europa nodig hebben deze er weer opzetten?

Vorig jaar hebben we trouwens genavigeerd met een Medionapparaat en dit werkte prima, maar n.a.v. de enthousiaste posts over Tyre, dit programma afgelopen week geïnstalleerd, dus nu moet ook de TomTom geprepareerd worden :D
Ja, je download 'm eerst naar TT-home en vervolgens kun je 'm naar je geheugenkaart kopieëren. Daarna kun je de kaart op je TomTom selecteren. Je kunt natuurlijk de geheugenkaart van Europa daarvoor gebruiken (let wel even op de capaciteit). Persoonlijk zou ik er een aparte geheugenkaart voor kopen. Zo duur zijn niet meer tegenwoordig. Bovendien hoef na je vakantie niet meer Europa opnieuw te installeren.

Succes met Tyre! Je gaat het vast heel erg leuk en handig vinden. :D

Voor de liefhebbers verwijs ik nog even naar het topic over Tyre dat ik enkele weken geleden opende, zie hier.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

@Roland, bedankt voor je reactie. Ik ga gelijk van de week een geheugenkaartje kopen. Wordt ie trouwens niet langzaam als je Europa en de USA én allerlei routes (mbv Tyre) erop plaatst?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

pyca schreef:@Roland, bedankt voor je reactie. Ik ga gelijk van de week een geheugenkaartje kopen. Wordt ie trouwens niet langzaam als je Europa en de USA én allerlei routes (mbv Tyre) erop plaatst?
Ik merk daar niets van. De Europa kaart staat op het interne geheugen (2 Gb) van mijn TomTom Go 720 T, Amerika op een aparte geheugenkaart (ook 2 Gb). de routes staan op de TomTom zelf tezamen met een groot aantal POI's van Amerika die ik van internet geplukt heb.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
PitKings
Amerika-ontdekker

Bericht door PitKings »

bluemoon schreef: Ik heb het niet zo op die Cheap merken, ik heb 2 jaar geleden een VDO-Dayton navigatiesysteem gekocht voor €250.
Alleen weigert deze nu elke dienst, hij start nog wel op, alleen de weg opzoeken is er niet meer bij :banghead:
Daarom zit er nu aan te denken om in juni in Phoenix een TomTom aan te schaffen, dan moet ik er alleen thuis nog een europakaart voor zien te regelen.
Hmm, dat heb ik juist met mijn anderhalf jaar oude TomTom, die soms onderweg eensklaps niet meer verder wil. Zij schiet dan in een zg. tiltmodus :blink: , zelfs uitzetten lukt niet, alleen wachten tot de batterij leeg is en dan opnieuw rebooten. Vervelend is alleen als ze net wat wil zeggen, dan is het alsof de plaat blijft hangen (en dan maar wachten tot de batterij leeg is :banghead: ).
Oftwel: ook TomTom is niet zaligmakend.
Pepijn
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

PitKings schreef:
Hmm, dat heb ik juist met mijn anderhalf jaar oude TomTom, die soms onderweg eensklaps niet meer verder wil. Zij schiet dan in een zg. tiltmodus :blink: , zelfs uitzetten lukt niet, alleen wachten tot de batterij leeg is en dan opnieuw rebooten. Vervelend is alleen als ze net wat wil zeggen, dan is het alsof de plaat blijft hangen (en dan maar wachten tot de batterij leeg is :banghead: ).
Oftwel: ook TomTom is niet zaligmakend.
Dit overkomt mijn TömTom ook zo af en toe. Hiervoor heb ik aan het tasje van Tommieboy een paperclipje bevestigd. Hiermee kan ik het hele apparaat resetten en hoef ik niet te wachten tot de batterij leeg is. Zou dat bij jouw TomTom ook kunnen? Op de site van TomTom kun je vinden waar het (piepkleine) resetknopje zit van de verschillende types.
Gr. Miza
Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

Normaal gezien moet dat lukken met 'reset'.

Wat ik met mijn TomTom soms aan de hand heb is dat hij als ik iets bruut doe, zoals de stroom insteken of een vluchtheuvel snel nemen, blijven hangen op een toch-screen-commando om naar links onder te gaan. Gevolg, de recente bestemmingen zijn weg én hij zoomt zo ver hij kan uit.
Als ik dan koppig hem laat doen dan geeft hij het na enkele minuten op en werkt hij terug normaal. Als ik in een centrum zit dan moet ik even uit TomTom gaan, pda afzetten en terug opzetten.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Onze eerste TomTom overleefde de reis naar huis niet in 2006. Gewoon kapot, niet meer te maken. We kochten in 2007 een nieuwe in Amerika, omdat we in onze eigen auto een ingebouwd navigatiesysteem hebben. Stom genoeg hielden we er geen rekening mee dat we nog weleens een 'tussenreis' zouden kunnen maken, dus onze TomTom ligt braaf op ons te wachten in onze kist met spullen in Chowchilla, Californië.

Tijdens onze najaarsreis in het Noordoosten verdwaalden we een paar keer en besloten we toch maar te buigen en een goedkope navigatie te kopen. Dat werd een Garmin, want die was voordeliger. En die bevalt ons dus nog beter dan TomTom, helder, duidelijke Nederlandse stem en menu, gewoon prima!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

We hebben een Tom Tom en het SD kaartje met de map van Amerika en Canada is besteld en onderweg.
Waarschijnlijk domme vragen, maar voor mij is het allemaal heel erg nieuw:
Coyote schreef: Voor Amerika moet de TomTom dus ingesteld worden op: US-English.
Waar moet ik dat doen?

Verder lees ik hier ook regelmatig over POI's. Waar kan ik die vinden voor Washington State en British Columbia?

Verder heb ik ook de kaarten van AAA voor Washington State, British Columbia, Seattle. In combinatie met de TomTom vermoed ik dat dat voldoende is om onze weg te vinden?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

kastelke schreef:Verder heb ik ook de kaarten van AAA voor Washington State, British Columbia, Seattle. In combinatie met de TomTom vermoed ik dat dat voldoende is om onze weg te vinden?
Ach joh, natuurlijk kan je de weg vinden. :wink:
Wij gaan dit jaar ook naar Washington State, British Columbia en Seattle en wij gebruiken zoals altijd in de VS de Hallwag (Rand McNally) kaart van Noordwest USA en ik heb via de post landkaarten ontvangen van British Columbia en Washington State. Daar redden wij het wel mee, dus zonder Tom Tom. Misschien pik ik nog ergens bij een bezoekerscentrum een detailkaart op. Een beetje avonturen is leuk.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
ronaldstark
Amerikafan

Bericht door ronaldstark »

Voor POI's in Canada kijk eens hier: http://www.gps-data-team.com/poi/canada/. Vooral de roodlichtcamera's in de grote steden zijn aardig actueel. Verder zoeken in Google: POI Canada.

Even uit mijn hoofd: om de Tomtom op Engels te zetten dien je natuurlijk bij beheer kaart de kaart van Canada/USA te selecteren. Verder bij Wijzig Voorkeuren verder gaan naar Taal wijzigen en natuurlijk een Engelse computerstem kiezen.

Eigenlijk is Canada met goede voorbereiding en een Rand Mcnally of goede wegenkaart makkelijk te doen. Alleen is gebruik van Tomtom handig,en je kunt met Tyre vooraf al je routes erin zetten.

Succes,

Ronald :)
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

ronaldstark schreef:Voor POI's in Canada kijk eens hier: http://www.gps-data-team.com/poi/canada/. Vooral de roodlichtcamera's in de grote steden zijn aardig actueel. Verder zoeken in Google: POI Canada.

Even uit mijn hoofd: om de Tomtom op Engels te zetten dien je natuurlijk bij beheer kaart de kaart van Canada/USA te selecteren. Verder bij Wijzig Voorkeuren verder gaan naar Taal wijzigen en natuurlijk een Engelse computerstem kiezen.

Eigenlijk is Canada met goede voorbereiding en een Rand Mcnally of goede wegenkaart makkelijk te doen. Alleen is gebruik van Tomtom handig,en je kunt met Tyre vooraf al je routes erin zetten.

Succes,

Ronald :)
Waarom zou je je TomTom omzetten naar het Engels?
Wij laten hem mooi Nederlands kleppen zetten alleen de kilometers om naar mijlen.
Wat ik zelf maar niks vind, maar gelukkig hoef ik niet te rijden.

Hier kan je nog meer POI's van Amerika en Canada vinden, wel even aanmelden.
Laatst gewijzigd door Annie op 17 jun 2008, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
ronaldstark
Amerikafan

Bericht door ronaldstark »

ieder zijn eigen voorkeuren :wink: . In Canada juist wel kilometers selecteren, omdat daar alles wel in kilometers wordt aangegeven.

Ronald
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik kan al weer verder aan de slag! Bedankt voor jullie tips.
(en ik begrijp ondertussen waarom mensen maanden vooraf beginnen met het plannen van hun reis, in tegenstelling tot ik die 6 weken voor vertrek start met een streek die ze nooit eerder bekeken heeft, midden in het afsluiten van het schooljaar met een zoon in examen en een heleboel andere dingen die nog "snel effe" moeten afgewerkt worden...)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
tukkertje
Amerikafan

Bericht door tukkertje »

Ik heb dit topic gelezen en snap het eigelijk nog steeds niet.... :oops:

Wij hebben een tomtom one v3 europa en ook wij willen er een kaart van amerika bij kopen. Ik heb tomtomhome net geinstalleerd en kan daar kiezen voor extra kaarten. Als ik western-amerika aanklik krijg ik vervolgens het bericht dat er niet genoeg ruimte was, en of we de kaart van west-europa wilden verwijderen? En als we dat doen? Dan zijn we die kaart kwijt? Of blijft die dan wel bewaard en kun je die er na de vakantie weer opzetten? en mocht je dat willen kun je dan later (voor een volgende vakantie...) die van amerika er weer opzetten?

Ik lees ook ook het kopen van een extra geheugenkaart? Wat voor kaart moet ik dan precies kopen en waar? (sorry, maar ben echt een leek wat betreft dit soort dingen...) En hoe werkt dat dan? Dan download je de kaart van amerika en hoe zet je die dan op de extra kaart? En hoe krijg je dat dan weer op je tomtom?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want snap het echt even niet.... :|
annath
Amerika-ontdekker

Bericht door annath »

Gewoon een sd kaart van USA en Canada kopen (Hebben wij bij Bol .com gedaan) en verder gewoon zoals in Nederland de adressen erin zetten.
groetjes Anna
saraenwim
Amerika-ontdekker

Bericht door saraenwim »

annath schreef:Gewoon een sd kaart van USA en Canada kopen (Hebben wij bij Bol .com gedaan) en verder gewoon zoals in Nederland de adressen erin zetten.
groetjes Anna
De Tomtom One heeft geen SD-kaart slot!
tukkertje schreef:Ik heb dit topic gelezen en snap het eigelijk nog steeds niet.... :oops:

Wij hebben een tomtom one v3 europa en ook wij willen er een kaart van amerika bij kopen. Ik heb tomtomhome net geinstalleerd en kan daar kiezen voor extra kaarten. Als ik western-amerika aanklik krijg ik vervolgens het bericht dat er niet genoeg ruimte was, en of we de kaart van west-europa wilden verwijderen? En als we dat doen? Dan zijn we die kaart kwijt? Of blijft die dan wel bewaard en kun je die er na de vakantie weer opzetten? en mocht je dat willen kun je dan later (voor een volgende vakantie...) die van amerika er weer opzetten?

Ik lees ook ook het kopen van een extra geheugenkaart? Wat voor kaart moet ik dan precies kopen en waar? (sorry, maar ben echt een leek wat betreft dit soort dingen...) En hoe werkt dat dan? Dan download je de kaart van amerika en hoe zet je die dan op de extra kaart? En hoe krijg je dat dan weer op je tomtom?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want snap het echt even niet.... :|
Dit somt mijn vragen ook op!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Kan dat niet via je pc, via tomtom home?
Deze vragen kan je het beste stellen op het tomtomforum daar zit genoeg kennis.
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Je kan je kaart van Europa ook gewoon kopieren naar een of andere harde schijf (je laptop bijvoorbeeld) en dan deze van de TomTom verwijderen. Daarna zet je gewoon de kaart van USA op je Tomtom. Als je terug in Europa bent doe je gewoon het omgekeerde. Kaart van USA op de harde schijf en Europa terug op de TomTom.

Wat je ook kan doen is gewoon een SD-kaartje van 2GB kopen. Daar passen West-Europa en heel Amerika samen op (bij mij toch). Dan moet je nooit wisselen.

En om die kaarten op je tomtom te zetten heb je eigenlijk die TomTom home applicatie niet nodig. De kaart is gewoon een folder in de directory van je TomTom.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer